A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
Cine are chef, aici un video cu alte aspecte despre beton (totusi unele aspecte nu sunt 100% corecte, daca aveti intrebari puteti sa ma intrebati. Ca sa dau un exemplu, spune acolo ca dupa 2 saptamani betonul se maturizeaza la ca. 70% din rezistenta de calcul, aia la 28 de zile; ori nu e asa, deja dupa 2-3 zile este undeva la 80-90%, depinde de mai multe aspecte, cum ar fi si temperatura; asa ca se decofreaza intr-o veselie a doua zi dupa turnare la structuri verticale, pereti, stalpi, iar la placi dupa 5-7 zile pe timp calduros, pastrand sustineri provizorii cu popi din loc in loc):
Sa mai precizez unele aspect ca sa nu apara confuzie:
- priza betonului e prima etapa de intarire, de la fluid la solid. Dupa 2-3 ore poti sa calci pe el si nu se mai deformeaza, nu raman urme
- maturizarea betonului este cresterea treptata a rezistentei in timp, pana cand la 28 de zile atinge o rezistenta teoretic calculata
- in practica la 2-3 zile deja este la 90% din rezistenta la 28 de zile
- la 14 zile in conditii normale s-a depasit cu mult 100%, trebuie sa fie undeva la 120-130% din rezistenta teoretica de calcul
- procesul de intarire si crestere a rezistentei continua timp de decenii, dar cresterea devine tot mai lenta si greu de masurat; la structuri supuse vibratiilor cresterea rezistentei poate fi anulata de aparitia fisurilor si in ansamblu sa scada de la un moment dat
- cum de se ajunge le rezistente de 150-200%? Simplu: in calcul se iau tot felul de coeficienti de siguranta; cum ar fi coeficientul de "Dorel", care este de 10-40% - adica omul care amesteca si vibreaza betonul poate sa nu o faca perfect si atunci asta se compenseaza cu un astfel de coeficient; daca ar lucra perfect structura ar fi perfect omogena si peste tot 140% rezistenta sa zicem; dar nu este asa, si poate intr-un punct avem reducere de 40% prin neomogenitate - dar tot vom fi inca la 100% si nu pica structura. Apoi si pietricelele din beton (agregatele) nu sunt perfecte, poate fi una prea ascutita, etc.. alt coeficient de siguranta. Incarcarile care se iau teoretic, de ex. un camion de 60 de tone - pai putem noi inginerii sa ne bazam pe respectarea tutoror normelor de catre firme --- nici vorba, asa ca incarcarea este crescuta prin alti coeficienti, specifici tipului de cladire (la un acoperis peste un grajd mai putin, la un spital mai mult...)
-
@vancouver Foarte bună explicația, mulțumim.
-
-
AUTOSTRADA A7 De la Focsani la Adjud | Comparatie stadiu lucrari 10.03-20.03.2025
Raducu P Drum
-
Pentru martie, arată foarte bine. Șanse aproape de 100% să fie gata până la Adjud anul acesta.
Ploiești - Adjud cred că înseamnă deja aproximativ 200 de kilometri de A7 continuu. -
Da, progresul este excelent pe Focsani - Adjud. Au inceput sa traga tare, desi inca sunt puncte de lucru in care nu lucreaza nimeni.
As indrazi sa avansez septembrie 2025 ca prognoza de deschidere Focsani - Adjudul Vechi, complet, dintr-o bucata.
Probabil ulterior cu aceeasi oameni vor ataca si Adjudul Vechi - Bacau Sud, ajungand pe final de an pe la 50%-60% si cu partea asta, cu finalizare prin vara 2026.
-
Azi-dimineață au ajuns la Buzău primele grinzi uriașe – 50 de metri lungime – ale viitorului pod din nodul Buzău Vest (E85 peste autostrada A7):
Firma MSI se va ocupa de poziționarea grinzilor pe picioarele podului și sudura segmentelor mari, după care altă firmă va prelua montarea predalelor, armătura, turnarea plăcii de beton, hidroizolația și asfaltarea.
De ce dureaza asa mult sa puna pe pozitie aceste grinzi ? -
Autostrada A7, Nod rutier Tișița, UMB, 21.03.2025
SPIRI DRONE
-
Cristian Pistol :
Spedition UMB este câștigătorul contractului pentru construcția lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava (secțiune a A7)!După semnarea contractului constructorul român va avea la dispoziție 3,06 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru construcția acestui lot în lungime de 33 km.
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
- Un viaduct pe peste DJ208 și CF517 (1.049,80 m),
- Un viaduct peste râul Ruja (604,60 m),
- Un pasaj peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500 (868 m).
- Patru parcări de scurta durată,
- Un Spațiu de Servicii,
Toate parcările și spațiile de servicii vor fi dotate, fiecare, cu infrastructura necesară amplasării unui număr de minim 8 stații de încărcare pentru autoturismele electrice.
Contractul mai prevede construirea a 3 noduri rutiere:
- Nodul Tătăruși – Heci, la intersecția cu DJ 208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi)
- Nodul Dolhasca, la conexiunea cu DJ 208I (Siliștea Nouă - Budeni),
- Nodul Roșcani.
Lotul 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava va începe de la Nodul Rutier Pașcani (care aparține tronsonului anterior al A7) și se va termina în nodul rutier Roșcani.
Contractul, finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027, va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
-
@PaulS Ce înțeleg eu este că cele patru luni sunt destinate finalizării întregului nod, nu doar ridicării grinzilor.
Să vedem cum va fi situația cu contestațiile în următoarele 10 zile, dar este o veste extraordinară că avansăm spre Suceava. A7 și câteva segmente din A8 vor schimba complet traficul din Moldova.
Mai trebuie să avem răbdare încă 1-2 ani. -
Vești bune pe lot Coni-Trace:
- a început eclisarea
- sunt pe drum ultimele componente ale podului metalic nod Mizil
-
@vancouver Adica facutul gaurilor deocamdata, nu?
-
Informatia este ca a inceput eclisarea. Fara alte amanunte. Incearca colegul cu drona sa dea o fuga pe acolo maine sa vada cu ochii lui.
-
A7 Ploiești-Buzău lot 3 Nurol-Makyol
Turcii de la Nurol toarnă placa la pasajul 203D peste autostradă lângă Buzău.