Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    46 Mesaje 7 Posters 409 Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Mediafax Echipa  /  dec. 17, 2024

      PSD, PNL şi UDMR, plan de guvernare fără USR. Liderii partidelor au convenit asupra noului program de guvernare. USR nu a semnat

      PSD, PNL şi UDMR, plan de guvernare fără USR. Liderii partidelor au convenit asupra noului program de guvernare. USR nu a semnat

      Noul program de guvernare trebuie să fie unul al reformelor şi investiţiilor, un program de reducere a cheltuielilor statului şi al modernizării României, au convenit liderii principalelor partide pro-europene, reunite, marţi, la Palatul Victoria. Acestea nu au fost asumate şi de USR.

      • 27 miliarde EUR pentru infrastructura de transport pentru a finaliza 2000 km de autostrazi (nu scrie explicit, dar probabil se refera pe urmatorii 4-5 ani; doar pe anul 2025 nu e plauzibil, pe 2024 bugetul pentru drumuri a fost undeva la 20-30 miliarde lei pe an)

      Din pacate nici o referire la investitii in cai ferate!

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • R Deconectat
        rockband
        ultima editare de

        Caile ferate, cenusareasa clasei.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • P Deconectat
          PaulS
          ultima editare de

          Nu stiu unde ar fi indicat sa postez acest update :

          🏢CNAIR - CESTRIN lansează astăzi o aplicație web publică dedicată vizualizării realității tridimensionale din teren (etapă necesară în stabilirea unei strategii privind implementarea BIM - cercetare).
          Așa cum am mai arătat și în cadrul altor materiale publice, CESTRIN dorește să vină cât mai rapid cu propuneri privind soluții de implementare a BIM la nivelul CNAIR S.A., atât la nivel de infrastructură rutieră existentă, cât și la nivel de proiecte în pregătire și în implementare. Abordarea acestei problematici are în vedere o analiză pas cu pas.
          Această analiză pas cu pas are în vedere conștientizarea în primul rând a eforturilor inițiale necesare a fi făcute pentru a implementa BIM la nivelul infrastructurii rutiere. Infrastructura rutieră este mai puțin caracterizată printr-un număr mare de elemente în secțiune transversală, cât și prin lungimi foarte mari.
          La nivel național astfel de analize de ansamblu nu au fost realizate încă de un administrator de rețea rutieră (cel puțin din câte avem noi la cunoștință).
          În cadrul aplicației web, am introdus o foarte mică parte din scanarea realizată la nivelul A0 Nord pe secțiunea cuprinsă între DN 1 și DN 2, cu accent pe nodul rutier dintre A0 și A3 și a Centrului de Monitorizare Trafic CMT A0-A3 (scanare despre care am mai discutat în materiale publice de anul acesta).
          Se are în vedere o analiză parțială a fațadelor clădirilor din CMT, a stâlpilor de iluminat și a parapetelor, deoarece volumul de date este enorm (chiar și în condițiile acestea de prezentare parțială): 11.400.000 puncte cu coordonate 3D (o densitate de aproximativ 8500 puncte pe metru pătrat).
          Aplicația permite:
          📌vederea în perspectivă tridimensională a informației colectate
          📌schimbarea hărților de fundal în format 2D sau 3D
          📌prezentarea informațiilor de poziționare geografică și a codului de culoare în format RGB pentru fiecare punct
          📌măsurarea elementelor pe verticală
          📌măsurători tridimensionale
          📌măsurarea suprafețelor pe verticală
          📌simularea vizuală a condițiilor meteorologice (simulare zi/noapte, condiții de ploaie, grad de acoperire cu nori, ninsoare, ceață)
          Datele prezentate fac parte dintr-un set de date mult mai complex, asociat întregului proiect de cercetare care înseamnă:
          📌peste 140 de km de rețea rutieră scanată
          📌mai mult de 3.000.000.000 puncte colectate
          📌peste 1200 GB de informații rezultate – Date brute, atenție, date necesar a fi prelucrate! Și atenție, date care au în vedere un culoar de scanare cu lățime relativ scăzută.
          📌sute de mii de fotografii panoramice
          Această aplicație web are în vedere doar o testare a infrastructurii informatice necesare elaborării unor astfel de aplicații în viitor.
          Precizăm că în prezent aplicația este la nivel de studiu iar în măsura în care se vor putea asigura resurse suficiente aplicația publică va avea caracter permanent.
          Primele concluzii privind implementarea BIM (concluzii sintetizate):

          1. În vederea implementării BIM
            La implementarea BIM trebuie avute în vedere aceste proiecte pilot, teste și probe prin care să se poată estima: un buget real, un parcurs real al fluxului de date de la etapa din teren la etapa aplicații web, o resursă umană minim necesară, o infrastructură informatică obligatorie, precum și o formă de organizare instituțională (pentru că un astfel de proiect generează structuri necesare și dedicate).
          2. Volumul de date
            Volumul de date implicat este enorm. Este necesară o infrastructură informatică pe măsura acestui volum de date, plecând de la partea de stocare și până la partea de prelucrare, vizualizare și aplicații.
            Ex: stații grafice profesionale cu zeci de nuclee de procesor, memorie RAM și plăci video profesionale dedicate procesării tridimensionale.
          3. Flux de date
            Putem astăzi afirma că la nivelul principiilor tehnice de lucru s-a reușit finalizarea aproape completă a întregului flux de lucru cuprins între etapa de colectare date și etapa de publicare în aplicații web care conține rezultate primare și funcții de vizualizare simple, ușor de utilizat.
          4. Resursă umană și echipamente
            Este nevoie de resursă umană dedicată și instruită. La nivel de echipamente au fost identificate două posibilități: montarea echipamentului de colectare a datelor pe un autovehicul, respectiv montarea echipamentului de colectare a datelor pe o dronă. În funcție de ceea ce se analizează se poate utiliza unul dintre aceste echipamente sau ambele echipamente într-un mod complementar.
          5. Organizarea instituțională
            Este nevoie de o structură organizațională care să aibă în vedere parcursul real al fluxului de date de la etapa de teren (în cazul infrastructurii existente care se scanează) și până la etapa care presupune crearea aplicațiilor web și a secvențelor de automatizare parțială sau completă.
          6. Administratorul
            Având în vedere angajamentele, beneficiile versus costurile și/sau alte aspecte la îndemâna acestuia, Administratorul, respectiv CNAIR S.A., poate decide implementarea BIM cunoscând eforturile care trebuie făcute la un nivel de detaliu optim stabilit ca urmare a diverselor teste în teren și NU în necunoștință fără o amplă cercetare metodică reală.
            💻Aplicația poate fi accesată AICI: https://arcg.is/qGOG80 iar pentru vizualizarea pe smartphone recomandăm folosirea modului de vizualizare în versiunea Desktop.

          Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

          Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

          🏢CNAIR - CESTRIN lansează astăzi o aplicație web publică dedicată vizualizării realității tridimensionale din teren (etapă necesară în stabilirea unei strategii privind implementarea BIM -...

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Interesant. Personal lucrez tangential cu BIM, adica il folosesc sa vizualizez anumita aspecte la unele santiere pentru care lucrez. In schimb la CNAIR nu inteleg cu ce ar putea fi de ajutor. Adica utilitatea sa depaseasca efortul depus pentru BIM-area infrastructurii rutiere. Sa ai posibilitatea sa vezi toate proiectele tridimensional, sa te plimbi virtual prin ele, sa vezi ce piloti forati s-au folosit sau se vor folosi la proiecte viitoare - ok, e frumos. Dar cu ce ne ajuta?

            O sa fie mii, zeci, sute de mii de euro cheltuiti. Resurse umane, etc. Pentru ce?

            Daca era ceva clar si evident as fi inteles din acest comunicat. Dar e doar invarteala in jurul cozii, ceva de genul: opa, e nevoie de aia si ailalta pentru a implementa BIM. Si nu e asa usor, o sa coste timp, resurse si bani. Si trebuie organizat si implementat si identificat (cuvinte pompoase)....

            Sper sa nu facem BIM de dragul BIM.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de vancouver

              TANANA!

              Parlamentul European votează astăzi prelungirea cu 18 luni a PNRR pentru România

              Parlamentul European votează astăzi prelungirea cu 18 luni a PNRR pentru România

              Dacă va fi acceptată prelungirea, România ar putea absorbi cele 27 de miliarde de euro.

              Parlamentul European votează astăzi prelungirea cu 18 luni a PNRR pentru România.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • M Deconectat
                mihai @vancouver
                ultima editare de

                @vancouver

                "În acest caz, cerem Comisiei Europene să găsească o soluție astfel încât aceste fonduri să fie redirecționate către prioritățile UE, precum întărirea economiei, apărarea, dar și coeziunea Europei, în special prin investiții în tehnologii digitale și verzi, în linie cu scopul inițial al Mecanismului de Redresare și Reziliență."

                Cu alte cuvinte, daca nu se prelungeste PNRR, cel mai probabil proiectele de autostrazi pica de la finantare, pentru ca nu sunt verzi.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Ale noastre sunt verzi: au liziera de padure pe toata lungimea si statii de incarcare electrice din nascare. Si daca vor neaparat, folosim si asfalt colorat in verde.

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • M Deconectat
                    mihai @vancouver
                    ultima editare de mihai

                    @vancouver a spus în Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport:

                    Ale noastre sunt verzi: au liziera de padure pe toata lungimea si statii de incarcare electrice din nascare. Si daca vor neaparat, folosim si asfalt colorat in verde.

                    😇

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de vancouver

                      Bugetul de investitii ... jos cu el:

                      INSCOP: Opinia românilor cu privire la soluțiile privind deficitul bugetar. Reducerea investițiilor, dorită în special de votanții AUR

                      INSCOP: Opinia românilor cu privire la soluțiile privind deficitul bugetar. Reducerea investițiilor, dorită în special de votanții AUR

                      Sunt de acord cu reducerea cheltuielilor de funcționare a statului în special votanții PNL și ai USR (aproximativ 90% dintre alegătorii acestor partide), dar și peste 65% dintre votanții PSD și AUR, potrivit unui sondaj realizat INSCOP Research.

                      Daca venea AUR la putere e clar ca se termina cu iuresul de pe autostrazi, poate ca si la cai ferate se blocau investitiile. Ma mira ca si votantii USR cer acelasi lucru.

                      Oricum ESENTA problemei este ca acesti oameni au in mare parte impresia ca se fura masiv si de aceea trebuie oprite investiile. Vad si din comentariile de aici de pe forum, de dincolo de pe pum (unde horatiu cosma si ionut ciurea incearca sa mai opreasca din teoriile conspirationiste, dar e practic imposibil de scos din capul oamenilor acest mod de gandire).

                      Acelasi model impotent si handicapat a fost practicat si de Ponta in 2012, dupa ce a fost maturat guvernul MRU. Antena 3 a avut atunci un rol determinant in a crea o opinie generala, ca la orice investitie se fura ca-n codru - ceea ce sigur avea un sambure de adevar si de altfel a fost dovedit ca o doamna ministru intre timp la puscarie cerea 10-20%.

                      Dar criticarea investiilor in sine era si este o aberatie si trebuie exact invers, incurajate, dar cautati in mod hotarat si pedepsiti INDIVIDUL cei prinsi la furat / prinsi cu mita.

                      Se face o mare confuzie si intre calitatea slaba si furat. In Romania in general la nivel de muncitor si echipe exista o mentalitate de Dorel, lasa bai ca merge asa. Pentru a evita efectele acestei mentalitati e nevoie de mult control, pe care nu toate firmele stiu sa-l practice, asa ca vedem multe defecte - dar departe ca asta sa fie dovada de furat.

                      Dar bravo celor 90% votanti AUR si USR, respectiv 60% de la alte partide, ca va doriti reducerea investitiilor. AM NOTAT. NE LUPTAM SA FACEM INFRASTRUCTURA PENTRU UN POPOR DE OAMENI CARE-SI DORESC SA TRAIASCA IN SARACIE SI CU DRUMURI PROASTE!

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                      • M Deconectat
                        mihai
                        ultima editare de

                        Pai buda din curte face parte din "stilul de viata traditional" pe care atat de multi se chinuie sa-l pastreze in Romania. Normal ca asfaltul si canalizarea le incurca obiectivele.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • M Deconectat
                          MihaiD
                          ultima editare de

                          Toți sunt de acord la modul general cu toate reducerile, dar nu am întâlnit încă acea categorie care să spună: de acord, să înceapă cu noi. Multă ipocrizie.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • F Deconectat
                            fulgernc @vancouver
                            ultima editare de

                            @vancouver
                            Țin să te contrazic. Nu sunt conspiraționist. Nu sunt izolaționist.

                            Mențiune aparte. Pe lista de investiții la "tăiat" ar fi coridoarele feroviare. Pe care , și tu le-ai criticat ptr aspecte tehnice. Nu aduc plus valoare evidentă. Cât timp șina este importată , e genul de proiect care e o centrifugă ptr finanțele statului. Plus că pe 80 la sută din aceste șantiere nu există antreprenor român.

                            Retorica cu "românul e prost" , "românul e hoț" , "românul e dorel" , vă este inoculată din țările adoptive. Vă este repetată obsesiv , pe toate canalele media , posibile și imposibile , până este asimilată.
                            Ca și imagine generală , din toate auzitele , văzutele , cu firme străine din domeniul construcțiilor , predomină un aspect. Toți au asimilat "peșcheșul" , mita , ca formă de relaționare cu autoritățile. Ca și principiu juridic , când ești instigator , ai agravantă la fapte. Ești mai vinovat decât cel pe care îl instigi. Oe baza acestui considerent , în toate cazurile de corupție , care au fost instrumentate fără să existe o colaborare cu organele judiciare , prealabilă săvârșirii , ar trebui să primeze ..."vina" , și deci , pedeapsa cea mare ptr cel ce oferă(cel ce cere , dacă e cazul).
                            Ori , eu nu am văzut nici un antreprenor/firmă străină pusă dub acuzare. În N'șpe cazuri. E o discrepanță majoră , între ce "răsuflă" , și ce s-a văzut. Dacă sunt indicii că aceasta faptă a fost cu știința , sau concursul unei părți implicate într-un contract de anume fel(simplu spus , cu știrea și suportul firmei) trebuie să existe consecințe administrative și ptr firmă. Dacă acestea sunt doar pe persoană fizică..consecințele sunt ptr acestea.

                            Nu și se pare curios , că am avut , exclusiv incriminări ptr afaceri/afaceriști autohtoni , chiar când piața era clar dominată de cei de afară????

                            Acum , pe problema banilor. Am explicat în alt comentariu , problema de capitalizare , cauzată de înstrăinarea unor active esențiale ale statului. Sunt și modalități de a întoarce , progresiv ,această rotație a banilor , către origine. Acea problemă ...răspunde ptr bevoia de capitalizare în monedă autohtonă. Și dă o relativă stabilitate monedei naționale. Ca o paranteză , te invit să faci o reflexie. Ce nevoie are o firmă "distribuitoare" de electricitate(poate fi și apă , ptr gaze e valabil relativ parțial) să își calculeze prețurile în eur , sau să și le relaționeze de vreo formă cu cursul??? La fel cum e cu firmele de telefonie mobilă(cu toate că aici e puțin mai relativ). Realitatea e ca nu există altă motivație , alta decât conservarea câștigului , în vederea externalizării(și ..hop , avem explicația cu presiunea pe curs).

                            Acum , legat de finanțările europene. Consecință a politicilor europene , ee ceva timp în urmă , majoritatea blocului comunitar(dar noi am fost campionii...yes meniii de manual) și- a distrus sectoare de bază ale economiei. Pe care , în mintea lor(cea lipsă) le-au externalizat. Luăm de oe alte piețe , manufactura e aici ..luăm bani în plus. Sună bine ,nu? În plus , ingineria , serviciile ,etc ...tot aici. Ptr unele state , care au rute de aprovizionare puternice și o poziție privilegiată pe servicii relaționate(inginerie/financiare) a funcționat. Cu toate , că odată cu mișcarea pozițiilor de forță(structuri de forță , ce depășesc / lucrează în afara ambitului economic) și lor li se șubrezește poziția. În schimb , noi aveam varii avantaje. O bază a economiei , capabilă să susțină prin producția de materii orime , sectorul imediat superior. Și o bază energetică capabilă să susțină acest sector. Pe o piramidă a sectoarelor de activitate , sectoarele de bază sunt mari consumatoare de resurse de bază(apă , materii , electricitate , gaz , etc) . În triunghiul contabilității lor(costuri fixe/costuri variabile/amortizări-credite + profit) cele fixe și cu amirtizările sunt partea importantă. Contrar , cu sectoarele , secundare , și apropiate de vârf , unde variabilele încep să urce pe scara procentajului , cu cât te apropii de vârf(de exemplu , în domeniul serviciilor , pot avea un birou de arhitectură ..cu 5 arhitecți buni , la mine în sufragerie , și să facturez servicii de arhitectură ..cât producția unei fabrici de zahăr pe o lună).

                            Dar , sectorul acesta , primar , e esențial ptr o administrație din două motive:
                            -susține alte ramuri economice , de pe paliere relaționate , sau superioare. Vedem cum importăm bitum , când avem mai multe rafinării în țară. Cu o investiție nu se face primăvară. Sau eforturile d-lui Umbrărescu ptr a revitaliza un combinat ce poate produce fier beton. Două materiale esențiale. Să mai spunem că nici șină nu producem , că producem doar traverse?
                            -stabilizează circulația banilor. Într-un flux local. Eu nu sunt adeptul reglementărilor stricte. Nu suntem SUA să ne permitem jocul din poziție de forță ptr accesul pe piața. Nici nu sunt adeptul cu forțarea prin legi(alte acte administrative) a firmelor de cum să își procure materiile/serviciile. Ptr că , în final te face să pierzi competitivitate. Un exemplu simplu , ar fi , că nu pot obliga VW să pună chedere de pe piața locală , dacă nu sunt la standardele lor. Ptr că sunt cunoscuți ptr calitatea etanșărilor. Și e parte din brand. În schimb , existența unei piețe funcționale a materiilor de bază (pe lângă cea a energiei) pune presiune pe preț. În jos. Și oferă alternative. Pe care , orice afacere le apreciază(indiferent de narativelor ce se beneficiază de situația curentă). De ce? Ptr că au alternativă. Au posibilități. Între ele , de dezvoltare gamă. Etc. Etc.
                            Ca și stat ..îți stabilizează circulația banilor de o formă naturală. Fără intervenții cu iz națiolasist , suveranist. Chestii din astea , contra principiilor de piață liberă. Ptr că mare parte din bani vor circula local ptr că firma Deusch...etc , din domeniul construcțiilor preferă să ia material de calitate, și mai ieftin , și mai simplu de procurat de aici. Și atunci dispare și problema milcării capitalului rezultat din profitul de pe urma activității. Care ..e o chestie normală. Fiecare e liber să facă ce vrea cu banii ce îi câștigă. În realitate , ca stat , începi să nu mai pierzi. Ptr că , un profit de 6-7 , din cifra de afaceri , eco nimica toată din restul activităților conexe generate.

                            Așa că ...noi trebuie să recuperăm sectoare economice esențiale , să le punem pe coordonate. Până atunci fondurile europene trebuie să fie strict acelea care vin să susțină această abordare. Și ca modalitate de finațare a proiectelor în euro. Unde finanțarea statului , prin împrumuturi în valută nu poate întruni condițiile. Bănuiesc că , plecăm de la premiza că nu vrem să fim un stat asistat.

                            vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • F Deconectat
                              fulgernc
                              ultima editare de

                              Vedeți ce vă spuneam?
                              Feriți-vă de partide care au cuvântul "salvăm". Am fost salvați de frontul salvării naționale. A venit rândul să fim salvați din nou. De uniunea salvați România.

                              Primii , au vândut ce au putut. Consecința. Plătim o resursă de 4 ori prețul ei. Un cartof fierbinte ptr orice administrație politică va conduce țara. Cu consecințe ptr decenii. Ce va fi foarte greu de demontat.

                              Ce au adus ca propuneri "cavalerii apocalipsei"? Ce spuneam eu , că dacă are urechi , dinți ..și pare lup ...e lup?
                              Vedeți propunerile USR. Cu care defilează. Jur că dacă ajung cu propunerile astea la guvernare mă repatriez. Și îi trimitem pe ei acolo unde le este drag. Și o să votez cu două mâini suveraniștii.

                              Blocaj fiscal la Cotroceni: Partidele nu ajung la un acord pe noile măsuri de taxare
                              Lista lor stelara: să privatizeze hidroelectrica ,nuclearelectrica , romgaz. Lista de perle a statului român. Care ne mai ține uniți sub un steag.

                              Ar trebui puși la stâlpul infamiei.
                              Dacă lucrurile merg așa , sper ca PSD-ul să facă alianță cu AUR.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver @fulgernc
                                ultima editare de vancouver

                                @fulgernc

                                • Coridoarele feroviare le-am criticat pentru aspecte concrete, cele mai multe pentru ca se face prea putin. Sau ca se face ceva cu multi bani, dar se putea face altceva semnificativ mai eficient cu doar inca un pic in plus. Cea mai mare critica este ca se lasa un fir in unele locuri.
                                • nu mi-a spus nimeni in Germania sau pe unde am mai fost ca romanii sunt prosti etc.. Si nu consider ca sunt prosti. Nu am spus asa ceva. In orice caz nu toti la gramada. Deci asta cu "inocularea" e o tampenie. De fapt 99% din oamenii din occident habar nu au de Romania si nu se sinchisesc de aceasta tara. Nu stiu despre ce canale "posibile si imposibile" vorbesti, da-mi si mie un exemplu concret te rog, sa nu mor prost.
                                • ca romanii din constructii sunt Dorei - asta e constatarea mea in calitate ATENTIE MARE: DE INGINER CONSTRUCTOR CARE LUCREZ CU ROMANI PE SANTIER !!! DE 25 DE ANI! Deci ce spun eu chiar are valoare. Muncitorii romani ignora atat in Romania cat si in Germania orice reguli minime de protectia muncii - trebuie sa-i pedepsesti pentru propria lor protectie. La calitate: e GROAZNIC CATE GRESELI SE FAC PE SANTIER. Nu poti sa intorci capul, ca gata greseala. Pui sa repare, tot el suparat! De ordine si curatenie ce sa mai vorbesc, e jale jale! Exista desigur si exceptii, harnici si buni, dar putini. Fata de muncitorii germani diferentele sunt enorme, desi padure fara uscaturi nu exista, adica au si ei Doreii lor. Iar natiile slave (polonezi, sarbi, etc) sunt intre. Mai sunt muncitorii turci, cam la fel ca ai nostri.
                                • spui ca nu ai vazut nici o firma straina pusa sub acuzare pentru evaziune sau coruptie; explicatia este simpla: firmele straine care vin in Romania nu sunt firme de tip "patron" cu afacere pe care o considera propriul buzunar. Afacerea pe persoana fizica e ceva specific economiilor tinere, in formare. Asa ca nu are cine sa dea si sa ia. Nimeni nu-si risca jobul sau libertatea pentru bunastarea unor actionari, deseori mii sau milioane, aflati peste mari si tari. Iar firmele straine, ca sa nu fie capusate si jupuite au mecanisme specifice de protectie, adica de control al angajatilor. Mai mult: cum puii mei iti imaginezi ca un angajat oarecare al unei multinationale poate sa scoata bani din firma ca sa dea spaga? Adica omule, mai gandeste inainte sa spui tâmpenii! Numai firme cu patron unic sau 2-3 asociati, care taie si spanzura in acea firma, pot sa scoata bani din firma si sa dea spaga, de ex. ca sa obtina un contract cu statul, mânjind un functionar cu venituri mediocre. Totusi, ca sa relativez pe final: exclus nu poate fi ca o firma straina sa dea mita sau sa faca evaziune fiscala, dar e extrem de greu de crezut.

                                Nu mai stau sa combat fiecare afirmatie pe care o faci. Nu e locul si nu o sa pierd timp pentru fiecare. Nu vreau nici sa te conving de ceva, dar in nici un caz nu o sa ma convingi nici tu cu astfel de argumente subrede.

                                Mai ales ca pe mine m-a enervat un singur lucru: raspunsul unei mari parti a societatii referitor la infrastructura. Si poate ca reusim sa ne concentram pe acest subiect. Pentru care exista acest forum si acest thread.

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                F 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                                • F Deconectat
                                  fulgernc @vancouver
                                  ultima editare de

                                  @vancouver
                                  Ok , îți răspund punctual pe 3 chestii.
                                  -am mai mult de 20 de ani de când locuiesc în afara țării. Majoritatea în Spania. Dar și Londra. Ptr puțin timp. Știrile tot timpul au fost negative. În afară de ultimii doi ani , când au început să fie mai "generale". Aplicate spre domenii mai diverse. Deci , știu ce vorbesc.
                                  -am lucrat cu diverse nații , în cei douăzeci de ani. Cât să îmi fac o opinie. Părerea mea e că în afară de încăpățânarea balcanică și "efervescența" imediată , nu ne deosebim cu nimic. În N cazuri românii(curios , din țară mai mult) rezultă a fi mult mai serioși. Am avut 2-3 cazuri , cu mașini cumpărate din țară , de la intrrmediari în licitații , cumpărături prin tlf ptr materiale construcții , utilaje tractor , etc. Totul ireproșabil. În schimb , aici , local am N cazuri cu înșelătorii. De la locali. Tratament discriminatoriu. Etc. Chestii , care la început nu prea le întâlneam. Așa că mitul ..vă om fi diferiți , în sensul rău ...ptr tine. Ce pot spune.

                                  • cât despre "imaculatele" firme străine. Să iți spun că urmăresc diverse canale(include și tik tok dacă vrei) , unde firme specializate în servicii , ce facilitează activități pe piața româneasca(construcții între ele), sfătuiesc , sau trimit mesaje către potențiali beneficiari ...de cum fac(pot face) ei lucrurile. Cum "facilitează" chestii. Cum numești asta? Reclamă? Lobby? Instigare la comitere infracțiuni?
                                    Explica.
                                    Cam atât cu mitul "imaculaților". Dacă eu am lucrat cu N firme locale , cu care am mers pe încredere , schimbând foi la finalul tranzacției ...și am avut 0 incidente , probabil o fi ptr ca sunt iluminat de vreo stea.

                                  Eu , spre diferență de mulți utilizatori , am avut privilegiul de a sta pe multe obiective impresionante. Nu sunt accesibile multor ce pot activa ..chiar și în construcția unui tunel de autostradă. Îți oferă o perspectivă despre chestii ..pe care o persoană , dificil le imaginează.

                                  Dacă concluzia mea(foarte difuză) nu se aliniază cu concluzia ta legat de finanțarea lucrărilor de infrastructură ..asta nu înseamnă că divaghez. Originile problemei sunt mai profunde decât simplul canal de finațare. Cei cu finanțarea , de acum , au creat o problemă ...au scos o "mârțoagă" în fața(neoprirea finațării) , ptr a îți fura herghelia. În condițiile date , prefer punerea pe hold a investițiilor în infrastructură(cu protejarea strictă a celor ce afectează antreprenorii locali. Inclusiv filiale locale ale celor străini. Cei expuși și care lucrează în proporție mare cu piața locală). Până la rezolvarea problemei banilor.
                                  Ptr divagat pe marginea situației din energie, probabil , o să îmi caut o platformă de suport.

                                  Personal , în afara coridorului 4 feroviar , inclusiv tunelurile lui Aktor , consider restul dispensabil. Să își ia jucărelele , antreprenorii să se ducă să finanțeze lucrări prin Africa. Oricum se plătesc chestii fără rost. La 100 km ptr marfă , se circulă ok și pe liniile actuale. Astea sunt mofturi ale UE , împinse în față , ptr niște constructori ..care nu mai au de lucru în țările de origine.

                                  vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver @fulgernc
                                    ultima editare de vancouver

                                    @fulgernc Traiesti intr-un univers paralel. Ai mare grija cu acel tik-tok. Acolo iti vin clipuri pe care tu nu le ceri, pe baza unor algoritmi nedezvaluiti. Primesti ceva la care iti place sa te uiti, ca sa te tina captiv, dar ce anume nu poti decide. Asta face sa fie platforma perfecta pentru PROPAGANDA. Adica ce primesti acolo poate fi bagheta magica a unor forte care doresc sa inoculeze ceva. Primesti 10 clipuri cu lucruri de interes pentru tine si destul de serioase, ai incredere oarba, si apoi primesti printre picaturi ideile care trebuie.

                                    Nu pot decat sa-ti recomand sa scapi de asa ceva. E mai rau decat "cu televizorul ati mintit poporul", ca macar puteai sa schimbi canalul. E mai rau decat tembelizorul, sau cum ii zicem in Germania "die Glotze". Glotzen inseamna sa casti gura ca prostu' la ce vezi si atat. In sensul ca la televizor pe un anumit canal vine o alta emisiune si stai si casti gura, indiferent ce vine.

                                    Ori la tik tok e mult mai rau.

                                    Nu uita: nu alegi tu ce clip sa vina si nu stii cum a fost ales urmatorul! Tine cont ca exact acesta e cel mai bun mod de a inocula ceva in masa! E ca un zaharel, ca un drog, e greu sa renunti. Stiu. Dar gandeste-te la treaba asta. Ai destule canale sa-ti ies singur informatiile, unde tu decizi ce vrei sa citesti sau vezi.

                                    PS. Nu uita ca tik-tok a fost facut de China! O putere aflata in mainile unui partid unic, care se foloseste de PROPAGANDA ca sa arate ca cerul e negru ziua si alb noaptea, daca asa zice partidul. Asa cum propaganda de la noi din anii 80 zicea ca acea construtie grotesca din centrul Bucurestiului nu era ca sa se ascunda Ceausescu in ea si facuta doar pentru el, nu: era "Casa poporului". Adica a tututor, vezi-doamne. Fix invers decat in realitate.

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • F Deconectat
                                      fulgernc @vancouver
                                      ultima editare de

                                      @vancouver a spus în Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport:

                                      spui ca nu ai vazut nici o firma straina pusa sub acuzare pentru evaziune sau coruptie; explicatia este simpla: firmele straine care vin in Romania nu sunt firme de tip "patron" cu afacere pe care o considera propriul buzunar. Afacerea pe persoana fizica e ceva specific economiilor tinere, in formare. Asa ca nu are cine sa dea si sa ia. Nimeni nu-si risca jobul sau libertatea pentru bunastarea unor actionari, deseori mii sau milioane, aflati peste mari si tari. Iar firmele straine, ca sa nu fie capusate si jupuite au mecanisme specifice de protectie, adica de control al angajatilor. Mai mult: cum puii mei iti imaginezi ca un angajat oarecare al unei multinationale poate sa scoata bani din firma ca sa dea spaga? Adica omule, mai gandeste inainte sa spui tâmpenii! Numai firme cu patron unic sau 2-3 asociati, care taie si spanzura in acea firma, pot sa scoata bani din firma si sa dea spaga, de ex. ca sa obtina un contract cu statul, mânjind un functionar cu venituri mediocre. Totusi, ca sa relativez pe final: exclus nu poate fi ca o firma straina sa dea mita sau sa faca evaziune fiscala, dar e extrem de greu de crezut

                                      Îți răspund la paragraful ăsta , ptr că l-ai adăugat mai târziu. Nu o lua ca pe ceva rău , sau ca o insultă. Dar , dacă afirmi cele mai de sus , înseamnă că ești naiv. Sau nu ai avut contact la cum "se fac lucrurile".

                                      Să îți spun că am cunoscut de prima mână situații asemănătoare. Să ma explic. Între cunoștințe aveam pe cineva care era director comercial într-o firmă de soft. Aici în Madrid. Simplu spus.

                                      Știi că există un buget de protocol? Sau diverse "bugete" ptr activități conexe? Știi la ce servea acel buget de protocol? Suntem pe un forum unde purtăm discuții relativ serioase. Când venea o delegație de prin Israel , după vreo trei zile "protocolare" prin cluburi(aș pune chestia cu conținut explicit , dar sper să se înțeleagă) ..și cu mult consum de substanțe ..."albe" , se semnau contracte. Unde , directorul comercial era la margine de ce se întâmplă. În afara programului. La fel delegațiile ce semnau.

                                      Tu vorbești niște naivități acolo ...cu "corporatiști" cu moralitate superioară. De parcă ar fi măicuțe.
                                      În luptă cu șmecherul funcționar român. Tocmai asta reflectă această apreciere menționată de mine în primul comentariu. Aștia au inventat schemele astea. Funcționarul , în naivitatea lui , poate cere ceva.
                                      În domeniile astea ale statului , cu infrastructura , mulți se comportă mai ok datorită supravegherii. Nu a organizațiilor neguvernamentale ce monitorizează domeniul. Ci a instituțiilor statului.

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        Da, stiu despre ce vorbesti. Dar e o mare diferenta intre asta si furt sau spaga.

                                        In Romania problema este ca se cere si da spaga 10-20-30% din valoarea contractului. Si asta este un adevarat furt.

                                        Tu vorbesti despre cu totul alta dimensiune: cheltuieli de protocol de cateva mii de euro, la contracte de milioane sau sute de milioane.

                                        Si nu bani gheata pe care cei care se distrau puteau sa-i ia cu ei acasa, ci doar un anumit serviciu.

                                        Iar cata vreme in afacere sunt implicate doar firme private, nimeni nu are ce sa comenteze.

                                        Si mai important: in UE asa ceva este imposibil pentru a obtine contracte de la un STAT al Uniunii Europene, pentru ca in UE se face OBLIGATORIU LICITATIE PUBLICA pentru orice vrea sa faca statul. Ca atare nu merge ca Germania sau Spania sau Ungaria sau Romania ca stat sa dea un contract dupa o chermeza.

                                        Incurci niste borcane grav. Amesteci evaziunea fiscala si spaga (fapte penale grave) ale patronilor romani (unii prinsi) cu o practica prin care se fac anumite favoruri la sume mult mai mici intre firme private sau in relatia cu state non-UE (din Israel).

                                        Nimeni nu spune ca firmele straine din Romania sunt ingeri ai bunatatii. Scopul lor ramane sa faca profit si profitul nu este etic. Dar asta fac si firmele romanesti, doar ca in plus cele cu patron unic sau 2-3 asociati fac alt nivel de fapte penale, pentru care unii au fost prinsi si pedepsiti, iar aceasta parte este cvasi-imposibila la firmele private.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • F Deconectat
                                          fulgernc
                                          ultima editare de

                                          Eu ți-am dat un exemplu simplu. Accesibil personal. Nu prin surse de știri.

                                          Acum , dacă vrei să mergi pe fir , aici a fost un scandal de corupție prin 2008. Acea epocă. Care implica , între altele lucrări de infrastructură. Acordate , la deget. Bineînțeles ...cu licitații și birocrația UE. Mai implica și niște carduri black. Negre. Acordate de bănci unor personaje cu legături de prin administrații. Știi ce erau acele carduri "black". Carduri de credit. Fără credit pe ele. Și fără limită de credit. Acum , între cheltuieli protocolare ...și un card black ..acordat "la întâmplare" , de către o bancă oarecare , și o licitație câștigată de cine trebuie, ce legătură poate exista.

                                          Chestia cu cerut 10-20 ..e o prostie rostogolită de faimoșii PUM , și partidul din spatele lor , ptr a discredita funcționarul român. Și o legendă de la sate. În actualitate sectorul respectiv , la noi , probabil ecmai ascultat decât patul dezlânat al unei vecine libertine. Nu mișcă nimeni pe scheme așa simple.

                                          Totul , e ascuns în scheme mult mai complexe. Dar ...ce să îi faci , trebuie o narativă simplă ptr public.

                                          Problema mea e nu e numai cu finanțarea. Ci cu "ciclul" banilor. E dificil de explicat , ptr ca mulți să înțeleagă , chiar cu date pe masă. Dar anumite procentaje te împing cu oiștea în gard. Vrei să le eviți? Iei măsuri mai drastice. Dar nu acolo , unde te împing unii. Vânzarea celor mai valoroase active ale statului. Ptr că rezultatul din trecut , nu reflectă nici o îmbunătațire . Pe nici un palier. Platești 4 ori cost de producție. Pe un activ vândut. Când a spus UE că ridici plafonarea , te conformezi . Chiar dacă îți trimiți populația în mizerie. Când a spus UE să plătească industria te conformezi. Chiar dacă îi bagi în faliment. Cine culege roadele???

                                          Restul , cu patronul român sunt povești. Narativă ptr a îl încolți pe Umbrărescu.
                                          UMB a stabilit jalonul ptr toți . Înainte de a ataca antreprenoriatul autohton , mai bine desființăm partidele din spatele demersului.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de vancouver

                                            Fapul ca exista firme straine care au venit in Romania ESTE UN IMENS AVANTAJ. O mare realizare.

                                            A prezenta asta fix invers, ca o mare pacoste nu este usor, dar uite ca este posibil prin PROPAGANDA MINCINOASA.

                                            Hai sa explic de ce este o imensa realizare venirea unor firme straine in Romania:

                                            • astfel foarte multi romani nu au mai trebuit sa plece in afara sa castige bani; au venit firmele de afara la ei. Noi, generatia 40-50-60 de ani am plecat pe afara. Dar fratii nostri mai tineri si copii nostri au imensa sansa sa ramana si sa castige la fel ca noi in afara (uneori si mai mult in programare).
                                            • atunci cand au venit, aceste firme au adus la inceput bani. Investia initiala. Pana acum (pana la 31.12.2023) cumulat 118 de miliarde de euro in 33 de ani dupa revolutie. WOW. Acesti bani au intrat in Romania si nu au iesit pana acum!
                                            • orice firma are ca scop sa faca profit, adica vrea banii astia de investitie inapoi si peste ei sa mai castige! A prezenta profitul si luarea lui inapoi in strainatate ca pe ceva nociv este o IMENSA ABERATIE. Oameni buni, acesta este scopul declarat al firmelor. Au venit cu bani, ca sa plece inapoi cu mai multi bani! Dar banii acestia in plus nu ii iau de undeva de unde ei existau oricum. Banii acestia in plus apar multumita investitiei lor.
                                            • firmele straine au multi clienti straini; mare parte din ce produc se duce iarasi in afara. CRESC EXPORTURILE ROMANIEI! Ceea ce este iarasi extraordinar de bine. Da, evident ca nu toate exporta, unele produc exclusiv pentru interes intern (gen Vodafone, etc, adica servicii). Dar vedem ce s-a intamplat la Daewoo Mangalia: a plecat strainul, santierul, desi acelasi cu aceeasi oameni, nu gaseste contracte. Pentru ca Damen era un nume cunoscut si de incredere, iar SNM este ceva de care nu a auzit nimeni. Si avem 3000 de someri! Dar bravo, firma a revenit la statul roman, la patria muma!
                                            • Firmele acestea straine au interesul ca Romania sa ramana o tara stabila si solida, pentru a putea sa-si recupereze banii si a face profit in continuare; adica "tin cu Romania" si asta poate fi foarte important.
                                            • Avand actionariat complex si nu un patron care sa poata incasa bani la negru, este aproape exclus sa faca evaziune fiscala. Dimpotriva, vor dezvolta mecanisme prin care sa nu se ajunga in situatia in care angajati incaseaza bani la negru si actioneaza contra intereselor firmei. Automat, incasarile fiind contabilizate, vor plati si taxele aferente.

                                            Ori a reusi sa intorci una din cele mai mari reusite ale Romaniei (sau Poloniei, Ungariei, etc) si sa vrei sa alungi firmele straine - da, e o realizare. Greu de crezut, dar PROPAGANDA A REUSIT. Cu argumente de noaptea mintii, gen:

                                            • firmele straina duc toti banii in afara, in loc sa ramana profitul la noi in tara. Afirmatia ascunde o tâmpenie: profitul este o fractiune din afacere. De regula 2-5%. Da, exista si firme care au peste 10%, dar aici intervine economia de piata: daca exista un domeniu in care se fac astfel de profituri, noi firme vor dori sa intre pe piata, sa faca si ele 10% profit. Se fac investitii noi, concurenta creste, profiturile scad. Si se ajunge in cativa ani tot la 2-5%, o zona in care firme noi nu mai sunt incurajate sa vina.
                                            • Sa luam cazul cu profit 5%. Atunci restul afacerii, 95% ramane in Romania !!!! ALOOOO ?? Deci unde pleaca banii? In general salariile reprezinta grosul afacerii, in alte cazuri este materia prima. Intregi alte industrii pot exista pe orizontala. De ex. multumita Renault si Ford, firme straine, alte sute de firme romanesti exista si se dezvolta, angajand 40-50.000 de oameni! Sau OMV: isi transporta titeiul cu Compet, firma 90% de stat si care are monopol la conducte. Iar gazele: prin Transgaz, care este 70% a statului roman!!!
                                            • Plus ca din 5% profit, 16% se duc la stat ca impozit. Cand OMV Petrom era a statului, intre 1990 si 2003 a facut in unii ani pierdere si in alti ani un profit infim (fiind capusata); imediat dupa privatizare deja statul a inceput sa incaseze sume mult mai mari din impozit plus cota sa de 21% din profit, in fiecare an, decat luase inainte in 10 ani!
                                            • Plus ca unele firme straine nu sunt 100% straine. De ex. la BRD banca SG din Franta are 60% iar restul de 40% sunt in cea mai mare parte la diversi investitori romani, SIF-uri, fondurile de pensii private pentru romani, etc
                                            • nici o firma normala nu distribuie tot profitul ca dividende la actionari. O parte ramane la investitii. De ex. Petrom da 60-80% ca dividende, dar 20-40% ii reinvesteste. BRD da cam 50% dividende, cealalta jumatate ramane in banca din Romania si ii investesc sau ii pun ca rezerve. Dar banii sunt aici. Mai mult, SG are doar 60% din BRD. Deci numai 0,50,60,84=0,25 = 25% din profit pleaca anual din Romania. ATI RETINUT: DOAR 25% DIN PROFITUL BRD PLEACA DIN ROMANIA. Restul sunt: 16% impozit, 17% la actionari persoane fizice romane sau fonduri de investitii din Romania, 50% raman in banca si se reinvestesc. Iar daca raportam asta la toata afacerea, profitul este cam 7% din afacere, adica 25% * 7% = 1,75 %. ATAT, 1,75% din toata cifra de afaceri anuala se duce in afara Romaniei. Restul ajunge in Romania, grosul la salariati.

                                            Deci in concluzie UNDE PANA MEA DUC FIRMELE STRAINE BANI AFARA? Duc 1-4% din afacere afara. Asa ca problema e pusa aberant. Pentru ca eficientizarea adusa de aceste firme straine este de zeci sau sute de ori mai mare!

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post