Centuri rutiere, inclusiv DNCB
-
Poate n-ar fi rau sa enumeram si centurile 1+1 inaugurate anul asta: Tg Jiu, Barlad, Sf. Gheorghe, Alesd, Baile Felix, Beius... Eventual si rateurile: Zalau, Focsani Nord (legatura DN2 - DN2D din contractul UMB pentru A7)...
Nu de alta, dar unele dintre ele aduc avantaje la acelasi nivel cu o autostrada in zona respectiva, dar la un cost de 10-15% din cel au unei autostrazi.
-
Uh, ce-am uitat: Timisoara Sud!
-
Cristian Marius Man
Centura Zalăului, 14 noiembrie 2024
-
Cred ca termina pana de 1 Mai...
2026! -
Centura Comarnic:
-
Air Design
Centura de Est Arad - 25.11.2024
-
VO Branesti:
PS. Acum vad ca filmarea e ceva mai veche, de acum 3 sapt. Intre timp s-au montat deja grinzi pe pasajul peste CF.
-
DNA si Parchetul European au facut azi o vizita de lucru la CNAIR:
-
-
Deschidere preconizata anul asta.
-
bravo. POOR
-
@mihai
centura asta imi da amintiri triste.De pe vremurile cand ne dadeam jos la Mako si intram in Romania....
valeu ce dezastru era, se statea la bariera de 2-3 ori daca nu o luai prin Arad...
si o mizerie de nedescris, vanzatori ambulanti la acele bariere, un drum rupt pe fosta centura Arad...
Doamne, ce vremuri. -
@UnulAltul A fost ,... incet ,incet se schimba infrastructura Romaniei .
Normal ,dorim sa fie acum...,dar asta e. -
Anul acesta o sa fie si un an record al centurilor rutiere (la nivel de DN). As vrea sa fac o statistica, daca mai stiti puteti sa ma ajutati / corectati:
Timisoara Sud - 26km
Tg. Jiu - 20 km
Barlad - 11 km
Sf. Gheorghe - 12 km
Vadu Pasii - 8 km *(1)
Alesd - 6 km
Sanmartin / Baile Felix - 6 km *(2)
Beius - 7 km
Osorhei - 6 km
inel metropolitan Oradea - 12 km deschisi pana acum din 17
TOTAL = 114 km !
*(2) in unele cazuri cum ar fi la Baile Felix mai sunt si km buni de drumuri de legatura, in cazul de fata aproape 3km, dar nu ii voi lua in considerare, nefiind de importanta nationala.
*(1) Legat de centura Vadu Pasii, ea nu se numara la km de autostrada, desi a fost facuta de UMB in cadrul A7. Totusi sunt 8 km de drum nou. Si mi se par de importanta nationala, leaga DN2 de A7, chiar daca in acte figureaza ca drum judetean.
Ar mai fi, dar din cate stiu inca nu sunt gata:
Biharia = 5,6 km
Fagaras = ?Astept pareri si sau completari.
-
o mica centura insa foarte utla pe relatia Bistrita - Satu Mare, chiar si pentru Bistrita-Cluj.
Astăzi, 11.12 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Drum de conectivitate la drumul de mare viteză Dej – Bistrița'', județul Cluj
Scurtă descriere
Municipiul Dej este traversat de drumul național DN 1C, iar în partea de nord-est acesta se intersectează cu DN 17, în zona administrativă, sectoarele de drum având și funcțiuni de stradă, respectiv strada 1 Mai și strada Bistriței.
Pentru scoaterea traficului greu și de tranzit din interiorul municipiului este prevazută realizarea unui drum care sa ocolească zona urbană, să asigure conexiunea între DN 1C ( str. 1 Mai) - DN 17 ( str. Bistriței) și totodată să asigure conectivitatea cu viitorul drum de mare viteză Dej — Bistrița, având în vedere că traseele existente preiau tot traficul de tranzit pe direcția Cluj - Napoca — Baia Mare și Cluj-Napoca — Bistrița, ce conduce frecvent blocaje de trafic cu timpi de așteptare foarte mari. Prin realizarea acestui obiectiv se urmărește fluidizarea traficului în zona de referință, sporirea măsurilor de siguranță rutieră, reducerea timpilor de deplasare.
Instrument motivare
textul complet al proiectului actului respectiv
ANEXA
MT
Profil transversal: drumul este prevăzut cu 2 benzi de circulație 2x3,50 m, spațiu verde, pista de biciclete și trotuar, poziționate pe partea stânga a drumului.
Intersecțiile cu DN 1C și DN 17 de la cele două capete ale drumului nou vor fi amenajate cu sensuri giratorii, având raza interioară de 6.00 m, supralargire de 2.00 m, benzi de circulație în girație de 5.50 m și raza exterioară de 25.00 m. Se prevăd insule separatoare între benzile de intrare ieșire.
Trotuare, piste pentru biciclete: pe intregul traseul sunt prevăzute, pe partea stângă, în sensul kilometrajului, un spațiu verde cu lățimea de 1,00 m, după care se va realiza pista de bicicliști în dublu sens cu lățimea de max. 2.00 m, mărginita de trotuar, cu lățimea de 1,50 m.
Se va monta parapet pietonal între trotuar și taluzul de pe partea stângă, iar între pista de biciclete și partea carosabilă, pe amplasamentul spațiului verde se va amplasa parapet de siguranță.
Lucrări de artă
Pod nou cu 1 deschidere peste râul Someș (1—99.00 m) — L=105.20 m
Podul are structura mixtă oțel-beton cu schemă statică de arc cu tirant o deschidere de 99.00 m și o lungime totală de 105.20 m. În sens transversal podul este prevăzut cu o parte carosabilă de 8.00 m; pista de bicicliști de 2.00 m și două trotuare a câte 1.50 m (stânga) respectiv de 2.00 m partea dreaptă.
Suprastructura podului nou, va fi realizată, din patru arce metalice, grupate câte două în zona trotuarelor. Arcele din vecinătatea căii sunt dispuse vertical și sunt legate la partea inferioară prin intermediul a două grinzi principale (HE 1000B) cu rol de tirant. Arcele marginale sunt dispuse înclinat și au ca principal rol asigurarea stabilității arcelor verticale, prin intermediul unor elemente de legatura orizontale. Grinzile principale sunt legate transversal cu antretoaze (HEI 000B). Acestea au rolul de a prelua încărcările și a le transmite la arce și tiranți (0120 mm).Pod peste canal colector cu o singura deschidere (1=24.00 m) — Ltotala=30.20 m
Podul este prevăzut cu o singura deschidere de 24 m, realizat din IO grinzi prefabricate din beton precomprimat tip T cu înălțimea de 1.05 m având o lungime totală de 30.20 m. Gabaritul podului, în sens transversal are prevăzut o parte carosabilă cu lățimea de 8.00 m, o pistă de cicliști de 2.00 m lățime și un trotuar de I .50 m lățime pe partea stângă și un trotuar de 2.00 m lățime pe partea dreaptă. Spațiul de libera trecere pe sub pod va fi de aproximativ 3.50 m. La partea superioară a grinzilor se prevede o placă din beton armat clasa C35/45 cu gosime variabilă 14 - 22 cm. Grinzile prefabricate vor rezema pe banchete prin intermediul unor cuzineți și a unor aparate de reazem din neopren fixe și mobile.Pasaj superior peste Magistrala CF 412
Pasajul superior cu 9 deschideri (4x30.00 m + 1x76.90 m + 4x30.00 m), are lungimea totală de 497.00 m, este situat într-o curbă la dreapta cu raza de 360.00 m. Gabaritul pasajului, în secțiune transversală, include partea carosabilă cu lățimea de 8.00 m, o pista de cicliști de 2.00 m lățime și un trotuar de 1.50 m lățime pe partea stângă și un trotuar de 2.00 m lățime pe partea dreaptă.
Suprastructura: deschiderea centrală cu lungimea de 76.90 m va fi realizată din patru arce metalice, grupate câte două în zona trotuarelor. Arcele din vecinătatea căii sunt dispuse vertical și sunt legate la partea inferioară prin intermediul a două grinzi principale (HE 1000B) cu rol de tirant. Arcele marginale sunt dispuse înclinat și au ca principal rol asigurarea stabilității arcelor verticale, prin intermediul unor elemente de legatura orizontaleValoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA): 178.799 mii lei
(în preţuri la data de 30.09.2024/ 1 euro =4,9756 lei)din care C+M (inclusiv TVA): 156.416 mii lei
Finanțarea investiției:
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. -
Arad Est de la DRDP Timisoara:
-