Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    250 Mesaje 23 Posters 35.0k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • D Deconectat
      daniel22_22
      ultima editare de

      Karma

      Redacția  /  aug. 7  /  Infrastructură

      Autostrada Unirii A8: CNSC a admis contestația depusă de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade pentru contractul de proiectare şi execuţie a lotului 1D Joseni-Ditrău

      Autostrada Unirii A8: CNSC a admis contestația depusă de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade pentru contractul de proiectare şi execuţie a lotului 1D Joseni-Ditrău

      Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor a admis contestația depusă acum o lună de Asocierea SA&PE Construct SRL –Spedition

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
      • ncbN Deconectat
        ncb
        ultima editare de

        Ritm alert la construirea podului de la Ungheni
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
        • M Deconectat
          mihai
          ultima editare de

          Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 20.08.2025 Filmare completă
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
          • P Deconectat
            PaulS
            ultima editare de

            Autostrada A8 - Pod peste Prut la Ungheni, Execuție Piloți, NESS Proiect Europe [23.08.2025 / Ep.04]
            Ștef

            Autostrada A8 - Pod peste Prut la Ungheni, Execuție Piloți, NESS Proiect Europe [23.08.2025 / Ep.04]
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • ncbN Deconectat
              ncb
              ultima editare de

              Autostrada A8 Lot complet Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.09.2025
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Supervizare atribuita pe lotul 2A, Ditrău-Grințieș - cel mai important lot din intregul A8, dupa parerea mea (fiind singurul care nu este dublat de un DN, ci doar de un DJ acum impracticabil - odata terminat acest lot se creeaza o noua legatura rutiera, care acum nu intra in calcule, si se scurteaza timpul de parcurs Tg. Neamt - Tg. Mures cu 40-50 de minute). Pe acest lot 2A contractul cu UMB este deja semnat, ordinul de incepere proiectare a fost deja dat.

                Compania Națională de Investiții Rutiere

                Compania Națională de Investiții Rutiere

                𝗖𝗡𝗜𝗥 𝗮 𝗮𝘁𝗿𝗶𝗯𝘂𝗶𝘁 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗱𝗲 𝘀𝘂𝗽𝗲𝗿𝘃𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗲 𝗔𝟴 𝗺𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻 ℹ️ Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit astăzi, firmei TPF Inginerie S.R.L. contractul pentru supervizarea lucrărilor de...

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de vancouver

                  sWepAZS.jpeg

                  OBSERVATII (poate ajung si la CNIR, m-as bucura):

                  • ATENTIE: la capatul estic (sus dreapta in poza) acest lot nu are nod. Nodul este abia pe lotul urmator 2B, care este semnificativ mai greu (relieful este mai inalt) si unde nu avem contract semnat inca.
                  • in general pe acest lot de 36km este un singur nod, la inceput (stanga jos) - si la final vom avea ca. 40km intre noduri. DAR lotul va avea 19 tuneluri si 63 de poduri !!! Un tunel cu probleme sau cu accident sau un pod cu probleme (gen cum vedem acum la A7 km38) si tot lotul este inaccesibil; ca atare propun 3 noduri suplimentare, cat mai simple, cu sens giratoriu la DN / DJ. Le-am marcat cu cerc rosu pe harta. In unele cazuri ar putea fi suficiente si semi-noduri.
                  • lotul alaturat la vest, 1D, este lotul simplu, disputat acum in justitie intre mai multi ofertanti; acela va fi gata cu siguranta primul, chiar daca mai dureaza partea juridica. Impreuna loturile 1D+2A (daca se asigura si o conexiune provizorie la capatul estic) reduc timpul de mers Tg. Neamt-Tg. Mures cu 1 ora.
                  • loturile 1C si 2B sunt cele mai dificile, unde acum avem serpentine pe DN. Acelea aproape sigur vor fi gata ultimele, atat din motive tehnice, cat si constrangeri financiare. Aici propun o reabilitare serioasa a DN-urilor paralele, care sa fie gata undeva in 2030-2031, cand ar putea fi gata si loturile 1D+2A

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                  • P Deconectat
                    PaulS
                    ultima editare de PaulS

                    Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.09.2025 Nod Acățari
                    AlexCDrone

                    Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.09.2025 Nod Acățari
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Un om sincer, in sfarsit:

                      Ionita Mihaela  /  sept. 3

                      Bolojan: România nu are capacitate financiară pentru A8 în următorii ani

                      Bolojan: România nu are capacitate financiară pentru A8 în următorii ani

                      Premierul Ilie Bolojan recunoaște că România nu va putea demara în următorii doi ani construcția Autostrăzii A8, care ar trebui să traverseze Carpații spre Transilvania, din cauza supracontractării proiectelor de infrastructură.

                      Doar ca A8 este o poveste de durata din motive tehnice. Executia se va intinde pe 10-12 ani, pana prin 2040 si va demara la modul serios prin 2029-2030. La varf prin 2031-2035 necesarul anual de finantare va fi usor peste 1 miliard euro (la valoarea actuala), ceea ce cred ca se poate suporta cu o cofinantare de macar 25% de la UE.

                      Dupa parerea mea nu trebuie oprit nimic, dar nici nu trebuie pusa presiune.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                      • C Deconectat
                        chapo
                        ultima editare de

                        Dl Bolojan nu stie ca in zona montana nu sunt studii geo deci pot sa stea linistiti 2 ani cu proiectarea

                        T 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                        • T Deconectat
                          trismegistul @chapo
                          ultima editare de

                          @chapo Am sesizat cu stupoare ca nu prea stie situatia in teren și ca este informat eronat. Ma tem ca cel care il informează aiurea este chiar ministrul Șerban, care nici nu pricepe, nici nu reține ce i se explica de către subordonați. Asta e nivelul acolo sus, din păcate.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • C Deconectat
                            chapo
                            ultima editare de

                            Are alte chestii mai importante de rezolvat decat A8. Suntem noi psionati de infrastructura dar nu MAI este chiar problema principala.
                            Si informarile cred ca le ia de la Pistol sau Scriosteanu, nicidecum de la ministru care habar n-are unde se afla in spatiu

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • First post
                              Last post