Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    189 Mesaje 10 Posters 50.9k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      CFR SA si CFR Calatori nu au dat pana acum absolut nici un semn ca doresc Push-Pull. Orice interactiune / contact pe care l-am avut cu oameni din CFR a fost ca eu sunt nebun ca ma gandesc la asa ceva si sa-mi bag mintile in cap, ca in Romania nu se poate (??) sau ca e non sens sau ca nu avem bani etc.

      La privati se poate. Dar instructia romaneasca actuala permite circulatia cu locomotiva in spate doar "pana la prima". Adica pana la prima oprire la care manevrarea locomotivei este posibila.

      Asa se faca ca Regiotrans circula cu locomotiva in spate, bine-mersi pe Bucuresti-Ploiesti, cu 120 km/h. Apoi insa la Ploiesti sta 15 minute sa o mute in fata! Cu riscurile de rigoare, cu oamenii in tren, cu timpul pierdut, cu 2 linii ocupate, etc. Ca la nebuni.

      Dar instructia din anii 60 e biblie si nu se poate modifica.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • M Deconectat
        mihai @derTuca
        ultima editare de mihai

        @derTuca CFR Infrastructura este plina de ingineri blazati, carora le este frica si de umbra lor. Nu-i intereseaza nicio dezvoltare a caii ferate si nici macar nu-i intereseaza ca trenurile sa circule, pentru ca le strica liniile (orice tren in circulatie produce uzura).

        Daca s-ar putea, pentru multi ingineri din CFR Instructura, liniile ar trebui doar sa existe ca poza, parametrii liniei sa se mentina si ei sa-si ia salariile pentru faptul ca linia sta in parametri, nu pentru ca trenurile circula cu viteza X sau Y.

        Asta este mentalitatea de la care pornim si care se opune radical oricarei schimbari in bine a transportului feroviar. Rezistenta sistemului este una extrem de puternica si justifica orice opozitie prin "siguranta feroviara". Numai ca, dupa cum se vede, siguranta feroviara la CFR e cam praf.

        Dar sub pretextul acestei "sigurante feroviare" rezultatul este fix cum spune @vancouver : instructia de circulatie din anii '60, gandita pentru sistemele specifice locomotivelor cu abur si folosita inclusiv astazi, e tratata ca o biblie inamovibila, pentru ca "noi stim mai bine".

        Un bun exemplu stupid, care persista la CFR din prostia instructiei depasite este faptul ca trenurile din Romania suna din goarna la fiecare punere in miscare - ceea ce polueaza fonic ingrozitor in zona garilor - pentru ca la 1900-1920 asta era semnalul prin care mencanicul le comunica franarilor din tren se defraneze manual trenul pentru plecare.

        In general in Romania se face abuz de goarna, la un nivel care este considerat inacceptabil in orice tara din Europa Centrala si de Vest.

        Un alt exemplu stupid este acela ca trenurile formate din locomotive si vagoane autorizate sa circule cu 160km/h nu pot circula cu 160km/h, ci doar cu maxim 140km/h din cauza procentajului de franare absurd cerut de instructia romaneasca, gandita pentru trenuri de la 1920.

        Aici suntem. Asta e nivelul CFR.

        Asa ca despre push-pull, care in Europa exista de pe la 1900, inca de la locomotivele cu abur, in Romania nici nu se pune problema. Argumentul este mereu ca "sinele noastre sunt proaste si nu poti impinge trenul cu viteza peste ele"

        Push-pull iese din orice discutie in Romania din cauza din cauza managementului incompetent si al inginerilor incompetenti din CFR Infrastructura.

        Culmea este ca daca ii intrebi, ei toti sunt niste ingineri "geniali", dar pierd din vedere ca "genialitatea" se masora prin rezultate, nu prin vorbe.

        Ori, in cauzl push-pull rezltatul din teren este ca in Romania este considerat periculos in 2025, desi in occident se face de mai mult de un secol.

        Cat priveste manevrele cu trenuri cu calatori, nu ele nu sunt periculoase. Se fac la ordinea zilei in tot occidentul, inclusiv cu sosiri la peron de tren peste tren (tren care soseste pe o linie ocupata) direct in cupla. Am vazut personal asta de nenumarate ori.

