@mrs7 Presupun ca te referi la lotul 2 din Ploiesti-Buzau (e bine sa precizam la care lot ne referim). Mai departe nu stiu la ce propunere de deschidere pana pe 31.08 te referi. Data de 31.08 a fost intr-adevar la un moment dat vehiculata pentru deschidere, dar repede dupa aceea a fost Scriosteanu pe santier si a scris de mai multe ori ca final de septembrie, adica 31.08 a picat repede...
Iar legat de o deschidere cu limitari sau numai pentru vehicule usoare... aici ne lovim de functionarul public roman care pare a fi si inamicul public numarul unu. Ei pur si simplu NU VOR SA AUDA de asa ceva. In frunte cu Pistol. Pentru ca deh... hm, hm, ei sunt INTRANSIGENTI! Adica faptul ca ne trimit pe noi pe DN1B sa murim pe acolo in accidente frontale sau sa dam peste vreun betiv prin sate, ei asta numesc intransigenta.
Unii poate mai tin minte clinciurile mele pe ssc sau pum cu motorzbh. El era exact functionarul de stat obtuz, infumurat, autosuficient, anti-companii private, doar ca pe feroviar. Ne prezenta ca pe o mare realizare ca Alstom avea inca 400 de neconformitati pe semnalizarea electronica ETCS lev 2 pe Arad-km 614 si ca atare nu putem sa receptionam asa ceva !!! E ca si aici, daca numeri fiecare eclisa de la podul km38, asa avem si aici 50 de neconformitati... De unde clar ... depaaaaarte orice deschidere.
In concluzie: cata vreme nu vine cineva de sus sa puna piciorul in prag, functionarimea lasata sa-si faca meandrele NU O SA DESCHIDA NIMIC pana cand nu este totul 100% conform si gata si avizat de 15 proiectanti si experti. Ori in constructii, care este un domeniu complex, dar in care lucreaza MUNCITORI DESEORI CU 8-9 CLASE, este IMPOSIBIL sa lucrezi perfect. Mereu vor exista neconformitati si de aia peste tot in lume exista mecanisme de constatare si remediere, iar RECEPTIILE SE POT FACE SI CU NECONFORMITATI (pentru care se fac retineri de bani pana la remediere). Important este ca neconformitatile sa nu afecteze buna functionare.
Sa ne reamintim: la km38 testele statice si dinamice au iesit OK. Toata lumea este de acord ca podul AZI este in regula si ca remedierile se fac NUMAI pentru DURABILITATE in timp. Deci AZI pot circula inclusiv camioane (inclusiv expertul italian a confirmat asta). Fata de 10 camioane care pot stationa intr-un ambuteiaj pe pod, avand 400 de tone, cele 30 de turisme care pot stationa daca se da drumul numai la autoturime, avand 60-70 de tone, sunt fix pix zero. Podul insusi avand cateva mii de tone greutate proprie (numai betonul si asfaltul pe tablier probabil vreo 3000-5000 de tone). Deci comparam 5000 de tone cu o sarcina suplimentara de 100 de tone! Un fulg. Nu ar fi absolut nici o problema sa dea drumul la trafic numai pentru autoturisme!
Sunt n poduri cu probleme in lume si in tara pe care se circula cu limitare de tonaj. Acesta nu are nici o problema la zi! Si totusi sta inchis!
PS. Va mai amintiti de A10 autostrada pationoar. Lotul 3 al Tirrena Scavi. A stat 3 luni inchis desi era 100% gata, pentru ca nu stiu ce teste de planeitate si rugozitate nu ieseau. Pana la urma s-a frezat sub 1% din lungime si refacut asfaltul si nu s-a mai auzit de atunci nimic nicaieri, nici acolo, nici pe alt drum, sa existe vreun patinoar. Si acolo iarasi s-ar fi alunecat numai pe ploaie puternica si in conditii extreme etc.. Si s-a preferat 3 luni sa mai murim pe DN1 un pic asa...
Dar de lotul 3 din Lugoj-Deva va mai amintiti? A stat si acela 3 luni inchis, ca nu stiu ce trambulina era pe nu stiu unde pe la Gurasada (e si acum daca faci zoom la fel), ca podul peste Mures avea probleme etc. Pana la urma la presine publica, dupa ce a stat 4 luni inchis lotul SI NU AU FACUT ABSOLUT NIMIC, au deschis pe podul peste Mures cu limitare la 60 km/h si tonaj parca 7,5 tone. Dupa jumate an au scos limitarea de tonaj si au ridicat viteza la 90, apoi au scos de tot.