A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
-
Dacă legenda acestei hărți după siteul WeBuild este la zi, nu o să vedem prea curând TBM la Poiana.
Si oricum pică presupunerea câ ar putea fi luat din altâ parte[]
-
Nu stiu exact cat dureza constructia unui TBM, dar as estima intre 6 si 10 luni. Dupa care vreo 6 luni dureaza demontarea, transportul si reasamblarea in teren.
Deci presupunand ca "To be ordered" inseamna in Q1/2025, ar inseamna ca ar urma sa vedem TBM la Poiana prin Mai 2026.
Pe de alta parte poate totusi e deja "Ordered and in the assembly phase", pentru ca WeBuild stie de mai bine de 2 ani de contractul in cauza.
-
@mihai pe de alta parte nu am prea vazut TBM de 12 m. Cel putin nu la ei pe sait. Si nu doar ca n-am vazut , dar in alea sapte poze nu sunt decat feroviare. Sigur trebuie sa aiba si pe rutier. Cel mai aproape ar fi sa vedem in Polonia
-
Scriosteanu scrie pe FB ca joi se deschide descarcarea temporara a A0 pe DN2.
-
Autostrada de Centură București #A0 Nord Lot 3 | Nod rutier cu DN2/E85 Afumați | #CCECC | 2024.12.03Deschiderea joi la ora 12.
-
Cu acești 10 kilometri, trecem de jumătate din A0 dată în folosință. Să sperăm că se mai adaugă și cei 18 kilometri ai Aktor până la mijlocul anului viitor.
-
Eventual si clipul asta pentru animatie: eu l-am urmarit fara sunet
-
A1 PiSi, Secțiunea 2, viaduct Boița, Mapa & Cengiz, Cristian Pistol (CNAIR), 3 dec.
” Stadiul lucrărilor executate este de 50% din #piloțiiforați și peste 30% din #radiere.
)
Viaductul de la Boița va avea o lungime totală de 650 m, din care 140 m #deschiderea centrală.
În paralel Asocierea de constructori turci (Mapa- Cengiz) desfășoară activități pentru operaționalizarea fabricii în care se vor confecționa #tabliere metalice și #grinzi de beton.
Până la finalul anului, în această #fabrică vor fi produse primele elemente necesare structurilor de pe secțiunea 2 (#Boița - #Cornetu) a autostrăzii Sibiu - Pitești.” -Cristian Pistol -
@mihai a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
Nodul A1/A13 de la Boita prezentat intr-o animatie a CNAIR.
Uitandu-ma cu atentie la animatie remarc ca proiectul prevede la nodurile de autostrada aceleasi benzi de separare/decelerare scurte de 250m, specifice iesirilor din autostrazi spre drumuri de categorie inferioara, nu ramificatiilor de autostrazi.
Folosirea unei separatii atat de scurte pentru ramificatiile de autostrazi creeaza un scenariu periculos pentru viitor, cand traficul pe autostrada va fi la valori mari. 250m sunt insuficienti pentru inscrierea pe banda corecta la 90-130km/h.
Asta pus mai ales in contextul nodurilor de autostrazi din Europa unde ramificatiile de autostrazi au zone de separare de 0.5-3 km lungime, adica de pana la de 12 ori mai lungi decat ce se foloseste in Romania. Iar obisnuita cu autostrazile europene va crea o asteptare similara soferilor pe autostrazile din Romania, ceea ce va spori confuzia si riscul de accident la nodurile de autostrada cu zone de separare atat de scurte.
E clar ca standardul romanesc de autostrazi este imatur din acest punct de vedere.
Culmea, primul nod de autostrazi din Romania, A2/A4 a fost construit pe directia Agigea - Bucuresti cu zona de separatie de 500m, semn ca ceva-ceva pricepe si CNAIR. Da' nu suficient.
-
Asfalt pe podul A0 peste magistrala CF 100.
-
Irinel Scriosteanu afirma ca A1 Pitesti - Sibiu Lot 4 (Curtea de Arges - Tigveni) poate fi deschis traficului cel mai devreme in toamna lui 2024 (!!) si cel mai tarziu in primavara lui 2026 (minutul 2:34)
Aceasta confirma previziunea pe care o faceam anterior despre acest lot pe baza graficului de lucrari al PORR in martie 2024, precum si pe baza calculelor fata de stadiul actual de executie a lucrarii.