A3 București-Brașov-Borș și autostrăzi și drumuri express Transilvania: A10, DEx4, DEx16
-
-
Autostrada Transilvania A3, lot Chiribiș-Biharia | a început organizarea de șantier
marin marian
-
DEx 4 Legătura A3 - DN1 (Tureni) 31.05.2025 Filmare completă
AlexCDrone
-
-
-
-
-
-
Autostrada A3 Poarta Sălajului-Zimbor-Topa Mică - 06.06.2025
Asociația Pro Infrastructură
API pe FacebookUMB pe Autostrada Transilvania: 27 kilometri în 2025, doar dacă se vrea.
Așa cum v-am explicat de la începutul primăverii, dacă UMB alocă suficiente forțe și dacă autoritățile rezolvă birocrația necesară în nodul Poarta Sălajului (Românași) și la conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică, atunci spre sfârșit de 2025 putem circula pe aproximativ 27 kilometri ai Autostrăzii A3 între aceste două localități.
Obiectivul explicat în paragraful anterior este încă posibil, dar UMB trebuie să-și aducă mult mai multe forțe între Topa Mică și Zimbor. Ceea ce momentan nu face, din păcate.
Rămâne de văzut dacă atât UMB cât și CNAIR se vor mobiliza corespunzător, în teren și birocratic, ca să inaugureze spre final de 2025 pe Autostrada Transilvania doar 12 (Poarta Sălajului-Zimbor) sau 27 kilometri de la Poarta Sălajului până la sud de Topa Mică, cu o descărcare temporară în acest punct.
Cele două tronsoane Nădășelu-Zimbor (30,06 km) și Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km) finanțate prin PNRR au devenit o rușine nu doar pentru CNAIR, ci și pentru UMB: contractele au fost semnate în 28.12.2020 și 01.07.2020, au ordine de începere din 25.01.2021, respectiv 31.05.2021 și ambele prevăd câte 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție.
-
Să dai doar 24 de luni pentru execuția acestor loturi e total nerealist.
Iar conform Cestrin, începerea e trecută ca 25.07.2022, nu 2021, cum se pretinde. -
@mike_us :)) Eu inteleg ca e un lot greu dar niciun constructor nu e obligat sa participe la o licitatie.
Daca erau doar aceste loturi, intelegeam constructorul, dar in acelasi timp ma uit la progresul pe care l-a avut in ultimele 12-24 de luni si nu e la ce m-am asteptat ( din pacate ) . -
@PaulS Cred ca era mai bine sa fie Aktor... , eram mai fericiti toti. Cum sunt toti fericiti pe A0 lotul 3 Sud. O zi buna .
-
@sts Daca raspundem asa la misto sau sustinem un singur constructor nu ajungem nicaieri. Eu inteleg ca esti biasat sa sustii UMB-ul, ca e firma romaneasca, dar cred ca si Erbasu ar putea sa mai creasca pe zona aceasta de autostrazi.
Eu vad ca sunt si alte firme care lucreaza bine : PORR, Strabag, Webuild, Nurol.
Iar asta cu "era mai bine Aktor" denota limitarile tale de a vedea lucrarile din zona de autostrazi.