Concluzia mea: arata bine lotul Coni-Trace. Pentru o deschidere prin aprilie-mai 2025. Cu o intarziere fata de termenul contractual de jumatate de an. Ma refer evident la termenul prelungit, adica noiembrie 2024. Dar au circumstanta intarzierilor enorme la structurile metalice si ar fi o prostie sa-i blamam sau injuram. Pur si simplu toate firmele au avut aceasta problema si se vede cum au sarit si Coni-Trace si Pizza pe lot 1, si WeBuild la Merisani, si UMB la Ramnic si Buzau imediat ce a venit structura au sarit cu toate fortele sa termine aceste puncte critice (era sa zic ca a sarit si Aktor, dar la Aktor saritura e mai degraba o ridicare din sprâncene si cam atât.
Best posts made by vancouver
-
RE: A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
Pod Merisani:
- planul WeBuild este sa finalizeze ultimul beton pe 04.12.
- apoi o saptamana pentru asfaltare
- si una pentru rosturi
- rezulta undeva pe 20.12 darea in trafic
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
Si acum poze din tunel CDA:
S-a turnat azi primul tronson de 12,5m din bolta, ceea ce inseamna finalizarea structurii de rezistenta pe acesti 12,5m. Planul este sa se betoneze un tact pe zi. Mai repede nu se poate, pentru ca nu se poate decofra (indeparta cofrajul de sub beton). Mai incet se poate, daca cei din fata, care armeaza, nu reusesc si ei sa faca un tact de 12,5 m pe zi. Dar planul este 12,5m pe zi. Imaginile sunt in general de pe caruciorul de betonare. In prima poza vedeti betonul proaspat (are cateva ore) decofrat pe lateral. Se acopera cu vata minerala rostul dintre 2 turnari - astfel din punct de vedere static 2 sectiuni alaturate de 12,5m vor lucra independent una de alta - din cauza dilatarii si contractiilor termice daca s-ar face tot tunelul dintr-o bucata, adica s-ar lega armatura si betonul intre 2 tacturi, ar aparea fisuri si deformari catastrofale.
-
RE: A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
A7 Ploiesti-Buzau lot 2 Coni-Trace, structura cea mai ramasa in urma de pe acest lot, unde un sens este deja gata asfaltat (la nevoie se va putea circula deviat pe un fir o perioada), dar mai au de pus grinzi la celalalt sens:
Azi au mai ridicat o grinda si ultima este programata marti, 05.11:
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
Ba chiar mai mult, partea din DN65 care mai ramane de parcurs pe relatia Craiova-Bucuresti nu mai trece prin nici o localitate propriu-zisa, doar prin ceva zona industriala / logistica de la marginea Pitestiului. Pentru ca drumul de legatura nod Albota - DN65 scoate traficul dincolo de localitatea Albota.
Legat de UMB, am si spus pe diverse canale, dar se pare ca API si altii nu asculta nimic din ce nu le convine: asta a fost STRATEGIA asumata de UMB. A folosit resursele de pe toate santierele in perioada ianuarie-martie 2024 strict numai pe A7, aprope de casa pentru majoritatea muncitorilor. Era de asteptat sa apara zile cu zapada, in care nu se poate lucra, si ideea era sa fie omul acasa nu sa stea ca prostul in baraca pe la Colonesti sau sa fie nevoit sa circule riscant pana acasa.
Si asa au si facut, pe A7 in ianuarie-martie au decopertat intregul traseu, ici colo au inceput si cu umpluturile si podetele. Dupa care in aprilie au mutat forte in toate tara si a parut ca A7 la nord de Focsani a fost abandonat, adica iarasi motiv de comentarii din partea celor care cauta nod in papura.
Ce nu le-a iesit 100% a fost finalizarea centurii TM in iunie - s-a prelungit cu vreo 2 luni. Si exact fortele astea pe 2 luni sunt cele care lipsesc acum sa termine DEX12 pana la A1. Ceea ce raportat la aktori, alsimi si pizze, nu mai vorbesc de chinezi etc e parfum, dar na, depinde cum vezi lucrurile.
-
RE: A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Pod Buzau de ieri. A filmat si raducu, am fost si noi. Bine ca nu s-au ciocnit dronele!
-
RE: A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Iar in cazul cocoasei de la Focsani vedem clar efectul unei utilitati care blocheaza, acea LEA de pe breteaua de legatura DN2 - DN2D, de langa podul peste calea ferata. O firma obraznica gen Pizza s-ar fi prelevat de acea situatie si nu ar fi deschis nimic. Sau WeBuild, care s-au fript cu deschiderea prematura a podului peste Dunare si acum nu vor sa dea drumul la drumul de legatura Jijila si nici la podul peste CF din capatul dinspre Braila - desi evident ambele sunt 100% gata. Dar nu dau drumul cata vreme nu au receptia pe tot lotul, cu tot cu podul mare.
Cum era sa se preleveze si UMB in mod obraznic de astfel de chichite? Sau la unii acceptam asa cu jumatate de gura atitudinea asta obraznica, dar la altii nu doar ca nu apreciem deschiderea mult inainte de termen a cocoasei de la Focsani, ci mai si incercam sa inducem ideea ca prelungirea de termene nu este justificata si ca au depasit termenul!
-
RE: A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
As vrea sa mai subliniez un aspect important: in zona Moldovei (ca regiune a Romaniei) exista o frustrare, ca nu exista autostrazi, asa cum exista deja in alte regiuni. Iar oameni simpli nu stiu ca A7 e in durerile facerii din 2016 de cand a fost scos la licitatie SF+Proiectare si ca procesul este cvasi-inevitabil si ireversibil. Omul simplu nu crede pana nu vede dat in trafic.
Si pentru acesti oameni era o greseala sa se lucreze "normal" pe A7 si fie acum loturile Buzau-Focsani pe la 70-80%, Focsani - Bacau pe la 50% si Bacau-Pascani pe la 30%. NU AJUTA CU NIMIC, FRUSTRAREA RAMANEA. Iar centura Bacau e doar un o picatura, e vazuta ca ceva util, dar mai degraba aruncat ca sa fie acolo mai mult de zero.
Chiar si numai cu ciotul de la Focsani deschis am vazut cum multi moldoveni au rasuflat usurati: da, uite ca vine si la noi, se poate, e UMB-ul nostru care chiar face. Cu deschiderea de miercuri sapt. viitoare o sa fie inca o data mai bine si odata cu lotul 3 o sa fie alta lume pentru orice calatorie Moldova-Muntenia.
Si daca nu era UMB? Se lucra mai repede? GARANTAT NU. Uitati-va la firmele care lucreaza normal: Pizza si Coni-Trace. Mult mai bine lucreaza doar Porr si Strabag. Deci ce era daca Buzau-Pascani era impartit la 9 firme diferite. Poate cu mult noroc se deschidea acum un lot, cocoasa de la Focsani, in rest garantat nimic. Uitati-va la Pizza si Coni Trace. Au primit extensii de termen zdravene, de aproape un an. Si le-au depasit. Contracte semnate cu multe luni inainte de UMB pe Buzau-Focsani si e greu de crezut ca dau drumul anul asta, si numai pe ultima suta si numai cu inchis de judetene, etc...
Pentru oamenii din Moldova este extrem de bine cum a procedat UMB, ca a concentrat resurse fabuloase sa termine Buzau-Focsani.
De acum inainte poate sa lucreze mai relaxat, mai raspandit pe mai multe fronturi. Gheata e sparta in Moldova, increderea castigata ca se poate.
-
RE: A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
A7 Bz-Fcs lot 1 UMB, pod peste raul Buzau, de azi:
-
RE: A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
A7 Buzau - Focsani lot 3 07.11, filmarea ASCORO:
-
RE: A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Esential este sa se mearga pe bucati cat mai mari de autostrada continuu, nu pe cioturi. Deci nu incurajez o deschidere anticipata centura Adjud. Ideal ar fi sa concentreze trupe pe Focsani-Adjud, sa se deschida concomitent si primul lot si partea din lotul 2 care ocoleste Adjudul. Daca se poate astea prin toamna 2025 ar fi perfect.
Nu are cum sa deschida tot pana la Pascani in 2025, astea sunt vise. Dimpotriva, UMB trebuie neaparat sa mearga la foc automat pe A0, sa termine A3 in Transilvania complet partea lor anul 2025, sa finalizeze putinul ramas pe DX12, pe DX6, sa inceapa masiv pe A8, podul Cosmesti, etc.
Asa ca NU trebuie sa se concentreze pe A7 Adjud-Bacau si Bacau-Pascani, doar sa lucreze la nivel decent pe aceste loturi, sa le duca la 60-70% la final de 2025. Apoi sa sara pe ele in 2026, dupa ce Focsani-Adjud, A3, A0, DX12 si DX6 ies din calcul.
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
@PaulS a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
Raducu P Drum
TUNEL Curtea de Arges Ep. 16 - Armare captuseala interioara si montare membrana impermeabila | NATM
E tare filmarea asta a lui raducu. Efectiv se preteaza ca material informativ si studentilor de la CFDP. De fapt chiar si oricarui inginer constructor, care nu a mai facut asa ceva. Eu am fost in Germania pe santiere de tuneluri ca inginer si cunosc exact despre ce e vorba. Ca idee acel invelis etans turcoaz (hidroizolatia) nu este necesar la orice tunel, depinde de adancime, de riscul sa vina un izvor etc. Pe de alta parte la tunelurile mai vechi din Italia, Franta etc se vad peretii umezi sau cu urme de calcar - in concluzie in munte este mai bine cu. Pe vremea lui Ceausescu exact la astfel de amanunte nu se dadea deloc atentie, mai ales cand se lucra pe repede inainte. De ex. acel planseu de la Unirii peste Dambovita, unde diverse aspecte legate de hodroizolatie au fost sarite ca sa se faca repede - si asta desi maistri si inginerii, chiar si unii muncitori semnalau ca in plan apar etansari, acestea nu s-au montat (de ex. tole la rosturi). Si la fel la pasajul Unirii. Si atunci nu trebuie sa ne miram ca dupa 40 de ani acolo e varza si trebuie refacut din temelii.
Ca atare aviz si UMB, respectiv celor care-i vor controla pe UMB-isti in avantul lor pionieresc la tuneluri: ATENTIE LA DETALII. Mai ales cu apa. E suficient un punct neetansat si gata, apa intra. Si nu te joci cu ea. Ulterior reparatiile sunt extrem de scumpe si ample.
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
ACUM HOT de pe A1 Pitesti - Curtea de Arges:
-
RE: A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@PaulS a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
@vancouver Nu as zice ca e o minciuna, eu zic ca a ramas in cap cu termenul initial, sincer si eu stiam la fel pentru ca nu am verificat noile termine de finalziare pentru acel lot.
Din filmare, sincer, acest lot, nu pare la acelasi nivel cu lotul 2 de acum 1 luna. Sa speram ca o sa fie norocosi si vremea o sa tina cu ei pentru finalizarea lotului 3.PaulS, este o minciuna. Subliniez minciuna. Sau fake news, cum ii place lui Ciurea sa zica. Orice mesaj contrar il sterge imediat pe pum sau il baneaza pe utilizator. De aceea si tu ai ramas cu ideea asta. Deci a reusit sa dezinformeze.
La Stef am indoielile mele. Cred ca stie si el cum este corect, dar nu vrea sa-l supere pe "monarh" (in ghilimele si cu litere mici) - stim ce a patit raducu popa, care a fost luat pe sus si trantit prin noroi ca a indraznit sa zica ca Buzau-Focsani o sa fie gata probabil anul asta.
-
A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
”APIX.ro prezintă, în premieră, o simulare 3D la rezoluție înaltă cu autostrada Iașului pe întregul traseu, între Moțca și Ungheni. Clipul video are o durată de peste 10 minute, iar imaginile cu un anumit grad de spectaculozitate au scopul de a scoate în evidență în special lucrările de artă care au fost proiectate pe cei 93 km ai drumului rapid.”
-
RE: A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Dupa parerea mea se va circula anul asta integral pe Buzau - Focsani. Nu vad cum sa se mai poata rata. Nu mai exista nici macar o singura structura nebetonata pe loturile 1+2+3+4, tot ce inseamna terasament este acoperit de asfalt. Singura exceptie este podul mare peste Buzau, dar si acesta urmeaza sa fie betonat in noiembrie si aici va conta vremea, daca il pot finaliza 100% in decembrie sau va mai lipsi putin.
Da, stiu, exista o organizatie puternic politizata si care este invidioasa ca se termina autostrazi fara ei la guvernare si ca atare o da inainte ca nu se deschide tot - dar eu repet, nu vad cum sa nu se dea drumul complet.
Iar podul peste Buzau cel tarziu prin februarie-martie 2025 va fi in trafic. Cu o sansa mica pentru decembrie 2024.