A0 și DNCB, centuri București
-
-
-
@adix ingrozitor de lent se misca Aktor. Mai sunt o gramada de lucrari "mici", dar care la Aktor par sa tina o vesnicie:
- mai au o gramada de rosturi de diltatie de montat si pare ca lucreaza cu o singura echipa. In ritul asta rosturile de diltatie se termina abia pe la jumatea lui iulie
- finalizarea corpului autostrazii sub pasajele Teghes si Darvari nu e gata desi au trecut 3 saptamani de la mutarea traficului pe pasaje
- asfaltarea nodului A1/A0 nu e gata
- lipseste inca o gramada de parapet, iar Aktor pare sa lucreze tot asa, cu o singura echipa
- marcajul median lipseste pe 10km pentru ca se lucreaza cu putini oameni
- la nodul de la Bacu progresul e atat de lent de zici ca lucreaza un singur om cu o lopata.
Aktor chiar vrea sa se faca de ras pana la capat cu acest tronson.
O spun din nou, in ritmul asta tronsonul A0 Sud L3 mi se pare imposibil de deschis inainte de iulie.
-
Daca ne uitam și la chinezi tot în dorul lelii se mișcă. In ritmul asta se duc in 2027.
-
Dupa parerea mea chinezii se pot compara mai degraba cu turcii de la Alsim-Alarko. Lucreaza in ritmul lor. Fara hei rup, dar avanseaza permanent, structurile ies treptat din pamant, vedem grinzi, terasamentele avanseaza. Dar lucreaza continuu si constanta, nu au zone in care sa aibe probleme grave sau pe care sa le evite, cum a avut Aktor, de nu s-a apucat ani de zile de mutari de utilitati, care implica sa nu se poata apuca de devieri, adica nu puteau face pasaje si deci blocaj total dar in faza absolut incipienta. De era clar ca le mai trebuie un an in acel punct critic si ei tot nu miscau nimic. Asa ceva la chinezi nu vad.
Si la Aktor a mai fost ceva, a durat un an in plus sa faca proiectarea pana sa primeasca AC. Nici asta nu s-a intamplat la chinezi, poate maxim cateva luni.
Singurii cu care putem compara pe Aktor sunt Tirrena Scavi, aflati la limita falimentului, carora le-au fost reziliate cele 3 contracte (Cra-Pi lot 1, reluat si finalizat de turci, centura TM Sud, reluata si finalizata de UMB si DNCB sector nord-est DN2-A2, la care din caste stiu abia acum avem constructor dar nu pare inca sa miste mare lucru - adica si dupa o reziliere nu e intotdeauna mai bine. In 2 din 3 cazuri a fost mult mai bine, in al treilea nu prea).
-
Am numarat rosturile de dilatatie pe lotul Aktor.
Sunt 22 de rosturi de dilatatie in total pe corpul autostrazii:
- 3 montate
- 1 in curs de montare
- 8 la nivel de asfalt spart pentru montaj
- 10 neincepute
Tinand cont ca viteza de montaj este de 1 rost de dilatie pe saptamana, cu o singura echipa, sa se calculeze daca Aktor termina tronsonul inainte de venirea iernii.
-
este aceasta filmare facuta de ALBERTO COSTA ....undeva intre DNCB SI A 0 NORD ....LOTUL 4 UMB ...spune ca ar fi organizarea de santier a lui ERBASU ....
spune ca pe camioane este sigla celor de la erbasu .....
intrebare stie cineva a cui este acea organizare de santier.... -
Autostrada A0 Sud - Lot 3 -24.05.2025
Infrastructure Romania (mindmasster)
-
@PaulS In filmare se face o confuzie intre Pasajul Teghes si Pasajul Darvari (-Tantava) care sunt in realitate fix pe dos fata de cum sunt prezentate in video. Respectiv:
- la 6:49 este Pasajul DJ401A Darvari - Tantava
- la 9:21 este Pasajul Teghes
-
@mihai Multumesc de clarificare, din pacate nu sunt eu autorul filmarii, e Pasadia Andrei de pe PUM.
-
-
@mihai Incepe sa semene a santier de autostrada. Dar, astept sa vad cum evolueaza lucrurile in urmatoarele 3 luni la relocari/situri si structuri. La terasamente aici nu vad sa fie probleme.
-
@PaulS Sunt abia la început, dar e un început promițător. Cred că A0 este cea mai importantă autostradă în acest moment.
-
@mike_us Permite-mi sa nu fiu de acord.
A 0 Nord nu cred ca e cea mai importanta autostrada in acest moment.
Pentru ca Romania sa aiba un circuit de autostrazi de baza, cred ca e mai important sa fie terminate
A1, A7, A3, A8. -
Da, sunt si eu de aceeasi parere. A0 nord nu este prioritate zero, pentru ca:
- exista deja A0 sud (presupunand ca in cateva zile se deschide complet)
- pe nord DNCB este de calitate buna pe 2/3 din lungime (intre A1 si DN2)
Prioritatea maxima dupa parerea mea este finalizarea A1. Cand se va intampla asta va fi efectiv o gura de oxigen atat practic cat si la nivel de mentalitate colectiva. Ne va da alta incredere, ca putem! Sigur, reusita va fi umbrita de problemele de pe Valea Prahovei - pentru ca sincer nu cred ca pana in 2031-2032 cand o sa fie gata A1 va fi mult mai bine pe VP.
A7 este si ea o prioritate, dar cel putin pana la Pascani este in linie dreapta, nu vad ce sa se mai poata intampla sa nu fie gata in 2026.
-
@PaulS A0N1 este un lot de complexitate mai redusa decat Ploiesti - Buzau Lot 1 pe care aceiasi Pizaarotti - Retter l-au construit in 28 de luni.
Exista si similitudini intre cele doua loturi, in sensul in care structurile cele mai complexe sunt din nou doua pasaje lungi in corpul autostrazii. Pe PlBz1 au fost peste A3 si CF701, pe A0N1 sunt cele doua treceri peste CF101 (Bucuresti - Pitesti) + DN7 si, respectiv, Raul Colentina + M300.
In plus, spre deosebire de PlBz1, unde a fost o problema cu panza freatica in zona nodului A1/A7, pe A0N1 deocamdata nu a fost identificata nicio problema majora cu solul.
Deci in ansamblu in acest moment pare ca putem fi optimisti ca lotul se poate finaliza pana in decembrie 2026 / martie 2027.
In rest, ca prioritate, A0 a fost prioritatea zero
pentru unirea A1 cu A2 si A3 pentru ca in jurul Bucurestiului se blocau cele mai importante coridoare de marfa ale Romaniei: Transilvania / Muntentia - Port Constanta si Moldova - Balcani, cu efect in cascada asupra intregii economiii nationale.. Practic, o data cu finalizarea A0N3 si A0N4, importanta A0N1 scade. Dar o data ce e in construtie, nu are sens sa mai fie deprioritizat.
Dupa A0, urmatorul pe lista, asa cum zice si @vancouver este A1, care impreuna cu A0 si A2 formeaza colona vertebrala a retelei, fiind cel mai important coridor de marfa al Romaniei. O data ce el va fi finalizat, va deveni un magnet pentru centre logistice si fabrici, cu industrie orizontala de suport in intreaga tara.
Urmeaza apoi in ordine A7, A8, A13 si A6 ca prioritati nationale. Pe masura ce reteaua autostrazilor mari se finalizeaza, celelalte segmente devin prioritati regionale sau chiar locale.
Desigur, am putea rediscuta cazul legaturilor cu Bulgaria, care de fapt sunt legaturile Europeni cu sudul Balcanilor, unde Romania sta foarte prost si pierde aceste legaturi in favoarea Serbiei. Bulgarii mai au de finalizat cam 20km Autostrada Europa dupa care se asigura practic legatura continua pe autostrada intre Istabbul si Europa Centrala prin Bulgaria si Serbia.
Noi avem doua poduri peste Dunare care ne leaga de bulgari, Calafat - Vidin si Giurgiu - Ruse, dar nici noi nici bulgarii nu ne grabim sa tragem autostrazi pana la ele. Deci probabil nu intra in discutie mai devreme de 2035.
-
-
In sfarsit o filmare cu tot lotul
-
Chinezii mai au cel putin un an la acest lot in ritmul actual. Nu sunt sigur ca termina anul asta nici macar podul peste calea ferata. Si in plus mai au si pasajul DN3 peste A7 din Pantelimon, de care nici macar nu s-au apucat.
Pana si la pasajul A7 peste DN2 au grinzile ridicate de vreo doua luni si abia lucreaza la antretoaze. Nici macar o singura predala ridicata!
-