Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    247 Mesaje 13 Posters 64.6k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Un drum Bucuresti-Brasov si retur, la dus cu IC535, prima zi de operare a acestui tren, cu loco Soft Nr. 13 si vagoane modernizate. Plecare 7:18 din Buc. Nord, timp total 2:18, cu o oprire la Ploiesti Vest.

      Min. 4:00 - spatiu foarte generos la picioare la clasa I.

      In gara Brasov este surprinsa si bobica modernizata la Brasov 473-003 (min. 29:30)

      La intoarcere cu IC Avram Iancu 532.

      🚄 TRIP REPORT 🇹🇩 | New InterCity Trains | Bucharest - Brasov - Bucharest

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Au inceput sa vina cate doua: TS10 și TS11. TS02 - TS07 sunt in circulatie cu calatori, TS08 si TS09 in probe.

        Cireasa Doru  /  dec. 16

        Două rame Alstom Coradia au intrat în România.

        Două rame Alstom Coradia au intrat în România.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • F Deconectat
          fulgernc
          ultima editare de

          55 de trenuri la Bucuresti-Trainspotting in Bucharest-Zugfestival-Vonatfesztivál-Film sul treno
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • M Deconectat
            mrs7 @vancouver
            ultima editare de

            @vancouver dar de TS 01 se mai stie ceva?

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Conectat
              vancouver
              ultima editare de

              Inca este prin teste. Urmeaza sa plece inapoi in fabrica, sa-i faca scaunele si tot interiorul, eventual si niste mici modificari tehnice si va fi livrata la un moment dat. Nu stiu exact cand o sa fie asta. De ex. la Softronic stim ca Lema1, capul de serie, este la teste in Ungaria si o sa fie predata CFR undeva in februarie.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • vancouverV Conectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Si Lema 483, adica cele modernizate la SCRL Brasov. Nr. 3 in teste. (Softronic sunt seria 481, iar Reloc Craiova seria 482).

                LEMA 483-003 în probe de sarcină pe M 800[28 noiembrie 2025]

                Filmarea este de la final de noiembrie, intre timp 483-003 este deja la tractiune.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • JohnDoeJ Deconectat
                  JohnDoe @vancouver
                  ultima editare de

                  @vancouver locomotiva din poza seamana cu cele iugoslave (croate parca) Rade Končar.
                  Ma insel?

                  Calafat - Severin - Lugoj

                  M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • M Conectat
                    mihai @JohnDoe
                    ultima editare de mihai

                    @JohnDoe Locomotiva respectiva chiar este facuta de Rade Koncar.

                    Atat EA-ul romanesc, cat si EC-ul Iugolsav (facut in Croatia) deriva din RB2-ul facut de ASEA in anii '50-'60.

                    In 1963 Romania a organizat un concurs de tractiune pentru a alege locomotiva electrica pentru viitoarea retea de cai ferate electrificate. Concursul s-a facut pe linia Predeal - Brasov, primul tronson ce avea sa fie electrificat din reteaua CFR.

                    Romania a ales in final RB2, dar a cerut o versiune de putere si efort tractiv mai mare. Asa ca suedezii de la ASEA au proiectat EA-ul de 5100kW si 126t pe 6 osii, fata de 3400kW si 84t pe 4 osii cat avea RB2-ul la origine. Asa a aparut EA060-ul produs la Craiova.

                    Iugoslavii in schimb au ales sa produca sub licenta la Rade Koncar RB-ul suedez in forma lui originala, care a devenit clasa JZ441 in Iugoslavia.

                    La finalul anilor '60 Romania si Iugoslavia au agreat un schimb de locomotive la paritate de osii: 2 locomotive EA060 (2 x 6 osii) pentru 3 locomotive JZ441 (3 x 4 osii). Asa s-a ales CFR cu versiunea Iugoslava de RB2, care a fost clasata in Romania ca EC040.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                    • vancouverV Conectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      483-004 SCRL Brasov:

                      LEMA 483-004 în probe pe M 800/LEMA 483-004 in test runs[18 decembrie/December 18th 2025]

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Conectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        De la 21:15 vorbeste excelent ing. Prudeanu de la Softronic despre LEMA produsa de ei.

                        Se lucreaza deja la ultima, nr. 19, este la taiat acum. Vor sa termine inainte de iunie. In fundal se vede 005, care este cea care a avut probleme si in doua randuri a dus la intarzierea masiva a unor trenuri (o data a fost Dacia). Piesa care a facut probleme (compresorul) este insa la randul ei in garantie (parca Bosch)

                        DRUMURILE NOASTRE. ELECTROPUTERE PAȘCANI A LIVRAT 25 DE VAGOANE.UN NOU AEROPORT ÎN ROMÂNIA.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • M Conectat
                          mihai
                          ultima editare de

                          Am tot respectul pentru ingineria si realizarile Softronic. Insa modernizarea EA prin PNRR este una ratata, pentru ca n-are niciun pic de viziune operationala. Ceea ce nu e deloc vina Softronic, ci a MT si CFR.

                          Degeaba e LEMA apta de circulatie pana la Viena, daca costul de operare al unui Co'Co' pe retelele riverne este semnificativ mai mare decat operarea unui Bo'Bo'. In plus trenurile CFR nu au ca destinatie principala Budapaesta si Viena, ci circulatia pe reteaua nationala, acolo unde principalele surse de venit sunt trenurile de scurt parcurs. Pentru trenurile de scurt-parcurs LEMA este complet inadecvata, mai ales in absenta push-pull.

                          Imi pare rau, dar nu vad nimic bun in aceasta modernizare, in afara de niste bani injectati intr-un producator roman de locomotive.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • First post
                            Last post