A3 București-Brașov-Borș și autostrăzi și drumuri express Transilvania: A10, A13, DEx4, DEx16
-
Planul UMB este sa termine in 2025 tot ce mai au de facut pe A3. In cea mai mare parte vedem ca totul e pregatit pentru asfaltare. Statia de asfalt au adus-o deja.
-
Lucrarile continua pe A3 intre Zimbor si Poarta Salajului
-
Imagini de pe șantierul Drumului Expres – drum de legătură pentru asigurarea conexiunii dintre A3 și DN1 (în dreptul localității Tureni)
Lucrări în execuție:
lucrări de terasamente (săpătură, umplutură cu material granular, balast armat, strat de anrobat);
lucrări de consolidare (forare piloți, forare și tensionare ancore, armare și betonare capitel);
realizare drenuri longitudinale sub șanț, casiuri, gabioane Valea Negroteasa;
structuri: 4, 6 (armare placă, montare consolă trotuar, montare predale, turnare beton placă suprabetonare, armare antretoază);
montare rețea ITS;
punct de sprijin: lucrări la clădirea operațională, padoc și depozitul de sare.
Antreprenorul este mobilizat în șantier cu 400 de muncitori și 200 de utilaje.
Stadiu fizic: 77%
Antreprenor: Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL (Lider) – AUTOTEHNOROM SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA – CON-A OPERATIONS SRL -
@PaulS admirabil modul in care DIMEX a gestionat aceasta lucrare. Sunt doar ~5km, dar lucrarile au fost foarte grele.
-
@mihai Da, pare ca au lucrat destul de eficient. Cred ca daca erau mutate utilitatile la timp, santierul ar fi fost intr-un stadiu mai avansat.
-
Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (Ucraina) - PRECON TRANSILVANIA SRL (Romania) a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru construcția lotului 3 al #DrumuluiExpres #Arad – #Oradea!
Constructorii au la dispoziție 2,97 miliarde de lei (fără TVA) și 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor la cei 47,07 km ai acestui lot.
Pe traseu vor fi construite inclusiv 29 de lucrări de artă, printre care un #pasaj peste #CF și #DJ709B, cu o lungime de 592 metri.
Întregul Drum Expres Arad - Oradea are o lungime de 120,47 km și este compus din 3 #loturi:- #Lotul1 (33,7 km), la care se adaugă un drum de #legătură la #DN79 (#Salonta), în lungime de 5,3 km;
- #Lotul2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de #legătură pana la granița cu #Ungaria (10 km);
- #Lotul3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de #legătură cu zona industriala #Arad Vest (2,9 km).
Contractul, finanțat prin Programul Transport (#PT) 2021-2027, va putea fi semnat peste 10 zile (conform legii) dacă nu vor fi depuse contestații.
-
Aha, asta e o veste buna. Este lotul dinspre Arad. Se adauga la vestea buna de pe A8 cu UMB care e singur ofertant pe un lot.
-
Asocierea aceasta da bine...??
Am inima cam strânsă...nea Beni...a lucrat bine pe centura Beiuș... -
Mai dureaza inca 1 an pana se semneaza contractul. La 9 oferte depuse vorm avea contestatii la greu.
-
Daca asocierea a fost admisa inseamna ca indeplineste criteriile legale. Adica asociatii impreuna au facut deja lucrari cu o valoare cat aceasta.
Nea Beni cu toate firmele lui a lucrat bine si de calitate peste tot unde a lucrat. Unde a facut circ, nu a lucrat deloc, adica macar a facut circul la inceput.
Automagistral din Ucraina sunt cam la nivelul UMB in tara lor. Au tot participat la licitatii la noi. Acuma nu putem sti cati oameni aduc de la ei, cate utilaje, dar la prima vedere sunt ok.
Egal cat de mare este firma si ce istoric are, oricand pot sa apara probleme sau sa o dea in gard. De ex. Alpine Bau era o firma austriaca cu vechime de peste 100 ani, cu lucrari imense in portofoliu. Si a dat faliment si ne-a lasat cu Arad-Pecica neterminata. Aktor iara e firma imensa si a facut mega-proiecte in Grecia. La noi au un management dezastru. Alstom pe feroviar sunt un gigant, dar nu sunt in stare sa ne faca trenurile de metrou la timp.
Cel mai important este sa tinem cont de LEGE. Si legea europeana e clara: se face licitatie. Licitatia este SINGURUL mod transparent, prin care atribuirea de contract se face SIGUR la pretul cel mai mic posibil pentru noi, catre o firma sau un grup de firme care SIGUR au mai facut asa ceva! Mai bine de atat nu se poate. Orice alta forma de atribuire inseamna ca un functionar public sau un politician decide - iar asta egal coruptie in 99% din cazuri, inseamna ca banii din acea coruptie ii platim cu totii si inseamna ca sigur NU cel mai ieftin ia lucrarea, deci iarasi bani aruncati.
Da, ca si democratia, care are hibele ei, si licitatia are hibe. Si anume, cand dai mereu celui mai ieftin, calitatea s-ar putea sa nu fie cea mai buna sau banii sa nu ajunga si sa se rezilieze. Dar repet, orice alta forma de atribuire nu garanteaza ca va fi calitatea mai buna, in schimb garanteaza un pret mult mai mare. La fel ca si democratia, care este proasta pentru ca tot neica nimeni isi da cu votul si partidele trag unii hais si altii cea - adica tara merge clatinat, ba in colo, ba in colo - dar orice alta forma politica este mult mai rea si de regula inseamna dictatura si saracie.
Asadar daca licitatia zice Automagistral + Precon, atunci asa sa fie.
Si inca ceva: asa cum licitatia trebuie aparata, asa si toate procedurile conexe: mai ales DREPTUL LA CONTESTATIE. Care este sfânt si dublu garanteaza corectitudinea licitatiei, pentru ca toti ceilalti stau si cauta nod in papura castigatorului. Si daca e ceva putred ceilalti ajung garantul ca se descopera! Nu fiti enervati ca se contesta sau ca apar clarificari si toate astea mai intarzie constructia. Toate acestea sunt absolut vitale pentru sanatatea sistemului. Daca vrem o autostrada sau cale ferata gata in 2045 atunci trebuie sa luam azi decizia politica sa o facem si in 20 de ani e timp destul de studii, clarificari, licitatii si contestatii.
-
AlexCDrone
DEx 4 Legătura A3 - Dn1 (Tureni) 17.12.2024
-