Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    244 Mesaje 13 Posters 64.4k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • F Deconectat
      fulgernc
      ultima editare de

      Locomotivele electrice capătă o nouă viață în Depoul Brașov!
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Asadar 6 bucati in circulatie:

        ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară

        ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară

        📢RECEPȚIE PENTRU PUNEREA ÎN SERVICIUL COMERCIAL CU CĂLĂTORI A RAMEI ELECTRICE RE-IR TS07 ȘI RECEPȚIE PRELIMINARĂ LA RAMA ELECTRICĂ RE-IR TS09 📝Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează...

        009.png

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          Softurile 12 si 13:

          Anemona Andone  /  dec. 4  /  Companii

          Softronic are în teste încă două locomotive modernizate pentru CFR Călători prin PNRR. Cum arată "Grigore Antipa" și "I.L.Caragiale" - Economica.net

          Softronic are în teste încă două locomotive modernizate pentru CFR Călători prin PNRR. Cum arată "Grigore Antipa" și "I.L.Caragiale" - Economica.net

          Locomotivele 𝟰𝟴𝟭-𝟬𝟭𝟮 „𝐆𝐫𝐢𝐠𝐨𝐫𝐞 𝐀𝐧𝐭𝐢𝐩𝐚” și 𝟰𝟴𝟭-𝟬𝟭𝟯 „𝗜. 𝗟. 𝗖𝗮𝗿𝗮𝗴𝗶𝗮𝗹𝗲” se află în prezent în faza de testare și urmează să fie predate către CFR Călători, informează joi compania Softronic din Craiova.

          soft13.png

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Testele finale cu 160 km/h si 16 vagoane:

            Mobilitate.eu  /  dec. 9

            Softronic testează încă două locomotive modernizate cu fonduri PNRR. Locomotivele 481-012 și 481-013 îi omagiază pe biologul Grigore Antipa și scriitorul Ion Luca Caragiale - Mobilitate.eu

            Softronic testează încă două locomotive modernizate cu fonduri PNRR. Locomotivele 481-012 și 481-013 îi omagiază pe biologul Grigore Antipa și scriitorul Ion Luca Caragiale - Mobilitate.eu

            Softronic Craiova a ieșit la proba finală de tracțiune, cu 16 vagoane la viteza maximă...

            De asemenea, prima locomotivă din serie, 481-001, va fi predată în luna februarie, după finalizarea ultimelor teste de interoperabilitate cu calea ferată din Ungaria.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Si Reloc Craiova avanseaza bine, ELASMO 9+10 in testele finale de 160 + 16 vag:

              !! Eveniment !! Locomotivele ELASMO 482-009 si 482-010 in teste cu 16 vagoane-CFR Calatori-08dec2025

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • JohnDoeJ Deconectat
                JohnDoe @vancouver
                ultima editare de

                Vad la Craiova ceea ce vad in Cluj si in Mons: universitati sau firme locale ce sunt sursa de inteligenta pentru firme noi ce vin cu inovatie si mentin viata economica.
                Probabil la Craiova sunt fosti angajati de la Electroputere si profesori de la Poli, la Cluj avem UBB iar la Mons in Belgia avem alumni de la UMONS.

                P.S. am exclus Bucuresti ca e implicita astfel de dezvoltare.

                Calafat - Severin - Lugoj

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de vancouver

                  Un drum Bucuresti-Brasov si retur, la dus cu IC535, prima zi de operare a acestui tren, cu loco Soft Nr. 13 si vagoane modernizate. Plecare 7:18 din Buc. Nord, timp total 2:18, cu o oprire la Ploiesti Vest.

                  Min. 4:00 - spatiu foarte generos la picioare la clasa I.

                  In gara Brasov este surprinsa si bobica modernizata la Brasov 473-003 (min. 29:30)

                  La intoarcere cu IC Avram Iancu 532.

                  🚄 TRIP REPORT 🇹🇩 | New InterCity Trains | Bucharest - Brasov - Bucharest

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de vancouver

                    Au inceput sa vina cate doua: TS10 și TS11. TS02 - TS07 sunt in circulatie cu calatori, TS08 si TS09 in probe.

                    Cireasa Doru  /  dec. 16

                    Două rame Alstom Coradia au intrat în România.

                    Două rame Alstom Coradia au intrat în România.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • F Deconectat
                      fulgernc
                      ultima editare de

                      55 de trenuri la Bucuresti-Trainspotting in Bucharest-Zugfestival-Vonatfesztivál-Film sul treno
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • M Deconectat
                        mrs7 @vancouver
                        ultima editare de

                        @vancouver dar de TS 01 se mai stie ceva?

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          Inca este prin teste. Urmeaza sa plece inapoi in fabrica, sa-i faca scaunele si tot interiorul, eventual si niste mici modificari tehnice si va fi livrata la un moment dat. Nu stiu exact cand o sa fie asta. De ex. la Softronic stim ca Lema1, capul de serie, este la teste in Ungaria si o sa fie predata CFR undeva in februarie.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            Si Lema 483, adica cele modernizate la SCRL Brasov. Nr. 3 in teste. (Softronic sunt seria 481, iar Reloc Craiova seria 482).

                            LEMA 483-003 în probe de sarcină pe M 800[28 noiembrie 2025]

                            Filmarea este de la final de noiembrie, intre timp 483-003 este deja la tractiune.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • JohnDoeJ Deconectat
                              JohnDoe @vancouver
                              ultima editare de

                              @vancouver locomotiva din poza seamana cu cele iugoslave (croate parca) Rade Končar.
                              Ma insel?

                              Calafat - Severin - Lugoj

                              M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • M Conectat
                                mihai @JohnDoe
                                ultima editare de mihai

                                @JohnDoe Locomotiva respectiva chiar este facuta de Rade Koncar.

                                Atat EA-ul romanesc, cat si EC-ul Iugolsav (facut in Croatia) deriva din RB2-ul facut de ASEA in anii '50-'60.

                                In 1963 Romania a organizat un concurs de tractiune pentru a alege locomotiva electrica pentru viitoarea retea de cai ferate electrificate. Concursul s-a facut pe linia Predeal - Brasov, primul tronson ce avea sa fie electrificat din reteaua CFR.

                                Romania a ales in final RB2, dar a cerut o versiune de putere si efort tractiv mai mare. Asa ca suedezii de la ASEA au proiectat EA-ul de 5100kW si 126t pe 6 osii, fata de 3400kW si 84t pe 4 osii cat avea RB2-ul la origine. Asa a aparut EA060-ul produs la Craiova.

                                Iugoslavii in schimb au ales sa produca sub licenta la Rade Koncar RB-ul suedez in forma lui originala, care a devenit clasa JZ441 in Iugoslavia.

                                La finalul anilor '60 Romania si Iugoslavia au agreat un schimb de locomotive la paritate de osii: 2 locomotive EA060 (2 x 6 osii) pentru 3 locomotive JZ441 (3 x 4 osii). Asa s-a ales CFR cu versiunea Iugoslava de RB2, care a fost clasata in Romania ca EC040.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • First post
                                  Last post