        La CFR nu numai ca instructia interzice sosirea din parcurs "tren peste tren", dar si la manevra, sunt pasi procedurali obligatorii, care impun ca inainte de cuplare trenul in miscare sa se opreasca complet, dupa care incepe manevra de cuplare efectiva. Totul e atat de "perfect" ca tot prost iese.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de vancouver

          Redacția  /  iun. 4  /  Feroviar

          VIDEO Primul tren electric fabricat pentru România de polonezii de la PESA a început testele la Făurei

          VIDEO Primul tren electric fabricat pentru România de polonezii de la PESA a început testele la Făurei

          Rama electrică Pesa a început testele statice și dinamice în România, anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Este vota de primul tren regional

          ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară | Facebook

          ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară | Facebook

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Mie imi place cum arata acest tren la exterior. Este mai putin opulent "occidental" in comparatie cu Desiro. Arata mai a tren normal si sper sa fie mai putin tinta aruncatorilor de pietre, invidiosi pe oamenii bogati care isi permit sa circule cu aceste trenuri.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de vancouver

              Au inceput sa circule sezonierele. Intre altele o aparitie interesanta la min. 1:00, ELASMO Nr. 2, pe trenul de la Timisoara. Din ce am vazut pana acum a facut curse Timisoara - Arad, deci este alocata depoului Timisoara.

              Autorul filmarii: gauge1435mm:

              Trenuri sezoniere iunie 2025-Summer trains-Sommerzüge in Bukarest

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Anemona Andone  /  iun. 18  /  Companii

                FOTO Alstom anunță că încă un tren Coradia Stream a ajuns în depoul Grivița - Economica.net

                FOTO Alstom anunță că încă un tren Coradia Stream a ajuns în depoul Grivița - Economica.net

                Încă un tren electric Coradia Stream a ajuns în depoul Alstom Grivița, din lotul de 37 comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, informează miercuri producătorul de material rulant. Acesta ar fi al patrulea tren nou, fabricat de compania multinațională, care ajunge în România.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • F Deconectat
                  fulgernc
                  ultima editare de

                  "Noul" automotor Leon: Prezentare și recenzie
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    ELASMO 3 si 4 (modernizate de Reloc Craiova) urmeaza sa fie predate CFR Calatori:

                    Mobilitate.eu  /  iun. 23

                    Reloc Craiova testează încă două locomotive modernizate prin PNRR pentru predarea către CFR Călători. 4 locomotive ELASMO vor asigura tracțiunea trenurilor odată cu livrarea acestora - Mobilitate.eu

                    Reloc Craiova testează încă două locomotive modernizate prin PNRR pentru predarea către CFR Călători. 4 locomotive ELASMO vor asigura tracțiunea trenurilor odată cu livrarea acestora - Mobilitate.eu

                    Reloc Craiova și CFR Călători au realizat astăzi proba de tracțiune cu 16 vagoane pe...

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      ELASMO, de la Cornel Sibianul:

                      ELASMO 03 și 94 în probe de parcurs/ ELASMO 03 & 04 during test runs[23 iunie/June 23rd 2025]

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • F Deconectat
                        fulgernc
                        ultima editare de

                        De la ce ar fi pornit incendiul din Săgeata Albastră
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • R Deconectat
                          rockband
                          ultima editare de

                          Răzvan Dinu  /  iul. 23

                          CFR Călători primește al doilea tren electric nou Alstom Coradia. Va intra curând în circulație - Green Community

                          CFR Călători primește al doilea tren electric nou Alstom Coradia. Va intra curând în circulație - Green Community

                          CFR Călători primește a doua ramă electrică modernă Alstom Coradia. Va intra curând în circulație

                          JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • JohnDoeJ Deconectat
                            JohnDoe @rockband
                            ultima editare de

                            SNCB (Belgia) o sa cumpere material rulant de la CAF.
                            A renuntat la Alstom, care avea o fabrica la Bruges tot in Belgia.

                            Se pare ca i-a luat frica pe politicienii belgieni si nu mai vor sa risipeasca banii ca sa tina niste potentiali someri, la job.
                            Sau comisionul CAF e mult mai atractiv.

                            iul. 23  /  1.1Mln  /  Mobilité

                            Contrat du siècle : la SNCB confirme le constructeur espagnol CAF pour ses nouveaux trains

                            Contrat du siècle : la SNCB confirme le constructeur espagnol CAF pour ses nouveaux trains

                            Il s’agit d’un contrat de plusieurs milliards, représentant au moins 54.000 places assises.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • F Deconectat
                              fulgernc
                              ultima editare de

                              Almost 100 YEARS OLD and STILL RUNNING: Romania's Malaxa Train
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de

                                Redacția TechRider  /  iul. 24

                                Prima locomotivă Traxx de la Alstom a plecat din Germania spre România - TechRider.ro

                                Prima locomotivă Traxx de la Alstom a plecat din Germania spre România - TechRider.ro

                                Prima locomotivă Traxx de la Alstom a plecat din Germania spre România

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de

                                  Loco Softronic 9/19:

                                  Anemona Andone  /  iul. 28  /  Companii

                                  Softronic a livrat 9 din cele 19 locomotive pe care le modernizează pentru CFR Călători - Economica.net

                                  Softronic a livrat 9 din cele 19 locomotive pe care le modernizează pentru CFR Călători - Economica.net

                                  Softronic Craiova a livrat până în prezent 9 din cele 19 locomotive pe care le modernizează pentru CFR Călători prin PNRR.

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • F Deconectat
                                    fulgernc
                                    ultima editare de

                                    https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=775520004997688&id=100076190851561&rdid=JxajwYvgchCiMzXB#

                                    M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                    • M Deconectat
                                      mihai @fulgernc
                                      ultima editare de

                                      @fulgernc in sfarsit o locomotiva din secolul asta.

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                      • F Deconectat
                                        fulgernc
                                        ultima editare de

                                        Redacția  /  aug. 7  /  Feroviar

                                        Testarea locomotivei electrice TRAXX 3 MS cumpărată de România de la Alstom ar putea dura până în aprilie

                                        Testarea locomotivei electrice TRAXX 3 MS cumpărată de România de la Alstom ar putea dura până în aprilie

                                        Testarea locomotivei electrice TRAXX 3 MS cumpărată de România ar putea dura până în aprilie şi se va face conform legislaţiei europene în vigoare, a

                                        JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • JohnDoeJ Deconectat
                                          JohnDoe @fulgernc
                                          ultima editare de

                                          @fulgernc a spus în Material rulant: Locomotive, vagoane etc:

                                          Redacția  /  aug. 7  /  Feroviar

                                          Testarea locomotivei electrice TRAXX 3 MS cumpărată de România de la Alstom ar putea dura până în aprilie

                                          Testarea locomotivei electrice TRAXX 3 MS cumpărată de România de la Alstom ar putea dura până în aprilie

                                          Testarea locomotivei electrice TRAXX 3 MS cumpărată de România ar putea dura până în aprilie şi se va face conform legislaţiei europene în vigoare, a

                                          Sunt un pifan la capitolul asta, cred ca seamănă destul de mult cu ce are SNCB?NMBS in Belgia, bineinteles cu alte culori.

                                          F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • F Deconectat
                                            fulgernc @JohnDoe
                                            ultima editare de

                                            @JohnDoe
                                            Nu știu , nu le-am văzut pe alea din Belgia. Estetic , nu vor rămâne așa. Vor fi colantate(părerea mea e că asta e soluția corectă. Nu vopsirea în schemă completă , din partea de bază. Colantarea are avantaj că protejează vopseaua , și poate fi înlocuită ușor).
                                            Sunt locomotive cu "reputație" bună. Cu toate că în cazul nostru , vorbim de un prototip. La fel ca și EMU Coradia. E material apreciat de utilizatori. Eu , pe de o parte mă bucur că le văd pe CF de la noi(din prisma calităților materialului) , pe de altă parte mă decepționează felul cum tratează firma mamă piața locală. Marginal , fără importanță.

                                            M JohnDoeJ 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post