Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A9 - Autostrada Timisoara - Moravita

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    16 Mesaje 7 Posters 1.0k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • R Deconectat
      rocklee
      ultima editare de

      inca o autostrada scoasa in licitatie ....sa o vede si pe cea dela arad la oradea si apoi asteptam ....finantarea.... 😰 👍

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Finantarea este o mare problema. Deocamdata se merge la modul "are balta peste".
        Pe de alta parte mai bine asa, decat sa pierdem bani, cum am pierdut 800.000.000 € bani gratis de la UE pentru 2007-2013 numai pe infrastructura. Cu care faceam de exemplu PiSi3+4+5 complet la preturile de atunci.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • P Conectat
          PaulS
          ultima editare de

          Cristian Pistol :
          Etapă importantă în dezvoltarea infrastructurii rutiere din vestul țării!

          A fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția Lotului 2 (Jebel – Moravița) al Autostrăzii Timișoara – Moravița (A9).

          PORR CONSTRUCT SRL are la dispoziție 2,97 miliarde lei (fără TVA) și 48 de luni (12 luni etapa de proiectare și 36 luni pentru execuție) pentru finalizarea acestui nou lot de autostradă în lungime de 33,49 km.

          Conform contractului (finanțat prin Programul Transport) pe traseu vor fi construite inclusiv:

          • un pod cu o lungime de 560 m peste calea ferată CF124 și DN58B,
          • două noduri rutiere (DN58B Voiteg și Moravița),
          • două spații de servicii (tip S3),
          • două parcări de scurtă durată,
          • un Centru de Întreținere și Coordonare în proximitatea nodului Moravița.

          Contractul mai prevede asigurarea infrastructurii necesare pentru instalarea a minimum 6 stații de încărcare rapidă pentru vehicule electrice în fiecare spațiu de servicii și parcare de pe traseu.

          https://www.facebook.com/photo?fbid=699707819644029&set=a.131249316489885
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • C Deconectat
            chapo
            ultima editare de

            Bine cu PORR😎

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de vancouver

              De pe PUM, de la userul NGC, avem si clasamentul:

              "PROIECTARE SI EXECUTIE "AUTOSTRADA TIMISOARA – MORAVITA, TRONSONUL 2: JEBEL - MORAVITA""

              Valoare estimata -> +/- 4235 milioane RON fara TVA

              1. PORR -> +/- 2976 milioane RON fara TVA
              2. KOLIN -> +/- 3091 milioane RON fara TVA
              3. DRUMURI BANAT -> +/- 3129 milioane RON fara TVA
              4. DANLIN -> +/- 3237 milioane RON fara TVA
              5. STRABAG -> +/- 3691 milioane RON fara TVA
              6. WEBUILD -> +/- 3841 milioane RON fara TVA
              7. KALYON -> +/- 4271 milioane RON fara TVA

              @mike_us este ceea ce spuneam si pe A8: sunt situatii in care prin concurenta intre firme se ajunge la valori ofertate mult sub valoarea estimata. In cazul de fata 4 firme au sub 80% din valoarea estimata, PORR chiar 70%.

              Ori la inceput, in 2007-2008 cand a inceput cu licitatiile, noi (Romania) nu am stiut, nu ne-am imaginat asa ceva. In 2007-2008-2009 s-au pregatit licitatii pentru proiecte cu o valoare estimata cat erau bani de la UE disponibili. Cand surpriza: ce sa vezi, fara coruptie si cu licitatii pe bune, PRETUL SCADE!!! Asta a fost una din cauzele pentru care nu s-au cheltuit toti banii atunci. Pana sa ne invartim sa cautam mai multe proiecte de banii ramasi, s-a facut 2015 si pa pa banii!

              De aceea (plus alte motive) acum facem supracontractare pana la max 300%!

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
              • C Deconectat
                chapo
                ultima editare de

                Ce SF de tot 💩 a facut search de a iesit valoarea aia estimata.
                Nu inteleg cum nimeni nu se intoarce impotriva firmelor astea care sunt putine si fac toate studiile si toate proaste, search, egis, dpconsult, explan, consitrans.

                vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver @chapo
                  ultima editare de

                  @chapo n-as fi asa de vehement. In 2022-2023 preturile pur si simplu au sarit in aer. De atunci materialele de constructii s-au ieftinit, energia s-a ieftinit, perspective sa avem iarasi cresteri asa de mari nu mai sunt.

                  In acest moment se fac profituri frumoase pe contractele mari, la preturile recent semnate sau cele cu ajustarea din 2022-2023. Ca atare exista inca spatiu pentru reduceri, atunci cand o firma isi doreste neaparat un contract. Asa a procedat Porr.

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                  • M Conectat
                    mike_us @vancouver
                    ultima editare de mike_us

                    @vancouver
                    Cred că aici suntem de aceeași parte a baricadei.

                    Sunt un om de dreapta și cred în piața liberă (capitalism) și competiție.
                    Cred că asta este șansa reală pentru prosperitate în orice țară:
                    impozite mici, ușurința de a înființa o firmă, transparență.

                    Supracontractarea mi se pare, de asemenea, o idee foarte bună.
                    Și cred că ai explicat-o foarte bine, felicitari pentru asta.
                    Prefer să avem mai multe șantiere decât putem închide, dar cu avantajul că, atunci când apar fonduri, nu mai trebuie să pierdem timp căutând ce proiect să deschidem — ci putem continua imediat ce există bani.

                    Ah, și mă bucur tare că a câștigat PORR.
                    Cred că este una dintre cele mai bune firme din România.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                    • R Deconectat
                      rocklee
                      ultima editare de

                      de lotul 1 se mai aude ceva ....

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • C Deconectat
                        chapo
                        ultima editare de chapo

                        A contestat Strabag din pacate. Lor le cam place sa faca contestatii chiar daca stiu ca pierd, dar lucreaza bine si ei. Sper sa se rezolve repede si sa ramana Porr

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • First post
                          Last post