A0 și DNCB, centuri București
-
@PaulS Sunt abia la început, dar e un început promițător. Cred că A0 este cea mai importantă autostradă în acest moment.
-
@mike_us Permite-mi sa nu fiu de acord.
A 0 Nord nu cred ca e cea mai importanta autostrada in acest moment.
Pentru ca Romania sa aiba un circuit de autostrazi de baza, cred ca e mai important sa fie terminate
A1, A7, A3, A8. -
Da, sunt si eu de aceeasi parere. A0 nord nu este prioritate zero, pentru ca:
- exista deja A0 sud (presupunand ca in cateva zile se deschide complet)
- pe nord DNCB este de calitate buna pe 2/3 din lungime (intre A1 si DN2)
Prioritatea maxima dupa parerea mea este finalizarea A1. Cand se va intampla asta va fi efectiv o gura de oxigen atat practic cat si la nivel de mentalitate colectiva. Ne va da alta incredere, ca putem! Sigur, reusita va fi umbrita de problemele de pe Valea Prahovei - pentru ca sincer nu cred ca pana in 2031-2032 cand o sa fie gata A1 va fi mult mai bine pe VP.
A7 este si ea o prioritate, dar cel putin pana la Pascani este in linie dreapta, nu vad ce sa se mai poata intampla sa nu fie gata in 2026.
-
@PaulS A0N1 este un lot de complexitate mai redusa decat Ploiesti - Buzau Lot 1 pe care aceiasi Pizaarotti - Retter l-au construit in 28 de luni.
Exista si similitudini intre cele doua loturi, in sensul in care structurile cele mai complexe sunt din nou doua pasaje lungi in corpul autostrazii. Pe PlBz1 au fost peste A3 si CF701, pe A0N1 sunt cele doua treceri peste CF101 (Bucuresti - Pitesti) + DN7 si, respectiv, Raul Colentina + M300.
In plus, spre deosebire de PlBz1, unde a fost o problema cu panza freatica in zona nodului A1/A7, pe A0N1 deocamdata nu a fost identificata nicio problema majora cu solul.
Deci in ansamblu in acest moment pare ca putem fi optimisti ca lotul se poate finaliza pana in decembrie 2026 / martie 2027.
In rest, ca prioritate, A0 a fost prioritatea zero
pentru unirea A1 cu A2 si A3 pentru ca in jurul Bucurestiului se blocau cele mai importante coridoare de marfa ale Romaniei: Transilvania / Muntentia - Port Constanta si Moldova - Balcani, cu efect in cascada asupra intregii economiii nationale.. Practic, o data cu finalizarea A0N3 si A0N4, importanta A0N1 scade. Dar o data ce e in construtie, nu are sens sa mai fie deprioritizat.
Dupa A0, urmatorul pe lista, asa cum zice si @vancouver este A1, care impreuna cu A0 si A2 formeaza colona vertebrala a retelei, fiind cel mai important coridor de marfa al Romaniei. O data ce el va fi finalizat, va deveni un magnet pentru centre logistice si fabrici, cu industrie orizontala de suport in intreaga tara.
Urmeaza apoi in ordine A7, A8, A13 si A6 ca prioritati nationale. Pe masura ce reteaua autostrazilor mari se finalizeaza, celelalte segmente devin prioritati regionale sau chiar locale.
Desigur, am putea rediscuta cazul legaturilor cu Bulgaria, care de fapt sunt legaturile Europeni cu sudul Balcanilor, unde Romania sta foarte prost si pierde aceste legaturi in favoarea Serbiei. Bulgarii mai au de finalizat cam 20km Autostrada Europa dupa care se asigura practic legatura continua pe autostrada intre Istabbul si Europa Centrala prin Bulgaria si Serbia.
Noi avem doua poduri peste Dunare care ne leaga de bulgari, Calafat - Vidin si Giurgiu - Ruse, dar nici noi nici bulgarii nu ne grabim sa tragem autostrazi pana la ele. Deci probabil nu intra in discutie mai devreme de 2035.
-
-
In sfarsit o filmare cu tot lotul
-
Chinezii mai au cel putin un an la acest lot in ritmul actual. Nu sunt sigur ca termina anul asta nici macar podul peste calea ferata. Si in plus mai au si pasajul DN3 peste A7 din Pantelimon, de care nici macar nu s-au apucat.
Pana si la pasajul A7 peste DN2 au grinzile ridicate de vreo doua luni si abia lucreaza la antretoaze. Nici macar o singura predala ridicata!
-
-
-
Zici ca inca-s vii si misca...
-
@vancouver a spus în A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia:
La A0 mai au de lucru bine, pana la finalul anului. Nu sunt convins ca termina anul asta, desi posibil este.
Eu cred ca daca UMB ar ramane concentrati pe A0 L4, l-ar termina pana prin septembrie-octombrie. Dar tare mi-e ca or sa reduca motoarele pentru ca A0 L4 e intr-o situatie precum A7 Pod Buzau sau A3 Nadaselu - Zimbor,: degeaba termina UMB la timp, pentru ca autostrada este "spre nicaieri".
Asa ca e posibil ca UMB sa se concentreze pe A7 si sa revina pe A0 L4 la anul, ca sa termine odata cu CCCC.
-
@vancouver a spus în A0 și DNCB, centuri București:
Zici ca inca-s vii si misca...
Mișcă, mișcă, ca ochii în capul mortului.
-
E timpul sa fim realisti: sunt ZERO sanse de inaugurat A0 Sud L3 in iunie!
In santier practic nu se lucreaza.
La marcaje singurul progres fata de acum o saptamana e de inca vreo 2km de marcaj media. In rest echipa a disparut din santier.
La fel au fost retrase echipele si utiliajele de asfaltare, desi mai sunt mai multe asfaltari necesare pentru deschiderea DN0 - A1 sub pasajele Teghes, Darvari si in nodul cu A1.
La rosturi se lucreaza in continuare cu o singura echipa, care are un progres anemic.
-
@mihai spunea Secretarul intr-o postare acum mai mult timp ca o sa facă descarcare temporara în DN3, dar nu prea vad unde, având în vedere ca chinezii nici nu s-au apucat de foraje pentru pasaj..
-
Un amarat de giratoriu din bidoane se poate face.
-
@daniel22_22 problema giratoriului cu bidoane este ca e in situatia actuala ar fi in calea finalizarii corpului autostrazii. Daca chinezii ar finaliza corpul autostrazii in zona si devita DN3 peste el, atunci da, ar merge un astfel de giratoriu.
Pana atunci singura optiune este o descarcare provizorie prin afara corpului autostrazii, care insa costa si trebuie corect evaluata vs. costul de astepta finalizarea urmatorului tronson.
Pentru ca uite cum s-a intamplat pe A7 Ploiesti - Buzau Lot 2: au finalizat descarcarea provizorie la Stalpu, dar din cauza problemelor tehnice de la pasaje au intarziat deschiderea atat de mult incat Makiol termina racordarea A7 in DN2 la Buzau. Deci descarcarea de la Stalpu in final a fost un cost semnificativ inutil. Pentru ca nu se poate folosi ca iesire de autostrada, neavand parameteri tehnici necesari.
Cu alte cuvinte, in cazul A0 N4, posibil ca cea mai rezonabila solutie sa fie asteptarea finalizarii A0 N3, daca diferenta in timp e de doar 4-6 luni.
-
Nu cred ca diferenta de termen de livrare va fi doar de 6 luni. Mai degraba de minim 12 luni. UMB termina in Octombrie 2025, chinezii (de fapt subcontractorii romani, ca nu e nici un chinez pe acolo) termina cel mai devreme in Q4 2026. Se poate giratoriul cu bidoane pe corpul DN3 si mutat "mai colea" cand sapa chinezii (prin primavara lui 2026) si interzis >3.5 tone pe lotul UMB cum e acum pe Lotul 2.
-
Nu aș mai face descărcare provizorie aici. Cu banii ăia mai ducem apa într-o comună, mai eficientizăm energetic câteva școli.
-
Stadiul lucrarilor A0 Lot 3 pe 28 mai 2025 - viteză normală
Presshouse