Auto moto si producatori de autovehicule
-
Dacia Bigster, iata una prezentata. Ce-i drept in germana. Asteptam si video ale unor români.
Intre altele aflam ca exista o culoare noua, indigo-albastru. Si posibilitatea de a vopsi in negru plafonul si barele! Volumul portbagajului +200L fata de Duster.
-
"Producția auto națională este într-un trend ascendent și raportat la ultimele 10 luni. De la începutul lui 2024 până în ultima zi din octombrie, au fost produse 466.838 de mașini în țara noastră. Asta înseamnă o creștere de 9.82% față de același interval din 2023.
În perioada ianuarie – octombrie, Dacia a produs 259.676 de mașini la Mioveni, în timp ce Ford a produs 207.162 de automobile la Craiova. Dacă aceste creșteri vor continua și în ultimele două luni ale lui 2024, sunt șanse mari să atingem un nou record de producție. "
-
-
Mi-amintesc că acum aproape o jumătate de veac, Secția Estafette intrase în limbajul cotidian , nu doar al tatălui meu care lucra la Hala 4 ci și a altor piteșteni legați direct sau indirect de Dacia.
Cu toate astea, însă, nu țin minte să fi fost evidențiată mașina și linia ei de asamblare , sau linia de fabricație a cutiilor ei de viteză, în presa locală sau centrală, pentru că ce se producea ''pentru export'' intra sub o umbrela de discreție mediatică. Doar cred ca un singur articol am citit - în revista Autoturism, care avea apariție lunară.adevarul.ro
Mașina bizară cu care Dacia spera să dea lovitura în anii '70. „Era o bijuterie, dar nu i-a plăcut coanei Leana”
Între anii 1975 și 1978, la uzinele Dacia a fost produs un autombil ciudat cu care Nicolae Ceaușescu spera să dea lovitura. Nu a fost să fie, iar legenda spune că Elena Ceaușescu ar fi insistat să fie oprită producția.
adevarul.ro
-
Interesante informatii. Pacat ca s-a oprit productia din cauza hachitelor unei proaste. VW si Mercedes au vandut milioane de microbuze, ulterior si Renault, Ford etc. Se putea dezvolta frumos.
Eu de mult tot zic, ca si acum Dacia ar trebui sa intre pe piata de microbuze de transport marfa si pasageri gen muncitori, adica 8-9 locuri. Nu pe zona premium, gen V-Klasse sau Multivan, dar pe zona de "VW Transporter" ar avea un succes imens.
Cum e piata acum ar putea intra direct cu un hibrid cu autonomie electrica zdravana de 200-300 km + diesel, in prima faza numai cu 3 locuri + zona de marfa, apoi si 8-9 locuri.
-
@vancouver
Grăiești exact pe sufletul meu !
Eu practic am avut aproape o religie legată de acest gen de mașină : 8+1 locuri. L-am deținut din ianuarie 1995 până în mai anul acesta- VW T4 Transporter Bj 1992, motor 2 l, 85 KW benzina (motor care venea si pe Passat B4 al anilo r90 dar cu alta cutie )
- VW T4 Multivan banchetele din spate se faceau pat, tot din 92 , l/m dat prin 98 cred
- VW T4 ,Transporter 1997, cumparat in 98, LangeRadStand (var. lunga), primul meu TDI de 2,5 l, cred ca cel mai reusit 2.5 TDI ever , dat in 2001
- VW T4 Caravelle 2001, luat tot ca jahreswagen in 2002, tot 2.5 TDI , dar cutie automata ! si tot lung ! Dat unuia din baietii mei in 2010
Apoi,dupa un deceniu fara 8+1, in 2020 la ev de pandemie, am mai luat- mai mult in virtutea nostalgiei- un T5 1.9 TDI, tot lung,
Insa dupa aproape 4 ani in care nu am facut decat sa tot bag bani in el si sa parcurg sub 2000 de km (ati citit bine ) a trebuit sa ma despart de ultimul, cu regrete pentru ca vrand nevrand /la varsta deja de 70, a trebuit sa admit ca timpul meu pentru acest gen de masina a ramas in urma .
Privind inapoi, pot spune ca ''the time of my life'' dpv auto 8+1, a fost cel dintre 1995 si 2010, cand -sincronizat cu apogeul varstei biologice- am cutreierat tara si Europa, iar, nu in ultimul rand, primul bus lung TDI, datorita versatilitatii (demontat si scos banchetele) si-a adus un aport consistent la edificarea unei case . -
@casio a spus în Auto moto si producatori de autovehicule:
Apoi,dupa un deceniu fara 8+1, in 2020 la ev de pandemie, am mai luat- mai mult in virtutea nostalgiei- un T5 1.9 TDI, tot lung,
Insa dupa aproape 4 ani in care nu am facut decat sa tot bag bani in el si sa parcurg sub 2000 de km (ati citit bine ) a trebuit sa ma despart de ultimul, cu regrete pentru ca vrand nevrand /la varsta deja de 70, a trebuit sa admit ca timpul meu pentru acest gen de masina a ramas in urma .Apropo de VW T5 : aveam pe bord un mic Der Bulli - Transporterul anilor 50 (VW Type 2) , cu care, de altfel Estafette al lui Renault a fost contemporan.
Asadar, la vremea cand T 5 - ul si-a gasit alt stapan, nicio clipa nu m-am gandit sa il pastrez pe Der Bulli : mi s-a parut firesc sa isi urmeze stranepotul , eu fiind doar un detinator vremelnic.
Deci revenind la Dacia Estafette, se cuvine a fi notat ca la mijlocul anilor 70, el si cu confratele VW T2, erau deja masini de epoca , fiecare emblematic : unul in spatiul francofon , iar celalalt in cel teuton.
-
@vancouver a spus în Auto moto si producatori de autovehicule:
Interesante informatii. Pacat ca s-a oprit productia din cauza hachitelor unei proaste. VW si Mercedes au vandut milioane de microbuze, ulterior si Renault, Ford etc. Se putea dezvolta frumos.
Eu de mult tot zic, ca si acum Dacia ar trebui sa intre pe piata de microbuze de transport marfa si pasageri gen muncitori, adica 8-9 locuri. Nu pe zona premium, gen V-Klasse sau Multivan, dar pe zona de "VW Transporter" ar avea un succes imens.
Cum e piata acum ar putea intra direct cu un hibrid cu autonomie electrica zdravana de 200-300 km + diesel, in prima faza numai cu 3 locuri + zona de marfa, apoi si 8-9 locuri.
Dar de ăsta ce zici ?
Ai zis cumva Craiova ? Ei bine, acum e doar la 7 locuri dar mie unul .imi pare mult mai plauzibil, ca dintre cei doi producatori nationali, cel care va atinge targetul de 9 locuri sa fie chiar cel mai nou venit in branșa !
Dacia a ratat sansa asta acum o jumatate de veac, dar pionieratul in materie nu confera drepturi similare perene. Dupa cum si istoria ne invata .
In limbaj autohton, cea mai apropiata cugetare imi pare a fi aceea : nu e pentru cine se pregateste.... -
O istorie condensată a fabricației de motociclete în România poate fi citită aici
[link text](https://gadgetreport.ro/povestea-motocicletelor-romanesti-de-la-iar-01-la-celebrele-mobra- si-carpati/)