Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    275 Mesaje 20 Posters 64.6k Vizualizări 4 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Am pus aici:

      https://forum.construim-romania.ro/topic/36/infrastructura-de-transport-in-lume/2?_=1737458091433

      o postare legata de autostrada D1 din Slovacia. Vedeti acolo ca pentru un tronson cuprinzand un tunel de 5,9 km termenul de executie este de 7 ani! Scriu asta si aici pe A3 si pe A6. Pe A6 este prevazut un astfel de tunel de 8 km intre Drobeta si Domasnea. Sa nu ne imaginam ca o sa se faca repede !!!

      Am vazut si pe pum, ca mai vine cate unul cu ideea "de ce nu facem tunel mai lung de 8 km pe Valea Oltului in loc de multe mici si scute alternate cu poduri" (legat de lot 2 de acolo). Nu zic decat: atentie la tunelurile lungi!

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • G Deconectat
        gruia88
        ultima editare de

        Pe Dex12 T4 se pare ca au revenit cei de la UMB , se lucra la 7 dimineata erau echipe lucrau deja la supratraversarile care trebuie finalizate dupa darea in trafic a T4 si la nodul cu A1 deja erau camioane si excavatoare care lucrau.

        Fata de anul trecut in care au venit tarziu pe T4 anul asta se vede ca isi doresc finalizarea pana in vara sper.

        Se pare ca revenirea la munca a UMB arata putin si prioritatile lor pe acest an si anume A0 , A7 - Focsani-Adjud-Racaciuni cred , Dex12 pana in A1 .

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • P Deconectat
          PaulS
          ultima editare de

          ADonde Next
          Drumul Expres DEx12 Craiova - Pitesti, Tronsonul 4, Oarja - Nod Rutier A1 | UMB | 25.01.2025

          Drumul Expres DEx12 Craiova - Pitesti, Tronsonul 4, Oarja - Nod Rutier A1 | UMB | 25.01.2025
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            A6 Buc-Alexandria:

            Mădălina Podaru  /  ian. 28  /  Rutier

            „Autostrada Sudului” București – Alexandria: Au început dezbaterile de mediu pentru autostrada care ne va scăpa de „Drumul Morții” – DN 6

            „Autostrada Sudului” București – Alexandria: Au început dezbaterile de mediu pentru autostrada care ne va scăpa de „Drumul Morții” – DN 6

            Săptămâna aceasta, mai precis luni, 27 ianuarie, au demarat dezbaterile publice pentru obținerea Acordului de Mediu, document necesar aprobării

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • P Deconectat
              PaulS
              ultima editare de

              Sorin Grindeanu:UMB a reînceput lucrările pentru construcția Tronsonului 4 al DEx12, Craiova-Pitești
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Acelasi lucru sub forma de articol:

                Mădălina Podaru  /  ian. 29  /  Rutier

                Drumul Expres Craiova – Pitești. Constructorul român UMB a reluat lucrările pentru finalizarea tronsonului / Când se va putea circula între Craiova și București pe 230 de kilometri de drum de mare...

                Drumul Expres Craiova – Pitești. Constructorul român UMB a reluat lucrările pentru finalizarea tronsonului / Când se va putea circula între Craiova și București pe 230 de kilometri de drum de mare...

                Constructorul român UMB a reluat, recent, lucrările pe ultimii kilometri ai Tronsonului 1 Craiova – Robănești de pe Drumul Expres Craiova – Pitești, după

                Date cheie:

                • stadiu lot 4 (inclusiv partea deja in trafic): 84%
                • km inca in lucru: 12 km
                • km deja in circulatie din lot 4: 17,7km + drum de legatura Albota la nivel 1+1
                • 380 muncitori
                • 174 utilaje
                  - target dare in trafic: mai 2025

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • R Deconectat
                  rockband
                  ultima editare de rockband

                  A6 Craiova - Severin lot 1:

                  Cristian Negrei  /  feb. 3  /  Companii

                  CNAIR a primit patru oferta la licitația pentru atribuirea contractului de construire a lotului 1 din Autostrada Craiova - Filiași - Economica.net

                  CNAIR a primit patru oferta la licitația pentru atribuirea contractului de construire a lotului 1 din Autostrada Craiova - Filiași - Economica.net

                  Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit astăzi patru oferte pentru atribuirea contractului de construire a lotului 1 din Autostrada Craiova - Filiași, a anunțat directorul general al societății, Cristian Pistol.

                  – Asocierea CONCELEX SRL (lider) – CONSTRUCTII ERBASU SA – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL –(România)
                  – Asocierea GOTT STRASSE S.R.L. (lider) – DANLIN XXL S.R.L. – EUROCERAD INTERNATIONAL S.R.L. – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – PATSTROY VDH EAD – BITUMINA GMBH BULGARIA EOOD (România – Bulgaria)
                  – Asocierea NUROL CONSTRUCTION S.A. (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (România – Turcia)
                  – Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – România)”,

                  Sunt primii 10,5 km de la DX12 spre vest.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • C Deconectat
                    chapo
                    ultima editare de

                    Este defapt Craiova- Tg Jiu , pentru ca atat i-a dus capu 🤡

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • M Deconectat
                      mihai
                      ultima editare de

                      Eu din ce inteleg, de-abia de-acum vorbim de A6. Adica tronsonul de Craiova - Filiasi, care e formal acum parte din "Drumul Expres" Craiova - Targu Jiu, este de fapt singura parte din respectivul drum care e la profil de autostrada. Asa ca e previzibil ca va deveni candva parte din A6 Bucuresti - Alexandria - Craiova - Filiasi - Drobeta-Turnu Severin - Carnsabes - Lugoj.

                      Filiasi - Drobeta-Turnu Severin - Caransabes este formal la nivel de studiu de fezabilitate, care trebuie sa traga o concluzie daca va fi la profil de DX sau de autostrada. Insa cel mai probabil planul este sa fie la profil de autostrada si sa se continue la un moment dat spre Bucuresti.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • C Deconectat
                        chapo
                        ultima editare de

                        S-a stabilit deja ca va fi A pana la Domasnea, pana acolo avem AMC2 aprobat deci varianta finala+ profil de A.
                        Buba mare este cum s-a proiectat tronsonul Craiova Filiasi care nu are continuare spre Alexandria sau spre Lugoj. S-a vorbit mult pe SSC si chiar si pum, am pus eu variante desenate de cei de acolo, dar degeaba daca nu s-au implicat cu adevarat.
                        Ii urmaresc de cativa ani din postura de ,,guest” dar mi as face cont doar sa le zic vreo 2 de chestia asta si multe altele, urmand bineinteles ban-ul aferent.

                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • M Deconectat
                          mihai @chapo
                          ultima editare de mihai

                          @chapo adica, sa inteleg ca se face un tronson de autostrada care nu permite continuarea la profil de autostrada in nicio directie dincolo de Filiasi sau de Craiova?

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • C Deconectat
                            chapo
                            ultima editare de chapo

                            Pai in primul rand, Nodul A6-DEx 12 nu permite in prezent continuarea spre Alexandria, o lipsa de coordonare, pentru ca la capatul A6 Bucuresti-Alexandria a fost lasata o continuare spre Craiova.

                            In al doilea rand, la Filiasi ar fi trebuit in mod normal ca A6 sa continue spre Severin, dar aceasta continua spre Targu jiu iar pe relatia Craiova-Severin se va merge pe bretelele din acel nod.

                            *Cel mai usor te poti uita pe harta API ca sa intelegi mai bine

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de vancouver

                              pentru vizualizare:

                              A6 Craiova spre sud.png

                              In poza vedem capatul estic al A6 Craiova - Filiasi, adica langa Craiova. Atunci cand se va dori continuarea este clar ca trebuie improvizat sau darâmat. In ambele cazuri bani pierduti si autostrada o sa termine aiurea in tramvai ca sa reinceapa dupa ceva bretele.

                              Totusi as vrea sa remarc ca nu suntem nici primii nici ultimii care avem asa ceva, exista si in Franta si in Germania, chiar situatii mai ciudate si asta e, te descurci. Mai ales acum cu navigatiile.

                              Si eu sunt adeptul claritatii in trafic. Orice incurcatura poate duce in extremis si la accidente, prin oameni confuzi, neatenti la trafic sau enervati, manevre ciudate sau riscante sau chiar ilegale. Dar repet, nici nu trebuie exagerat si mai e si pe la altii. Numai asa ca sa dau un exemplu pe care poate il stiu multi romani, la Mannheim ca sa continui pe A6 ... trebuie sa iesi de pe autostrada. Si daca vii dinspre vest (adica de la Paris / Kaiserslautern si mergi spre est), cat si invers daca vii din est, de la Heilbronn, si vrei spre vest. Daca nu iesi si mergi inainte in ambele cazuri ajungi pe A67 spre nord. Iar ca sa ramai pe A6 cand iesi, evident in prima faza iesi pe o bretea cu 1 banda:

                              maih.png

                              Sau aici la Amiens, in Franta. Ca sa o tii inainte pe A29 trebuie sa iesi pe A16 si apoi sa iesi iarasi pe A29. Si am mers de multe ori asa. Si nu mi-au cazut epoletii, desi evident m-am mirat la prima trecere. Dar eram deja cu primele navigatii (care nu stiau de trafic, nu erau online, cu harta pe stick) si ma luam dupa ele.

                              amie.png
                              link maps: https://www.google.ro/maps/@49.8725817,2.2087276,9489m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDEyOS4xIKXMDSoJLDEwMjExMjMzSAFQAw%3D%3D

                              Si daca urmariti mai departe spre vest acelasi A29 o sa mai intalniti inca 2 situatii ciudate: se termina la un moment dat in A28. Apoi, peste vreo 50 de km apare din nou, se desprinde din A28. Si inca mai spre vest e un loc unde, daca vii din vest spre est pe A29, de fapt trebuie sa iesi (gen A6 Mannheim, respectiv cum o sa fie la noi pe A6 la Filiasi), ca daca mergi drept inainte intri pe A150.

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • M Deconectat
                                mihai
                                ultima editare de mihai

                                Da, corect. Mai stiu si eu un exemplu din Germania: intersectia A3 cu A9 langa Nuremberg. Venind dinspre sud pe A9, daca mergi inainte autostrada vireaza spre stanga si devine A3. Ca sa continui pe A9 trebuie sa "iesi" de pe autostrada.

                                Screenshot 2025-02-04 at 08.25.03.png

                                Pe de alta parte, avem oricum deja ceva similar in Romania la Arad, unde pe sensul dinspre Arad spre Nadlac, ca sa continui pe A1 trebuie sa "iesi" de pe autostrada, pentru ca directia inainte a autostrazii vireaza dreapta si devine A11.

                                Screenshot 2025-02-04 at 08.25.51.png

                                Daca in Germania astfel de stangacii tin mai mult de istorie si de ordinea in care au fost construite respectivele autostrazi pe parcursul multor decenii, fara o planificare in ansamblu, in Romania multe sunt stangacii de proasta planificare pe termen mult mai scurt.

                                De exemplu, la Arad e clar ca fluxul principal de trafic este si va ramane pentru mult timp cel pe directia Arad - Nadlac pe A1 si ca nu e nicio sansa ca A11 sa devina flux principal de trafic. Ramane deci un mister cine si de ce a decis in 2011 structura fara sens a nodului A1/A11 de la Arad.

                                La fel si in cazul A6, da, e clar o prostie structura capetelor de la Craiova si Filiasi, pentru ca in acest moment nu este niciun dubiu ca A6 va exista si e doar o chestiune de timp pana va fi construita. Deci sunt de acord ca in cazul A6 vorbim de proasta planificare.

                                Pe de alta parte, de acord ca nici nu este excesiv dramatic sa continui autostrazi cu bretele de ramificare, mai ales daca sunt proiectate la 100-120km/h.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de

                                  Mai trebuie precizat ca inca sunt posibile modificari ale nodurilor, in anumite limite. Proiectarea in detaliu este in sarcina antreprenorului si poate opera modificari fata de SF, mai ales daca i se cere de la CNAIR. Limitarea este financiara. A fost ofertata o varianta si antreprenorul o sa vrea bani in plus daca il costa in plus noua configuratie. Si banii in plus sunt rezervele de implementare de 10% (in unele conditii 15%). Aici depinde daca mai apar sau nu alte costuri suplimentare.

                                  Cel putin la capatul de la Filiasi eu cred ca se poate modifica prioritatea "de mers inainte" fara costuri in plus. Practic e acelasi nod, doar in oglinda. Macar acolo ar trebui facut.

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • C Deconectat
                                    chapo
                                    ultima editare de

                                    Puteti voi ca Asociatie sa incercati sa faceti asa ceva? Ar fi superb

                                    vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                    • G Deconectat
                                      gruia88
                                      ultima editare de

                                      Eu cred ca o sa faca un nod gen cum este dupa Arad A1xA11 , ca sa mergi inainte iesi in drepta o sa fie 2 benzi si o sa fie nod limitat la 80 km/h sau 100 km/h .

                                      Vedem daca se modifica cand o sa fie castigat lotul si solutie de proiectare se face de catre constructor .

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver @chapo
                                        ultima editare de

                                        @chapo In masura timpului disponibil o sa incercam sa facem ceva. Avem si alte idei pe teava, dar deocamdata fiecare e prins cu multa treaba personala.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • C Deconectat
                                          chapo
                                          ultima editare de

                                          ** Investigațiile geotehnice au început astăzi și pe traseul viitoarei autostrăzi Filiași - Drobeta!

                                          Pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, necesar construirii acestei noi autostrăzi, este nevoie de aproximativ 12.000 metri liniari de foraj geotehnic.

                                          Prestatorul va efectua în paralel activități de deminare, investigații arheologice și studii topografice.

                                          Autostrada Filiași - Drobeta va avea o lungime de aproximativ 70 de km și va face parte din drumul de mare viteză Craiova - Filiași - Drobeta - Domașnea - Caransebeș - Lugoj (230 km).**

                                          IMG_0218.jpeg

                                          IMG_0219.jpeg

                                          IMG_0220.jpeg

                                          Cam tarziu s-au apucat sincer sa fiu, sa aibe spor. Doamne ajuta

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                          • C Deconectat
                                            chapo @daco
                                            ultima editare de

                                            @daco a spus în A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia:

                                            Salutari
                                            Citesc forumurile de autostrazi de mai mult timp dar nu am scris, vin si eu cu cateva informatii de la compania de drumuri
                                            Am intrebat pe 29 Octombrie si mi au raspuns azi destul de mult a durat
                                            Autostrada de la Filiasi la Severin are temele geotehnice aprobate in jur de 7000ml de facut

                                            S-au adaugat 5000ml dintr-o lovitura? 😕

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post