A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
@vancouver Multumesc frumos de info.
-
@PaulS a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
@mike_us WOW ! Nu-mi vine sa cred ce viteza au prins la ridicatul grinzilor, pare ca vor in urmatoarele zile / saptamani sa ridice toate grinzile. Din ce vad mai au de ridicat doar 84 de grinzi. ( 7 deschideri ) .
Da, și mie mi se pare că PORR se mișcă foarte bine. Nu știu exact cât au cămășuit din primul tunel, dar parcă spuneau că avansează cu 12 metri pe zi din ianuarie. Ar fi interesant de urmărit unde au ajuns cu cămășuiala. Eu zic că vor termina fără emoții tot proiectul vara viitoare. Poate chiar la limită să deschidă un sens în decembrie 2025?
Dar nu sunt de specialitate, așa că e posibil să mă înșel.
-
Deocamdata nu pot inainta cu camasuirea dincolo de mijlocul primului tunel, acolo unde se afla un tunel de legatura intre cele 2 tunele principale. Astfel ce sapa este evacuat pe celalalt fir folosind tunelul de legatura. Daca ar trece cu radierele de acest punct nu ar mai fi posibila evacuarea sau ar trebui sa treaca peste radierele care tocmai se armeaza !!! imposibil, sau proaspat betonate - imposibil. Asadar cele doua activitati nu se pot suprapune, ori sapi si excavezi material, ori faci radiere. Singura sansa ar fi fost sa inceapa sa sape si din sens opus, dar nu se practica in mod obisnuit din motive de optimizare de costuri si riscuri sa nu iasa perfect jonctiunea.
De mentionat ca la mijloc se afla un tunel de legatura mare, rutier, cu aceleasi caracteristici de inaltime si latime ca si galeriile principale. Iar la 25% si 75% din lungime se afla cate o galerie de fuga, doar pietonala, mult mai mica, prin care nu trec vehicule.
-
-
-
AUTOSTRADA A1 Curtea de Argeș - Tigveni | Sibiu-Pitesti Sectiunea 4 | Stadiu lucrari 13.02.25 | Porr
Raducu P Drum
-
@PaulS Alături de UMB, cea mai serioasă firmă din România. Personal, mi-ar fi plăcut să ia și lotul 2.
-
@mike_us Da, e pacat ca nu mai au alte proiecte cei de la PORR, majoritatea contractelor se pare ca merg catre firma de casa.
-
-
TUNEL Curtea de Arges Ep. 21 Sprijinire bolta cu tevi tip Umbrela | NATM Porr |
Raducu P Drum
-
Uite că ne-a spus Răducu: sunt la 607 metri de căptușeală acum. Deci sunt aproape de mijloc, unde e tunelul de legătură.
Cum a zis și Vacover, nu pot avansa mai departe până în martie, când străpung. Mă așteptam să mai aibă mai puțin, vreo 200-300 de metri.Dacă și cealaltă jumătate va avansa cu 12 metri pe zi, la 600 de metri ar fi gata în mai puțin de două luni.
Pe 15 mai să avem deja primul tunel căptușit? -
As fi un pic mai precaut, sa zicem rotund in vara primul tunel captusit si se muta carucioarele pentru al doilea. Care si el va fi gata undeva in iarna urmatoare.
In general dotarea cu instalatii si asfaltarea dureaza cam 6-7-8 luni la o galerie cu aceasta lungime. Asa ca numai bine termina instalatorii prima galerie si se muta pe a doua.
Practic in decembrie este posibil sa avem prima galerie 100% gata de trafic. Posibil intr-un scenariu optimist. Si a doua si ea gata prin vara 2026.
Dat fiind insa ca acest lot da mai mult sau mai putin spre nicaieri, nu as sustine un scenariu de deschidere half-profile. Ii va incurca oarecum la finalizarea celei de-a doua galerii. Mai bine ii lasam sa lucreze in liniste, sa finalizeze complet in vara 2026. Poate facem in aprilie-mai 2026 o zi a portilor deschise, in care galeria finalizata sa poata fi vizitata pietonal (de ex. de 1 Mai). Si deschiderea traficului doar cand ambele galerii sunt finalizate.
-
A1 Lugoj - Deva, Tuneluri Holdea:
"Pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara) este proiectat cel mai lung tunel contractat din România: pe firul I, tunelul unidirecțional cu o lungime de 1985 metri (km. 53 +600 – km. 55+585) respectiv tunelul de 1825 metri lungime fir II (km. 53 +580- km. 55 +480) potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia. Tunelul Curtea de Argeș pe care îl construiește PORR pe Lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are o lungime de 1350 metri (total 2700 metri ambele fire, dar complet forat), tunelul Poiana de pe lotul 3 pe care îl va începe WeBuild anul acesta și cu TBM are 1700 metri, iar cel de pe Lotul Meseș al Autostrăzii Transilvania are peste 2 kilometri, dar nu este contractat."
-
@vancouver a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
As fi un pic mai precaut, sa zicem rotund in vara primul tunel captusit si se muta carucioarele pentru al doilea. Care si el va fi gata undeva in iarna urmatoare.
In general dotarea cu instalatii si asfaltarea dureaza cam 6-7-8 luni la o galerie cu aceasta lungime. Asa ca numai bine termina instalatorii prima galerie si se muta pe a doua.
Practic in decembrie este posibil sa avem prima galerie 100% gata de trafic. Posibil intr-un scenariu optimist. Si a doua si ea gata prin vara 2026.
Dat fiind insa ca acest lot da mai mult sau mai putin spre nicaieri, nu as sustine un scenariu de deschidere half-profile. Ii va incurca oarecum la finalizarea celei de-a doua galerii. Mai bine ii lasam sa lucreze in liniste, sa finalizeze complet in vara 2026. Poate facem in aprilie-mai 2026 o zi a portilor deschise, in care galeria finalizata sa poata fi vizitata pietonal (de ex. de 1 Mai). Si deschiderea traficului doar cand ambele galerii sunt finalizate.
Total de acord. Și dacă PORR ar termina la sfârșitul verii lui 2026, tot ar fi cu luni bune în avans față de termenul de execuție.
Cred că ar trebui să încetăm să punem constant presiune pentru finalizarea înainte de termen. Să ne uităm doar la problema de pe A7, unde aproape sigur s-a forțat sudarea în condiții de frig și umezeală, doar pentru a câștiga câteva luni.
PUM, acum o săptămână, când era clar că vine iarna adevărată în România, bătea din picior ca cei de la UMB să continue lucrările la podul de la Buzău. Deja descoperiseră ei o conspirație despre cum UMB ar fi fost lăsat să nu lucreze. -
[A1] Margina - Holdea [19.02.2025], Autostrada A1 Lugoj - Deva | UMB |
Adisan
-
Nu stiu unde are organizarea de santier Euroasfalt pentru tuneluri ca acolo la portaluri nu arata cum arata cea de la Porr , e doar o remarca cand te uitai la Porr coloanele forate ditamai echipamentele acolo inainte de intrare , tururi ghidate cu informatii despre tunel si cum se construieste , evenimente de incepere la forare , asa profi facut .
Te uiti aici acelasi tip de tunel NATM , si vezi un utilaj ca zgarie in pamant acolo sub niste betoane .
E cu totul alta abordare probabil rezultatul final o sa fie acelasi tunel circulabil , doar ca procesul si drumul pana acolo este diferit.
Este adevar ne-am si setat alte astepari dupa ce am vazut toti la Porr cum lucreaza curat si cu profesionalism .
O sa vedem cand incep lucrarile serios si sper sa avem si de acolo reportaje video cu progresul cum se executa si care este stadiu.
Porr a ridicat stacheta destul de sus pe partea de tuneluri .
Partea cea mai buna avem 2 tuneluri in lucru pe A1 .
-
Hai ca am facut și aici o separare a subiectelor. Rămânem aici cu A1 și fac un subiect nou cu A0. Când am timp mai mut din postări.
-
A1 - lot 4
-
Autostrada A1 Sibiu Pitești lot 2 Boița Cornetu Viaduct Boița 20 02 2025
Natura moarta se transmite de la CNAIR si catre firma MAPA, nu doar la AKTOR
IOAN ADRIAN GICA
-
A1, S5, Tronson Băiculești-Curtea de Argeș
OL10X