Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    778 Mesaje 20 Posters 140.9k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • F Deconectat
      fulgernc
      ultima editare de

      Chiar dacă nu au benzi de urgență , au alveole.
      Cum sunt la tunelurile feroviare.
      La acestea , tind să cred , că sunt acolo unde sunt trecerile dintr-o galerie , în alta.
      Tot pe acolo vin și echipajele de urgență în caz de ceva. Cred că or să aibă monitorizare video și sisteme de informare dinamică(panouri electronice).

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Nu mi se pare corecta abordarea ca banda de urgenta in tunel e periculoasa, pentru ca opresc boi si vaci.

        Intrebarea este: CAT DE PERICULOS ESTE SA OPREASCA O MASINA CARE CHIAR ARE PANA / DEFECTIUNE INTR-UN TUNEL FARA BANDA DE URGENTA!

        Cred ca asta este de n ori mai grav si in mod cert se poate intampla sa nu reuseasca sa ajunga la una din cele 3 alveole de siguranta (parca 3 sunt, nu stiu sigur).

        In plus orice tunel este complet supravegheat video. Daca cineva opreste pe banda de urgenta trebuie imediat sa plece cineva sa vada de ce sau sa-l goneasca (sunt si difuzoare in tunel, daca coboara din vehicul i se poate cere sa urce inapoi in el si sa plece daca nu are pana). In schimb o oprire pe o banda de circulatie poate duce la accident mortal inainte sa poata sa ajunga vreo masina a politiei sau pompierilor.

        In Italia toate tunelurile noi de la un moment dat incoace au fost facute cu banda de urgenta, chiar si la 3 benzi.

        In plus, retragerea din zona alveolelor, adica locul in care sectiunea tunelului se reduce, este un punct critic. In Elvetia au murit asa vreo 30 de oameni (cred ca era autocar cu elevi), cand un autocar a pierdut controlul si a intrat in plin in zidul transversal din locul in care se termina alveola. Daca ai banda de urgenta continua acel zid nu-l mai ai, ai o sectiuenmereu constanta!

        Si mai sunt argumente pro largire:

        • cu cat volumul de aer din tunel este mai mare, cu atat e mai bine in caz de incendiu; e mai mult loc sus pentru gazele toxice si fum, cantitatea de aer bun este mai mare, dureaza mai mult pana cand temperatura trece de pragul in care oamenii sunt arsi.
        • cu cat inaltimea este mai mare, cu atat se poate interveni mai usor cu utilaje de tractat, ridicat etc
        • cu cat latimea este mai mare, cu atat se poate interveni mai usor in caz de reparatii; daca sunt doar cele 2 benzi de circulatie, se poate inchide una sau daca e nevoie de mai mult spatiu trebuie inchisa galeria cu totul. Daca sunt 2+urgenta se poate lucra mai usor si totusi sa ramana spatie de trecere pentru vehicule.
        • pe banda de urgenta pot patrunde mai usor echipele de ajutor; chiar daca exista tunele de legatura si se poate veni din contrasens, in unele cazuri echipa poate sa ajunga mai repede folosind banda de urgenta

        Singura justificare reala pentru care nu s-a facut banda de urgenta este financiara. Valabil in toate tarile. Doar ca o sectiune de tunel mai mare nu creste pretul proportional cu diametrul, ci mai putin. Chiar daca volumul de pamant excavat creste proportional cu patratul diametrului, totusi alte elemente nu cresc deloc. De ex. este nevoie tot de un singur car de armare, unul de cofraj si betonare, cam acelasi numar de muncitori, cam aceeasi durata de executie. Cantitatea de beton din bolti creste proportional cu diamtrul, dar acele banchete de pe margine sunt fix la fel. Instalatiile sunt fix aceleasi, numul de tuneluri de legatura si dimensiunea lor identice. Iar lipsa alveolelor de oprire face chiar sa scada costul, pentru ca in varianta cu alveole acolo apare o distorsionare, o modificare a diametrului, care implica timp pierdut, modificari ale carului de armare si betonare, la TBM se complica treaba chiar mai rau. Asa ca in final, cand diametrul creste cu 10% costul creste cu doar 5-7%. Asa ca si argumentul pret, desi exista, dar eu vad riscurile fara banda de urgenta imense si dupa parerea mea merita.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de vancouver

          20% pe lot UMB:

          Anemona Andone  /  iun. 7  /  Companii

          VIDEO Autostrada A1 Lugoj - Deva: Progresul UMB pe "lotul urșilor" a ajuns la 20% - Economica.net

          VIDEO Autostrada A1 Lugoj - Deva: Progresul UMB pe "lotul urșilor" a ajuns la 20% - Economica.net

          UMB a ajuns la un stadiu fizic de 20% pe lotul lipsă Margina - Holdea din Autostrada A1 Lugoj - Deva, potrivit ministrului interimar al Transporturilor Sorin Grindeanu. Amintim că cel mai mare constructor român de drumuri lucrează pe acest lot al "tunelurilor pentru urși" cu o firmă din Bosnia, cu...

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • I Deconectat
            Iulian
            ultima editare de

            Interesant ce ziceți voi acolo cu accesul pe ambele părți doar că este nerealist De ce am stat eu 4 ore într-un tunel( din alea vechi fara banda de urgență )între Genova și Menton anul trecut când pompierii francezi au trebuit să ajungă la un camion care se pusese de-a curmezișul tunelului? Și efectiv au trecut printre mașini care au trebuit să se strângă sa le facă loc. Sau ca sa ajungi la o ieșire de urgență daca nu ai banda de urgență și vei fi obligat să te deplasezi pe jumătate de metru de spatiu liber? Daca exista și ala. Cu sute de oameni panicați, cu vizibilitate foarte redusă, fum etc?
            Dar de fapt întrebarea mea este de ce a fost acceptată la Porr si nu si la alții? Că pe alea 200 m de la tunelul mic de la Margina chiar nu cred că este un mare risc. Sunt curios cum este pe Pi-Si 3/2.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • F Deconectat
              fulgernc
              ultima editare de

              Ptr tunele se fac simulări ptr situații de urgență. Pe unde să intervină. Cum. Pe ce secțiune a tunelului e bocajul. Parcă sunt treceri între galerii , două mari , ptr vehicule ..și din 300 în 300 metri ptr pietoni.
              Nu spun că e bine fără bandă urgență. Doar spuneam că e posibil ca măsurile să fie aceste alveole. Și probabil @vancouver are dreptate. Sunt rațiuni de cost. Care , în economia globală a proiectului , probabil , nu sunt justificate.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • I Deconectat
                Iulian
                ultima editare de

                Apropos, pe Margina -Holdea mai trece cineva? Poate punem de o sponsorizare daca se oferă cineva. PM la mine este cineva interesat.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • P Deconectat
                  PaulS
                  ultima editare de

                  Autostrada A1 Lugoj - Deva | Lot 2E Margina - Holdea | Stadiu lucrări 08.06.2025 #umb
                  frameD Future PRODUCTIONS
                  @Iulian poti sa-i donezi lui frameD Future PRODUCTIONS 🙂

                  Autostrada A1 Lugoj - Deva | Lot 2E Margina - Holdea | Stadiu lucrări 08.06.2025 #umb
                  I 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                  • I Deconectat
                    Iulian @PaulS
                    ultima editare de

                    @PaulS
                    Pai ei nu sunt cei de la CNAIR Timișoara? Oricum nu au nici un link, un Revolut, cont ceva

                    C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Oho ce ditai viaductu' inainte de tunel. Cate grinzi trebuie acolo oare?

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • C Deconectat
                        chapo @Iulian
                        ultima editare de

                        @Iulian Cum sa fie cei de la CNAIR ? Au pagina lor oficiala.
                        framed productions este un dronar din Timisoara

                        Sunt curios de lungimile forate si sper sa termine mai repede cut and coverul sa intre si din partile alea

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • M Deconectat
                          mihai @vancouver
                          ultima editare de

                          @vancouver 27 de deschideri x 8 grinzi = 216 grinzi in total.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • First post
                            Last post