Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. vancouver
    3. Cel mai bun
    Conectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 2
    • Urmărit de 7
    • Subiecte 34
    • Mesaje 1,641
    • Grupuri 1

    Mesaje

    Recente Cel mai bun Controversial
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Vesti bunicele de pe A7:

      • lot 2 Trace, km38: maine 19.08 se apuca de treaba sa faca ultimele rigidizari, consolidari, etc, dupa ce pare-se ca s-au pus toate partile de acord si expertul italian a agreat solutiile propuse, inclusiv a verificat calculele de rezistenta si sunt ok
      • UMB a revenit normal la lucru
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Deci pare ca a fost asa la pod Buzau (informatii din gura in gura, nu din sursa directa - luati ca atare, dar e plauzibil):

      • orice structura cu deschidere mare gen poduri cu grinzi de 40m din beton sau deschideri mai mari metalice se proiecteaza cu o CONTRASAGEATA. De altfel vedeti asta cand vin pe trailer, grinzile sunt indoite spre mijloc, in sus. Aia e contrasageata (burta in sus).
      • cand se toarna beton si apoi asfalt pe mijloc structura se lasa cu cativa cm. Rolul contrasagetii este ca la urma structura sa fie orizontala sau aproape orizontala, nu pe mijloc sa aibe o burta in jos.
      • nu e asa usor sa calculezi acea contrasageata ca sa ajunga la urma fix dreapta structura, ca betonul si metalul nu se lasa chiar cum vrei. Mai ales ca, asa cum am mai spus, structurile se proiecteaza cu rezerve, adica se fac mai solide decat iese din calcul. Ca sa compenseze pe Dorel care nu strange un surub sau defectele din fabrica ale materialelor, lipsa de omogenitate perfecta etc. Deci structura e mai rigida in realitate decat in calcul.
      • si fix asta s-a intamplat aici la pod Buzau: NU S-A CONSUMAT CONTRASAGEATA! Adica dupa betonare cu grosimea indicata de proiectant, structura nu s-a lasat cat trebuia in teorie. Avea burta in sus! UMB a turnat exact grosimea indicata in proiect. Ce zice Horatiu Cosma cu +60cm e o aberatie, e o inaltime cat un copil mic. Nu poti turna 60cm in plus!!! In primul rand ca acolo erau niste predale, s-a turnat peste ele si e cat de cat drept, daca pe alocuri erau 60cm in plus se vedea un mic munte. Iar peste tot iara e exclus. Suprabetonarea are de regula 15-20cm. Nu poti turna de 4 ori mai mult! In primul rand ca se face o comanda de beton si se aduce +/- 1m3, atat. La 60cm in plus trebuiau peste 300m3 adusi in plus la fiecare turnare. Nu mai vorbim ca asta costa ca atare, pretul betonului + manopera + pompa trece de 100 € / m3, adica la un tact de 40m pe o cale trebuiau sa arunce la gunoi 30.000 € !!!! Si au fost vreo 100 tacturi de turnare!
      • UMB a chemat proiectantul si a reclamat ca nu s-a consumat contrasageata
      • Via Design a incercat sa dea vina pe UMB
      • UMB a pus proiectantii proprii sa verifice si a demonstrat ca ViaDesign a proiectat prost

      Si acum care a fost solutia? Solutia a fost sa compenseze din asfalt, din primul strat, burtile in sus ramase dupa betonare. Asta inseamna ca PE REAZEME, unde structura era la locul ei, s-a turnat ceva mai mult asfalt. Ca sa intelegem ordinul de marime, trebuie sa stiti cam cat se proiecteaza aceasta contrasageata. Ei bine la structuri din astea metalice ceva gen 5-10cm. Sa plecam de la 10cm pe mijlocul deschiderii. Din care poate ca trebuiau sa se consume 8cm, dar in realitate s-au consumat doar 4cm. Atunci pe reazeme s-a incarcat cu mai mult asfalt ca. 4cm.

      O sa ziceti: da, ca la Luctca! Si acolo au pus mai mult asfalt! OK, zic eu, dar situatia nu e comparabila. De ce:

      • la Lutca s-a facut dupa ureche; aici s-a oprit lucrarea, inginerii UMB = executantul au calculat, inginerii Via Design (Consitrans) = proiectant au calculat; inginerii Tecnic = verificator au verificat si dat OK
      • la Lutca podul se lasase, cedase - la Buzau e invers, podul NU A CEDAT cat trebuia din calcul
      • la Lutca podul avea burta in jos si aia a fost compensata umpland si mai mult PE MIJLOCUL DESCHIDERII; Aici la Buzau podul avea burta in sus prea mare. Si ce s-a pus in plus nu s-a pus in mijlocul deschiderii, ci pe reazeme, unde avem pilele pe dedesubt. Fix pe mijlocul deschiderii NU s-a incarcat in plus!
      • la Lutca am avut o varianta de pod proasta; ca si cel din Italia prabusit cu un an inainte (la Genoa), ambele construite in anii 60-70, cu o varianta inovatoare atunci : pod hobanat cu hobane din beton!!!! In conditiile in care betonul nu tine la intindere, doar la compresiune, s-au facut hobane din beton armat! Aici la Buzau avem un pod simplu si clasic: pile si tablier. Acest tip de pod nu prea am vazut in lume sa cedeze asa usor de la sine.
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Recapitulez pe scurt pentru cine nu are rabdare sa citeasca tot, legat de pod Buzau, cu referinte la postarea lui horatiu cosma:

      • nu s-a consumat contrasageata, structura era prea rigida - nici vorba sa fie prea slaba
      • nu s-a turnat DIN GRESEALA beton in plus; s-a pus controlat asfalt in plus
      • asfaltul in plus nu pe mijlocul deschiderilor, ci pe reazeme
      • nu 60cm, ci cativa milimetri (poate ca punctual s-a ajuns la 60mm, desi e greu de crezut - dar inca o data atentie: MILIMETRI, nu CENTIMETRI)
      • 3 echipe de proiectanti si-au dat girul: Via Design proiectantul general, UMB in calitate de executant si verficatorul
      • UMB sunt cei care au semnalat problema, nu cei care au incercat sa o ascunda
      • Via Design au incercat initial sa dea vina pe UMB, dar s-a demonstrat ca e vina lor, ca nu au calculat bine
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Da este predala fisurată. Fie când au pus-o pe poziție, fie la betonare. Nu e nici o problemă de rezistență, betonul turnat peste la fața locului (suprabetonarea) fiind groasă și suficientă, cum zice și @mihai . Totuși ar fi bine să cosmetizeze fisura, adică să o umple cu ceva material impermeabil, să nu poată să între umezeală pe acolo, care în timp o să ajungă la armătura predalelor și după 30-40 de ani o să fie doar o gaură de rugină în loc de bară de metal. Dar chiar și dacă va fi așa, rolul structural al predalei este extrem de limitat, suprabetonarea distribuie sarcinile spre elementele metalice și acelea sunt cele care chiar contează să țină podul.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Dar avem o alta veste buna:

      joi, 10.07.2025 este preconizata deschiderea podului peste Buzau!

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
      Autostrada A7 Buzău-Focșani Lot 1 | #UMB | Podul peste râul Buzău betonat integral! | 2025.04.17

      Si inca cateva poze:

      IMG-20250417-WA0003.jpg

      IMG-20250417-WA0005.jpg

      IMG-20250417-WA0011.jpg

      IMG-20250417-WA0012.jpg

      IMG-20250417-WA0014.jpg IMG-20250417-WA0015.jpg IMG-20250417-WA0016.jpg IMG-20250417-WA0017.jpg IMG-20250417-WA0018.jpg IMG-20250417-WA0019.jpg IMG-20250417-WA0020.jpg IMG-20250417-WA0021.jpg IMG-20250417-WA0022.jpg IMG-20250417-WA0023.jpg IMG-20250417-WA0025.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @FMFM a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Nivelul discutiilor scade din ce in ce mai mult pe topicul acesta, cat si pe altele. De la discutii / dezbateri despre proiecte , constructori, metode, materiale, planuri si analize se ajunge la discutii cu iz de frustrari personale fata de moderatorii si utilizatorii celuilalt forum (sunt si eu membru acolo btw.) sau a metodelor de gestiune a postarilor de acolo , or a parerilor lor asupra unor situatii.
      Pentru a avea un topic curat din acest punct de vedere, propun mutarea discutiilor de gen intr-un topic separat in care sa se dezbata ideile comunitatii ASCORO vs ideile vazute/auzite in comunitatea PUM.

      Sunt de acord ca scopul nostru nu trebuie sa fie să ne împungem cu alte organizații care doresc la fel ca și noi să ajute la construcția responsabilă a acestei țări. Nu suntem partide politice să ne batem pe posturi călduțe plătite regește în parlament sau primării.

      Poate ca tocmai de aceea nu ar trebui deschis un topic special de bascalie reciproca. În plus e dificil de mutat mesaje acolo. Sunt câteva care într-adevăr merg mutate, dar majoritatea sunt și despre A7 și aduc ceva nou sau demn de discutat aici.

      În plus este enervant sau frustrant pentru cel vizat să i se mute postările sau să dispară. Ionuț Ciurea a abuzat mult de aceasta putere. Nu vreau să procedez la fel, dacă discuția nu deviază total.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Ceva info de pe lot 2 Coni-Trace:

      • km20 totul pregatit pentru deschidere completa lot 1, nu stim ce se asteapta si cat - constructorii nu mai au nimic de facut
      • km26: s-au efectuat testele statice si dinamice, trecute cu bine, podul este finalizat, azi s-a dat drumul la trafic pe pod si urmeza sa finalizeze ultimele detalii la sol
      • km38: continua testele, pana acum totul arata bine
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      Arata senzational de bine. Personal tin sa multumesc UMB cat si mai ales domnului Umbrarescu pentru implicare si dorinta de a face ceva bun si trainic in tara asta. Este un mare exemplu de ASA DA!

      Din proprie experienta stiu cat de frustrant este sa vrei sa faci bine, sa te implici cu sufletul, sa ajuti si pe altii, dar totusi sa exista oameni care nu doar ca te critica. Te suspecteaza de te miri ce de-ti sta basca stramb pe cap! Prostia este imensa, inclusiv daca vrei sa faci bine si frumos, unii efectiv te urasc pentru asta, dorindu-si sa nu se faca nimic sau sa se faca in cu totul alt fel.

      Acesti oameni trebuie ignorati! Altfel ajungem sa traim in dictatura prostiei. Eu nu pot fi de acord cu asa ceva si prefer sa NU CEDEZE CEL MAI DESTEPT. Daca cel mai destept cedeaza, prostul ajunge sa conduca. E un proverb bun pentru situatii concrete personale (familie, in trafic, etc), dar nu poate fi acceptat la nivel de tara sau comunitate.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      km38

      Tot pe lot Coni-Trace mai avem insa probleme la suduri la km 38. Aici se circula deja pe DJ, se lucreaza la propunerea finala, care sa satisfaca pe toata lumea (la km26 superviserul avusese obiectii).

      Din cauza ca se va lucra sub trafic, la km38 va dura mai mult decat la km26. Se vor monta reazeme provizorii, se restrictiona traficul pe 50% (pe o banda pe podul DJ). Posibil cu totul vreo 2 luni. Posibil in timpul asta sa se dea drumul deja la trafic si pe autostrada, dar evident numai dupa ce se fac eclisarile peste zona carosabila.

