Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    119 Mesaje 20 Posters 13.5k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • ncbN Conectat
      ncb
      ultima editare de ncb

      𝐓𝐫𝐚𝐬𝐞𝐮𝐥 𝐚𝐜𝐭𝐮𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭 𝐚𝐥 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚̆𝐳𝐢𝐢 𝐁𝐫𝐚𝐬̦𝐨𝐯-𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮, 𝐩𝐫𝐞𝐳𝐞𝐧𝐭𝐚𝐭 𝐚𝐮𝐭𝐨𝐫𝐢𝐭𝐚̆𝐭̦𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐥𝐨𝐜𝐚𝐥𝐞

      ℹ️ Compania Națională de Investiții Rutiere a prezentat, luni, autorităților locale din județele Brașov și Covasna, varianta de traseu actualizat a Autostrăzii A13 Brașov-Bacău.

      Modificările de traseu ale Autostrăzii au fost explicate reprezentanților Consiliilor Județene Brașov și Covasna, cât și primarilor din localitățile tranzitate. În urma noilor constrângeri care au dus la schimbarea traseului, au rezultat următoarele:
      • Devierea traseului cu aproximativ 10 kilometri pentru a ocoli poligonul de teste de la Hărman (investiția Carfil -ROMARM, jud. Brașov);
      • În zona dificilă, de munte, a județelor Covasna și Bacău, se propun tuneluri cu o lungime de aprox. 12 km din totalul de 17 km;
      • Proiectarea unui tunel de peste 500 de metri lungime pentru subtraversarea zonei protejate Dealul Lempeș (jud. Brașov).

      ✅În cadrul discuțiilor s-au agreat cele mai bune soluții pentru protejarea comunităților locale afectate de noul traseu, precum montarea panourilor fonice, reducerea impactului asupra terenurilor agricole, cât și cu privire la amplasarea nodurilor rutiere, care să faciliteze accesul la autostradă și investițiile în derulare sau viitoare. De asemenea, în urma propunerilor primite de asociațiile de vânătoare și pescuit sportiv vor fi prevăzute ecoducte pentru trecerea animalelor sălbatice.

      Fișa Proiectului și Harta în format KMZ pot fi consultate la următorul LINK :

      https://www.cnir.ro/proiecte/autostrada-a13-brasov-bacau/

      CNIR

      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • M Conectat
        mihai
        ultima editare de

        ^^

        Traseul actualizat al Autostrăzii A13 Brașov-Bacău, prezentat autorităților locale
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • M Conectat
          mihai @ncb
          ultima editare de

          @ncb a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:

          𝐓𝐫𝐚𝐬𝐞𝐮𝐥 𝐚𝐜𝐭𝐮𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭 𝐚𝐥 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚̆𝐳𝐢𝐢 𝐁𝐫𝐚𝐬̦𝐨𝐯-𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮, 𝐩𝐫𝐞𝐳𝐞𝐧𝐭𝐚𝐭 𝐚𝐮𝐭𝐨𝐫𝐢𝐭𝐚̆𝐭̦𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐥𝐨𝐜𝐚𝐥𝐞

          • În zona dificilă, de munte, a județelor Covasna și Bacău, se propun tuneluri cu o lungime de aprox. 12 km din totalul de 17 km;

          Adica va fi autostrada metrou.

          Atat stau si ma intreb: de ce nu au propus 25km de tunel din 17km de tronson, daca tot s-au apucat?

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
          • D Deconectat
            daniel22_22
            ultima editare de

            Asta cu 17km de tunel este un motiv in plus ca segmentul Târgu Secuiesc - Onești sa nu se faca niciodată.
            Brasov-Secuime se va face din motive politice,

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • ncbN Conectat
              ncb
              ultima editare de

              AUTOSTRADA FĂGĂRAȘ A13, în santier pe Valea Avrigului

              AUTOSTRADA FĂGĂRAȘ A13, în șantier pe Valea Avrigului

              Virtual Press

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • A Deconectat
                Allucard54-96
                ultima editare de

                Salutare prieteni, e primul meu comentariu pe forumul acesta. Va doresc la toti sanatate si drumuri bune !

                constructorul Makyol e slab mobilizat pe loturile de pe A13... au maxim 120 de utilaje pe loturile 2,3 si 4

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 9
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Salutare si bine ai venit @Allucard54-96

                  Da, Makyol nu sunt grozav mobilizati, dar sunt totusi mobilizati. E oarecum un stil al firmelor din Turcia, de a lucra in ritmul lor, dar necontenit. Pe de alta parte nu au autorizatia de construire completa pe nici un lot... Adica nu au front liber 100%.

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                  • A Deconectat
                    Allucard54-96 @vancouver
                    ultima editare de

                    @vancouver La ce te referi ca nu ac completa pe nici un lot? Eu credeam ca pe lotul 3 e din 15.11.2024, pe lotul 2 de prin mai si pe lotul 4 de la inceputul lunii Iulie.

                    Aveam cumva asteptari de la ei sa mobilizeze mai multe utilaje si sa arate putin diferit loturile fata de stadiul actual. As aprecia foarte mult daca mi-ai prezenta situatia, nici nu ma pricep asa bine la constructii sau birocratia de la MT

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      @Allucard54-96 nici eu nu sunt 100% la curent cu situatia de pe A13, dar din ce imi aduc aminte:

                      • pe lotul 3 autorizatia din 15.11.2024 este pentru ”Etapa 1”, si cuprinde lucrari de 1,28 miliarde lei din totalul de 1,77 miliarde lei cat este contractul
                      • pe loturile 2 si 4 autorizatiile sunt pentru o parte si mai mica din valoarea fiecarui lot

                      Intr-adevar lucrarile autorizate acopera cea mai mare parte a contractului, dar inca exista parti neautorizate. Cel putin asa stiu eu.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • A Deconectat
                        Allucard54-96 @vancouver
                        ultima editare de

                        @vancouver multumesc tare mult de info !

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • A Deconectat
                          Allucard54-96
                          ultima editare de

                          Salutare prieteni, am o intrebare. Aud in stiri ca autostrazile sunt foarte importante pentru logistica in cazul unui razboi. Inteleg ca urmeaza investitii serioase in autostrazi pentru a avea capacitatea de a muta rapid capacitati militare. Pe hartie imi suna bine toate lucrurile astea, dar nu inteleg altceva, mereu in logica unui razboi liniile de aprovizionare sunt primele vizate.

                          Ma intreb daca noi cheltuim foarte multi bani pentru a construi autostrazi, cat e de greu pentru un potential adversar (sa zicem rusia) sa distruga un pod sau un viaduct, astfel eforturile sa fie distruse intr-un timp foarte scurt?

                          M M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                          • M Conectat
                            mike_us @Allucard54-96
                            ultima editare de

                            @Allucard54-96
                            În scenariul pe care l-ai descris, am avea probleme mult mai grave decât distrugerea unor bucăți de autostradă.
                            Să sperăm din tot sufletul că nu va fi cazul.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • M Conectat
                              mihai @Allucard54-96
                              ultima editare de mihai

                              @Allucard54-96 linile de transport, adica drumurile si caile ferate, sunt lungi si inguste, ceea ce le face imposibil de distrus in intregime, chiar si in caz de razboi. Distrugerea lor poate fi doar punctuala, ceea ce, in conditii de razboi, fie se repara relativ repede, fie se pot gasi rapid solutii alternative in punctele unde sunt distrugeri, restul caii de comunicatie ramanand intacta.

                              Cele mai vulnerabile segmente de infrastructura sunt podurile, pentru ca terasamentele se refac usor, iar tunelele sunt foarte greu de distrus. Numai ca majoritatea podurilor construite azi sunt din beton armat. Iar betonul "iubeste" compresia, deci rezista foarte bine la socurile exploziilor. In plus, avand multe deschideri, lovirea unui pod dezafecteaza doar una-doua deschideri, eventual doar pe un sens la podurile de autostrada, deci calea de comunicatie ramane utilizabila si se si reface relativ usor.

                              S-a vazut asta foarte bine in razboiul din Ucraina. Imi vin in minte doua exemple:

                              • Podul de la barajul peste Nipru de la Herson (inainte ca rusii sa arunce in aer barajul de pe Nipru). Era un pod scurt, de cateva zeci de metri, si care nu a fost complet scos din uz nici dupa 10 atacuri cu HIMARS. Rusia nu a avut nicio problema sa mentina in uz linia de aprovizionare peste pod pana cand s-a retras de pe malul drept al Niprului.
                              • Podul Kerch dintre Rusia si Crimeea: desi este o structura mare si expusa, eforturile de a-l scote din uz prin numeroase explozii au avut doar efect temporar, podul fiind rapid reparat si re-adus la capacitate.

                              Apoi in razboi resursele militare sunt valoroase, deci folosirea lor trebuie optimizata. Decat sa concentrezi eforturi mari pe scoaterea din uz temporara a unor cai de comunicatie pe care oricum e greu sa le dezafectezi complet, e mult mai eficienta concentrarea pe distrugerea depozitelor de combustibil si de armament. Pentru ca acestea din urma explodeaza singure atunci cand sunt lovite, adica amplifica singure efectul loviturii militare si se poate ajunge chiar la distrugerea totala.

                              Asa ca da, liniile de comunicatie sunt o tinta militara, dar sunt foarte greu si ineficient (din punct de vedere muitar) de scos din uz. In acelasi timp, chiar si daca sunt partial lovite, sunt de extrem de mare utilitate pentru partea care le opereaza. Deci, da, din punct de veder defensiv, e foarte util sa construiesti cai de comunicatie, mai ales cu rute alternative.

                              A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • S Deconectat
                                SILVIUFG
                                ultima editare de

                                Filmare completa a lotului 4 de pe A13, lot cuprins intre Sambata de Jos si Fagaras.

                                Autostrada A13 Sibiu - Fagaras | Autorizatie emisa, santier deschis! | Lot 4 - 21.07.25
                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                                • P Conectat
                                  PaulS
                                  ultima editare de

                                  DRDP Brașov :
                                  Progres semnificativ pe Lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș.
                                  🟠Progres semnificativ pe Lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș.
                                  🟠La 2 luni de la debutul lucrărilor efective, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la deja la aproximativ 5%.
                                  🟠Constructorul, o asociere din Turcia, a avansat atât cu lucrările de terasamente cât și cu fundațiile structurilor de pe traseu.
                                  🟠Lotul 2 al autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș are o lungime de 19,92 km și se întinde între Avrig (Mârșa) și Arpașu de Jos (DN1).

                                  11 reactions | 🟠Progres semnificativ pe Lotul 2 al autostrăzii Sibiu...

                                  11 reactions | 🟠Progres semnificativ pe Lotul 2 al autostrăzii Sibiu...

                                  🟠Progres semnificativ pe Lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș. 🟠La 2 luni de la debutul lucrărilor efective, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la deja la aproximativ 5%. 🟠Constructorul, o...

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • ncbN Conectat
                                    ncb
                                    ultima editare de

                                    *𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟏𝟑 𝐁𝐫𝐚𝐬̦𝐨𝐯-𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮: 𝐟𝐨𝐫𝐚𝐣𝐞𝐥𝐞 𝐠𝐞𝐨𝐭𝐞𝐡𝐧𝐢𝐜𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐢𝐧𝐮𝐚̆ 𝐢̂𝐧 𝐳𝐨𝐧𝐚 𝐝𝐞 𝐦𝐮𝐧𝐭𝐞

                                    🛣️ Forajele geotehnice din cadrul Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov-Bacău continuă în zona de munte, chiar dacă în ultimele zile s-au înregistrat avertizări meteo de vreme nefavorabilă.

                                    📍 CNIR a efectuat, astăzi, o nouă verificare a mobilizării în teren, evoluția în cadrul studiului geotehnic fiind de 𝟏𝟏 𝟕𝟐𝟓 𝐦𝐞𝐭𝐫𝐢 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐚𝐫𝐢, un progres de 1400 metri liniari față de raportarea de luna trecută.
                                    În prezent, Prestatorul desfășoară investigațiile geotehnice între localitățile Hârja și Ferăstrău-Oituz, în zona de munte a județului Bacău.

                                    ✅ Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi și a costului estimat pentru etapa de proiectare și execuție. Sectorul Brașov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni, cu Autostrada Moldovei -A 7.

                                    Detalii despre proiectul A13 Brașov-Bacău :

                                    https://www.cnir.ro/proiecte/autostrada-a13-brasov-bacau/*

                                    CNIR

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • A Deconectat
                                      Allucard54-96 @mihai
                                      ultima editare de

                                      @mihai mersi tare mult de lamurire. foarte bine mi-a prins raspunsul tau.

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • M Conectat
                                        mike_us
                                        ultima editare de

                                        Updaturi Cestrin pe Sibiu–Făgăraș:

                                        • Lot 4: 7,46%
                                        • Lot 3: 9,60%
                                        A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • A Deconectat
                                          Allucard54-96 @mike_us
                                          ultima editare de

                                          @mike_us lotul 3 are ac din noiembrie si lotul 4 de acum de curand, nu e cam ciudat ?

                                          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • M Conectat
                                            mike_us @Allucard54-96
                                            ultima editare de

                                            @Allucard54-96
                                            Procentele de pe Cestrin reflectă ce s-a facturat și, în general, pot fi cu 2-3 luni în urmă.
                                            Între noiembrie și februarie, probabil oricum nu s-a lucrat mare lucru, iar lotul 3 este puțin mai avansat.
                                            E drept, doar cu 2%, dar, din nou, e posibil să fie lucrări nefacturate.
                                            Pe site-ul Cestrin apare ca termen de finalizare anul 2028, deci, teoretic, au timp.

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post