Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    151 Mesaje 23 Posters 19.5k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • G Deconectat
      Gud @UnulAltul
      ultima editare de

      @UnulAltul
      Da. toate avizele si autorizatiile sunt emise.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • ncbN Deconectat
        ncb
        ultima editare de

        Autostrada A13 Sibiu - Fagaras | Stadiul lucrarilor | Lot 4 - 30.10.25
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
        • ncbN Deconectat
          ncb
          ultima editare de

          AUTOSTRADA A13 Sibiu - Făgăraș LOT 4 | Lucrări km 52-54 01.11.2025
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
          • ncbN Deconectat
            ncb
            ultima editare de

            Autostrada A13 Sibiu - Făgăraș | 05.11.2025 | Lot 3 complet
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
            • vancouverV Conectat
              vancouver @vancouver
              ultima editare de vancouver

              a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:

              Ce ziceti de alte 2 variante:

              1. Varianta galbena, care sa foloseasca culoarul de teren liber lasat de LEA. LEA urmand a fi mutate ele pe linia rosie. Avantaj imens ca se realizeaza un acces extrem de facil din Brasov spre A13 via DN11 atat spre Bacau cat si spre Sibiu, si invers de pe A13 de oriunde spre Brasov. Plus chiar legaturi cu centura Brasov spre Predeal / dinspre Predeal. Vedeti aici detaliul din plansa a doua.

              2. Varianta verde, scurta, cu tunel pe sub zona de dealuri inalte.

              varianta galbena 1.jpeg

              Revin cu detalii. Am analizat in detaliu varianta verde:

              • nu este nevoie de absolut nici un tunel, traseul urca de la aprox cota 500 la cota 570 (cel mai inalt punct la 590, unde se poate face un debleu de 20m adancime, astfel ca autostrada sa fie la cota 570), apoi coboara lent spre cota 540 si apoi inca o data spre 520 langa Sf. Gheorghe.
              • nu se mai intersecteaza limita teritoriala a UAT Sânpetru - avand in vedere ca am inteles ca investitia strategica cu dronele este pe teritoriul UAT Sânpetru.
              • varianta verde este cu 18 km mai scurta decat varianta rosie propusa de CNIR !!! 18 km !!! Adica 18*30= jumatate de miliar de euro mai ieftin
              • varianta rosie propusa de CNIR are nevoie de tunel de 600m sub dealul Lempes, zona protejata; varianta verde nu are nevoie de nici un milimetru de tunel

              Nu uitati sa faceti click pe poze sa le vedeti la dimensiunea maxima:

              VEDERE GENERALA:
              2025-11-09 - vedere generala.png

              DETALIERE ZONA TRECERE PESTE DEAL ARIUSD:
              2025-11-09 - detaliu trecere peste dealurile Baraolt.png

              ZOOM INCA O DATA PE URCAREA DE LA EST DE BOD:
              2025-11-09 - urcare Ariusd.png

              CT=cota teren
              CP=cota proiect

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • vancouverV Conectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Legat de declivitatea maxima, nu cunosc normele din România, dar in Germania este asa:

                • 5% max in zone de deal
                • 6% max in zone de munte
                • in unele situatii exceptionale exista pe reteaua germana si declivitati peste 6%, pana la 7%

                De aceea am calculat cu 5%, care inseamna ca autostrada urca 5 metri la fiecare 100m, sau 10m la fiecare 200m. Sau in cazul concret de la cota 500 la 580 in 1600m, de la km 18+600 la km 20+200. Nu am tinut cont de curbele de racordare ale rampelor / pantelor diferite, dar nu schimba dramatic datele problemei.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                • G Conectat
                  George H
                  ultima editare de

                  @vancouver , și varianta albastră și varianta verde sunt ok. Dar cred că alta este discuția. Poate îmi scapă ceva... Totuși nu ar trebui să fim îngrijorați că se va merge pe varianta roșie?
                  Nu am interes în zonă, merg pe acel traseu maxim de două ori pe an, totuși simpla punere în discuție a unui astfel de teaseu mi se pare gravă, cu impact nu local ci național. Nu suntem noi cei care ar trebui să ia atitudine? Oare greșesc când estimez că dacă nu luăm noi atitudine nu va lua nimeni?
                  Repet, probabil îmi scapă mie ceva, nu sunt inginer nu sunt din domeniu.

                  vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Conectat
                    vancouver @George H
                    ultima editare de

                    @George-H Ba da, trebuie sa fim ingrijorati si chiar oripilati de varianta rosie si sper din suflet sa nu ramana. Da, ar trebui luata atitudine. Din pacate eu personal sunt mega prins zilele astea, nu am timp sa ma ocup de un comunicat.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • G Conectat
                      George H @George H
                      ultima editare de George H

                      Păi poate o postare de mai sus (31oct) să fie un început de fight back. Este evident realizată cu sprijin AI, necesită prelucrare, poate adaptare pe un ton mai echilibrat. Pot să o reformulez pe coordonatele pe care le stabilește echipa Ascoro.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • vancouverV Conectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Da, ok. Da-i AI sa faca ceva la nivel de comunicat de presa cursiv, mai putin cu puncte. Evita sau elimina te rog cuvinte gen "dezastruos" "suspiciuni" "presiuni" "esec total". In general punctul 4 poate fi scos complet, nu ajuta cu nimic sa aratam cu degetul, iar sansa sa existe interese locale de valorificare a unor terenuri este practic nula - despagubirile sunt derizorii, autostrada creeaza doar deranj.

                        Revenirea la varianta initiala este exclusa, nu are rost sa insisti cu asa ceva. Acolo discutam de un poligon militar si trebuie ocolit (pe raza localitatii Sanpetru).

                        Baga propunerea schitata de mine, alternativa "verde". Putem pune inclusiv toate schitele, ca sa aratam ca exista o varianta fezabila, pe care o inaintam ca propunere.

                        La solicitari (fara urgente), raman:

                        • analizarea de variante alternative scurte, inclusiv varianta propusa de noi
                        • transparenta criteriilor de selectie traseu
                        • consultare publica reala (nu cu experti, ca aia costa si e nevoie de licitatie si nu mai terminam)

                        In nici un caz nu trebuie audit, acela iarasi inseamna licitatie si dureaza si apar alte idei ale inca unei parti si pana se pun toti de acord... Nu e cazul de demitere, nu ajuta cu nimic, ancheta nici pe atat - daca scrii asa ceva ii pierzi pe cei carora te adresezi si nu ne indeplinim scopul.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • G Conectat
                          George H
                          ultima editare de

                          Propunere alternativă de traseu pentru Autostrada A13 Brașov–Bacău

                          Comunicat de presă – Asociația Construim România

                          @CNIR @Ministerul Transporturilor și Infrastructurii @Ministerul de Finanțe @Ministerul Economiei

                          Asociația Construim România a analizat traseul propus pentru Autostrada A13 Brașov–Bacău și semnalează o serie de neconcordanțe tehnice și economice care pot afecta eficiența și sustenabilitatea proiectului. Analiza noastră indică necesitatea reexaminării unor porțiuni ale traseului pentru a optimiza costurile, consumul de resurse și timpul de parcurs, fără a compromite cerințele tehnice sau constrângerile de securitate existente.

                          Observații privind varianta actuală
                          Traseul propus prezintă o deviație amplă spre sud-est, ceea ce conduce la o creștere semnificativă a lungimii totale a autostrăzii — estimată la 18 km în plus față de legătura directă Brașov–Bacău.
                          Estimările inițiale indică o creștere substanțială a costurilor de construcție, generate de lungimea suplimentară a traseului. Fiecare kilometru în plus presupune un cost mediu de aproximativ 5–6 milioane de euro, ceea ce, pentru o prelungire de circa 18 km, se traduce în aproximativ 100 de milioane de euro cheltuiți suplimentar.
                          Pe lângă investiția inițială, lungimea crescută a traseului implică și costuri operaționale permanente. Pentru un trafic estimat la 10.000 de vehicule pe zi, distanța suplimentară ar genera un consum mediu suplimentar de aproximativ 2,5 litri de combustibil per vehicul, adică peste 4,5 milioane de litri anual, echivalentul a aproape 32 de milioane de lei pierdere economică pe an.
                          În plus, cei 18 km suplimentari înseamnă aproximativ 10 minute de timp pierdut pentru fiecare vehicul, ceea ce, la nivelul traficului zilnic, se traduce în peste 600.000 de ore cumulate anual - valoare economică pierdută.

                          Context și constrângeri tehnice
                          Înțelegem că varianta inițială a traseului, mai scurtă, traversează un poligon militar situat pe raza localității Sânpetru, fapt ce impune ocolirea zonei. Cu toate acestea, considerăm că există soluții de optimizare care pot menține un traseu echilibrat din punct de vedere tehnic, fără a afecta obiective militare sau infrastructură critică.

                          Propunerea alternativă („varianta verde”)
                          Asociația Construim România a elaborat o propunere alternativă de traseu, „varianta verde”, care respectă constrângerile impuse de obiectivele de pe traseu și reduce semnificativ lungimea totală comparativ cu actuala variantă luată în calcul de CNIR.
                          Această soluție urmărește:
                          • Scurtarea distanței totale între Brașov și Bacău;
                          • Reducerea costurilor de execuție și operare și, în mod evident, respectarea principiilor de utilizare a fondurilor publice;
                          • Integrarea eficientă în rețeaua TEN-T;
                          • Menținerea unui echilibru între siguranță, eficiență și impact asupra mediului.
                          "Varianta verde" propusă de ASCORO:
                          • Urcă de la aproximativ cota 500 la cota 570 (cel mai înalt punct la 590, unde se poate face un debleu de 20 metri adâncime, astfel încât autostrada să fie la cota 570), apoi coboară lent spre cota 540 și apoi încă o dată spre 520 lângă Sf. Gheorghe.
                          • Nu se intersectează limita teritorială a UAT Sânpetru - având în vedere că se pare că investiția strategică este pe teritoriul UAT Sânpetru.
                          • Varianta verde este cu 18 kilometri mai scurtă decât varianta roșie propusă de CNIR!
                          • Varianta roșie propusă de CNIR are nevoie de tunel de 600 de metri sub dealul Lempeș, zonă protejată, iar varianta verde nu are nevoie de niciun metru de tunel.

                          Asociația Construim România solicită autorităților:
                          Analizarea de variante alternative mai scurte, inclusiv „varianta verde” propusă de noi;
                          Transparență totală în criteriile de selecție a traseului final al autostrăzii;
                          Desfășurarea unei consultări publice reale, care să includă reprezentanți ai comunităților și organizațiilor interesate.

                          Considerăm că Autostrada A13 este o investiție strategică pentru conectivitatea Moldovei și Transilvaniei, iar deciziile privind traseul trebuie să reflecte eficiența, sustenabilitatea și interesul public, pe termen lung.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                          • vancouverV Conectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            Intre timp stiu destul de precis unde este poligonul militar si cred ca varianta prezentata anterior inca trece prea aproape. De aceea am analizat inca o varianta.

                            Si ... ce sa vezi ... este chiar mai buna. Nu mai scurta, ci usor mai lunga, dar urcarea pe dealul Ariusd nu mai necesita declivitate de 5%, ci merge si cu 3%. Mult mai bine pentru camioane si mai putin periculos la coborare:

                            Am botezat-o varianta 4:

                            2025-11-12 - varianta 4.png
                            (click pe poze pentru zoom mai mare)

                            Detaliu urcare pe dealul Ariusd. Am avut grija sa raman la ceva distanta de casele din satul Ariusd, dar oricum acolo autostrada va fi cocotata pe un viaduct, cam la 15-20m peste nivelul solului:
                            2025-11-12 - varianta 4 detaliu deal Ariusd.png

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • First post
                              Last post