Si inca cateva poze:
km38
Tot pe lot Coni-Trace mai avem insa probleme la suduri la km 38. Aici se circula deja pe DJ, se lucreaza la propunerea finala, care sa satisfaca pe toata lumea (la km26 superviserul avusese obiectii).
Din cauza ca se va lucra sub trafic, la km38 va dura mai mult decat la km26. Se vor monta reazeme provizorii, se restrictiona traficul pe 50% (pe o banda pe podul DJ). Posibil cu totul vreo 2 luni. Posibil in timpul asta sa se dea drumul deja la trafic si pe autostrada, dar evident numai dupa ce se fac eclisarile peste zona carosabila.
Daca se aliniaza cateva planete atunci 15 mai se da drumul la autostrada pe lot 2. Daca nu, atunci nu! Daca nu se accepta trafic pe A pana nu e gata complet la km38 inseamna ca ne ducem bine in iunie.
Precizez ca sudurile de la km38 sunt mult mai bune decat la km26, de aia se si pastreaza traficul deschis pe judetean. Nu toate sudurile trebuie dublate de eclise si e mai mult gen "suflat in iaurt", ca nu cumva...
Cine are chef, aici un video cu alte aspecte despre beton (totusi unele aspecte nu sunt 100% corecte, daca aveti intrebari puteti sa ma intrebati. Ca sa dau un exemplu, spune acolo ca dupa 2 saptamani betonul se maturizeaza la ca. 70% din rezistenta de calcul, aia la 28 de zile; ori nu e asa, deja dupa 2-3 zile este undeva la 80-90%, depinde de mai multe aspecte, cum ar fi si temperatura; asa ca se decofreaza intr-o veselie a doua zi dupa turnare la structuri verticale, pereti, stalpi, iar la placi dupa 5-7 zile pe timp calduros, pastrand sustineri provizorii cu popi din loc in loc):
https://www.youtube.com/watch?v=n4c870PVnlQ
Sa mai precizez unele aspect ca sa nu apara confuzie:
Vești bune pe lot Coni-Trace:
Pentru cine urmareste acest forum nu e nici o noutate. Am scris inca de acum 27 de zile, aici:
https://forum.construim-romania.ro/topic/5/a7-ploiești-bacău-suceava/805?_=1746774021013
Cititi ce scrie acolo si postarile urmatoare.
Intre timp vineri pe 25.04 a venit dispozitia de la proiectantul Consitrans pentru eclisare la km38. Aprobata si de Via Design (consultantul). Cum spuneam de mai demult, tabla este deja comandata, la fel si suruburile, dar dureaza pana vin.
Toata lumea este enervata pe situatia, si CNAIR, ci proiectantul si Trace si Coni. Toata lumea face eforturi sa se rezolve cat mai repede. Vinovat este Trace (un subantreprenor sârb de fapt) si ei platesc tot, nu se da nici un ban in plus de la stat. Nu exista nici un interes din partea nimanui sa mai amane deschiderea - e o prostie totala o astfel de teorie de "oameni inteligenti" pe care am mai vazut-o in comentarii pe youtube sau pe alte forumuri. Daca apar astfel de aberatii aici, o sa sterg postarile, pentru ca nu suntem la birt. Constructorii pierd la imagine pentru orice intarziere, pierd bani prin penalitati de intarziere, pierd timp la garantie, care nu incepe inca sa curga - si ca atare vor plati mai mult timp la scrisorile de garantie bancara. CNAIR e observator la treaba asta, dar s-au implicat ca sa convinga proiectantul sa grabeasca gasirea solutiei si sa vina aprobarea solutiei de la consultant.
Pur si simplu nimeni dar absolut nimeni nu castiga nimic din aceasta intarziere si toata lumea vrea sa scape din situatia penibila cat mai repede. Inclusiv echipele de eclisare sunt deja contractate. Sunt de la 3 firme, ca sa lucreze concomitent si cat mai rapid. Cum vine materialul, cum se apuca de treaba.
Legat de subantreprenorul sârb pe care l-au avut si care a dat bulelile: este o firma cu care Trace lucreaza de mult, care le face sudurile in uzina din Serbia. Au crezut ca daca au sudori buni si fac treaba buna in uzina, o sa faca si pe teren - dar nu a fost asa. Aceasta firma subantreprenoare evident nu mai calca pe nicaieri pentru Trace.
Legat de Coni, ei sunt spectatori pe moment. Nici unul din cele 3 pasaje nu le apartin in cadrul asocierii cu Trace. Partea Coni este finalizata 100%.
Vesti bune de pe A7 Ploiesti - Buzau lot 2 Coni-Trace:
km38: a inceput eclisarea, in sensul ca deocamdata se dau gauri in grinzile tablierului. Si se pare ca nu e nevoie de ridicat cu totul structura, ca atare nu va dura prea mult. Ceva de genul 2 sapt / sens.
km33: 2/6 suduri remediate. Asadar numai 6 suduri neconforme si sunt in curs de remediere.
km26: eclisare finalizata si RECEPTIONATA 12.05. Liber la predale si suprastructura (s-a inceput deja cu montajul predalelor). Betonarea programata saptamana viitoare pe final.
km20: armarea se termina maine, 15.05. Betonare 15 sau 16 mai. Pana la final de mai se da drumul la circulatie pe pasaj pe DJ100C si presupun ca si la cei 9km acum inchisi din lotul 1.
Si dovada de la km 38:
km26:
Vesti bune de la km26, podul cu problemele la sudura si solutia de eclisare:
Poze:
Pod Buzau UMB: UMB are liber sa betoneze toate deschiderile. Asadar nu are loc vreo oprire a lucrarilor. Se vor adopta solutiile indicate de proiectant, nu e vorba de eclisare, dar nu avem mai multe detalii deocamdata. Se lucreaza deja la parapete, panouri fono, etc
Aici pare ca lucrurile se indreapta catre o deschidere a traficului in iunie, inclusiv cu sensurile giratorii facute pana atunci de Nurol.
Colegul nu a putut filma, era vant prea puternic. Sa vedem daca a reusit ceva pe lot 2 si 3 din Ploiesti - Buzau. Stay tuned.
Ca info interesanta, Pizza au montat primele statii de incarcare electrica intr-una din parcari. Dar nimeni nu stie cine o sa se ocupe sa le opereze. Poate ca sfârsesc precum trotuarul rulant de la podul Basarab din Bucuresti (spre Gara de Nord).
nod Mizil (km 20):
A7 Ploiesti-Buzau lot 2 Coni-Trace, km20:
Poze noi din teren:
Poze de ieri de la km 26. Se vede cum au inceput sa monteze predale. Posibil azi sa le termine de montat. In orice caz echipa de fierari termina maine la km 20 si se muta aici la km26 in cursul zilei de mâine (joi 15.05).
@razvantu iti raspund in calitatea mea de inginer constructor, adica poti avea incredere:
In conditii NORMALE torni beton pana la temperatura aerului de +5°C, pentru ca nu te astepti noaptea sa scada sub -5°C si atunci e ok. Daca vrei sa torni sub +5C trebuie sa iei masuri, gen sa verifici prognoza, sa nu scada noaptea sub -5, sa pui aditivi de accelerare, etc.
Daca torni beton la sub -5°C temp. aer, betonul trebuie incalzit dupa turnare: se face de exemplu o incastrare, adica o "casã" de lemn si folii de plastic in jurul lui, un fel de sera. Si se baga incalzitoare diesel.
Legat concret de podul Buzau, zilele astea sunt anuntate minime de -2°C, nu scade sub acest nivel. Iar ziua plus grade serios. Nu este nici un motiv ca UMB sa se opreasca din a turna tablierul de la Buzau. Dar au fost aspru criticati de diversi necunoscatori si prefera sa nu existe discutii, fiind un santier urmarit.
A7 Ploiesti - Buzau:
Da, este o mica veste buna, la podul de la km38 al autostrazii A7 peste Valea Sarata, a fost emisa vineri sapt. trecuta (25.04) dispozitia de santier pentru eclisare. Este structura in acest moment cea mai critica. Desi in sine podul este gata si cu asfalt tot pe el, dar fix din acest motiv eclisarea este mai dificila si va dura aprox. 1 luna / sens.
Asadar daca totul merge bine, pe final de mai un sens de circulatie va fi gata si daca vrea si CNAIR si politia si construtorul se poate da drumul la trafic, cu devierea traficului de pe sensul celalalt de mers si deci circulatie 1+1 pe pod. Apoi pe final de iunie se va da gata 100%.
La km 26 se pare ca eclisarea s-a terminat si se lucreaza la structura podului drumului judetean. Pe final de mai si aici ar trebui sa fie gata.
La fel si la km20, podul DJ peste autostrada din nodul Mizil/Baba Ana, este in grafic pentru final de mai.
Concluzia mea: arata bine lotul Coni-Trace. Pentru o deschidere prin aprilie-mai 2025. Cu o intarziere fata de termenul contractual de jumatate de an. Ma refer evident la termenul prelungit, adica noiembrie 2024. Dar au circumstanta intarzierilor enorme la structurile metalice si ar fi o prostie sa-i blamam sau injuram. Pur si simplu toate firmele au avut aceasta problema si se vede cum au sarit si Coni-Trace si Pizza pe lot 1, si WeBuild la Merisani, si UMB la Ramnic si Buzau imediat ce a venit structura au sarit cu toate fortele sa termine aceste puncte critice (era sa zic ca a sarit si Aktor, dar la Aktor saritura e mai degraba o ridicare din sprâncene si cam atât.
Exact. A fost invidie. Si speranta ca nu se va realiza, ca sa se realizeze acum dupa alegeri, cand poate cu ceva noroc vine USR inapoi la guvernare. Ei au fost la guvernare, au avut ministru si au plecat ca prostii. Puteau ei sa se laude cu aceste realizari. Asa ele sunt bifate la Grindeanu si Ciolacu, desi noi insiderii evident ca stim ca meritul este al tuturor ministrilor, sefilor CNAIR si oamenilor implicati din ultimii 10 ani (de ex. A7 s-a lansat in formula novatoare FIDIC ROSU, care iata da roada, in 2016, pe vremea lui Ciolos).
Au sperat sa se deschida cat mai putin, sa poata sa puna tunurile pe ei. Grindeanu a promis 250 km in 2023 + 2024. Si iata ca sunt peste 270! (si mai sunt si 140 km de centuri 1+1 numai in 2024, cu care nu se lauda nimeni, dar eu consider si asta o mare realizare)
Acum o tot dau cu "mare surpriza" "au lucrat incredibil". O brambureala penibila. Nu e nici o surpriza, intentia lui Umbrarescu a fost din prima clipa sa dea drumul anul asta la Focsani-Buzau integral (incl. pod Buzau) si iata a reusit 98% (mai lipseste si acea bretea la Focsani Nord spre DN 1D). Asa ca in ce consta marea surpriza? La fel si Ozaltin de la inceput au zis ca incearca anul asta sa termine. UMB la DX12 la fel, etc..
mi-aduc aminte de procentele de progres care se raportau oficial și cum multă vreme s-au cramponat de ele ca dovadă supremă ca e imposibil de terminat anul ăsta. Penibil, pentru ca anterior criticau mereu raportările ca nefiind f corecte, acum deodată erau sfinte.
@FMFM Ai si n-ai dreptate: