Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    167 Mesaje 9 Posters 31.0k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • F Deconectat
      fulgernc
      ultima editare de

      Cum arată trenul „viitorului” cumpărat de România
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
      • F Deconectat
        fulgernc
        ultima editare de

        Noua ramă electrică RE-R de la Pesa sosită azi în România
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          Arată foarte bine. Distanța între scaune pare a fi bună.

          Este nevoie de mult mai multe rame, nu doar 62. Mai ales pe rute aglomerate unde vor circula cuplate câte 2 sau 3.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Adrian Bărbulescu  /  mai 26

            FOTO Cum arată locomotivele și vagoanele implicate în accidentul feroviar de la Mărășești

            FOTO Cum arată locomotivele și vagoanele implicate în accidentul feroviar de la Mărășești

            Club Feroviar vă prezintă în premieră cum arată locomotivele și vagoanele implicate în accidentul feroviar de la Mărășești de luni dimineață

            La nivelul CFR Calatori pur si simplu NU SE INTELEGE CAT DE NOCIVE sunt aceste manevre permanente de cuplare si decuplare de vagoane si locomotive. Avem morti rezultati din aceste menevre (acea femeie din Galati acum 2-3 ani), avem raniti grav, avem material rulant care trebuie tras pe dreapta si reparat la Sf. Asteapta (inclusiv 3 vagoane noi noute din PNRR dupa accidentul de la Constanta de pe 4 mai)... Dar noi o tinem pe a noastra:

            • nu se face nici un demers pentru circulatie in regim push-pull; suntem singura tara din UE care nu are acest sistem, care presupune doar un rahat de post de conducere in ultimul vagon
            • inclusiv la trenurile InterCity stam sa cuplam si decuplam zilnic la Teius, Bacau si Pascani, cu riscurile de rigoare, inclusiv risc de intarzieri - plus ca IC nu opreste pe parcurs tocmai ca sa ajunga repede, ori acest "repede" este aruncat in aer de stationarile de 20-30 de minute pentru cuplari / decuplari de vagoane si locomotive

            Pur si simplu am impresia ca la CFR lucreaza doar retardati, care au impresia ca fac vreo mare minune, dar apara un sistem din anii 1940-1950, pe care-l considera sfânt si perfect.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de vancouver

              LEMA 481-007:

              LEMA 07 ”Simion Mehedinți” în serviciul comercial/LEMA 07 in revenue service[28 mai/May 25 2025]

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                ELASMO Seria 482 (by Reloc Craiova):

                Noua locomotivă electrică ELASMO 482 001-1 o ajuns și pe la Timisoara

                Si pare ca atat prima din Serie 001, cat si 002 sunt deja bagate la tractiune.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Tot inainte in prostie! La cat mai multe manevre de cuplare si decuplare! Daca atat ne duce capul, asta e. In curand ramanem fara material rulant.

                  Adrian Bărbulescu  /  iun. 2

                  Încă un accident feroviar în gara Constanța, la manevră

                  Încă un accident feroviar în gara Constanța, la manevră

                  La nici măcar o lună după precedentul, luni seara s-a produs un alt accident feroviar în gara Constanța, la manevra de formare a unui tren

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • F Deconectat
                    fulgernc
                    ultima editare de

                    Mulți spun:
                    -manevra e ceva normal, rutinar. Se mai întâmplă.

                    Era rutinar , era normal , când aveam 5 linii paralele cu liniile de garare. Când aveai acces în toate gările unde se făceau manevre prin ambele capete ale garniturii. Când aveam câte 5 linii de garare. Să nu fie presiunea timpului pe echipă. Și când aveai o mulțime de ochi în gări.

                    În ziua de azi , toate astea s-au redus. Manevrele pe liniile de garare și în linie curentă ar trebui să fie o excepție.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • D Deconectat
                      derTuca
                      ultima editare de

                      Bună ziua! Sper că este thread-ul potrivit pentru întrebare:

                      Fiind evidente beneficiile sistemului push-pull, este vreun punct de vedere oficial emis de autorități (fie el nonsens) - în speță presupun că de la CFR Călători - cu privire la vreun plan de implementare sau un motiv de ce nu s-ar dori?

                      Dacă nu, operatorii privați au abordat un astfel de sistem? E ceva la nivel legislativ care îi împiedică?

                      Mulțumesc!

                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        CFR SA si CFR Calatori nu au dat pana acum absolut nici un semn ca doresc Push-Pull. Orice interactiune / contact pe care l-am avut cu oameni din CFR a fost ca eu sunt nebun ca ma gandesc la asa ceva si sa-mi bag mintile in cap, ca in Romania nu se poate (??) sau ca e non sens sau ca nu avem bani etc.

                        La privati se poate. Dar instructia romaneasca actuala permite circulatia cu locomotiva in spate doar "pana la prima". Adica pana la prima oprire la care manevrarea locomotivei este posibila.

                        Asa se faca ca Regiotrans circula cu locomotiva in spate, bine-mersi pe Bucuresti-Ploiesti, cu 120 km/h. Apoi insa la Ploiesti sta 15 minute sa o mute in fata! Cu riscurile de rigoare, cu oamenii in tren, cu timpul pierdut, cu 2 linii ocupate, etc. Ca la nebuni.

                        Dar instructia din anii 60 e biblie si nu se poate modifica.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • M Conectat
                          mihai @derTuca
                          ultima editare de mihai

                          @derTuca CFR Infrastructura este plina de ingineri blazati, carora le este frica si de umbra lor. Nu-i intereseaza nicio dezvoltare a caii ferate si nici macar nu-i intereseaza ca trenurile sa circule, pentru ca le strica liniile (orice tren in circulatie produce uzura).

                          Daca s-ar putea, pentru multi ingineri din CFR Instructura, liniile ar trebui doar sa existe ca poza, parametrii liniei sa se mentina si ei sa-si ia salariile pentru faptul ca linia sta in parametri, nu pentru ca trenurile circula cu viteza X sau Y.

                          Asta este mentalitatea de la care pornim si care se opune radical oricarei schimbari in bine a transportului feroviar. Rezistenta sistemului este una extrem de puternica si justifica orice opozitie prin "siguranta feroviara". Numai ca, dupa cum se vede, siguranta feroviara la CFR e cam praf.

                          Dar sub pretextul acestei "sigurante feroviare" rezultatul este fix cum spune @vancouver : instructia de circulatie din anii '60, gandita pentru sistemele specifice locomotivelor cu abur si folosita inclusiv astazi, e tratata ca o biblie inamovibila, pentru ca "noi stim mai bine".

                          Un bun exemplu stupid, care persista la CFR din prostia instructiei depasite este faptul ca trenurile din Romania suna din goarna la fiecare punere in miscare - ceea ce polueaza fonic ingrozitor in zona garilor - pentru ca la 1900-1920 asta era semnalul prin care mencanicul le comunica franarilor din tren se defraneze manual trenul pentru plecare.

                          In general in Romania se face abuz de goarna, la un nivel care este considerat inacceptabil in orice tara din Europa Centrala si de Vest.

                          Un alt exemplu stupid este acela ca trenurile formate din locomotive si vagoane autorizate sa circule cu 160km/h nu pot circula cu 160km/h, ci doar cu maxim 140km/h din cauza procentajului de franare absurd cerut de instructia romaneasca, gandita pentru trenuri de la 1920.

                          Aici suntem. Asta e nivelul CFR.

                          Asa ca despre push-pull, care in Europa exista de pe la 1900, inca de la locomotivele cu abur, in Romania nici nu se pune problema. Argumentul este mereu ca "sinele noastre sunt proaste si nu poti impinge trenul cu viteza peste ele"

                          Push-pull iese din orice discutie in Romania din cauza din cauza managementului incompetent si al inginerilor incompetenti din CFR Infrastructura.

                          Culmea este ca daca ii intrebi, ei toti sunt niste ingineri "geniali", dar pierd din vedere ca "genialitatea" se masora prin rezultate, nu prin vorbe.

                          Ori, in cauzl push-pull rezltatul din teren este ca in Romania este considerat periculos in 2025, desi in occident se face de mai mult de un secol.

                          Cat priveste manevrele cu trenuri cu calatori, nu ele nu sunt periculoase. Se fac la ordinea zilei in tot occidentul, inclusiv cu sosiri la peron de tren peste tren (tren care soseste pe o linie ocupata) direct in cupla. Am vazut personal asta de nenumarate ori.

                          La CFR nu numai ca instructia interzice sosirea din parcurs "tren peste tren", dar si la manevra, sunt pasi procedurali obligatorii, care impun ca inainte de cuplare trenul in miscare sa se opreasca complet, dupa care incepe manevra de cuplare efectiva. Totul e atat de "perfect" ca tot prost iese.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            Redacția  /  iun. 4  /  Feroviar

                            VIDEO Primul tren electric fabricat pentru România de polonezii de la PESA a început testele la Făurei

                            VIDEO Primul tren electric fabricat pentru România de polonezii de la PESA a început testele la Făurei

                            Rama electrică Pesa a început testele statice și dinamice în România, anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Este vota de primul tren regional

                            ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară | Facebook

                            ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară | Facebook

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              Mie imi place cum arata acest tren la exterior. Este mai putin opulent "occidental" in comparatie cu Desiro. Arata mai a tren normal si sper sa fie mai putin tinta aruncatorilor de pietre, invidiosi pe oamenii bogati care isi permit sa circule cu aceste trenuri.

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • First post
                                Last post