Material rulant: Locomotive, vagoane etc
-
-
Asadar 6 bucati in circulatie:

-
Softurile 12 si 13:

-
Testele finale cu 160 km/h si 16 vagoane:
De asemenea, prima locomotivă din serie, 481-001, va fi predată în luna februarie, după finalizarea ultimelor teste de interoperabilitate cu calea ferată din Ungaria.
-
Si Reloc Craiova avanseaza bine, ELASMO 9+10 in testele finale de 160 + 16 vag:
-
Vad la Craiova ceea ce vad in Cluj si in Mons: universitati sau firme locale ce sunt sursa de inteligenta pentru firme noi ce vin cu inovatie si mentin viata economica.
Probabil la Craiova sunt fosti angajati de la Electroputere si profesori de la Poli, la Cluj avem UBB iar la Mons in Belgia avem alumni de la UMONS.P.S. am exclus Bucuresti ca e implicita astfel de dezvoltare.
-
Un drum Bucuresti-Brasov si retur, la dus cu IC535, prima zi de operare a acestui tren, cu loco Soft Nr. 13 si vagoane modernizate. Plecare 7:18 din Buc. Nord, timp total 2:18, cu o oprire la Ploiesti Vest.
Min. 4:00 - spatiu foarte generos la picioare la clasa I.
In gara Brasov este surprinsa si bobica modernizata la Brasov 473-003 (min. 29:30)
La intoarcere cu IC Avram Iancu 532.
-
Au inceput sa vina cate doua: TS10 și TS11. TS02 - TS07 sunt in circulatie cu calatori, TS08 si TS09 in probe.
-
-
@vancouver dar de TS 01 se mai stie ceva?
-
Inca este prin teste. Urmeaza sa plece inapoi in fabrica, sa-i faca scaunele si tot interiorul, eventual si niste mici modificari tehnice si va fi livrata la un moment dat. Nu stiu exact cand o sa fie asta. De ex. la Softronic stim ca Lema1, capul de serie, este la teste in Ungaria si o sa fie predata CFR undeva in februarie.
-
Si Lema 483, adica cele modernizate la SCRL Brasov. Nr. 3 in teste. (Softronic sunt seria 481, iar Reloc Craiova seria 482).
Filmarea este de la final de noiembrie, intre timp 483-003 este deja la tractiune.
-
@vancouver locomotiva din poza seamana cu cele iugoslave (croate parca) Rade Končar.
Ma insel? -
@JohnDoe Locomotiva respectiva chiar este facuta de Rade Koncar.
Atat EA-ul romanesc, cat si EC-ul Iugolsav (facut in Croatia) deriva din RB2-ul facut de ASEA in anii '50-'60.
In 1963 Romania a organizat un concurs de tractiune pentru a alege locomotiva electrica pentru viitoarea retea de cai ferate electrificate. Concursul s-a facut pe linia Predeal - Brasov, primul tronson ce avea sa fie electrificat din reteaua CFR.
Romania a ales in final RB2, dar a cerut o versiune de putere si efort tractiv mai mare. Asa ca suedezii de la ASEA au proiectat EA-ul de 5100kW si 126t pe 6 osii, fata de 3400kW si 84t pe 4 osii cat avea RB2-ul la origine. Asa a aparut EA060-ul produs la Craiova.
Iugoslavii in schimb au ales sa produca sub licenta la Rade Koncar RB-ul suedez in forma lui originala, care a devenit clasa JZ441 in Iugoslavia.
La finalul anilor '60 Romania si Iugoslavia au agreat un schimb de locomotive la paritate de osii: 2 locomotive EA060 (2 x 6 osii) pentru 3 locomotive JZ441 (3 x 4 osii). Asa s-a ales CFR cu versiunea Iugoslava de RB2, care a fost clasata in Romania ca EC040.
Softronic testează încă două locomotive modernizate cu fonduri PNRR. Locomotivele 481-012 și 481-013 îi omagiază pe biologul Grigore Antipa și scriitorul Ion Luca Caragiale - Mobilitate.eu
Două rame Alstom Coradia au intrat în România.