A13 Sibiu-Brașov-Bacău
-
Evident ca rezolvarea nu este usoara. De aceea noi nu am cerut MUTAREA pe varianta 5, ci ANALIZAREA comparativa a acestei variante cu cea propusa de proiectant si CNIR. Analiza publicată și să vedem cu toții cum s-a luat decizia, cum au fost punctate plusurile și minusurile.
Un argument pro varianta CNIR (varianta rosie) este ca - pe termen lung - centura BV actuala va deveni supraaglomerata si va necesita upgrade. Ori varianta rosie ajuta la o descongestionare a acesteia si nu va mai fi nevoie de acel upgrade. Bine, cu mentiunea ca trebuie neaparat nod A13 / Dn11 la Harman, si nu cum e desenat acum fara nici un nod acolo.
-
Adica ce am scric acum 2 saptamani:
@vancouver a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:
In situatia in care se respinge varianta propusa de ASCORO prin comunicatul de presa si din diverse motive se insistă cu varianta roșie, propun ca măcar să fie pus în valoare traseul prelungit. Actualmente este propus un singur nod, ceea ce nu ajuta cu absolut nimic comunitatile din zona.
Propunerea de optimizare o vedeți mai jos, cred că se înțelege totul de pe schițe. Cu negru este propunerea mea:


Se observa cum, in varianta asta nu doar obtinem o legatura directa a DN1A cu autostrada, dar si pe directia Brasov spre Intorsura Buzăului, adică DN10, autostrada devine centura pentru Prejmer, ceea ce va elimina traficul greu din Prejmer si va usura naveta celor de pe DN10 spre Brasov.
In plus cele 2 noduri apropiate intre centura actuala Brasov (DN1K) și A13, va facilita trecerea de pe una pe cealaltă. Posibil să fie nevoie de 3 benzi pe sens pe acea mică porțiune de DN11.
-
De ce atât evaluarea CNIR cât și nuanțe din discuția noastră se fac de parcă autostrada ar deservi un sfert de județ Brașov? După mintea mea, și sper că nu am luat-o la pădure încă, autostrada deservește legătura între Moldova centrală si de sud cu sudul Transilvaniei și mai departe cu Europa. Nu ar trebui să excludem interesele Prejmerenilor din discuție, dar frățioare, cred că este grav că suntem unde suntem. Cred că e grav simplul fapt că cineva a gândit să proiecteze un monstru mai mare ca la Focșani.
.
Ceva este structural nesănătos în modul în care se proiectează. Nu pot să îmi explic cum pe oamenii ăștia nu îi interesează nota de plată pe care o lasă în urmă. -
@George-H Sunt de acord cu tine. Este o autostradă de tranzit principală ( ca altfel ar fi un nonsens să dăm miliarde prin pasul Oituz) și nu au ce căuta în discuție autoritățile locale din Prejmer. Nici măcar cele din Brașov. Dacă ar fi după mine nu aș sta la discuții și aș face varianta mai scurtă cu 13 km și mai depărtată de Brașov, deci fără risc de ambuteiaj la ore de vârf, așa cum este și la Timișoara și Cluj și e bine așa. Iar pe traseul roșu se poate face un drum 1+1 la care sa contribuie cu 10-15% și CL din Brașov, Prejmer și restul localităților, dacă-și permit.
-
Stiu ca in aparenta e o bazaconie. Dar uitandu-ma pe harta cu zone protejate ma intreb de ce nu este o varianta spre Sfantu Gheorghe prin Valcele? Si daca imi spune cineva ca este traseu sinuos ii arat traseul actual :)
-
@Azzl e complicat în zona Vâlcele. Între Araci și Vâlcele e o vale foarte îngustă și construită. În zona Sfântu Gheorghe îți va trebui un tunel să te scoată dinspre Vâlcele spre Chilieni. Soluțiile trebuie să fie la sud de Araci și la nord de Lempes.
Pentru mine o enigmă e de ce nu îmbunătățesc soluția inițială prin
- tunel cut and cover în zona poligonului
- modificarea traseului la Ilieni să fie mai departe de case și fermă
- construcția pe zonă LEA la Podu Olt
-
Ce părere aveți despre un set de adrese către politicieni cheie? Eu cred că încă există oameni de bună credință și de minimă viziune în politică. Domnul prim-ministru, spre exemplu, nu cred că are timp să știe (să fi aflat) de baliverna care se clocește pe A13 și nu cred că ar fi nici bucuros să audă că în timp ce el se luptă cu deficitul și taie de pe unde apucă, CNIR își bate joc de câteva sute de milioane de euro.
L.E. pentru claritate:
Cred că astfel putem mobiliza pentru A13 câteva voci cu un reach mult mai mare decât avem noi. Poate unii vor să preia sopul nostru pentru a câștiga capital de imagine. Poate unii vor constata pur și simplu că e un abuz care trebuie îndreptat. Poate unii se vor simți obligați să ia atitudine doar ca să nu fie arătați cu degetul. Poate unii vor să facă un spectacol populist din asta. Pe noi ne doare ca subiectul să prinda vizibilitate.
Ca să intru si mai mult în idee, trebuie punctat colo unde au și obligatia de a răspunde, la politicieni cu o funcție publică atașată. Iar rezultatul final al acestei serii de petiții/adrese, ar putea fi apetisant pentru un outlet media. -
Din pacate se pare ca suntem in situatia in care CNIR a vazut mesajele si ideile noastre, dar nu vrea sa revina asupra traseului si deja s-au facut pasi inainte pe traseul rosu. O revenire ar inseamna ca cineva sa-si asume ceva, mai ales ca ar fi nevoie de bani in plus dati firmei de proiectare. Da stiu, ar fi doar o fractiune de bani raportat la cat o sa coste traseul prelungit si la banii pe care romanii o sa-i piarda facand ocolul, dar fiecare functionar in felul lui e legat de maini si nu poate sa puna in balanta niste costuri viitoare mari cu unele imediate mici. Pur si simplu aceste costuri imediate mici probabil nu pot sa fie justificate si deci nu intra in calcul.
Nu e cea mai fericita situatie, dar cred ca putem cel mult sa venim cu propuneri de noduri optimizate etc pe traseul rosu, pentru ca macar sa beneficieze comunitatile locale.
-
-