Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. vancouver
    3. Cel mai bun
    Conectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 2
    • Urmărit de 3
    • Subiecte 29
    • Mesaje 1,130
    • Grupuri 1

    Mesaje

    Recente Cel mai bun Controversial
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
      Autostrada A7 Buzău-Focșani Lot 1 | #UMB | Podul peste râul Buzău betonat integral! | 2025.04.17

      Si inca cateva poze:

      IMG-20250417-WA0003.jpg

      IMG-20250417-WA0005.jpg

      IMG-20250417-WA0011.jpg

      IMG-20250417-WA0012.jpg

      IMG-20250417-WA0014.jpg IMG-20250417-WA0015.jpg IMG-20250417-WA0016.jpg IMG-20250417-WA0017.jpg IMG-20250417-WA0018.jpg IMG-20250417-WA0019.jpg IMG-20250417-WA0020.jpg IMG-20250417-WA0021.jpg IMG-20250417-WA0022.jpg IMG-20250417-WA0023.jpg IMG-20250417-WA0025.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      km38

      Tot pe lot Coni-Trace mai avem insa probleme la suduri la km 38. Aici se circula deja pe DJ, se lucreaza la propunerea finala, care sa satisfaca pe toata lumea (la km26 superviserul avusese obiectii).

      Din cauza ca se va lucra sub trafic, la km38 va dura mai mult decat la km26. Se vor monta reazeme provizorii, se restrictiona traficul pe 50% (pe o banda pe podul DJ). Posibil cu totul vreo 2 luni. Posibil in timpul asta sa se dea drumul deja la trafic si pe autostrada, dar evident numai dupa ce se fac eclisarile peste zona carosabila.

      Daca se aliniaza cateva planete atunci 15 mai se da drumul la autostrada pe lot 2. Daca nu, atunci nu! Daca nu se accepta trafic pe A pana nu e gata complet la km38 inseamna ca ne ducem bine in iunie.

      Precizez ca sudurile de la km38 sunt mult mai bune decat la km26, de aia se si pastreaza traficul deschis pe judetean. Nu toate sudurile trebuie dublate de eclise si e mai mult gen "suflat in iaurt", ca nu cumva...

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Cine are chef, aici un video cu alte aspecte despre beton (totusi unele aspecte nu sunt 100% corecte, daca aveti intrebari puteti sa ma intrebati. Ca sa dau un exemplu, spune acolo ca dupa 2 saptamani betonul se maturizeaza la ca. 70% din rezistenta de calcul, aia la 28 de zile; ori nu e asa, deja dupa 2-3 zile este undeva la 80-90%, depinde de mai multe aspecte, cum ar fi si temperatura; asa ca se decofreaza intr-o veselie a doua zi dupa turnare la structuri verticale, pereti, stalpi, iar la placi dupa 5-7 zile pe timp calduros, pastrand sustineri provizorii cu popi din loc in loc):

      https://www.youtube.com/watch?v=n4c870PVnlQ

      Sa mai precizez unele aspect ca sa nu apara confuzie:

      • priza betonului e prima etapa de intarire, de la fluid la solid. Dupa 2-3 ore poti sa calci pe el si nu se mai deformeaza, nu raman urme
      • maturizarea betonului este cresterea treptata a rezistentei in timp, pana cand la 28 de zile atinge o rezistenta teoretic calculata
      • in practica la 2-3 zile deja este la 90% din rezistenta la 28 de zile
      • la 14 zile in conditii normale s-a depasit cu mult 100%, trebuie sa fie undeva la 120-130% din rezistenta teoretica de calcul
      • procesul de intarire si crestere a rezistentei continua timp de decenii, dar cresterea devine tot mai lenta si greu de masurat; la structuri supuse vibratiilor cresterea rezistentei poate fi anulata de aparitia fisurilor si in ansamblu sa scada de la un moment dat
      • cum de se ajunge le rezistente de 150-200%? Simplu: in calcul se iau tot felul de coeficienti de siguranta; cum ar fi coeficientul de "Dorel", care este de 10-40% - adica omul care amesteca si vibreaza betonul poate sa nu o faca perfect si atunci asta se compenseaza cu un astfel de coeficient; daca ar lucra perfect structura ar fi perfect omogena si peste tot 140% rezistenta sa zicem; dar nu este asa, si poate intr-un punct avem reducere de 40% prin neomogenitate - dar tot vom fi inca la 100% si nu pica structura. Apoi si pietricelele din beton (agregatele) nu sunt perfecte, poate fi una prea ascutita, etc.. alt coeficient de siguranta. Incarcarile care se iau teoretic, de ex. un camion de 60 de tone - pai putem noi inginerii sa ne bazam pe respectarea tutoror normelor de catre firme --- nici vorba, asa ca incarcarea este crescuta prin alti coeficienti, specifici tipului de cladire (la un acoperis peste un grajd mai putin, la un spital mai mult...)
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Vești bune pe lot Coni-Trace:

      • a început eclisarea
      • sunt pe drum ultimele componente ale podului metalic nod Mizil
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Pentru cine urmareste acest forum nu e nici o noutate. Am scris inca de acum 27 de zile, aici:

      https://forum.construim-romania.ro/topic/5/a7-ploiești-bacău-suceava/805?_=1746774021013

      Cititi ce scrie acolo si postarile urmatoare.

      Intre timp vineri pe 25.04 a venit dispozitia de la proiectantul Consitrans pentru eclisare la km38. Aprobata si de Via Design (consultantul). Cum spuneam de mai demult, tabla este deja comandata, la fel si suruburile, dar dureaza pana vin.

      Toata lumea este enervata pe situatia, si CNAIR, ci proiectantul si Trace si Coni. Toata lumea face eforturi sa se rezolve cat mai repede. Vinovat este Trace (un subantreprenor sârb de fapt) si ei platesc tot, nu se da nici un ban in plus de la stat. Nu exista nici un interes din partea nimanui sa mai amane deschiderea - e o prostie totala o astfel de teorie de "oameni inteligenti" pe care am mai vazut-o in comentarii pe youtube sau pe alte forumuri. Daca apar astfel de aberatii aici, o sa sterg postarile, pentru ca nu suntem la birt. Constructorii pierd la imagine pentru orice intarziere, pierd bani prin penalitati de intarziere, pierd timp la garantie, care nu incepe inca sa curga - si ca atare vor plati mai mult timp la scrisorile de garantie bancara. CNAIR e observator la treaba asta, dar s-au implicat ca sa convinga proiectantul sa grabeasca gasirea solutiei si sa vina aprobarea solutiei de la consultant.

      Pur si simplu nimeni dar absolut nimeni nu castiga nimic din aceasta intarziere si toata lumea vrea sa scape din situatia penibila cat mai repede. Inclusiv echipele de eclisare sunt deja contractate. Sunt de la 3 firme, ca sa lucreze concomitent si cat mai rapid. Cum vine materialul, cum se apuca de treaba.

      Legat de subantreprenorul sârb pe care l-au avut si care a dat bulelile: este o firma cu care Trace lucreaza de mult, care le face sudurile in uzina din Serbia. Au crezut ca daca au sudori buni si fac treaba buna in uzina, o sa faca si pe teren - dar nu a fost asa. Aceasta firma subantreprenoare evident nu mai calca pe nicaieri pentru Trace.

      Legat de Coni, ei sunt spectatori pe moment. Nici unul din cele 3 pasaje nu le apartin in cadrul asocierii cu Trace. Partea Coni este finalizata 100%.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Vesti bune de pe A7 Ploiesti - Buzau lot 2 Coni-Trace:

      km38: a inceput eclisarea, in sensul ca deocamdata se dau gauri in grinzile tablierului. Si se pare ca nu e nevoie de ridicat cu totul structura, ca atare nu va dura prea mult. Ceva de genul 2 sapt / sens.

      km33: 2/6 suduri remediate. Asadar numai 6 suduri neconforme si sunt in curs de remediere.

      km26: eclisare finalizata si RECEPTIONATA 12.05. Liber la predale si suprastructura (s-a inceput deja cu montajul predalelor). Betonarea programata saptamana viitoare pe final.

      km20: armarea se termina maine, 15.05. Betonare 15 sau 16 mai. Pana la final de mai se da drumul la circulatie pe pasaj pe DJ100C si presupun ca si la cei 9km acum inchisi din lotul 1.

      Si dovada de la km 38:
      55.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      km26:

      Vesti bune de la km26, podul cu problemele la sudura si solutia de eclisare:

      • firma SKELA a inceput eclisarea
      • dar pentru ca nu au suficienti oameni (nimeni nu are chef sa se angajeze sa lucreze 2 saptamani si dupa aia papa), bulgarii au mai adus o firma, Pro Weld L&D Solutions
      • se lucreaza si noaptea
      • noaptea se dau gaurile, ziua se traseaza (pentru trasat 100% e nevoie de lumina de zi)
      • din 8000 de gauri mai au vrei 3000, restul 5000 sunt date deja
      • daca merge dupa plan, sapt. viitoare termina (au atins si 900 de gauri / 24 h )

      Poze:

      12.jpg

      IMG-20250411-WA0021.jpg

      IMG-20250411-WA0009.jpg

      IMG-20250411-WA0010.jpg

      IMG-20250411-WA0011.jpg

      IMG-20250411-WA0012.jpg

      IMG-20250411-WA0013.jpg

      IMG-20250411-WA0014.jpg

      IMG-20250411-WA0015.jpg

      IMG-20250411-WA0016.jpg

      IMG-20250411-WA0019.jpg

      IMG-20250411-WA0022.jpg

      IMG-20250411-WA0024.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Pod Buzau UMB: UMB are liber sa betoneze toate deschiderile. Asadar nu are loc vreo oprire a lucrarilor. Se vor adopta solutiile indicate de proiectant, nu e vorba de eclisare, dar nu avem mai multe detalii deocamdata. Se lucreaza deja la parapete, panouri fono, etc

      Aici pare ca lucrurile se indreapta catre o deschidere a traficului in iunie, inclusiv cu sensurile giratorii facute pana atunci de Nurol.

      Colegul nu a putut filma, era vant prea puternic. Sa vedem daca a reusit ceva pe lot 2 si 3 din Ploiesti - Buzau. Stay tuned.

      Ca info interesanta, Pizza au montat primele statii de incarcare electrica intr-una din parcari. Dar nimeni nu stie cine o sa se ocupe sa le opereze. Poate ca sfârsesc precum trotuarul rulant de la podul Basarab din Bucuresti (spre Gara de Nord).

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      nod Mizil (km 20):

      • planul este sa ridice tablierul sapt viitoare

      1.jpg

      2.jpg

      53.jpg

      54.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      A7 Ploiesti-Buzau lot 2 Coni-Trace, km20:

      Poze noi din teren:

      IMG-20250414-WA0005.jpg

      IMG-20250414-WA0006.jpg

      IMG-20250414-WA0007.jpg

      IMG-20250414-WA0008.jpg

      IMG-20250414-WA0009.jpg

      IMG-20250414-WA0010.jpg

      IMG-20250414-WA0011.jpg

      IMG-20250414-WA0012.jpg

      IMG-20250414-WA0013.jpg

      IMG-20250414-WA0014.jpg

      IMG-20250414-WA0015.jpg

      IMG-20250414-WA0016.jpg

      IMG-20250414-WA0017.jpg

      IMG-20250414-WA0018.jpg

      IMG-20250414-WA0019.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Poze de ieri de la km 26. Se vede cum au inceput sa monteze predale. Posibil azi sa le termine de montat. In orice caz echipa de fierari termina maine la km 20 si se muta aici la km26 in cursul zilei de mâine (joi 15.05).

      261.jpg

      262.jpg

      263.jpg

      264.jpg

      265.jpg

      268.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      A7 pod peste Buzau:

      https://www.youtube.com/watch?v=MJqz0t3oXWM

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @razvantu iti raspund in calitatea mea de inginer constructor, adica poti avea incredere:

      • betonul se intareste pana la o temperatura de -10°C, fara nici un fel de aditivi speciali
      • acest lucru se datoreaza faptului ca reactia de intarire a betonului este una exoterma (exoterm = care emana caldura)
      • daca mergi dimineata pe racoare pe un santier si muncitorii decofreaza un perete turnat in seara anterioara o sa vezi ca este cald. Foarte placut cald. Si aburind.
      • priza betonului dureaza cam 2 ore, dupa aceea este tare si poti calca pe el
      • totusi, cu cât e mai frig procesul este mai lent - fiind mai lent, emana si mai putina caldura, ceea ce face procesul sa fie iarasi mai lent - un cerc vicios al frigului
      • asadar iarna pe frig se folosesc acceleratori de priza - aditivi care se pun in beton si fac sa prizeze mai repede - automat trebuie sa-l lucrezi repede, adica nu are voie sa stea in cifa prea mult, trebuie pompat repede, vibrat repede etc.. Si aditivii costa bani

      In conditii NORMALE torni beton pana la temperatura aerului de +5°C, pentru ca nu te astepti noaptea sa scada sub -5°C si atunci e ok. Daca vrei sa torni sub +5C trebuie sa iei masuri, gen sa verifici prognoza, sa nu scada noaptea sub -5, sa pui aditivi de accelerare, etc.

      Daca torni beton la sub -5°C temp. aer, betonul trebuie incalzit dupa turnare: se face de exemplu o incastrare, adica o "casã" de lemn si folii de plastic in jurul lui, un fel de sera. Si se baga incalzitoare diesel.

      Legat concret de podul Buzau, zilele astea sunt anuntate minime de -2°C, nu scade sub acest nivel. Iar ziua plus grade serios. Nu este nici un motiv ca UMB sa se opreasca din a turna tablierul de la Buzau. Dar au fost aspru criticati de diversi necunoscatori si prefera sa nu existe discutii, fiind un santier urmarit.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      A7 Ploiesti - Buzau:

      • lot 1: redeschidere jumatatea de lot inchisa acum, pana la nod Mizil / Baba Ana, pe final de mai, dupa ce se da in trafic pasajul in lucru acum la km20 (executat de antreprenorul de pe lotul 2)
      • lot 2: se mentine targhetul de deschidere lot 2 pe final de mai, cel tarziu inceput de iunie
      • lot 3: octombrie
      • lot 1 din Buzau - Focsani, adica pod Buzau / Vadu Pasii UMB: final de mai, inclusiv bretele aferente din lot 3 Ploiesti-Buzau.
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Da, este o mica veste buna, la podul de la km38 al autostrazii A7 peste Valea Sarata, a fost emisa vineri sapt. trecuta (25.04) dispozitia de santier pentru eclisare. Este structura in acest moment cea mai critica. Desi in sine podul este gata si cu asfalt tot pe el, dar fix din acest motiv eclisarea este mai dificila si va dura aprox. 1 luna / sens.

      Asadar daca totul merge bine, pe final de mai un sens de circulatie va fi gata si daca vrea si CNAIR si politia si construtorul se poate da drumul la trafic, cu devierea traficului de pe sensul celalalt de mers si deci circulatie 1+1 pe pod. Apoi pe final de iunie se va da gata 100%.

      La km 26 se pare ca eclisarea s-a terminat si se lucreaza la structura podului drumului judetean. Pe final de mai si aici ar trebui sa fie gata.

      La fel si la km20, podul DJ peste autostrada din nodul Mizil/Baba Ana, este in grafic pentru final de mai.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Concluzia mea: arata bine lotul Coni-Trace. Pentru o deschidere prin aprilie-mai 2025. Cu o intarziere fata de termenul contractual de jumatate de an. Ma refer evident la termenul prelungit, adica noiembrie 2024. Dar au circumstanta intarzierilor enorme la structurile metalice si ar fi o prostie sa-i blamam sau injuram. Pur si simplu toate firmele au avut aceasta problema si se vede cum au sarit si Coni-Trace si Pizza pe lot 1, si WeBuild la Merisani, si UMB la Ramnic si Buzau imediat ce a venit structura au sarit cu toate fortele sa termine aceste puncte critice (era sa zic ca a sarit si Aktor, dar la Aktor saritura e mai degraba o ridicare din sprâncene si cam atât.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Exact. A fost invidie. Si speranta ca nu se va realiza, ca sa se realizeze acum dupa alegeri, cand poate cu ceva noroc vine USR inapoi la guvernare. Ei au fost la guvernare, au avut ministru si au plecat ca prostii. Puteau ei sa se laude cu aceste realizari. Asa ele sunt bifate la Grindeanu si Ciolacu, desi noi insiderii evident ca stim ca meritul este al tuturor ministrilor, sefilor CNAIR si oamenilor implicati din ultimii 10 ani (de ex. A7 s-a lansat in formula novatoare FIDIC ROSU, care iata da roada, in 2016, pe vremea lui Ciolos).

      Au sperat sa se deschida cat mai putin, sa poata sa puna tunurile pe ei. Grindeanu a promis 250 km in 2023 + 2024. Si iata ca sunt peste 270! (si mai sunt si 140 km de centuri 1+1 numai in 2024, cu care nu se lauda nimeni, dar eu consider si asta o mare realizare)

      Acum o tot dau cu "mare surpriza" "au lucrat incredibil". O brambureala penibila. Nu e nici o surpriza, intentia lui Umbrarescu a fost din prima clipa sa dea drumul anul asta la Focsani-Buzau integral (incl. pod Buzau) si iata a reusit 98% (mai lipseste si acea bretea la Focsani Nord spre DN 1D). Asa ca in ce consta marea surpriza? La fel si Ozaltin de la inceput au zis ca incearca anul asta sa termine. UMB la DX12 la fel, etc..

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      mi-aduc aminte de procentele de progres care se raportau oficial și cum multă vreme s-au cramponat de ele ca dovadă supremă ca e imposibil de terminat anul ăsta. Penibil, pentru ca anterior criticau mereu raportările ca nefiind f corecte, acum deodată erau sfinte.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      A7 Pl-Bz Lot 1:

      https://www.youtube.com/watch?v=f8agwyFGpIY

      Urmeaza si lot 2, maine poate si 3.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A3 București-Brașov-Borș și autostrăzi și drumuri express Transilvania: A10, A13, DEx4, DEx16

      @FMFM Ai si n-ai dreptate:

      1. Este normal ca orice firma sa caute sa faca simplificari si astfel sa castige bani.
      2. Totusi in cazul unor modificari de proiect si suma pe care o primesc scade, daca astfel pun in opera cantitati mai mici, sa zicem de piloti forati. Asa cum primesc in plus, daca solutia este mai complexa.
      3. Solutia adoptata de UMB presupune mai putini piloti forati, dar un volum mai mare de excavat. Se realizeaza astfel o zona plata mai mare, o zona tampon, la mare distanta de autostrada. Ei au plecat de sus din acelasi punct ca si in proiectul initial si au sapat "mai vertical". Asfel apare undeva o platforma mai mare, care are rol de buffer in caz ca totusi ceva o ia la vale. Solutia noua este mai sigura. Pun o schita:

      deal.jpg

      1. Orice modificare trebuie avizata de minim 2 ingineri. Unul de la CNAIR si unul de la superviser. Nu e cum pare din comentariul tau, ca suntem in Romania sat fara câini.
      2. Da, poate ca vis-a-vis de UMB exista o simpatie in structurile statului roman, CNAIR, etc. Si eu recunosc ca sunt mandru ca exista o firma romaneasca asa de mare si capabila si pana la urma orice tara isi sustine si creste firme. Si da, ai dreptate, simpatia asta nu trebuie sa duca la solutii nesigure sau care implica in viitor investitii mai mari, refaceri etc...
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver