A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@PaulS : eu ma refer in principal la ideea mesajelor: “nu se lucreaza la calitate”, “se surpa terasamentul”, “nu e bun asfaltul”.
Plus mi se pare de bun simt sa se prioritizeze lucrari care sa aiba utilitate nu sa ramana muzeu doar ca sa se incadreze in contracte.
Nu sunt ultras, nu sunt partinitor dar pana la urma a avea o prima autostrada in zona Moldovei mi se pare mai important decat a finaliza tronsoane de A3 prin munti si chiar si bucata lipsa din Dx12 (nici nu ma refer la A0 unde podul lor peste Cernica in stadiul actual pana nu termina si chinezii nu stiu ce beneficii va aduce). Moldova e singura mare regiune care NU avea nicio bucata de A iar traficul comercial e infernal.. just my2c -
@SwatKat Pana la urma de aceea am pus acele paranteze ca sa nu fie discutii fara finalitate.
Nu sunt de acord ca Moldova merita mai mult decat alte regiuni sa aiba autostrazi, dar sunt de acord ca toate regiunile ar trebui sa beneficieze de autostrazi. In perioada aceasta in care avem un conflict destul de aproape de noi, inteleg o prioritizare pentru zona respectiva.
Referitor la calitate, o sa vedem in urmatorii 10 ani daca au avut dreptate sau nu.
Dar , cred ca toate aceste intarzieri au legatura mai mult cu statul ( MT, CNAIR ) dar aici doar o parere/speculatie. -
Cred ca discutiile de tip "e mai importanta zona X vs. zona Y" sunt contra-productive. E suficient ca Romania e despartita (sau unita
) de Carpati. Nu mai trebuie si alte criterii de diviziune.
In rest tot ce avem e geografie, care e asa cum e si nu se schimba: Transilvania e la vest de Muntenia si Moldova. Si cum principalele cai de comert sunt spre Vest, si moldovenii si muntenii in drumul spre vest folosesc autostrazile din Transilvania, foarte probabil mai mult decat ardelenii.
Economia nu se dezvolta pentru ca apar autostrazi in neant, ci atunci cand transportul devine predictibil la distanta, adica atunci cand autostrazile sunt unite intr-o retea. Nimeni nu face fabrica la Targu Neamt pentru ca apare un tronson de 15km de autostrada si atat. Fabrica se face cand stii ca cei 15km se vor uni cu reteaua in viitorul apropiat.
Din punctul asta de vedere, finalizarea A3 intre Cluj si Oradea este direct benefica Moldovei, care "se apropie" in felul asta de occident. La fel cum finalizarea A1 pana la Sibiu e benefica Munteniei si Dobrogei.
A0 este prioritar nu pentru Bucuresti, ci pentru intreaga economie a Romaniei, pentru ca pe Centura Bucuresti sunt blocate toate fluxurile de marfa nord-sud (Moldova / Ardeal <=> Balcani) si est-vest (Europa Centrala/Transilvania/Muntenia <=> Port Constanta)
DX12 e important direct pentru Moldova, pentru ca e ruta pe care Ford Craiova se aprovizioneaza si livreaza autoturisme, care sunt asamblate cu scaune fabricate la Lear Iasi (Letcani).
Transportul trebuie privit ca sistem, nu din bucati. La momentul actual toate magistralele sunt prioritare, inclusiv A7. Pentru ca odata ce se creeaza axele magistrale se poate "respira" o vreme. Nu mult, dar asta e alta poveste. Insa nu inseamna deloc ca o axa e "mai prioritara" pe criterii locale.
-
@mihai Foarte faina explicatia. Multumesc frumos !
-
@mihai : Ai dreptate, eu ma refeream doar ca Moldova nu a avut nimic. Asta nu inseamna ca A3 nu trebuia/trebuie terminata, insa oricum cu sau fara loturile UMB nu era o mare diferenta. Pe cand a termina intre Bz si Bc/Sv ceva integral cred ca va aduce o mare imbunatatire traficului.
Cumva mereau am considerat ca orice trebuie gandit/inteles/judecat intr-un context logic si de cost-beneficiu, nu doar termeni contractuali.
In fine, eu citesc si apreciez efortul pasionatilor si ma uit cu mare bucurie la filmari! Sa avem cu totii drumuri cat mai bune! -
Si eu vad lucrurile in linie cu @mihai , cu o mica nuanta: mi se pare normal sa existe o prioritizarea acolo unde exista un blocaj. Cu cat mai mare blocajul, cu atat mai mare urgenta.
Clar coridorul principal A1 avea cela mai mari blocaje: Sebes, Orastie-Deva, Arad (mai demult si Sibiu) - practic toate locurile in care acest coridor trecea printr-un oras mare. De ex. Sibiu-Pitesti nu trece prin nici un oras mare (doar tangential Rm. Valcea) si ca atare era mai putin urgent.
Cat de absurd era sa se faca intai A7 Focsani - Bacau de ex., unde nu erau ambuteiaje acum 15-20 de ani iar acum avem unul mediu la trecerea printr-un oras (Adjud), si sa se lase sa zicem Sebes pe alta data ? TOATA ECONOMIA ROMANIEI AR FI FOST BLOCATA LA SEBES! Inclusiv Moldova avea enorm de suferit!
Pur si simplu nu are legatura. E efectiv o tâmpenie sa se faca autostrazi repartizate uniform pe regiuni.
In nordul Scotiei nu exista autostrazi. In sudul Scotiei sunt cateva, dar infinit mai putin dense decat in jurul Londrei!
Sau Tara Galiilor. Ia uitati aici, are o singura autostrada in sud, Anglia in schimb e intesata. Cum s-or suporta galezii? Plang in fiecare zi cred!
Unde e repartizarea uniform - geografica?
-
Autostrada A7 - Focșani - Bacău, Lot 2, Filmare Integrală, UMB [01.05.2025] [Ep. 10 - 36%]
Ștef
-
-
-
Autostrada A7 - Focșani - Bacău, Lot 3, Filmare Integrală, UMB [01.05.2025] [Ep. 07 - 20%]
Ștef