Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    173 Mesaje 9 Posters 50.4k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Pun acest film pentru ca vedem ceva mai rarisim in ultima vreme, un tren cu 16 vagoane (maximul admis in Romania, care rezulta intre altele din lungimea peroanelor). Cel de la Suceava, IR 1752, Min. 1:20.

      30 de trenuri la Carpati-Trainspotting in Bucharest-Bahnverkehr mit Personenzuge

      La 4:02 este si trenul cu vagoanele PNRR.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Trenurile cu hidrogen, avem 1 oferta de la Siemens:

        Cireasa Doru  /  apr. 28

        O singură ofertă pentru trenurile cu hidrogen

        O singură ofertă pentru trenurile cu hidrogen

        ARF a primit o singură ofertă pentru achiziția de trenuri cu hidrogen.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de

          19 Loco modernizate Softronic:

          • 1 este tinuta pentru teste speciale ETCS, inclusiv prin Ungaria
          • 2,3,4 si 5 deja la CFR Calatori, in trafic
          • 6,7 gata, se livreaza in mai
          • 8-13 in lucru diverse stadii (13 abia a sosit locomotiva veche)
          • 14-19 intra in lucru pana la final de 2025
          Adrian Bărbulescu  /  apr. 30

          FOTO-VIDEO Locomotivele CFR Călători, în modernizare la Softronic

          FOTO-VIDEO Locomotivele CFR Călători, în modernizare la Softronic

          Modernizarea locomotivelor CFR Călători la Softronic se face în ritm alert. Alte două sunt aproape gata și vor fi trimise în mai

          Pozitiv pentru uzina Softronic:

          Investiții pentru extinderea uzinei

          În perioada următoare, la Softronic Craiova se va realiza o investiție pentru extinderea uzinei cu încă o secție de producție.

          Terenul este în proprietatea Softronic, iar lucrările de construcție a noii hale vor începe în perioada imediat următoare. ”Prin această investiție într-o nouă secție, scopul nostru este să separăm activitatea de mentenanță de cea de asamblare”, spune Cristian Prundeanu.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • F Deconectat
            fulgernc
            ultima editare de

            Classic Romanian Train Journey Across the Carpathian Mountains
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • F Deconectat
              fulgernc
              ultima editare de

              Adrian Bărbulescu  /  mai 19

              FOTO Trenul PESA care va fi prezentat la Conferințele Club Feroviar a ajuns la Curtici

              FOTO Trenul PESA care va fi prezentat la Conferințele Club Feroviar a ajuns la Curtici

              Trenul PESA care va fi prezentat la Conferința Club Feroviar în perioada 21-22 mai la Oradea a ajuns duminică seara la Curtici

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Conectat
                vancouver
                ultima editare de

                Adrian Bărbulescu  /  mai 19

                Hală de mentenanță material rulant la Craiova, cu bani din PNRR

                Hală de mentenanță material rulant la Craiova, cu bani din PNRR

                CFR Călători vrea să construiască la Craiova, cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență, o hală de mentenanță material rulant

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Conectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Trenul PESA:

                  Primul tren electric regional PESA 655-5 (RE-R103) - produs de către constructorul polonez PESA

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Conectat
                    vancouver
                    ultima editare de vancouver

                    mai 20

                    Softronic Craiova finalizează testele cu locomotivele PNRR 481-006 și 481-007! :: Romania Feroviara

                    Softronic Craiova finalizează testele cu locomotivele PNRR 481-006 și 481-007! :: Romania Feroviara

                    Comisia Europeană votează astăzi prelungirea programului PNRR cu inca 18 luni, Softronic Craiova finalizează testele cu locomotivele PNRR 006 și 007!

                    Gură nesperată de oxigen pentru România! Comisia Europeană prelungește cu un an și jumătate programele PNRR. România a accesat până acum 9.2 miliarde de euro din 28.5 miliarde din PNRR si are șansa până la finalul anului 2028 sa se apropie de cota maximă alocată.Între timp Softronic

                    Craiova a finalizat testele cu cele mai recente locomotive din programul PNRR, care vor ajunge in depoul București Călători. Locomotivele au remorcat cu succes trenul de probă format din 16 vagoane pe relația București Nord - Medgidia și retur

                    Interesanta informatia, nu stiam ca pana acum am primit 9,2 miliarde din cele 28,5.
                    Partea cea mai buna: pe feroviar fondurile PNRR sunt grant (cadou, nu trebuie dat nimic inapoi), adica 50% din costul reabilitarii acestor locomotive.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • F Deconectat
                      fulgernc
                      ultima editare de

                      Cum arată trenul „viitorului” cumpărat de România
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                      • F Deconectat
                        fulgernc
                        ultima editare de

                        Noua ramă electrică RE-R de la Pesa sosită azi în România
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • vancouverV Conectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          Arată foarte bine. Distanța între scaune pare a fi bună.

                          Este nevoie de mult mai multe rame, nu doar 62. Mai ales pe rute aglomerate unde vor circula cuplate câte 2 sau 3.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Conectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            Adrian Bărbulescu  /  mai 26

                            FOTO Cum arată locomotivele și vagoanele implicate în accidentul feroviar de la Mărășești

                            FOTO Cum arată locomotivele și vagoanele implicate în accidentul feroviar de la Mărășești

                            Club Feroviar vă prezintă în premieră cum arată locomotivele și vagoanele implicate în accidentul feroviar de la Mărășești de luni dimineață

                            La nivelul CFR Calatori pur si simplu NU SE INTELEGE CAT DE NOCIVE sunt aceste manevre permanente de cuplare si decuplare de vagoane si locomotive. Avem morti rezultati din aceste menevre (acea femeie din Galati acum 2-3 ani), avem raniti grav, avem material rulant care trebuie tras pe dreapta si reparat la Sf. Asteapta (inclusiv 3 vagoane noi noute din PNRR dupa accidentul de la Constanta de pe 4 mai)... Dar noi o tinem pe a noastra:

                            • nu se face nici un demers pentru circulatie in regim push-pull; suntem singura tara din UE care nu are acest sistem, care presupune doar un rahat de post de conducere in ultimul vagon
                            • inclusiv la trenurile InterCity stam sa cuplam si decuplam zilnic la Teius, Bacau si Pascani, cu riscurile de rigoare, inclusiv risc de intarzieri - plus ca IC nu opreste pe parcurs tocmai ca sa ajunga repede, ori acest "repede" este aruncat in aer de stationarile de 20-30 de minute pentru cuplari / decuplari de vagoane si locomotive

                            Pur si simplu am impresia ca la CFR lucreaza doar retardati, care au impresia ca fac vreo mare minune, dar apara un sistem din anii 1940-1950, pe care-l considera sfânt si perfect.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • vancouverV Conectat
                              vancouver
                              ultima editare de vancouver

                              LEMA 481-007:

                              LEMA 07 ”Simion Mehedinți” în serviciul comercial/LEMA 07 in revenue service[28 mai/May 25 2025]

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • vancouverV Conectat
                                vancouver
                                ultima editare de vancouver

                                ELASMO Seria 482 (by Reloc Craiova):

                                Noua locomotivă electrică ELASMO 482 001-1 o ajuns și pe la Timisoara

                                Si pare ca atat prima din Serie 001, cat si 002 sunt deja bagate la tractiune.

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • vancouverV Conectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de

                                  Tot inainte in prostie! La cat mai multe manevre de cuplare si decuplare! Daca atat ne duce capul, asta e. In curand ramanem fara material rulant.

                                  Adrian Bărbulescu  /  iun. 2

                                  Încă un accident feroviar în gara Constanța, la manevră

                                  Încă un accident feroviar în gara Constanța, la manevră

                                  La nici măcar o lună după precedentul, luni seara s-a produs un alt accident feroviar în gara Constanța, la manevra de formare a unui tren

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • F Deconectat
                                    fulgernc
                                    ultima editare de

                                    Mulți spun:
                                    -manevra e ceva normal, rutinar. Se mai întâmplă.

                                    Era rutinar , era normal , când aveam 5 linii paralele cu liniile de garare. Când aveai acces în toate gările unde se făceau manevre prin ambele capete ale garniturii. Când aveam câte 5 linii de garare. Să nu fie presiunea timpului pe echipă. Și când aveai o mulțime de ochi în gări.

                                    În ziua de azi , toate astea s-au redus. Manevrele pe liniile de garare și în linie curentă ar trebui să fie o excepție.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • D Deconectat
                                      derTuca
                                      ultima editare de

                                      Bună ziua! Sper că este thread-ul potrivit pentru întrebare:

                                      Fiind evidente beneficiile sistemului push-pull, este vreun punct de vedere oficial emis de autorități (fie el nonsens) - în speță presupun că de la CFR Călători - cu privire la vreun plan de implementare sau un motiv de ce nu s-ar dori?

                                      Dacă nu, operatorii privați au abordat un astfel de sistem? E ceva la nivel legislativ care îi împiedică?

                                      Mulțumesc!

                                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • vancouverV Conectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        CFR SA si CFR Calatori nu au dat pana acum absolut nici un semn ca doresc Push-Pull. Orice interactiune / contact pe care l-am avut cu oameni din CFR a fost ca eu sunt nebun ca ma gandesc la asa ceva si sa-mi bag mintile in cap, ca in Romania nu se poate (??) sau ca e non sens sau ca nu avem bani etc.

                                        La privati se poate. Dar instructia romaneasca actuala permite circulatia cu locomotiva in spate doar "pana la prima". Adica pana la prima oprire la care manevrarea locomotivei este posibila.

                                        Asa se faca ca Regiotrans circula cu locomotiva in spate, bine-mersi pe Bucuresti-Ploiesti, cu 120 km/h. Apoi insa la Ploiesti sta 15 minute sa o mute in fata! Cu riscurile de rigoare, cu oamenii in tren, cu timpul pierdut, cu 2 linii ocupate, etc. Ca la nebuni.

                                        Dar instructia din anii 60 e biblie si nu se poate modifica.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • M Deconectat
                                          mihai @derTuca
                                          ultima editare de mihai

                                          @derTuca CFR Infrastructura este plina de ingineri blazati, carora le este frica si de umbra lor. Nu-i intereseaza nicio dezvoltare a caii ferate si nici macar nu-i intereseaza ca trenurile sa circule, pentru ca le strica liniile (orice tren in circulatie produce uzura).

                                          Daca s-ar putea, pentru multi ingineri din CFR Instructura, liniile ar trebui doar sa existe ca poza, parametrii liniei sa se mentina si ei sa-si ia salariile pentru faptul ca linia sta in parametri, nu pentru ca trenurile circula cu viteza X sau Y.

                                          Asta este mentalitatea de la care pornim si care se opune radical oricarei schimbari in bine a transportului feroviar. Rezistenta sistemului este una extrem de puternica si justifica orice opozitie prin "siguranta feroviara". Numai ca, dupa cum se vede, siguranta feroviara la CFR e cam praf.

                                          Dar sub pretextul acestei "sigurante feroviare" rezultatul este fix cum spune @vancouver : instructia de circulatie din anii '60, gandita pentru sistemele specifice locomotivelor cu abur si folosita inclusiv astazi, e tratata ca o biblie inamovibila, pentru ca "noi stim mai bine".

                                          Un bun exemplu stupid, care persista la CFR din prostia instructiei depasite este faptul ca trenurile din Romania suna din goarna la fiecare punere in miscare - ceea ce polueaza fonic ingrozitor in zona garilor - pentru ca la 1900-1920 asta era semnalul prin care mencanicul le comunica franarilor din tren se defraneze manual trenul pentru plecare.

                                          In general in Romania se face abuz de goarna, la un nivel care este considerat inacceptabil in orice tara din Europa Centrala si de Vest.

                                          Un alt exemplu stupid este acela ca trenurile formate din locomotive si vagoane autorizate sa circule cu 160km/h nu pot circula cu 160km/h, ci doar cu maxim 140km/h din cauza procentajului de franare absurd cerut de instructia romaneasca, gandita pentru trenuri de la 1920.

                                          Aici suntem. Asta e nivelul CFR.

                                          Asa ca despre push-pull, care in Europa exista de pe la 1900, inca de la locomotivele cu abur, in Romania nici nu se pune problema. Argumentul este mereu ca "sinele noastre sunt proaste si nu poti impinge trenul cu viteza peste ele"

                                          Push-pull iese din orice discutie in Romania din cauza din cauza managementului incompetent si al inginerilor incompetenti din CFR Infrastructura.

                                          Culmea este ca daca ii intrebi, ei toti sunt niste ingineri "geniali", dar pierd din vedere ca "genialitatea" se masora prin rezultate, nu prin vorbe.

                                          Ori, in cauzl push-pull rezltatul din teren este ca in Romania este considerat periculos in 2025, desi in occident se face de mai mult de un secol.

                                          Cat priveste manevrele cu trenuri cu calatori, nu ele nu sunt periculoase. Se fac la ordinea zilei in tot occidentul, inclusiv cu sosiri la peron de tren peste tren (tren care soseste pe o linie ocupata) direct in cupla. Am vazut personal asta de nenumarate ori.

                                          La CFR nu numai ca instructia interzice sosirea din parcurs "tren peste tren", dar si la manevra, sunt pasi procedurali obligatorii, care impun ca inainte de cuplare trenul in miscare sa se opreasca complet, dupa care incepe manevra de cuplare efectiva. Totul e atat de "perfect" ca tot prost iese.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • vancouverV Conectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de vancouver

                                            Redacția  /  iun. 4  /  Feroviar

                                            VIDEO Primul tren electric fabricat pentru România de polonezii de la PESA a început testele la Făurei

                                            VIDEO Primul tren electric fabricat pentru România de polonezii de la PESA a început testele la Făurei

                                            Rama electrică Pesa a început testele statice și dinamice în România, anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Este vota de primul tren regional

                                            ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară | Facebook

                                            ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară | Facebook

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post