Energie
-
Turbina de la Mintia 788 tone - cel mai mare transport agabaritic - A1 Arad- Timișoara 23.02.2025
frameD Future PRODUCTIONS
https://www.youtube.com/watch?v=_VCjhO4-CZk -
https://www.youtube.com/watch?v=usG1qeez5wc
Dincolo de transportul in sine, as remarca si traficul. Desi se trece lejer pe langa transportul agabaritic si acesta la randul lui inainteaza, se vede ce insemna gatuirea la o banda. Si ce ar fi fost fara autostrada: o coloana continua de vehicule, cu viteze gen 50-70 km/h, cu rare posibilitati de depasire.
-
Se lucrează pentru amenajarea platformei pentru sistemul "flyover" peste care va trece convoiul agabaritic în localitatea Conop, jud. Arad, pe DN 7.
Imagini din dronă.
-
Transport agabaritic - 26 februarie 2025
https://www.youtube.com/watch?v=D0CaMCAxK2U -
-
Transportul agabaritic record care a rulat timp de 6 zile în vestul țării a ajuns la destinație cu succes!
Convoiul agabaritic a ajuns astăzi la termocentrala de la Mintia, după ce a parcurs fără probleme 245 de kilometri în 6 zile, pe următoarea rută: Nădlac 1 PTF – DN7 – Nădlac 2 PTF - DN7G – A1 – Giarmata – DJ691 – Pieschia – DJ691 – Alios – DJ691 – Neudorf – DJ682 – Lipova (str. Timișorii – pod Lipova – DN7) – DN7 – Ilia – A1 – Grind – DN68A – Săcămaș – DN7 – Termocentrala Mintia.
În drumul către termocentrala Mintia, transportul agabaritic a avut de trecut peste câteva structuri dificile: podurile de la Conop și Nadăș din județul Arad, podul de la Zam (județul Hunedoara), pasajul peste CF și podul peste râul Mureș situate între localitățile Ilia și Dobra, județul Hunedoara.
La traversarea structurilor de la Conop, Nadăș și Zam s-a folosit tehnologia „flyover”, iar la pasajul CF și podul peste râul Mureș din apropierea localității Grind s-a utilizat tehnica traversării în paralel pe două poduri cu câte o semiremorcă pe o cale de rulare și alta pe cealaltă cale, fără a fi afectate structurile de rezistență la aceste obiective.
Transportatorul a achitat 227.000 lei (45.400 Euro) pentru autorizația specială de transport (AST) și a avut o poliță de asigurare în valoare de 58,36 milioane euro.
Convoiul agabaritic special a fost compus din 2 remorchere trăgătoare, 2 remorchere împingătoare și un trailer modular, totalizând 56 de axe și a transportat un generator la termocentrala Mintia, aflată în plin proces de retehnologizare.
-
Având o capacitate totală de 1.750 MW, centrala de la Mintia va fi cea mai mare unitate pe gaze naturale din Uniunea Europeană, iar ţinta ambiţioasă va fi să avem deja 1.000 MW puşi în funcţiune la finalul acestui an.
-
Portile de Fier 1, retehnologizare finalizata:
-
Si exact asta este ce nu a putut face Spania. Nu a putut exporta - no matter the price. Sa scape de excedentul de productie. Noi fiind inconjurati de alte tari cu care suntem - din fericire - legati, putem avea acest debuseu.
Totusi ar fi mult mai inteligent sa inmagazinam energia asta cu cost zero si sa o scoatem din "magazie" cand pretul tinde sa o ia razna.
-
@vancouver
CHEAP. Lucrările hidrotehnice sunt absolut esențiale într-o țară ca a noastră. Cu o rețea hidrografică atât de densă. Din păcate am avut organizații de mediu și mustrări de conștiință.
Oare secîntreabă cineva dacă Olanda cere voie să construiască/modifice canalele. -
@vancouver am pierdut numărul SF-urilor făcute pentru Tarnita. Pentru mine, cele mai mari restanțe ale statului sunt pe domeniile energie și bănci. Nu înțeleg de ce nu avem legislație si măsuri pentru a încuraja consumul în intervalul 09.00-17.00, când funcționează și economia. Ar fi cea mai bună modalitate de stocare. Pentru că trebuie să ținem prețul sus pentru niște mafioți și în piața de echilibrare?