Brasov - Focșani
-
Salutare tuturor!
Dacă tot ne-am apucat de construit tuneluri pe autostrăzi, oare nu ar fi mai bine dpv al conectivității Estului și S-Estului României cu centrul și V-estul + conectivitatea militară (Poligon Cincu, Brașov - Poligon Smârdan, Galați o autostradă Brașov - Focșani?
Ceva de gemul desenat de mine... undeva din zona Târgu Secuiesc A13 să meargă fie pe lângă Ojdula fie pe lângă Ghelnița ( pe unde e mai scurt și mai bine) ca să ajungă la râul Putna (altitudine cca 900 m) prin tunel de 3-4-5 km (în funcție de varianta aleasă), și apoi să meargă paralel cu râul Putna, pe lângă Lepșa, Vrancea cu nod descărcare, apoi Vidra, nod descărcare și să se descarce lângă Garofa, la N de Focșani în A7.
Ar avea cca 100 km din zona Târgu Secuiesc spre Focșani.
Ar fi de construit câțiva km de tuneluri, cel mai mare în jur de 3-5 km ca să treacă spre valea Putnei și apoi punctual câteva tuneluri mai mici.
Acest traseu ar favoriza o axă Est - Vest... de la Brăila-Galați la Brașov și mai departe.
Nu ar lua trafic de la A8, ar favoriza, cum am spus, mobilitatea militară, ar deveni o rută alternativă serioasă pentru litoral (când se va construi DX Brăila - Tulcea - Constanța).PS: Menționez că nu am fost niciodată pe acest traseu și nu cunosc zona.
-
@nykonn cred ca dupa ce se va face A13
-
@JohnDoe mă gândeam ca asta să fie noua A13... să nu mai meargă spre Răcăciuni ci spre Focșani

-
Mie mi se pare zona Lepsa mai greu de trecut decat Oituzul. Poate ca din cauza ca am trecut doar de 2 ori prin Lepsa și de multe ori prin Oituz, dar zona cu serpentine din Oituz este mai scurtă.
-
@nykonn Aveti timp, aveti carioci, aveti disponibilitati... dar nu asa se face treaba. O sa divaghez putin: 1. stiti cum se traseaza corect aleile intr-un parc? Initial nu se construieste nici una ( hai poate una , doua pe niste directii clare sau impuse; se asteapta ca sa se vada potecile create de oameni pe directiile necesare, apoi se construiesc aleile de traversare 2. oamenii au construit drumuri dupa potecile animalelor - dupa camile de ex, drumul vacilor in zona noastra (l-am gasit si in Ardeal, si in Moldova). 3. De ce nu va uitati dupa drumurile antice? Romanii au fost experti in constructia de drumuri. Pot sa confirm ca romanii au avut un drum de traversare a muntilor din zona depresionara Tg. Secuiesc -Sf. Gheorghe pana spre Focsani( sper sa nu fac vreo confuzie). Dar e o informatie colaterala pentru mine, nu stiu mai mult - nu m-a interesat.
-
Zona cu relief motan este mult mai scurta intre Tg. Secuiesc si Oituz. Chiar daca pe varianta spre Focsani poate nu se urca asa de sus sau e nevoie de un total mai mic de tuneluri, totusi orice km de autostrada prin zona de dealuri inalte sau prin munte cam tot aia costa si ar arunca in aer valoarea proiectului.
In schimb eu de la Onesti nu as mai urca pe dealurile subcarpartice spre Racaciuni, ci as merge prin vale spre Adjud. Evident mult mult mai ieftin, relief plan.
In 2022 am studiat o astfel de varianta si am pus-o pe diverse forumuri:
Click pe poze pentru dimensiune mai mare, apoi inca o data click pe zoom in pentru dimensiune maxima:

Si detalii din traseu:
km 1-7 (pe aici traseul oficial o ia total aiurea peste dealuri, desi evident se poate si prin vale mult mult mai ieftin):

km 10-15:

km 20-24:

km 33-38 pe curbe de nivel:

km 33-38 pe harta:

-
@vancouver varianta Adjud pt A13 e mai naturală și logică dar ideea de Răcăciuni a venit ca soluție de compromis pentru Bacău care a avut "mândria" știrbită din cauza A8. Pe principiul dacă tot nu se face prin Măgura hai sa băgăm autostrada pe un traseu la fel sau dacă nu mai greu prin Răcăciuni care include și niște dealuri de mămăligă.
-
Da, stiu cum a venit ideea cu Racaciuni. Culmea este ca chiar si eu propus-o la vremea cand traseul oficial mergea inca paralel cu DN11. Asta propuneam eu in martie 2020:

Si ce sa vezi, propunere acceptata

Dar in 2022 m-am razgandit ca iara nu-i bine...