Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. vancouver
    3. Cel mai bun
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 2
    • Urmărit de 5
    • Subiecte 33
    • Mesaje 1,474
    • Grupuri 1

    Mesaje

    Recente Cel mai bun Controversial
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Deci pare ca a fost asa la pod Buzau (informatii din gura in gura, nu din sursa directa - luati ca atare, dar e plauzibil):

      • orice structura cu deschidere mare gen poduri cu grinzi de 40m din beton sau deschideri mai mari metalice se proiecteaza cu o CONTRASAGEATA. De altfel vedeti asta cand vin pe trailer, grinzile sunt indoite spre mijloc, in sus. Aia e contrasageata (burta in sus).
      • cand se toarna beton si apoi asfalt pe mijloc structura se lasa cu cativa cm. Rolul contrasagetii este ca la urma structura sa fie orizontala sau aproape orizontala, nu pe mijloc sa aibe o burta in jos.
      • nu e asa usor sa calculezi acea contrasageata ca sa ajunga la urma fix dreapta structura, ca betonul si metalul nu se lasa chiar cum vrei. Mai ales ca, asa cum am mai spus, structurile se proiecteaza cu rezerve, adica se fac mai solide decat iese din calcul. Ca sa compenseze pe Dorel care nu strange un surub sau defectele din fabrica ale materialelor, lipsa de omogenitate perfecta etc. Deci structura e mai rigida in realitate decat in calcul.
      • si fix asta s-a intamplat aici la pod Buzau: NU S-A CONSUMAT CONTRASAGEATA! Adica dupa betonare cu grosimea indicata de proiectant, structura nu s-a lasat cat trebuia in teorie. Avea burta in sus! UMB a turnat exact grosimea indicata in proiect. Ce zice Horatiu Cosma cu +60cm e o aberatie, e o inaltime cat un copil mic. Nu poti turna 60cm in plus!!! In primul rand ca acolo erau niste predale, s-a turnat peste ele si e cat de cat drept, daca pe alocuri erau 60cm in plus se vedea un mic munte. Iar peste tot iara e exclus. Suprabetonarea are de regula 15-20cm. Nu poti turna de 4 ori mai mult! In primul rand ca se face o comanda de beton si se aduce +/- 1m3, atat. La 60cm in plus trebuiau peste 300m3 adusi in plus la fiecare turnare. Nu mai vorbim ca asta costa ca atare, pretul betonului + manopera + pompa trece de 100 € / m3, adica la un tact de 40m pe o cale trebuiau sa arunce la gunoi 30.000 € !!!! Si au fost vreo 100 tacturi de turnare!
      • UMB a chemat proiectantul si a reclamat ca nu s-a consumat contrasageata
      • Via Design a incercat sa dea vina pe UMB
      • UMB a pus proiectantii proprii sa verifice si a demonstrat ca ViaDesign a proiectat prost

      Si acum care a fost solutia? Solutia a fost sa compenseze din asfalt, din primul strat, burtile in sus ramase dupa betonare. Asta inseamna ca PE REAZEME, unde structura era la locul ei, s-a turnat ceva mai mult asfalt. Ca sa intelegem ordinul de marime, trebuie sa stiti cam cat se proiecteaza aceasta contrasageata. Ei bine la structuri din astea metalice ceva gen 5-10cm. Sa plecam de la 10cm pe mijlocul deschiderii. Din care poate ca trebuiau sa se consume 8cm, dar in realitate s-au consumat doar 4cm. Atunci pe reazeme s-a incarcat cu mai mult asfalt ca. 4cm.

      O sa ziceti: da, ca la Luctca! Si acolo au pus mai mult asfalt! OK, zic eu, dar situatia nu e comparabila. De ce:

      • la Lutca s-a facut dupa ureche; aici s-a oprit lucrarea, inginerii UMB = executantul au calculat, inginerii Via Design (Consitrans) = proiectant au calculat; inginerii Tecnic = verificator au verificat si dat OK
      • la Lutca podul se lasase, cedase - la Buzau e invers, podul NU A CEDAT cat trebuia din calcul
      • la Lutca podul avea burta in jos si aia a fost compensata umpland si mai mult PE MIJLOCUL DESCHIDERII; Aici la Buzau podul avea burta in sus prea mare. Si ce s-a pus in plus nu s-a pus in mijlocul deschiderii, ci pe reazeme, unde avem pilele pe dedesubt. Fix pe mijlocul deschiderii NU s-a incarcat in plus!
      • la Lutca am avut o varianta de pod proasta; ca si cel din Italia prabusit cu un an inainte (la Genoa), ambele construite in anii 60-70, cu o varianta inovatoare atunci : pod hobanat cu hobane din beton!!!! In conditiile in care betonul nu tine la intindere, doar la compresiune, s-au facut hobane din beton armat! Aici la Buzau avem un pod simplu si clasic: pile si tablier. Acest tip de pod nu prea am vazut in lume sa cedeze asa usor de la sine.
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Recapitulez pe scurt pentru cine nu are rabdare sa citeasca tot, legat de pod Buzau, cu referinte la postarea lui horatiu cosma:

      • nu s-a consumat contrasageata, structura era prea rigida - nici vorba sa fie prea slaba
      • nu s-a turnat DIN GRESEALA beton in plus; s-a pus controlat asfalt in plus
      • asfaltul in plus nu pe mijlocul deschiderilor, ci pe reazeme
      • nu 60cm, ci cativa milimetri (poate ca punctual s-a ajuns la 60mm, desi e greu de crezut - dar inca o data atentie: MILIMETRI, nu CENTIMETRI)
      • 3 echipe de proiectanti si-au dat girul: Via Design proiectantul general, UMB in calitate de executant si verficatorul
      • UMB sunt cei care au semnalat problema, nu cei care au incercat sa o ascunda
      • Via Design au incercat initial sa dea vina pe UMB, dar s-a demonstrat ca e vina lor, ca nu au calculat bine
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
      Autostrada A7 Buzău-Focșani Lot 1 | #UMB | Podul peste râul Buzău betonat integral! | 2025.04.17

      Si inca cateva poze:

      IMG-20250417-WA0003.jpg

      IMG-20250417-WA0005.jpg

      IMG-20250417-WA0011.jpg

      IMG-20250417-WA0012.jpg

      IMG-20250417-WA0014.jpg IMG-20250417-WA0015.jpg IMG-20250417-WA0016.jpg IMG-20250417-WA0017.jpg IMG-20250417-WA0018.jpg IMG-20250417-WA0019.jpg IMG-20250417-WA0020.jpg IMG-20250417-WA0021.jpg IMG-20250417-WA0022.jpg IMG-20250417-WA0023.jpg IMG-20250417-WA0025.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @FMFM a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Nivelul discutiilor scade din ce in ce mai mult pe topicul acesta, cat si pe altele. De la discutii / dezbateri despre proiecte , constructori, metode, materiale, planuri si analize se ajunge la discutii cu iz de frustrari personale fata de moderatorii si utilizatorii celuilalt forum (sunt si eu membru acolo btw.) sau a metodelor de gestiune a postarilor de acolo , or a parerilor lor asupra unor situatii.
      Pentru a avea un topic curat din acest punct de vedere, propun mutarea discutiilor de gen intr-un topic separat in care sa se dezbata ideile comunitatii ASCORO vs ideile vazute/auzite in comunitatea PUM.

      Sunt de acord ca scopul nostru nu trebuie sa fie să ne împungem cu alte organizații care doresc la fel ca și noi să ajute la construcția responsabilă a acestei țări. Nu suntem partide politice să ne batem pe posturi călduțe plătite regește în parlament sau primării.

      Poate ca tocmai de aceea nu ar trebui deschis un topic special de bascalie reciproca. În plus e dificil de mutat mesaje acolo. Sunt câteva care într-adevăr merg mutate, dar majoritatea sunt și despre A7 și aduc ceva nou sau demn de discutat aici.

      În plus este enervant sau frustrant pentru cel vizat să i se mute postările sau să dispară. Ionuț Ciurea a abuzat mult de aceasta putere. Nu vreau să procedez la fel, dacă discuția nu deviază total.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      km38

      Tot pe lot Coni-Trace mai avem insa probleme la suduri la km 38. Aici se circula deja pe DJ, se lucreaza la propunerea finala, care sa satisfaca pe toata lumea (la km26 superviserul avusese obiectii).

      Din cauza ca se va lucra sub trafic, la km38 va dura mai mult decat la km26. Se vor monta reazeme provizorii, se restrictiona traficul pe 50% (pe o banda pe podul DJ). Posibil cu totul vreo 2 luni. Posibil in timpul asta sa se dea drumul deja la trafic si pe autostrada, dar evident numai dupa ce se fac eclisarile peste zona carosabila.

      Daca se aliniaza cateva planete atunci 15 mai se da drumul la autostrada pe lot 2. Daca nu, atunci nu! Daca nu se accepta trafic pe A pana nu e gata complet la km38 inseamna ca ne ducem bine in iunie.

      Precizez ca sudurile de la km38 sunt mult mai bune decat la km26, de aia se si pastreaza traficul deschis pe judetean. Nu toate sudurile trebuie dublate de eclise si e mai mult gen "suflat in iaurt", ca nu cumva...

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Vesti bune de pe A7 Ploiesti - Buzau lot 2 Coni-Trace:

      km38: a inceput eclisarea, in sensul ca deocamdata se dau gauri in grinzile tablierului. Si se pare ca nu e nevoie de ridicat cu totul structura, ca atare nu va dura prea mult. Ceva de genul 2 sapt / sens.

      km33: 2/6 suduri remediate. Asadar numai 6 suduri neconforme si sunt in curs de remediere.

      km26: eclisare finalizata si RECEPTIONATA 12.05. Liber la predale si suprastructura (s-a inceput deja cu montajul predalelor). Betonarea programata saptamana viitoare pe final.

      km20: armarea se termina maine, 15.05. Betonare 15 sau 16 mai. Pana la final de mai se da drumul la circulatie pe pasaj pe DJ100C si presupun ca si la cei 9km acum inchisi din lotul 1.

      Si dovada de la km 38:
      55.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @geodin10 Se pare ca strategia este asemanatoare cu DX12 / A1. Lasa acest pasaj sa astepte la maxim, pentru ca lucrarile la el vor produce un deranj masiv pe DN2. Si apoi vor lucra cu viteza maxima si multi oameni, sa dea gata in cel mai scurt timp. Astfel perioada in care traficul pe DN2 va fi deranjat o sa fie minima. Iar daca din varii motive apare un blocaj, sa zicem nu mai sunt bani si se opresc lucrarile, circulatia pe DN2 ramane neafectata.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Cine are chef, aici un video cu alte aspecte despre beton (totusi unele aspecte nu sunt 100% corecte, daca aveti intrebari puteti sa ma intrebati. Ca sa dau un exemplu, spune acolo ca dupa 2 saptamani betonul se maturizeaza la ca. 70% din rezistenta de calcul, aia la 28 de zile; ori nu e asa, deja dupa 2-3 zile este undeva la 80-90%, depinde de mai multe aspecte, cum ar fi si temperatura; asa ca se decofreaza intr-o veselie a doua zi dupa turnare la structuri verticale, pereti, stalpi, iar la placi dupa 5-7 zile pe timp calduros, pastrand sustineri provizorii cu popi din loc in loc):

      https://www.youtube.com/watch?v=n4c870PVnlQ

      Sa mai precizez unele aspect ca sa nu apara confuzie:

      • priza betonului e prima etapa de intarire, de la fluid la solid. Dupa 2-3 ore poti sa calci pe el si nu se mai deformeaza, nu raman urme
      • maturizarea betonului este cresterea treptata a rezistentei in timp, pana cand la 28 de zile atinge o rezistenta teoretic calculata
      • in practica la 2-3 zile deja este la 90% din rezistenta la 28 de zile
      • la 14 zile in conditii normale s-a depasit cu mult 100%, trebuie sa fie undeva la 120-130% din rezistenta teoretica de calcul
      • procesul de intarire si crestere a rezistentei continua timp de decenii, dar cresterea devine tot mai lenta si greu de masurat; la structuri supuse vibratiilor cresterea rezistentei poate fi anulata de aparitia fisurilor si in ansamblu sa scada de la un moment dat
      • cum de se ajunge le rezistente de 150-200%? Simplu: in calcul se iau tot felul de coeficienti de siguranta; cum ar fi coeficientul de "Dorel", care este de 10-40% - adica omul care amesteca si vibreaza betonul poate sa nu o faca perfect si atunci asta se compenseaza cu un astfel de coeficient; daca ar lucra perfect structura ar fi perfect omogena si peste tot 140% rezistenta sa zicem; dar nu este asa, si poate intr-un punct avem reducere de 40% prin neomogenitate - dar tot vom fi inca la 100% si nu pica structura. Apoi si pietricelele din beton (agregatele) nu sunt perfecte, poate fi una prea ascutita, etc.. alt coeficient de siguranta. Incarcarile care se iau teoretic, de ex. un camion de 60 de tone - pai putem noi inginerii sa ne bazam pe respectarea tutoror normelor de catre firme --- nici vorba, asa ca incarcarea este crescuta prin alti coeficienti, specifici tipului de cladire (la un acoperis peste un grajd mai putin, la un spital mai mult...)
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Vești bune pe lot Coni-Trace:

      • a început eclisarea
      • sunt pe drum ultimele componente ale podului metalic nod Mizil
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Pentru cine urmareste acest forum nu e nici o noutate. Am scris inca de acum 27 de zile, aici:

      https://forum.construim-romania.ro/topic/5/a7-ploiești-bacău-suceava/805?_=1746774021013

      Cititi ce scrie acolo si postarile urmatoare.

      Intre timp vineri pe 25.04 a venit dispozitia de la proiectantul Consitrans pentru eclisare la km38. Aprobata si de Via Design (consultantul). Cum spuneam de mai demult, tabla este deja comandata, la fel si suruburile, dar dureaza pana vin.

      Toata lumea este enervata pe situatia, si CNAIR, ci proiectantul si Trace si Coni. Toata lumea face eforturi sa se rezolve cat mai repede. Vinovat este Trace (un subantreprenor sârb de fapt) si ei platesc tot, nu se da nici un ban in plus de la stat. Nu exista nici un interes din partea nimanui sa mai amane deschiderea - e o prostie totala o astfel de teorie de "oameni inteligenti" pe care am mai vazut-o in comentarii pe youtube sau pe alte forumuri. Daca apar astfel de aberatii aici, o sa sterg postarile, pentru ca nu suntem la birt. Constructorii pierd la imagine pentru orice intarziere, pierd bani prin penalitati de intarziere, pierd timp la garantie, care nu incepe inca sa curga - si ca atare vor plati mai mult timp la scrisorile de garantie bancara. CNAIR e observator la treaba asta, dar s-au implicat ca sa convinga proiectantul sa grabeasca gasirea solutiei si sa vina aprobarea solutiei de la consultant.

      Pur si simplu nimeni dar absolut nimeni nu castiga nimic din aceasta intarziere si toata lumea vrea sa scape din situatia penibila cat mai repede. Inclusiv echipele de eclisare sunt deja contractate. Sunt de la 3 firme, ca sa lucreze concomitent si cat mai rapid. Cum vine materialul, cum se apuca de treaba.

      Legat de subantreprenorul sârb pe care l-au avut si care a dat bulelile: este o firma cu care Trace lucreaza de mult, care le face sudurile in uzina din Serbia. Au crezut ca daca au sudori buni si fac treaba buna in uzina, o sa faca si pe teren - dar nu a fost asa. Aceasta firma subantreprenoare evident nu mai calca pe nicaieri pentru Trace.

      Legat de Coni, ei sunt spectatori pe moment. Nici unul din cele 3 pasaje nu le apartin in cadrul asocierii cu Trace. Partea Coni este finalizata 100%.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      km26:

      Vesti bune de la km26, podul cu problemele la sudura si solutia de eclisare:

      • firma SKELA a inceput eclisarea
      • dar pentru ca nu au suficienti oameni (nimeni nu are chef sa se angajeze sa lucreze 2 saptamani si dupa aia papa), bulgarii au mai adus o firma, Pro Weld L&D Solutions
      • se lucreaza si noaptea
      • noaptea se dau gaurile, ziua se traseaza (pentru trasat 100% e nevoie de lumina de zi)
      • din 8000 de gauri mai au vrei 3000, restul 5000 sunt date deja
      • daca merge dupa plan, sapt. viitoare termina (au atins si 900 de gauri / 24 h )

      Poze:

      12.jpg

      IMG-20250411-WA0021.jpg

      IMG-20250411-WA0009.jpg

      IMG-20250411-WA0010.jpg

      IMG-20250411-WA0011.jpg

      IMG-20250411-WA0012.jpg

      IMG-20250411-WA0013.jpg

      IMG-20250411-WA0014.jpg

      IMG-20250411-WA0015.jpg

      IMG-20250411-WA0016.jpg

      IMG-20250411-WA0019.jpg

      IMG-20250411-WA0022.jpg

      IMG-20250411-WA0024.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Pod Buzau UMB: UMB are liber sa betoneze toate deschiderile. Asadar nu are loc vreo oprire a lucrarilor. Se vor adopta solutiile indicate de proiectant, nu e vorba de eclisare, dar nu avem mai multe detalii deocamdata. Se lucreaza deja la parapete, panouri fono, etc

      Aici pare ca lucrurile se indreapta catre o deschidere a traficului in iunie, inclusiv cu sensurile giratorii facute pana atunci de Nurol.

      Colegul nu a putut filma, era vant prea puternic. Sa vedem daca a reusit ceva pe lot 2 si 3 din Ploiesti - Buzau. Stay tuned.

      Ca info interesanta, Pizza au montat primele statii de incarcare electrica intr-una din parcari. Dar nimeni nu stie cine o sa se ocupe sa le opereze. Poate ca sfârsesc precum trotuarul rulant de la podul Basarab din Bucuresti (spre Gara de Nord).

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Poze de ieri de la km 26. Se vede cum au inceput sa monteze predale. Posibil azi sa le termine de montat. In orice caz echipa de fierari termina maine la km 20 si se muta aici la km26 in cursul zilei de mâine (joi 15.05).

      261.jpg

      262.jpg

      263.jpg

      264.jpg

      265.jpg

      268.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Si km20, pasajul DJ100C peste A7 la granita dintre lot 2 si lot 1.

      Aici, cum ziceam mai sus, este prevazuta redeschiderea completa a lotului 1 pe 23.06. (plus minus cateva zile, adica din grafiul actual de lucru rezulta data asta de 23.06 ca sa dea drumul la trafic pe pasaj).

      Unul din rosturi a fost betonat azi, al doilea maine (13.06). Restul se vede din poze, ca sunt pe ultima suta.

      1.jpg

      IMG-20250612-WA0063.jpg

      IMG-20250612-WA0064.jpg

      IMG-20250612-WA0065.jpg

      IMG-20250612-WA0066.jpg IMG-20250612-WA0067.jpg IMG-20250612-WA0068.jpg IMG-20250612-WA0069.jpg

      IMG-20250612-WA0070.jpg

      IMG-20250612-WA0071.jpg

      IMG-20250612-WA0072.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Culmea este ca chiar minte dl. Pâslaru:

      'Primul lucru pe care trebuie să-l subliniem este că am ajuns aici ca urmare a populismului pe care l-am avut în administrarea țării. Am avut perioade electorale extinse de peste un an, am avut alte priorități, lucruri care au condus la respingerea sau amânarea unor reforme pentru că ele nu erau populare, nu aduceau voturi, deși erau imperios necesare pentru împingerea mai departe a Planului. Am ajuns aici pentru că a existat o lipsă de asumare a acestei modernizări pe care o avem în Planul Național de Redresare și Reziliență. "

      Ori chiar nu a fost asa, chiar s-a lucrat intensiv, cu sedinte de progres saptamanale, cu presiuni, cu licitatii - apoi sigur mingea e in teren la constructor.

      "Sunt segmente din A7, sunt segmente din A8, care nu au încă progres fizic pe construcția respectivă."

      Nu exista segmente din A7 prin PNRR care sa nu aibe inca progres fizic!!! Deci aici e chiar prostie in declaratie.

      Singurele segmente problematice prin PNRR sunt pe A8. In anul 2024 si jumatate din 2025 a fost perioada de proiectare. Proiectele sunt gata, aprobate, avizate, AC scos - deci chiar s-a lucrat in "perioada electorala" si e aproape imposibil de imaginat ce se putea face mai repede.

      Asa ca e gargara pura si minciuna la acest tovaras!

      Mai mult, Romania a obtinut deja la Bruxelles, ca sa nu fie necesar ca proiectele sa fie gata pana la 31.08.2026. Si daca nu sunt gata, prin PNRR se poate deconta tot ce s-a lucrat pana la 31.08 si restul se trece pe alta finantare. Asa ca nu se pierd bani si trebuie doar lucrat la turatie maxima!

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @george302 aceeasi intrebare ne-o punem cu totii. Din 5 membri ai ASCORO (toti super-experti in orice!) nimeni nu a avut un raspuns pertinent. La CNAIR nu a stiut nimeni raspunsul. Ministerul nu stie. Guvernul nici atat. Ungurii: nem tudok magyarul. Uniunea Europeana: ue-ue-ue... Cercetatorii britanici: fara solutie. Rusii: niet. Americanii: no. NASA: inca cerceteaza.

      Face parte din cele 9 mistere ale lumii moderne. Acesta fiind al noulea. Al optulea erau colegii de facultate ai lui tanti acad. dr. ing. lenutza ceausescu... al saptelea este padurea Baciu, si restul de 6 sunt: constiinta umana, efectul Mandela, disparitia zborului MH370, extraterestrii, monstrul din Loch-Ness si BigFoot.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      nod Mizil (km 20):

      • planul este sa ridice tablierul sapt viitoare

      1.jpg

      2.jpg

      53.jpg

      54.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      A7 Ploiesti-Buzau lot 2 Coni-Trace, km20:

      Poze noi din teren:

      IMG-20250414-WA0005.jpg

      IMG-20250414-WA0006.jpg

      IMG-20250414-WA0007.jpg

      IMG-20250414-WA0008.jpg

      IMG-20250414-WA0009.jpg

      IMG-20250414-WA0010.jpg

      IMG-20250414-WA0011.jpg

      IMG-20250414-WA0012.jpg

      IMG-20250414-WA0013.jpg

      IMG-20250414-WA0014.jpg

      IMG-20250414-WA0015.jpg

      IMG-20250414-WA0016.jpg

      IMG-20250414-WA0017.jpg

      IMG-20250414-WA0018.jpg

      IMG-20250414-WA0019.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Acum mergem la UMB, pod Buzau / Vadu Pasii:

      Nu uitati ca puteti face click pe poze si le vedeti la dimensiune mai mare!

      Pozele dinspre Focsani spre Ploiesti:
      IMG-20250612-WA0007.jpg

      IMG-20250612-WA0008.jpg

      IMG-20250612-WA0009.jpg

      4 IMG-20250612-WA0010.jpg

      5 IMG-20250612-WA0011.jpg

      6 IMG-20250612-WA0012.jpg

      7 IMG-20250612-WA0013.jpg

      Aici e limita de lot UMB cu Nurol.
      IMG-20250612-WA0014.jpg

      Continuam spre Ploiesti pe lotul Nurol:
      IMG-20250612-WA0015.jpg

      IMG-20250612-WA0016.jpg

      IMG-20250612-WA0017.jpg

      IMG-20250612-WA0018.jpg

      IMG-20250612-WA0019.jpg

      IMG-20250612-WA0020.jpg

      IMG-20250612-WA0021.jpg

      IMG-20250612-WA0022.jpg

      IMG-20250612-WA0023.jpg

      IMG-20250612-WA0024.jpg

      IMG-20250612-WA0025.jpg

      IMG-20250612-WA0026.jpg

      IMG-20250612-WA0027.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Urmeaza si filmari.

      Si cateva amanunte suplimentare:

      pod Buzau UMB:

      • inca nu a avut loc receptia. Cam pe 25.06. Atunci termina si Nurol racordul cu DN2B.
      • între timp UMB o sa faca testele podului mare (sapt. viitoare - poate merg ziaristii din Buzau sa vada!)

      km 38:

      • in poze se vad acele rigidizari uitate la vremea lor in dreptul pilelor si culeilor, acolo unde structura orizontala se sprijina pe elemenetele verticale. Acolo exista niste grinzi transversale (echivalentul antretoazelor de la podurile din beton) si aceste grinzi transversale mai trebuie intarite. Nu se vad din exterior, trebuie intrat inauntru, in grinda!
      • se vad si fundatii pe care se vor sprijini si vor incerca (repet: incerca) sa ridice podul cativa centimetri sau macar milimetri. In momentul in care structura este ridicata, atunci trebuie facute si eclisele talpilor si sudate rigidizarile. Solutie este asadar conturata. Dar proiectantul inca nu a dat-o oficial, asa ca superviserul inca nu are ce sa supervizeze si nici expertul italian - dar de principiu amandoi sunt de acord si considera ca aceasta e solutia corecta.
      • Presupunerea mea: scopul ridicarii este sa detensioneze sudurile actuale si zona de reazem. Dupa ce fac eclisarea si rigidizarile, structura se va lasa si sprijini pe elementele noi si nu va mai solicita 100% sudurile neconforme si grinzile transversale de pe reazeme. Oricum in final toate imbinarile vor fi nu 100% sigure, ci 250%. Pentru ca sudurile, chiar si asa neconforme, au functionat deja, au tinut podul. Dar ca sa fim siguri siguri siguri ca totul e ok dublam imbinarile sudute cu imbinari cu suruburi. Mai mult, in calcul se iau coeficienti generosi de siguranta. Chiar daca un element este executat de Dorel, noi in proiectare tinem cont de factorul uman si crestem incarcarea maxima posibil ever ever cu inca 20-30-40% pentru calcul. Dupa care si materialul trebuie sa reziste minim la niste valori, dar in testele reale cu acel material valorile sunt mult mult peste, ca si in cel mai slab punct al structurii (dat de limitele tehnologice de a face materialele perfect omogene) tot sa fie respectata valoare luata in calcul.

      legatura Nurol lot 2 cu DN2 (km 47-52):

      • dureaza inca cel putin o luna
      • au probleme cu niste exproprieri suplimentare la bretelele nodului
      • asa ca descarcarea provizorie va fi direct in giratoriul provizoriu actual
      • daca Trace reusesc sa termine pe 10-15 iulie e posibil ca Nurol inca sa nu fie gata. Atunci, pentru cateva zile / saptamani se va folosi descarcarea provizorie de la Stalpu. Daca nu, nu!
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver