Material rulant: Locomotive, vagoane etc
-
-
Mie imi place cum arata acest tren la exterior. Este mai putin opulent "occidental" in comparatie cu Desiro. Arata mai a tren normal si sper sa fie mai putin tinta aruncatorilor de pietre, invidiosi pe oamenii bogati care isi permit sa circule cu aceste trenuri.
-
Au inceput sa circule sezonierele. Intre altele o aparitie interesanta la min. 1:00, ELASMO Nr. 2, pe trenul de la Timisoara. Din ce am vazut pana acum a facut curse Timisoara - Arad, deci este alocata depoului Timisoara.
Autorul filmarii: gauge1435mm:
-
-
-
ELASMO 3 si 4 (modernizate de Reloc Craiova) urmeaza sa fie predate CFR Calatori:
-
ELASMO, de la Cornel Sibianul:
-
-
-
SNCB (Belgia) o sa cumpere material rulant de la CAF.
A renuntat la Alstom, care avea o fabrica la Bruges tot in Belgia.Se pare ca i-a luat frica pe politicienii belgieni si nu mai vor sa risipeasca banii ca sa tina niste potentiali someri, la job.
Sau comisionul CAF e mult mai atractiv. -
-
-
Loco Softronic 9/19:
-
-
@fulgernc in sfarsit o locomotiva din secolul asta.
-
-
@fulgernc a spus în Material rulant: Locomotive, vagoane etc:
Sunt un pifan la capitolul asta, cred ca seamănă destul de mult cu ce are SNCB?NMBS in Belgia, bineinteles cu alte culori.
-
@JohnDoe
Nu știu , nu le-am văzut pe alea din Belgia. Estetic , nu vor rămâne așa. Vor fi colantate(părerea mea e că asta e soluția corectă. Nu vopsirea în schemă completă , din partea de bază. Colantarea are avantaj că protejează vopseaua , și poate fi înlocuită ușor).
Sunt locomotive cu "reputație" bună. Cu toate că în cazul nostru , vorbim de un prototip. La fel ca și EMU Coradia. E material apreciat de utilizatori. Eu , pe de o parte mă bucur că le văd pe CF de la noi(din prisma calităților materialului) , pe de altă parte mă decepționează felul cum tratează firma mamă piața locală. Marginal , fără importanță. -
@fulgernc o trateaza marginal si fara importanta pentru ca asa se comporta. Romania nu da doi bani pe trenuri. Locmotiva asta e doar un exercitiu de PR. Nu exista viziune, nu exista plan, nu exista nici macar o idee. Doar sa bifam ca "avem trenuri noi"
Se vede bine din stilul in care se promoveaza brandul ARF. Pe ce calator il intereseaza ARF? E ca si cum, in piata aviatiei, in loc sa vedem brandurile companiilor operatoare (Emirates, Lufthansa, WizzAir, Delta, United etc.), ar fi in schimb promovate brandurile marilor companii de leasing aviatic, care nu intereaseaza pe nimeni. Ar fi o nebunie. Habar n-ai avea cu cine zbori.
Sunt companii de leasing care detin la propriu 5-10-15 mii de avioane, despre care nu stie nimeni din afara pietei aviatice.
Romania persista in prostia cu ARF-ul, care nu doar ca n-ar trebui sa existe, dar acum ca exista, trebuie sa stea in planul 2 si sa nu stie nimeni de ARF in afara pietei feroviare. Ceea ce trebuie sa vad publicul trebuie sa fie material rulant branduit conform unei mape de brand unitar pe toate sutele de locomotive si miile de vagoane ale CFR Calatori.
Ori noi avem cate o vopsire noua la 6 luni. Brandingul materialului rulant nou si vechi este varza, cum a fost dintotdeauna in Romania. O piata extrem de neserioasa cu transportul feroviar si care, da, nu intereseaza pe nimeni din marii jucatori.
-
@mihai
De acord cu ideea de branding. In sectorul feroviar , la noi , totul pleacă de la definirea rangurilor de tren. Părerea mea. Nu au nici o noimă în acest aspect. Punctul doi , ține de o chestie mai mult practică. Suntem ancorați în modele vechi , practici vechi , și ia timp să se acomodeze. Chestia cu colantatul. Practic , ar trebui să existe două paliere:
-colantat estetic.
-colantat informativ/de siguranță.
Dacă primul ar trebui lăsat la latitudinea operatorului(privind desenul estetic. Culoarea/culorile obligatorii) , și să includă elemente distinctive(logo-uri/forme , imagini , etc) , al doilea ar trebui să fie obligatoriu la punerea în circulație. Obligația principală în cazul desenului estetic ar fi că schema trebuie să conțină o proporție obligatorie(și pe lungime , și pe înălțime) de culoare/ton. Specifică rangului de tren.
Colantarea informativă și de siguranță ar trebui să fie standard și aplicată peste desenul estetic(nu mă refer să fie suprapus. Ci , ca importanță să primeze amplasarea. De genul zonelor de hazard la uși.hașurare reflectorizantă) , de indicare a zonelor desemnate în tren(arie desemnată printr-un chenar care indică clar pe dinafară volumul asignat înăuntru. Știu că ptr mulți pare un moft , dar când ești cu bicicleta , sau în cărucior , preferi să îți găsești de pe peron aria desemnată. Nu să o cauți prin tren).
Dublare signalistică prin scris. Adică ai un semn de ușă lângă butonul de acționare și scris dedesubt <<UȘĂ>> , și o dublare într-o limbă de circulație. La fel , desemnare clasă , bar bistro , etc. Am mai vorbit pe alte forumuri.Noi vedem cum certificarea și autorizarea unui tren ptr a fi pus în circulație durează extrem de mult . Și cu toate acestea multe elemente sunt lăsate la latitudinea constructorilor. Nici măcar operatorii nu au incidență pe ele. E ușor observabil la noile rame Coradia. Toate chestiile menționate de mine sunt făcute unitar. Desenul estetic integrează elementele informative și de siguranță. Părerea mea e că acest mod de a vedea cele două aspecte , și care e comun cu unele țări latine(Italia/Spania) care pun accent pe elementul estetic , e greșit. Desenul estetic trebuie să fie fluid , neîntrerupt , să creeze o armonie în mintea privitorului , în timp ce criteriul primordial în cazul desenului informativ/de siguranță e elementul disruptiv. Trebuie să atragă atenția , să sară rapid în ochi , să fie ușor reperat. Să fie distinct , nu integrat . Și informația sa fie transmisă direct , fără interpretare. În cazul elementelor de siguranță să meargă până spre a fi instinctiv.
În trecut aceste elemente chiar erau studiate . La noi , mă refer. Nu copiate. Inspirate , dar studiate. Eu sunt mult ptr modelele central europene(ca sursă de inspirație)(Elveția , Austria , Cehia) și angloamericane. Recunosc că îmi place modelul american foarte mult. Simplu , redundant. De genul ...hașurare în roșu-galben reflectorizant , dublat de un "nu pune mâna/piciorul/etc". Desenul informativ..la fel , semn electric , scris dedesubt întrerupător. Ca idee.Noi , în momentul de față avem o inflație de forme fără fond. În orice. Părem copiatoare ieftine. Fără studiu , fără identitate. E vizibil și din titlurile din presă ..."Golden Gate-ul românesc , etc". Nu mai studiem. Nu vrem identitate. Până și președintele actual adoptă această formă. La diverse apariții în afară unde trebuie să vorbească ..o face într-o engleză mult mai stâlcită ca a fostului președinte , d-l I Iliescu(d-zeu să îl odihnească) , și într-o franceză mai proastă ca a d-lui Simion. Fără să înțeleagă mesajul pe care îl transmite. Cel de că ..nu ești acolo ptr a face pe plac invitaților. Reprezinți România. Și principsla identitate a unui popor e limba. Datoria de onoare îți cere să vorbești în limba română pe unde ne reprezinți. Ptr traducere există interpreți. În afara unor mesaje scurte în limba țărilor gazdă , care să arate deschiderea și respectul , restul ar trebui să fie în limba țării care te-a desemnat prin vot.
Despre partea economică o să caut un link și revin cu un comentariu.