A0 centura București la nivel de autostradă
-
[17 OCT 2025] AUTOSTRADA A0 NORD LOT 4 UMB!!
Infrastructura Romania
-
Asociația Pro Infrastructură :
Autostrada A0 Nord Bâcu-Corbeanca - 18.10.2025
Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord între Bâcu (DJ601A) și Corbeanca (DN1), direcția filmării. Lungime: 17,5 km. Constructori: Pizzarotti și Retter. Hartă interactivă: https://bit.ly/3C0F9Xa.Nu ne îngrijorează prea tare ritmul de weekend, ținând cont că filmarea este făcută sâmbătă, ci mai degrabă decalajele din teren față de promisiunile antreprenorilor, mai ales pe sectorul celor de la Pizzarotti dintre Bâcu (DJ601A) și Buftea/Mogoșoaia (DN1A). Aici italienii se ocupă doar de terasamente și progresul lasă mult de dorit.
Semnificativ mai bine stau cei de la Retter între DN1A și capătul dinspre Corbeanca (DN1). Totuși, timpul trece repede și asfaltul se lasă așteptat. Promisiunea românilor, care pare-se că doresc să demonstreze că pot face autostrăzi cap-coadă de unii singuri, este că vor da în folosință această secțiune a lotului până la finalul primăverii 2026, înainte de termenul contractual.
Contractul a fost semnat în 20.09.2023, are ordin de începere din 16.10.2023 și prevede 12 luni de proiectare și 22 de execuție. Având în vedere că autorizația de construire a venit în 23.01.2025, termenul de finalizare este noiembrie 2026.
-
-
-
Actualizare CESTRIN:
Lotul 1 – 26,31 %
Lotul 3 – 57 %
Lotul 4 – 86,49 %Eu sper ca până vara viitoare să se unească A0 Nord cu A0 Sud.
-
@mike_us Lotul 4 e unul din exemplele in care progresul lucrarilor nu e proportional cu timpul. E in faza in care progresul total e relativ mare, dar urmeaza operatiuni de durata, cu multa manopera.
-
@Adrianb1 a spus în A0 și DNCB, centuri București:
Lotul 4
Cred că același lucru l-am menționat și în discuția despre A7.
Procentele CESTRIN sunt, de obicei, cu 1–2 luni în urmă și au o anumită marjă de eroare, deci pot fi luate doar orientativ.
Progresul nu este liniar — unele operații se fac mai repede, dar costă mai mult, deci apar cu un procent mai mare în raportări.Lotul 4, care oricum este cel mai puțin important, a rămas cu partea mai dificilă.
Dar lucrările acolo durează mai mult și din motive de prioritizare.
Deja sunt mult înaintea vecinilor chinezi, deci nu are sens să forțeze ritmul acum.
E mai logic să mute resursele disponibile pe loturile care pot fi deschise mai repede și, când va fi nevoie, să accelereze la anul, în funcție de cum avansează chinezii. -
-
-
-
Oare de ce nu aduc si restul de grinzi metalice pentru firul spre A2? In ca. 10 zile firul pe care lucreaza acum va fi gata la nivel de grinzi.
-
Pentru ca ii incurca. Cele de pe est au fost pe margine si au circulat pe partea de vest, pana nu urca tot ce e pe est si elibereaza culoarul ca sa circule pe partea aia, ii incurca.
-
La asta mă gândeam și eu — spațiul e destul de limitat.
Nu sunt de specialitate, dar cred că e o problemă legată de lipsa spațiului de manevră.
După ce termină un sens, o să se mai elibereze ceva spațiu.Dacă reușesc anul acesta să monteze toate grinzile și, eventual, și predalele, lotul ăsta rămâne doar de finalizat în două luni, când va fi timp.
-
Autostrada de Centură București #A0 Nord Lot 1 | #Pizzarotti #Retter | complet | 2025.10.27
-
-
@vancouver vezi grinzile astea subtirele si rare
si dupa te uiti la cele de pe A3 care le monteaza Erbasu , masive duble . Probabil pentru ce sunt proiectate isi fac treaba dar clar par mai calitative cele mari . -
@gruia88 ceea ce foloseste Erbasu sunt grinzi caseta (box girder), in vreme ce in majoritatea celorlalte proiecte de autostrazi se folosesc grinzi de profil I (I-beam girder).
Exista numeroase documentatii care compara cele doua tipuri de grinzi. In esenta grinzile casetate au rezistenta la torsiune mai mare, pot fi mai lungi, deci au nevoie de mai putine pile, si au un aspect mai placut, dand podurilor un aspect mai suplu. De asta, de exemplu, sunt preferate in orase.
Da, grinzile casetate sunt mai scumpe, dar asta insa nu le face neaparat mai bune decat grinzile profil I. Ambele tipuri de grinzi sunt la fel de bune in sustinerea incarcaturii si la durabilitatea in timp. Profilul I in sine este un mod de aranjare a materialului care da o structura foarte rezistenta. Nu intamplator sinele de tren sunt profil I.
Erbasu foloseste grinzi casetate pentru ca asa a fost proiectul original Bechtel, proabil din obisnuita Bechtel de la acea data. Dar nu e niciun beneficiu major pentru structuri.
-
V vancouver moved this topic from AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
-
De la adix: