Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A5 București - Giurgiu + A7BG Ruse - Veliko Tarnovo

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    16 Mesaje 7 Posters 952 Vizualizări
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      lucrari la centura Byala la sud de Ruse spre Veliko Tarnovo:

      https://www.youtube.com/watch?v=Y1PE8oq1PWI

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver @vancouver
        ultima editare de

        Mădălina Podaru  /  oct. 24, 2024  /  Rutier

        Drumul de Mare Viteză București - Giurgiu. CNIR a lansat licitația pentru proiectare / Contractul are o valoare de 44 de milioane de lei, finanțarea este din fonduri UE

        Drumul de Mare Viteză București - Giurgiu. CNIR a lansat licitația pentru proiectare / Contractul are o valoare de 44 de milioane de lei, finanțarea este din fonduri UE

        Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat, joi, că a lansat licitația pentru proiectarea Drumului de Mare Viteză București - Giurgiu,

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • M Conectat
          mihai @vancouver
          ultima editare de

          Inteleg intrucatva logica variantei care incepe din Corbii Mari, in sensul ca dirijezi traficul de tranzit spre Bulgaria - Turcia cat mai departe de Bucuresti. Totusi, varintele care pornesc si A1 duc la un tronson comun A5/A6, adica la repetarea greselii din nord cu tronsonul comun A3/A7. Sunt tronsoane care se vor bloca la 1-2 ani dupa deschiderea respectivelor autostrazi.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Sa notam ca mai exista o varianta in discutie, cu intrarea in Bucuresti via DR9:

            variante 2024.jpg

            sursa: https://www.facebook.com/CNIRSA/posts/pfbid0SEKNDgVSC6wbCrJMYWVwxNv6x7MyeARqknnY6UoBkdmrj4GzXAAbDCS4dKmY3pHRl

            Eu prefer aceasta varianta, cea mai estica. Are urmatoarele avantaje:

            • folosește alte artere de intrare în București față de A6 și DN5, degrevându-le astfel pe acestea, creând alternative.
            • nu se termină în A0 sau DBCB, adică nu adaugă trafic total inutil pe A0, cum era într-o variantă anterioară
            • se bifurca la intrarea in Bucuresti, asa cum si A3 se bifurca acum si nu sunt ambuteiaje - in schimb avem exemplul prost al A1, care intra fara bifurcatie si este jale in Militari si pe A1 la intrarea in Bucuresti
            • oferă o șansă în plus și altor localități, nu doar fix celor de pe DN5. De-a lungul acestui traseu se afla o salba intreaga de sate si comune
            • este cea buna varianta pentru traficul greu care majoritar vrea sa continue pe axa sud-nord (adica legatura Ucraina+Moldova cu Bulgaria+Turcia).
            • este cea mai buna varianta pentru a ajunge de la Giurgiu+Ruse la aeroport Otopeni
            • este mult mai ieftin, fiind mult mai putini km de construit

            Dar de departe cel mai mare trafic este din si dinspre orasul de 2 milioane de locuitori: Bucuresti. Asa ca aici e cheia. Intrebarea cheie: care traseu duce la cea mai fluida intrare in Bucuresti / iesire din Bucuresti. Si clar aici castiga DR9.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • M Conectat
              mihai @vancouver
              ultima editare de

              Am mixed feelings despre varianta asta. Da, varianta cu intrare prin sud intr-un DR e mai buna decat celelalte.

              Pe de alta parte DR-urile astea sunt exact genul de drumuri care sunt demolate sau abandonate acum in occident pentru ca genereaza atat de mult trafic incat blocheaza orasul. Personal as anula proiectul acestor DR-uri acum, in fasa.

              C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • C Deconectat
                casio @mihai
                ultima editare de casio

                Dupa mine, Corbii Mari, all the way !
                Acolo merge grosul traficului suddunarean, nicidecum cel Nord-Sud spre Moldova si Ukraina : ultimul nu cred ca aduna, comparativ, mai mult de un sfert fata de cel spre vestul Eu.
                De altfel, asta e si ideea CNIR ca aceasta varianta sa materializeze- de facto- primul segment dintrun viitor al doilea inel de centura a Capitalei, unul la distanta.
                Caruia, adaug eu, i s-ar putea cumva circumscrie si planuitul DEx Gaesti-Targoviste- Ploiesti.Asta pentru o imagine macro.

                Drumuri spre izvoare

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Cristian Pistol

                  Cristian Pistol

                  Pas important pentru achitarea prin mijloace electronice a tarifului de trecere a podului de la Giurgiu! Data de 7 aprilie 2025 a fost stabilită ca termen limită pentru depunerea ofertelor la...

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de vancouver

                    A7 centura Biala (BG):

                    https://www.youtube.com/watch?v=sXF7GK1sKQQ

                    Pe scurt, fata de acum un an progresul este aproape nul.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • D Deconectat
                      daniel22_22 @vancouver
                      ultima editare de

                      Au si ei Aktorii lor.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • R Deconectat
                        rocklee
                        ultima editare de

                        o intrebare cati bani ofera UE pentru acest proiect .....

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          @rocklee nu stiu exact cat ofera UE, dar in mod normal ar trebui sa fie aceleasi conditii ca si pentru Romania. Au si ei fondurile de coeziune si la acest capitol cofinantarea este de 40%. Prin PNRR nu are cum sa fie, Romania fiind singura tara din Europa care are voie sa cheltuie bani din PNRR pentru autostrazi (ceea ce arata cat bull-shit pot sa mãnânce unii, care se dau aparatori ai neamului, cum ca vai vai noi acum suntem sclavii europenilor si nu stam cu fruntea sus sa negociem, bla bla bla... e fix invers si UE chiar incurajeaza acest mod de lucru: fiecare tara poata sa ceara exceptii sau derogari, poata sa contribuie la organizarea intregii UE, etc. Nu doar ca nu suntem sclavii UE, noi suntem UE! Si ca atare iata cel mai bun exemplu, banii din PNRR ii folosim la autostrazi pentru ca aici suntem in urma rau - in schimb bulgarii nu au cerut asa ceva, ei finanteaza doar cu bani din FC).

                          Contractul centurii Byala este semnat in 2022 pentru 450 de milioane euro si are ca termen anul 2028. Putem presupuna ca UE contribuie cu aprox. 180 milioane euro.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • M Deconectat
                            mike_us @vancouver
                            ultima editare de mike_us

                            @vancouver

                            Perioada de programare 2014-2020:
                            În cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, rata standard de cofinanțare era de 85% din partea UE și 15% contribuție națională. Totuși, pentru Axa Prioritară 1 – destinată dezvoltării rețelei TEN-T de transport rutier, care include construcția de autostrăzi și drumuri expres – s-a aplicat o rată de cofinanțare diferită, cu doar 60% finanțare din partea UE și 40% contribuție națională. ​
                            Grup Infrastructura

                            Perioada de programare 2021-2027:
                            Pentru actuala perioadă de programare, Programul Transport 2021-2027 prevede, în continuare, o rată de cofinanțare de 40% din partea UE și 60% contribuție națională pentru proiectele de autostrăzi.

                            Deci, finanțarea a scăzut la 40% partea UE, ceea ce înseamnă că trebuie să fim pregătiți să contribuim cu cea mai mare parte din fonduri.
                            Oricum, este mult peste ceea ce oferă PNRR, care este doar un împrumut cu dobânzi ceva mai mici.
                            Mie mi se pare pură propagandă felul în care a fost prezentat PNRR pentru autostrăzi anul trecut, de parcă ar fi fost 100% nerambursabil.
                            Aproape nimeni din media nu a explicat clar în ce constă, de fapt, PNRR pentru autostrăzi.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • C Deconectat
                              chapo
                              ultima editare de

                              Chiar daca este imprumut pe autostrazi, PNRR este mana cereasca pentru noi pt ca le facem la dobanzi infime. Ceea ce ar trebui sa zbiere toata lumea este ca se vor pierde banii pe feroviar unde sunt granturi (bani gratis)

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • R Deconectat
                                rocklee
                                ultima editare de

                                spunea cineva pe celalalt forum ca suma pentru acest proiect este undeva la 2,1 miliarde de euro podul plus drumurile de legatura ....am intrebat pentru am vrut sa stiu daca aceasta suma este oferita de UE ...
                                SI CUM VA FI IA IMPARTITA .....
                                cat Romania ....avand in vedere ca noi vom construi podul ....si cat Bulgaria

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • C Deconectat
                                  chapo
                                  ultima editare de

                                  Nu ai cum sa stii cat va costa podul Ruse. Aceasta suma de 2 miliarde e scoasa din burta de cineva…

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de vancouver

                                    Corect. Deocamdata nu se stie inca exact unde va fi amplasat, automat nici exact cat de lung va fi. Nici ce structura va avea. Sigur ca se pot face niste aproximari. Podul relativ similar de la Vidin-Calafat a costat 250 milioane de euro acum 15 ani. Poate ca acum o sa coste 500 de milioane. Podul de la Braila, care este mai lung, dar fara cale ferata, a costat 540 milioane - dar cu tot cu drumuri de legatura de 25km, o parte cu 4 benzi.

                                    La pod este posibil sa beneficiem de o finantare de 50% din fonduri UE si Romania sa puna restul de 50%. Daca nu 50% UE, atunci macar 40% UE.

                                    Drumurile de legatura si calea ferata pe partea bulgara le fac bulgarii.

                                    Mai devreme de 10 ani nu are cum sa fie gata.

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • First post
                                      Last post