Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
-
@vancouver ne invartim in cerc cu argumente complicate, cand lucrurile sunt foarte simple: avem trafic feroviar redeschis cu sina veche.
Asta inseamna:
- esec
- risipa
- furt
-
@vancouver Ce văd eu din afara țării: sunt o grămadă de lucruri de criticat în România.
Dar unele televiziuni caută să scoată la suprafață doar ce e mai rău.
Că nu e adevărat nu contează, important e să fie senzațional.
Și unele „ONG-uri”.Ca tot vorbim de infrastructură, să ne amintim de circurile de anul trecut, când se spunea că A7 nu se poate face...
Un an mai târziu, avem deja 130 de kilometri în trafic sau care vor fi deschiși circulației în două luni. -
[M200] Lucrari ARCADA lot2c, statia Campuri Surduc, poduri peste Mures |
Adisan
https://www.youtube.com/watch?v=6m1BYce7JRw -
@mike_us Daca sunt o gramada de lucruri de criticat, atunci trebuie criticate. Critica nu inseamna defaimare. Critici pentru ca-ti pasa si vrei sa se schimbe in bine.
Este excelent faptul ca un caz ca cel de pe Magistrala 208 este expus in presa. O asemenea mizerie n-are voie sa se intample in niciun contract. Doar asa ridici standardul, aratand mizeria acolo unde este.
Lauda propagandistica nu ajuta la nimic
Ah, ca unii critica fara sa aiba motiv sau argumente, asta e alta poveste. Nu e cazul aici.
In rest eu si @vancouver suntem parte din acelasi ONG. Stim bine amandoi, de mai mult de 10 ani, ca nu suntem intotdeauna de acord unul cu altul. Tocmai asta face dezbaterile mai interesante si nu putine au fost ocaziile in care unul l-a convins pe celalalt. Asta e tot scopul unei organizatii.
Unanimatati si armonii isi doresc numai dictatorii si comunistii.
-
Radna - Barzava:
Tunel Bata:
-
-
Magistrala CFR 100 | Timișoara Nord - Timișoara Est | Stadiu lucrări 30.03.2025
frameD Future PRODUCTIONS
-
Update electrificare-01.04.2025-Aleșd-Episcopia Bihor
Kreative Wheels RO
-
Fetesti: in sfarsit au intrat in ultimele relicve ale caii ferate comuniste.
-
-
Update electrificare Oradea-Calcule la milimetru-Trafic Feroviar restricționat-07.04.2025
Kreative Wheels RO
-
-
Tuneluri feroviare M200, de la "Virtual Press" pe youtube:
Este vorba de firma Aktor... Mai mult nu cred ca trebuie sa spun. Adica se vede clar ca mai au un tunel complet neinceput de forat ....
-
Si de la chim drone celelalte tuneluri de pe Valea Muresului, unde nu lucreaza Aktor, si ca atare sunt aproape gata:
Vestea cea mai buna din filmare: mini-"cetatea" Varadia e istorie. Se lucreaza in sfarsit la noul traseu pe acolo.
-
-
@vancouver Pare ca pe acest lot nu prea mai sunt puncte critice.
Ai idee de ce doar la anul o sa fie dat in folosinta acest lot ? -
@PaulS Te referi la lotul 2b? Din cate stiu in cateva saptamâni trebuie sa dea drumul la trafic pe noua varianta prin tunel Bata. In schimb le mai ia timp sa finalizeze firul al doilea si zona cetatii Varadia.
-
Intreaga reabilitare a Coridorului IV este o bataie de joc de la un capat la altul. De 25 de ani intre Bucuresti si Arad/Cluj se circula mai prost decat in 1989. De 25 de ani!!
Stilul incompetent in care se fac reabilitarile efectiv distruge calea ferata din Romania.
-
@vancouver Multumesc frumos de raspuns.
Citeam pe undeva ca termenul de finalizare e prin 2026 ( poate am inteles eu gresit ). -
@mihai Categoric, asta am spus si eu mereu. Cireasa de pe tort este inchiderea completa a CF Oradea-Cluj pentru 3+ ani (3 teoretic, practic sunt zone cu 1 fir unde nu s-au apucat inca la peste 1 an de la inchidere). Pai nene, daca putem sa stam bine mersi fara calea aia ferata ani de zile, la ce mama masii o mai facem?
Si in general pe tot coridorul, timpii cresc in prima faza de 2-3 ori, apoi treptat se revine la timpii din anii 90, desi teoretic noua cale duce semnificativ mai repede.
Dementa este si abordarea coridorului: mereu undeva este santier. Poate prin 2030 in sfarsit sa fie 99% reabilitat si sa se lucreze "doar" pe Predeal-Brasov. Pana in 2040. Practic prima data cand Bucuresti - Cluj sau Bucuresti - Arad se va putea face mai repede decat in anii 90 va fi in 2040! 40 de ani de bataie de joc!
Solutia era evident sa se faca doar ceea ce acum numim Quick-Wins, care si ele afecteaza traficul, dar numai 2-3 ani. Cu banii de coridoreala Constanta - Predeal se face QW tot Constanta - Curtici. In 10 ani. In 2010 am fi circulat decent cu 120 cap coada si ici colo cu 130-140 (mai repede de 140 oricum nu se merge efectiv nicaieri, cu exceptia a 2 trenuri pe zi Buc-Cta). Pana in 2020 facem si M500, M300 si M100 la standard 120. Si in timpul asta se putea incepe in proiect green-field, cu bani pe km cam cat se dau oricum la coridoreala, dar pentru viteze de 230-250 si acum inauguram primii km de CF de mare viteza. Macar ceva gen Serbia, cu 200. Si nu distrugeam capacitatea pe nicaieri. Abia cand sa zicem Brasov-Sibiu-Deva era gata HSR light, abia atunci trebuia intrat cu coridoreala actuala pe Brasov-Sighi-Teius-Alba-Deva. Dupa ce exista o alternativa zdravana.