Toate aceste investitii trebuie facute prioritar acolo unde se formeaza ambuteiaje. Daca drumul actual face fata nu este nevoie de inca unul, ca sa avem nu unul ci doua drumuri goale.
O repartizare uniform geografica a investitiilor ar fi o imensa tâmpenie.
Daca te uiti de exemplu la Scotia, pe ultimii 200 km din nord nu e nici o urma de autostrada. La fel si in Suedia, care e o tara uriasa ca teritoriu, cu populatie de doar 10 milioane, jumatatea nordica nu are nici macar o singura autostrada. Acum ce sa faca cei din provinciile din nord, sa plânga? In 2015 aveau 2050 km de autostrada in Suedia, din care grosul in jurul capitalei Stockholm...
Deci hai sa incercam nu doar sa ne oprim din a deplange o distributie inegala a investitiilor rutiere. Mai mult: trebuie sa ne opunem constructiei de drumuri aiurea, care stau goale, numai de dragul unei repartizari geografice uniforme.
Eu de exemplu sunt un vehement oponent al drumului express Braila-Tulcea-Constanta. Focsani-Albita, alta aiureala. Focsani-Braila la fel. Da, ok, exista puncte in care e nevoie de 4 benzi sau de o centura cu 2 benzi, sa zicem la Babadag si Isaccea, ca sa dam exemplele din Dobrogea. Da, are sens continuarea A4 de la Ovidiu pana la aeroport M. Kogalniceanu si apoi o legatura cu drumul actual. Dar atat. Banii se pot investit mult mai cu cap in alte locuri.