A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
-
Legat de A7 loturile noi, încă o precizare: am mers în general cu 152 km/h pe taho, adică real pe gps 145-147. Rularea este așa de lină, ca zici ca stai pe loc la viteza asta. Au fost câțiva care m-au depășit, dar toți cu bun simț, nimeni nu a pus presiune ( bine și eu nu stau ca unii nesimțiți pe banda 2 când banda 1 e liberă, ci mă dau imediat la o parte când e posibil, așa ca rar se mai găsește câte unul să pună presiune pe mine). Volanul l-am ținut cu 3 degete, mai mult nu era nevoie , fiind extrem de relaxant de condus. (menționez ca am lane assist care ma tine in banda daca nu sunt atent - dar nu a fost nevoie sa intervină; am și travel assist care ma tine chiar pe mijlocul benzii, dar la acest drum l-am avut dezactivat ca sa pot testa mai bine drumul)
-
vancouver.....cam pe cand se intorc umb ul ...la lucru ....ma gandes ca stau cel putin o luna in concediu ...
-
Nu știu. Vremea ar fi bună sapt viitoare, ar putea lucra de marți. Cel puțin pe A7 și A0.
-
@vancouver
Cred că opinia ta are o valoare mai mare, deoarece poți compara cu autostrăzile din vestul Europei.
Anul trecut, după ce API a început să spună că A0 Nord e un "calorifer", i-am rugat pe câțiva prieteni din București să-mi spună cum li se pare. Oamenii au spus că, din punctul lor de vedere, calitatea este foarte bună. Chiar acum, pe API, se pune din nou accent pe aceeași idee, cum că loturile A7 construite de UMB ar fi inferioare calitativ, iar "monarhul" amenință pe cineva care susține că a circulat pe ele și le consideră OK.
Adăugând și opinia ta, concluzionez că e vorba, din nou, de o pistă falsă. Mulțumesc.Sper că, după ce UMB își reia activitatea, fie că va fi săptămâna viitoare sau mai târziu, una dintre prioritățile lor va fi și podul de la Buzău.
-
Citisem pe undeva, nu mai stiu pe unde, ca ar reveni de pe 13 Ianuarie.
-
@mike_us De curand am folosit A0N2 (in urma cu 3 saptamani) cu un autovehicul accesibil, comun (VW Touran), iar pe langa marcajele caii de rulare, care personal le consider o gluma, absolut invizibile , rosturile de dilatare slab realizate, calea de rulare propriu zisa, da, este calorifer in comparatie cu anumite loturi de autostrada executate de catre companii mult hulite (pe buna dreptate), aici ma refer la A10-Aktor
Opiniile intradevar pot fi subiective, iar aici conteaza mult nivelul de exigenta pe care il avem de la o lucrare noua.
Putem fi entuziasmati ca avem /se contruiesc autostrazi , dar sa le construim la o calitate echivalenta maldarului de bani platiti pentru ele.
-
Am revenit de la Focsani la Bucuresti pe A7 + A3. Sunt nevoit sa revizuiesc nota UMB pe lotul 3 Bz-Fcs de la 10 la 9. Explic:
Pe sensul Buzau spre Focsani lotul 3 mi s-a parut excelent. Am oscilat intre 9 si 10, dar consider ca nu trebuie sa fie perfect, pentru ca o autostrada nu este pista de formula 1 sa fie perfect, asa ca am dat 10. La intoarcere insa a fost semnificativ mai rau, chiar intre 8 si 9, cu momente in care acele ”valuri” care genereaza efectul de calorifer erau efectiv vizibile sub forma unei nuante usor mai inchise a asfaltului (sau un luciu diferit) la distante de 10-20 m intre ele, oblice pe drum. Probabil dupa cum au mers in tandem compactoarele, care se opreau decalat unul de celalalt. Efectul generat era in directia de barca, dar foarte greu de sesizat pentru cineva neatent sau atent la trafic, daca ar fi fost trafic (cand am mers eu era insa liber liber). In plus si ceva denivelari cu ”lungime de unda” mai mica, adica frecventa mai mare, observabila, deranjanta. Nu peste tot.
Diferenta este - asa cum au mai remarcat si altii - ca sensul spre Bacau a fost asfaltat in mare parte vara, iar cel spre Bucuresti in graba in noiembrie si decembrie. Posibil si de alta echipa de asfaltangii.
In schimb lotul Pizza ramane de 10 si pe sensul spre Bucuresti, este ireprosabil, cu minime exceptii, iar o singura trambulina ceva mai pronuntata la un pod nu poate afecta rezultatul general (mult sub niste trambuline pe care le iau zilnic in Germania, si de care acolo se pare ca nu se sinchiseste nimeni).
Concluzie:
- lot 1 Pizza Pl-Bz = nota 10
- lot 2+3 UMB Bz-Fcs = nota 9
-
@vancouver având în vedere experiența ta directă, cum apreciezi caracterizarea calității drept "îndoielnică", termen folosit cred că și oficial de știm noi cine?
-
"marele" economist Nouriel Roubini, "profetul crizei din 2008", anunta in fiecare an ca vine o mare criza. O data la 20-30 de ani o nimerste si devine profet.
Cam asa si cu calitatea indoielnica. In constructii in general exista neconformitati, ca lucrezi cu muncitori, adica deh, oameni cu 8-9-10-11 clase, rar mai e cate unul cu bacul luat. Ca daca ii ducea capul mai mult se faceau medici sau economisti sau IT-isti. Exista un adevarat management al neconformitatilor, iar la constructii mari gen un aeroport (sa zicem noul aeroport din Berlin - acolo au fost zeci de mii de neconformitati, iar una din cele mai grave, folosirea unor dibluri neconforme cu normele anti-foc, a dus la refacerea completa a instalatiilor prinse cu dibluri si o intarziere de 3-4 ani. - si un cost de cateva miliarde de euro in plus suportat de contribuabilii germani, ca e clar ca o firma care a facut comanda gresita de dibluri sau care a montat ce a primit fara sa faca prea multe verificari nu va fi niciodata capabila sa suporte asa o dandana).
Deci daca vrei neaparat sa gasesti neconformitati in constructii - nenica e ca si cand ai cauta pesti in ocean!
Important este sa le repari pe toate sau macar pe toate care sunt esentiale pentru functionarea in siguranta si conform proiectului si sa te incadrezi in tolerantele admisibile din constructii.
Daca ceva depaseste tolerantele admisibile atunci sunt primul care voi sari sa cer remedierea, iar daca nu, atunci evident nu e nimic de facut.
Exista norme pentru planeitatea suprafetei de rulare, asta in caz ca cineva nu este multumit.
-
@vancouver mulțumesc. N-am văzut încă recepție în care un membru al comisiei să nu aibă ceva de zis, dar asta e cu totul altceva decât calitate îndoielnică.
-
Drum Expres Focsani-Braila-Constanta
️ Autostrada A7 Ploiești-Buzău
🧭Lot3 Ploiești-Buzău
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0BpFEfsHf2oFVFckGLSoWy3zZLSJzEoaR519dP2EJ6cJJwKtjF3uv3tu7A2KCh3oDl&id=100068876783332&rdid=HTvHKVytV7d1B6EY -
@MihaiD Eu aș menționa că parcă avem și 10 ani garanție. Cel puțin eu mă simt mai încrezător ca garanția să fie oferită de o firmă puternică (fără risc de faliment) din România.
Până la urmă, se mai pot reasfalta anumite porțiuni sau remedia alte probleme.