Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Siguranță rutieră, accidente, legislație

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    32 Mesaje 12 Posters 1.5k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • JohnDoeJ Deconectat
      JohnDoe @fulgernc
      ultima editare de

      @fulgernc a spus în Siguranță rutieră, accidente, legislație:

      @Victoras
      Cel de 40 nu???
      Din câte știu banda de urgență e să oprești acolo. Nu să te plimbi în jurul mașinii. Din păcate unora le lipsește simțul de conservare.

      Din nefericire, pe DEx12 nu exista banda de urgenta, e acostament.
      Asa mi s-a explicat pe forumul API si e corect.

      P.S. replica mea a fost ca E85 are acostamentul mai lat decat DEx12.

      Calafat - Severin - Lugoj

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • F Conectat
        fulgernc @vancouver
        ultima editare de

        @vancouver
        Ptr că și pe o stradă normală ...din oraș , te asiguri când te dai jos din mașină. O stradă simplă limitată la 30-50. Nu poți să te dai jos ca și cum ar fi unul la el în sufragerie. Din păcate am văzut N exemple cu oameni care fac fel de fel de tembelisme.

        Nu spun că nu trebuiesc măsuri pe acel DEX12 . Cu banda de urgență.

        Dacă accidentul s-a produs noaptea , e aproape imposibil , să nu realizezi că vine o mașină. Poți alege să te dai jos după ce trece. Nu înainte că nu îți fură șoseaua.

        vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • F Conectat
          fulgernc @mihai
          ultima editare de

          @mihai a spus în Siguranță rutieră, accidente, legislație:

          Deci da, in cazul accidentului in chestiune, vina principala este a drumului

          A lovit autoturismul?? Sau doar pe cel accidentat??
          Aici ai răspunsul ptr vina principală. În rest , sunt de acord că trebuie revizuită acea bandă de urgență.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • G Deconectat
            gruia88
            ultima editare de

            Au fost cel putin 3 accidente mortale cu lovituri din spate pe Dex12, la cele mortale a lovit un TIR si s-a ales praful.
            In scolile de soferi ar trebuii predate ca si legislatie si masurile de siguranta atunci cand se strica masina pe banda de urgenta / acostament si anume sa coboare din masina toti pasagerii sa se dea dupa parapet si sa astepte interventia .

            Sunt ceva zone scurte din Dex12 unde nu este parapet lateral si acolo se poate oprii mai pe lateral.

            Daca nu se faca banda de urgenta macar sa faca cateva alveole de urgenta la intervale regulate de km ca atunci cineva cu probleme la masina sa poata sa o puna in siguranta.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • vancouverV Deconectat
              vancouver @fulgernc
              ultima editare de vancouver

              @fulgernc Aici ar ajuta o campanie publicitara la televizor si pe tik-tok + youtube shorts, de informare asupra comportamentului in aceasta situatie.

              Ca omul caruia i se strica masina numai calm nu e si nu gandeste limpede. Am fost si eu in situatia asta in oras, cu masina stricata in intersectie, si primele 10 minute eram complet bulversat. Am sunat la politie, m-au trimis la plimbare, ca nu e un eveniment rutier si nu au echipaje... deci ce faci?

              Noi acum din spatele ecranului gandim limpede. Ok. Dar oricine ajunge in situatia aia are o singura sansa sa actioneze corect: sa aibe scenariul invatat de dinainte. Si imposibil sa stii scenariul asta daca nu este repetat obsesiv si improspatat macar o data la 2-3 ani, ca deh, uitam.

              Asa ca:

              1. Tragi masina la maxim lipita de parapet. Pui avariile!
              2. Te asiguri, iesi afara, scoti toti pasagerii afara, toata lumea in spatele parapetului (mai putin pe pod, atunci o iau toti frumos la pas spre capatul podului mai apropiat)
              3. Iei triunghiul si il pui 100m mai in spate. Minim 100m pe A si DX, ca altfel e prea tarziu si oamenii nu mai pot reactiona, de ex. cei care vin in spatele unui camion, adica nu vad nimic in fata! (cu ocazia asta incerci sa te edifici asupra locului in care te afli)
              4. Anunti la 112. Esential spui UNDE te afli. Asta e mereu prima informatie pe care o dai!
              5. Anunti depanarea sa vina sa te ridice.

              IMPORTANT: intai asiguri oamenii din masina, in nici un caz nu suni prima data la 112, politie sau depanare, sau mai rau pe la prieteni. Prima data tu si ceilalti trebuie sa fie in siguranta. Doi: Asiguri ca nu intra nimeni in masina in pana, adica triunghi. Pe ceata faci semne de pe margine la 100-200m mai in spate. ABIA APOI, dupa ce ai ASIGURAT oamenii si perimetrul vine telefonul! Valabil chiar si in caz de accident. Important este sa te asiguri ca nu se accidenteaza mai multi oameni sau cei accidentati o patesc mai rau, de aceea ASIGURAREA PERIMETRULUI este prioritatea maxima. Apoi 112!

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
              • JohnDoeJ Deconectat
                JohnDoe @vancouver
                ultima editare de JohnDoe

                intelegeti acum de ce jucaria aia spaniola trebuie sa stea in buzunarul usii soferului?
                Aia odata activata trimite mesaj de alarma la monitorizarea autostrazii, cu locatia si masinile de interventie pot veni foarte repede.

                Ma pun eu in situatia de masina stricata, noaptea, pe ploaie, cu masina plina.
                Da, inconstient sa pleci cu rabla, dar uneori nu ai incotro.

                Nu ai baliza spaniola in usa!

                Tragi masina pe dreapta, dar nu chiar pe dreapta ca trebuie sa iasa lumea din masina.
                Te gandesti unde e triunghiul, poate in portbagaj, sub valize.
                Masina s-a oprit, incep ultimele 20 de minute din viata, pe DEx12.

                Te asiguri sa poti iesi din masina, trebuei sa iei vesta reflectorizanta.
                Te-a ratat un autotren deja.
                Se instaleaza panica.

                Nu mai scriu la scenariu, ca e de groaza.

                Drumuri line sa aveti!

                Calafat - Severin - Lugoj

                F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • F Conectat
                  fulgernc @JohnDoe
                  ultima editare de fulgernc

                  @JohnDoe
                  Am văzut jucăria aceea în funcțiune. Are doar două avantaje. Semnalul trimis și vizibilitatea noaptea , sau în condiții de ceață. Valabil și ptr echipele de intervenție ca să te licalizeze rapid in situ. Și faptul că ptr mulți șoferi e ok că nu mai trebuie să se dea jos din mașină(o condiție esențială , după părerea mea , în majoritatea condițiilor de trafic. E esențial să nu te dai jos , până nu ai făcut o evaluare a situației. Care trebuie făcută în mașină. În mașină ești protejat). Dar triunghiul nu trebuie înlocuit. Ajută la atenționare și prevenție. E esențial.

                  Chestia cu părăsitul mașinii e una din cauzele principale de accidente grave. Trebuie făcută numai când condițiile o permit. În alt fel râmăi în mașină "priponit" în centură. Ptr că mașina are sisteme de siguranță și gabarit cât să încapă pe aceaste benzi. Părăsirea vehiculului trebuie făcută numai după o evsluare a situației. În nici un caz nu ești mai protejat la un metru în fața mașinii , sau în lateral. Un eventual impact împinge autoturismul ..și poate desprinde părți din el.

                  F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • F Deconectat
                    Flo87 @fulgernc
                    ultima editare de

                    Între timp Bulgaria a redus la jumătate numărul de accidente pe sectoarele unde au montat camere ce calculează viteza medie.

                    Bulgaria: Accidentele rutiere au scăzut cu peste 50% pe drumurile unde au fost instalate în urmă cu două luni camere care măsoară viteza medie

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de vancouver

                      O stire din feroviar, dar dupa parerea mea rezolvarea tine intr-o oarecare masura de rutier. Adica pasaje peste CF pe care se circula cu viteza superioara (sa zicem 120 si peste). Cu inchiderea trecerilor vechi, nu precum la Drajna, unde trecerea veche a fost pastrata sub pasaj (aberant), desi pasajul este special prevazut cu sensuri giratorii la ambele capete, sa deserveasca toate directiile.

                      Adrian Bărbulescu  /  dec. 3

                      104 accidente la trecerile la nivel în 2025, soldate cu 13 decese

                      104 accidente la trecerile la nivel în 2025, soldate cu 13 decese

                      În primele 11 luni din acest an s-au înregistrat 104 accidente la trecerile la nivel, de pe rețeaua CFR, aproape la fel ca în întregul 2024

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • A Deconectat
                        Azzl @vancouver
                        ultima editare de Azzl

                        Acest mesaj a fost șters!
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • First post
                          Last post