      Daca se aliniaza cateva planete atunci 15 mai se da drumul la autostrada pe lot 2. Daca nu, atunci nu! Daca nu se accepta trafic pe A pana nu e gata complet la km38 inseamna ca ne ducem bine in iunie.

      Precizez ca sudurile de la km38 sunt mult mai bune decat la km26, de aia se si pastreaza traficul deschis pe judetean. Nu toate sudurile trebuie dublate de eclise si e mai mult gen "suflat in iaurt", ca nu cumva...

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Vesti bune de pe A7 Ploiesti - Buzau lot 2 Coni-Trace:

      km38: a inceput eclisarea, in sensul ca deocamdata se dau gauri in grinzile tablierului. Si se pare ca nu e nevoie de ridicat cu totul structura, ca atare nu va dura prea mult. Ceva de genul 2 sapt / sens.

      km33: 2/6 suduri remediate. Asadar numai 6 suduri neconforme si sunt in curs de remediere.

      km26: eclisare finalizata si RECEPTIONATA 12.05. Liber la predale si suprastructura (s-a inceput deja cu montajul predalelor). Betonarea programata saptamana viitoare pe final.

      km20: armarea se termina maine, 15.05. Betonare 15 sau 16 mai. Pana la final de mai se da drumul la circulatie pe pasaj pe DJ100C si presupun ca si la cei 9km acum inchisi din lotul 1.

      Si dovada de la km 38:
      55.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @geodin10 Se pare ca strategia este asemanatoare cu DX12 / A1. Lasa acest pasaj sa astepte la maxim, pentru ca lucrarile la el vor produce un deranj masiv pe DN2. Si apoi vor lucra cu viteza maxima si multi oameni, sa dea gata in cel mai scurt timp. Astfel perioada in care traficul pe DN2 va fi deranjat o sa fie minima. Iar daca din varii motive apare un blocaj, sa zicem nu mai sunt bani si se opresc lucrarile, circulatia pe DN2 ramane neafectata.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mrs7 Presupun ca te referi la lotul 2 din Ploiesti-Buzau (e bine sa precizam la care lot ne referim). Mai departe nu stiu la ce propunere de deschidere pana pe 31.08 te referi. Data de 31.08 a fost intr-adevar la un moment dat vehiculata pentru deschidere, dar repede dupa aceea a fost Scriosteanu pe santier si a scris de mai multe ori ca final de septembrie, adica 31.08 a picat repede...

      Iar legat de o deschidere cu limitari sau numai pentru vehicule usoare... aici ne lovim de functionarul public roman care pare a fi si inamicul public numarul unu. Ei pur si simplu NU VOR SA AUDA de asa ceva. In frunte cu Pistol. Pentru ca deh... hm, hm, ei sunt INTRANSIGENTI! Adica faptul ca ne trimit pe noi pe DN1B sa murim pe acolo in accidente frontale sau sa dam peste vreun betiv prin sate, ei asta numesc intransigenta.

      Unii poate mai tin minte clinciurile mele pe ssc sau pum cu motorzbh. El era exact functionarul de stat obtuz, infumurat, autosuficient, anti-companii private, doar ca pe feroviar. Ne prezenta ca pe o mare realizare ca Alstom avea inca 400 de neconformitati pe semnalizarea electronica ETCS lev 2 pe Arad-km 614 si ca atare nu putem sa receptionam asa ceva !!! E ca si aici, daca numeri fiecare eclisa de la podul km38, asa avem si aici 50 de neconformitati... De unde clar ... depaaaaarte orice deschidere.

      In concluzie: cata vreme nu vine cineva de sus sa puna piciorul in prag, functionarimea lasata sa-si faca meandrele NU O SA DESCHIDA NIMIC pana cand nu este totul 100% conform si gata si avizat de 15 proiectanti si experti. Ori in constructii, care este un domeniu complex, dar in care lucreaza MUNCITORI DESEORI CU 8-9 CLASE, este IMPOSIBIL sa lucrezi perfect. Mereu vor exista neconformitati si de aia peste tot in lume exista mecanisme de constatare si remediere, iar RECEPTIILE SE POT FACE SI CU NECONFORMITATI (pentru care se fac retineri de bani pana la remediere). Important este ca neconformitatile sa nu afecteze buna functionare.

      Sa ne reamintim: la km38 testele statice si dinamice au iesit OK. Toata lumea este de acord ca podul AZI este in regula si ca remedierile se fac NUMAI pentru DURABILITATE in timp. Deci AZI pot circula inclusiv camioane (inclusiv expertul italian a confirmat asta). Fata de 10 camioane care pot stationa intr-un ambuteiaj pe pod, avand 400 de tone, cele 30 de turisme care pot stationa daca se da drumul numai la autoturime, avand 60-70 de tone, sunt fix pix zero. Podul insusi avand cateva mii de tone greutate proprie (numai betonul si asfaltul pe tablier probabil vreo 3000-5000 de tone). Deci comparam 5000 de tone cu o sarcina suplimentara de 100 de tone! Un fulg. Nu ar fi absolut nici o problema sa dea drumul la trafic numai pentru autoturisme!

      Sunt n poduri cu probleme in lume si in tara pe care se circula cu limitare de tonaj. Acesta nu are nici o problema la zi! Si totusi sta inchis!

      PS. Va mai amintiti de A10 autostrada pationoar. Lotul 3 al Tirrena Scavi. A stat 3 luni inchis desi era 100% gata, pentru ca nu stiu ce teste de planeitate si rugozitate nu ieseau. Pana la urma s-a frezat sub 1% din lungime si refacut asfaltul si nu s-a mai auzit de atunci nimic nicaieri, nici acolo, nici pe alt drum, sa existe vreun patinoar. Si acolo iarasi s-ar fi alunecat numai pe ploaie puternica si in conditii extreme etc.. Si s-a preferat 3 luni sa mai murim pe DN1 un pic asa...

      Dar de lotul 3 din Lugoj-Deva va mai amintiti? A stat si acela 3 luni inchis, ca nu stiu ce trambulina era pe nu stiu unde pe la Gurasada (e si acum daca faci zoom la fel), ca podul peste Mures avea probleme etc. Pana la urma la presine publica, dupa ce a stat 4 luni inchis lotul SI NU AU FACUT ABSOLUT NIMIC, au deschis pe podul peste Mures cu limitare la 60 km/h si tonaj parca 7,5 tone. Dupa jumate an au scos limitarea de tonaj si au ridicat viteza la 90, apoi au scos de tot.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Cine are chef, aici un video cu alte aspecte despre beton (totusi unele aspecte nu sunt 100% corecte, daca aveti intrebari puteti sa ma intrebati. Ca sa dau un exemplu, spune acolo ca dupa 2 saptamani betonul se maturizeaza la ca. 70% din rezistenta de calcul, aia la 28 de zile; ori nu e asa, deja dupa 2-3 zile este undeva la 80-90%, depinde de mai multe aspecte, cum ar fi si temperatura; asa ca se decofreaza intr-o veselie a doua zi dupa turnare la structuri verticale, pereti, stalpi, iar la placi dupa 5-7 zile pe timp calduros, pastrand sustineri provizorii cu popi din loc in loc):

      https://www.youtube.com/watch?v=n4c870PVnlQ

      Sa mai precizez unele aspect ca sa nu apara confuzie:

      • priza betonului e prima etapa de intarire, de la fluid la solid. Dupa 2-3 ore poti sa calci pe el si nu se mai deformeaza, nu raman urme
      • maturizarea betonului este cresterea treptata a rezistentei in timp, pana cand la 28 de zile atinge o rezistenta teoretic calculata
      • in practica la 2-3 zile deja este la 90% din rezistenta la 28 de zile
      • la 14 zile in conditii normale s-a depasit cu mult 100%, trebuie sa fie undeva la 120-130% din rezistenta teoretica de calcul
      • procesul de intarire si crestere a rezistentei continua timp de decenii, dar cresterea devine tot mai lenta si greu de masurat; la structuri supuse vibratiilor cresterea rezistentei poate fi anulata de aparitia fisurilor si in ansamblu sa scada de la un moment dat
      • cum de se ajunge le rezistente de 150-200%? Simplu: in calcul se iau tot felul de coeficienti de siguranta; cum ar fi coeficientul de "Dorel", care este de 10-40% - adica omul care amesteca si vibreaza betonul poate sa nu o faca perfect si atunci asta se compenseaza cu un astfel de coeficient; daca ar lucra perfect structura ar fi perfect omogena si peste tot 140% rezistenta sa zicem; dar nu este asa, si poate intr-un punct avem reducere de 40% prin neomogenitate - dar tot vom fi inca la 100% si nu pica structura. Apoi si pietricelele din beton (agregatele) nu sunt perfecte, poate fi una prea ascutita, etc.. alt coeficient de siguranta. Incarcarile care se iau teoretic, de ex. un camion de 60 de tone - pai putem noi inginerii sa ne bazam pe respectarea tutoror normelor de catre firme --- nici vorba, asa ca incarcarea este crescuta prin alti coeficienti, specifici tipului de cladire (la un acoperis peste un grajd mai putin, la un spital mai mult...)
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Vești bune pe lot Coni-Trace:

      • a început eclisarea
      • sunt pe drum ultimele componente ale podului metalic nod Mizil
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Pentru cine urmareste acest forum nu e nici o noutate. Am scris inca de acum 27 de zile, aici:

      https://forum.construim-romania.ro/topic/5/a7-ploiești-bacău-suceava/805?_=1746774021013

      Cititi ce scrie acolo si postarile urmatoare.

      Intre timp vineri pe 25.04 a venit dispozitia de la proiectantul Consitrans pentru eclisare la km38. Aprobata si de Via Design (consultantul). Cum spuneam de mai demult, tabla este deja comandata, la fel si suruburile, dar dureaza pana vin.

      Toata lumea este enervata pe situatia, si CNAIR, ci proiectantul si Trace si Coni. Toata lumea face eforturi sa se rezolve cat mai repede. Vinovat este Trace (un subantreprenor sârb de fapt) si ei platesc tot, nu se da nici un ban in plus de la stat. Nu exista nici un interes din partea nimanui sa mai amane deschiderea - e o prostie totala o astfel de teorie de "oameni inteligenti" pe care am mai vazut-o in comentarii pe youtube sau pe alte forumuri. Daca apar astfel de aberatii aici, o sa sterg postarile, pentru ca nu suntem la birt. Constructorii pierd la imagine pentru orice intarziere, pierd bani prin penalitati de intarziere, pierd timp la garantie, care nu incepe inca sa curga - si ca atare vor plati mai mult timp la scrisorile de garantie bancara. CNAIR e observator la treaba asta, dar s-au implicat ca sa convinga proiectantul sa grabeasca gasirea solutiei si sa vina aprobarea solutiei de la consultant.

      Pur si simplu nimeni dar absolut nimeni nu castiga nimic din aceasta intarziere si toata lumea vrea sa scape din situatia penibila cat mai repede. Inclusiv echipele de eclisare sunt deja contractate. Sunt de la 3 firme, ca sa lucreze concomitent si cat mai rapid. Cum vine materialul, cum se apuca de treaba.

      Legat de subantreprenorul sârb pe care l-au avut si care a dat bulelile: este o firma cu care Trace lucreaza de mult, care le face sudurile in uzina din Serbia. Au crezut ca daca au sudori buni si fac treaba buna in uzina, o sa faca si pe teren - dar nu a fost asa. Aceasta firma subantreprenoare evident nu mai calca pe nicaieri pentru Trace.

      Legat de Coni, ei sunt spectatori pe moment. Nici unul din cele 3 pasaje nu le apartin in cadrul asocierii cu Trace. Partea Coni este finalizata 100%.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      Hai va rog nu va mai contrati. Mai ales daca e vorba de ce a spus X si Y, care nici macar nu este aici pe forum.

      Vedem cu totii ca lucrarea merge inainte, dar ca motoarele turate la maxim arata altfel. Stim ca Umbrarescu a promis la un moment dat niste termene fanteziste, preluate si de politicieni si iata suntem la aproape 2 ani de acel prim termen si tot nu e clar cat mai dureaza. Pe de alta parte nu e cel mai important drum si putem sa mai inchidem un ochi.

      Paharul e plin pe jumatate. Unii arata partea plina, altii partea goala a paharului. Si ne certam care parte e mai importanta ...

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Azi chiar se pare ca iese avizul IGPR si se da drumul la lot 1 pana la nod Mizil. Poate are cineva drum dupa ora 17 si ne confirma.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Nu va suparati pe mine, dar sterg partial sau complet mesajele care nu aduc nimic nou legat de A1 si sunt doar despre cat de bun / rau este forumul pum.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      @george302 a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:

      Am trecut ieri pe Valea Oltului si am obserbat stadiul nelucrarilor la autostrada.

      Contractul cu MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. a fost semnat in februarie 2022 și prevede 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție.

      Au trecut mai bine de 3 ani de la semnate si avem niste lucrati la viaductul de la Boita. In ritmul acesta exectia nu va doara 50 de luni si 250 de luni.

      Ce face Mt, CNAIR ? nu vede ce se intampla?
      La 3 ani de la semnare au autorizatie pentru vreo 2-3 km la Boita si acum cateva zile Autorizatie de Construire pentru un tunel .

      Eu sper intr-o reziliere cat mai rapida a contractului.

      Cele 50 de luni de execuție nu au început încă! Ele încep abia după ce primesc AC pe tot lotul.

      Trebuie să înțelegi ca între cele 18 luni de proiectare și 50 de execuție mai este un „gap“, o pauză. Pentru avizare, mediu, ping pong cu proiectantul pentru diverse soluții etc.

      Legal Mapa nu este în întârziere cu execuția. O reziliere ar însemna un proces scurt și despăgubiri de milioane pentru Mapa. Timp pierdut cu o nouă licitație, iar noua firmă nu ar avea cum să lucreze semnificativ mai repede.

      Cel mult Mapa poate primi penalități pentru întârzierea proiectării, adică sume derizorii. Dar și aici nu e vina lor. Nu e vina lor ca nu erau făcute deloc investigații geotehnice, lucru care se face la SF. După ce le-au făcut au apărut modificări, deci reproiectare, deci și aici cele 18 luni încă nu au trecut. În plus, ca să facă investigațiile geo au așteptat după avize de drumuri tehnologice și de defrișare, plus închiderile de anul trecut pe VO. Timpi care iar nu li se pot imputa, dar nici altcineva nu este propriu zis vinovat cu ceva.

      Asta e mersul normal al unui proiect montan!

      Dacă chiar vrei vinovați, ia-l de gât pe Ponta. În guvernarea Boc se pornise licitația pentru un SF pe bune, pe care apoi Ponta a anulat-o. Ulterior în 2018-2019 s-a decis să se meargă pe SF vechi din anii 2006-2008, care însă era doar un studiu de traseu și cam atât.

      Nu pot decât să repet ce spuneam și acum 15 ani pe SSC: dați drumul la partea montană, pentru ca durează 15-20 de ani.

      Pe toți va încurajez să lăsați pretențiile și stilul agresiv la o parte! Nu ajungem nicăieri căutând vinovați. CĂUTAȚI SOLUȚII ȘI NU VINOVAȚI! Reduceți-vă pretențiile, deveniți realiști! Iarna nu-i ca vara, muntele nu-i ca dealu’

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver