Material rulant: Locomotive, vagoane etc
-
Un drum Bucuresti-Brasov si retur, la dus cu IC535, prima zi de operare a acestui tren, cu loco Soft Nr. 13 si vagoane modernizate. Plecare 7:18 din Buc. Nord, timp total 2:18, cu o oprire la Ploiesti Vest.
Min. 4:00 - spatiu foarte generos la picioare la clasa I.
In gara Brasov este surprinsa si bobica modernizata la Brasov 473-003 (min. 29:30)
La intoarcere cu IC Avram Iancu 532.
-
Au inceput sa vina cate doua: TS10 și TS11. TS02 - TS07 sunt in circulatie cu calatori, TS08 si TS09 in probe.
-
-
@vancouver dar de TS 01 se mai stie ceva?
-
Inca este prin teste. Urmeaza sa plece inapoi in fabrica, sa-i faca scaunele si tot interiorul, eventual si niste mici modificari tehnice si va fi livrata la un moment dat. Nu stiu exact cand o sa fie asta. De ex. la Softronic stim ca Lema1, capul de serie, este la teste in Ungaria si o sa fie predata CFR undeva in februarie.
-
Si Lema 483, adica cele modernizate la SCRL Brasov. Nr. 3 in teste. (Softronic sunt seria 481, iar Reloc Craiova seria 482).
Filmarea este de la final de noiembrie, intre timp 483-003 este deja la tractiune.
-
@vancouver locomotiva din poza seamana cu cele iugoslave (croate parca) Rade Končar.
Ma insel? -
@JohnDoe Locomotiva respectiva chiar este facuta de Rade Koncar.
Atat EA-ul romanesc, cat si EC-ul Iugolsav (facut in Croatia) deriva din RB2-ul facut de ASEA in anii '50-'60.
In 1963 Romania a organizat un concurs de tractiune pentru a alege locomotiva electrica pentru viitoarea retea de cai ferate electrificate. Concursul s-a facut pe linia Predeal - Brasov, primul tronson ce avea sa fie electrificat din reteaua CFR.
Romania a ales in final RB2, dar a cerut o versiune de putere si efort tractiv mai mare. Asa ca suedezii de la ASEA au proiectat EA-ul de 5100kW si 126t pe 6 osii, fata de 3400kW si 84t pe 4 osii cat avea RB2-ul la origine. Asa a aparut EA060-ul produs la Craiova.
Iugoslavii in schimb au ales sa produca sub licenta la Rade Koncar RB-ul suedez in forma lui originala, care a devenit clasa JZ441 in Iugoslavia.
La finalul anilor '60 Romania si Iugoslavia au agreat un schimb de locomotive la paritate de osii: 2 locomotive EA060 (2 x 6 osii) pentru 3 locomotive JZ441 (3 x 4 osii). Asa s-a ales CFR cu versiunea Iugoslava de RB2, care a fost clasata in Romania ca EC040.
-
-
De la 21:15 vorbeste excelent ing. Prudeanu de la Softronic despre LEMA produsa de ei.
Se lucreaza deja la ultima, nr. 19, este la taiat acum. Vor sa termine inainte de iunie. In fundal se vede 005, care este cea care a avut probleme si in doua randuri a dus la intarzierea masiva a unor trenuri (o data a fost Dacia). Piesa care a facut probleme (compresorul) este insa la randul ei in garantie (parca Bosch)
-
Am tot respectul pentru ingineria si realizarile Softronic. Insa modernizarea EA prin PNRR este una ratata, pentru ca n-are niciun pic de viziune operationala. Ceea ce nu e deloc vina Softronic, ci a MT si CFR.
Degeaba e LEMA apta de circulatie pana la Viena, daca costul de operare al unui Co'Co' pe retelele riverne este semnificativ mai mare decat operarea unui Bo'Bo'. In plus trenurile CFR nu au ca destinatie principala Budapaesta si Viena, ci circulatia pe reteaua nationala, acolo unde principalele surse de venit sunt trenurile de scurt parcurs. Pentru trenurile de scurt-parcurs LEMA este complet inadecvata, mai ales in absenta push-pull.
Imi pare rau, dar nu vad nimic bun in aceasta modernizare, in afara de niste bani injectati intr-un producator roman de locomotive.
Două rame Alstom Coradia au intrat în România.