Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Economie

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    68 Mesaje 13 Posters 2.8k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • D Deconectat
      Duta C @Azzl
      ultima editare de

      @Azzl Asta da investiție.......statul trebuie să încurajeze aceste investiții!

      JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • JohnDoeJ Deconectat
        JohnDoe @Duta C
        ultima editare de

        @Duta-C exact, statul poate incuraja astfel de investitii stand dracului la o parte si sa nu mai puna bete in roate investitiilor private.

        P.S. Cum era replica din Kapitalism - reteta noastra secreta,
        "Mergi la Constanta - e un baiat de al nostru acolo (n.r Nicusor Constantinescu) vedeti cum rezolvati voi ceva" ?

        Calafat - Severin - Lugoj

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          Andrada Ghira  /  nov. 6  /  Companii

          Makita, cu afaceri de peste 630 mil. euro în România, mută parte din producția din China către România, în contextul războiului tarifelor dintre SUA și chinezi - Economica.net

          Makita, cu afaceri de peste 630 mil. euro în România, mută parte din producția din China către România, în contextul războiului tarifelor dintre SUA și chinezi - Economica.net

          Makita a anunțat că va reduce producția de scule electrice din China destinate pieței americane din cauza imprevizibilității tarifelor americane și mută această producție către fabricile România și Thailanda, potrivit Nikkei Asia. Japonezii au făcut anul trecut afaceri de aproape 630 milioane de...

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • A Deconectat
            Azzl
            ultima editare de

            Si uite ce bine ar fi ca principalele localitati sa fie primitoare si sa pregateasca platforme moderne in aticiparea invetitorilor. Sa duca putere electrica, apa pentru hidranti si sprinklere, acces auto cu legaturi intre artere etc. sa aleaga Makita unde vine. Sa aiba si alta varianta decat extinderea fabricii de langa Bucuresti.

            F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Fiecare comuna din Romania ar trebui sa aibe o zona industriala si una logistica.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • F Deconectat
                fulgernc @Azzl
                ultima editare de

                @Azzl
                Îmi aduce aminte chestia asta de o întămplare din orașul cel mai apropiat de satul unde am reședința.
                Din cauza unei supraînărcări a luat foc un transformator electric. Din cauză că s-a construit haotic ..focul s-a propagat rapid. A ajuns focul la un depozit de lemne . Și s-a încendiat depozitul. Când au venit pompierii ..și când au cuplat furtunele la hidranți ..ce să vezi??? Hidranții nu aveau apă. De de nu aveau apă??? Ptr că administrația locală decisese că ținerea lor alimentați ...costă.

                3000 de comune. N'șpe mii administrații politice(primării) care se bat să facă ...ba drumuri cu piste de biciclete , care se surpă , ba drumuri care nu duc nicăieri ...ba hidranți. Pe care nu au bani să îi țină alimentați. Toți ăștia se bat să facă lucruri inutile ca să le arate cetățenilor cât de bravi sunt. Și că nu sunt plătiți degeaba. Până nu reduci administrațiile astea ..la treizeci la sută din cât sunt în prezent , și le corelezi cu nevoile reale ...ceea ce ne arată articolul respectiv , și ce ceri tu , e doar o himeră.

                Primul pas??? Nici o investiție care să necesite peste 50 angajați , care e situată într- o zonă rurală , înconjurată de vreo 5 sate , nu va funcționa în lipsa transportului public. De ce??? Ptr ca ai 300 locuitori de toți în fiecare sat , și doar vreo 25 la sută populație activă , și doar vreo 15 la sută din ăia , dornică și aptă de muncă. Care ..dintre administrații ar trebui să asume investiția și administrarea serviciului de transport???
                Întrebare , întrebătoare????

                La un moment dat se vorbea , tot ptr această zonă a mea , de racordarea la gaze. Știi cum era conceput "planul"??? Pe bază de cerere. Știi cum funcționau planurile de racordare la rețelele de apă???
                Sau , mai bine , în cazul rețelelor de canalizare??? Tot pe bază de cerere. Întrebarea mea , logică și firească , în anul 2025 dacă ai rețea de canalizare în fața unei proprietăți , situată în intravilan ...și nu ești racordat la rețeaua de canalizare , construcțiile de pe acea proprietate ar avea dreptul să fie locuibile????

                Cât timp nu ai o structurare administrativă ..exemplele de mai sus , vor fi "eratice" și singulare. Cum e dezvoltarea până în momentul de față.

                A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • A Deconectat
                  Adrianb1 @fulgernc
                  ultima editare de

                  @fulgernc a spus în Economie:

                  Primul pas??? Nici o investiție care să necesite peste 50 angajați , care e situată într- o zonă rurală , înconjurată de vreo 5 sate , nu va funcționa în lipsa transportului public.

                  Esti sigur? Stiu mai multe cazuri de fabrici cu mai mult de 50 de angajati in zona cu mai multe comune si fara nici un oras mare, lucreaza in ture, nu foloseste nimeni transportul in comun pentru ca le asigura angajatorul transport cu microbuze. As paria ca e mai ieftin decat transportul in comun, prost administrat si puternic subventionat. Primariile nici macar microbuzele de transport scolar nu sunt in stare sa le mentina in stare buna, alea primite gratuit prin programe guvernamentale, in nici un caz transport in comun. Primariile mici ar trebui sa se ocupe de strictul necesar in comuna, primarii si functionarii din primarii nu sunt experti in mai nimic, nici macar aia care se straduie. De unde sa invete? Nu e tocmai simplu. Stiu personal cativa primari de comuna, e unul care tot suna sa ceara sfaturi la fiecare cateva saptamani, cel din comuna vecina e un baiat de treaba, dar cam simplu, face si el ce poate, iar cel din oraselul din zona e genul de personaj cu care nu poti discuta pentru ca nu te poti intelege cu el, simplut dar cu pretentii.

                  Sau , mai bine , în cazul rețelelor de canalizare??? Tot pe bază de cerere. Întrebarea mea , logică și firească , în anul 2025 dacă ai rețea de canalizare în fața unei proprietăți , situată în intravilan ...și nu ești racordat la rețeaua de canalizare , construcțiile de pe acea proprietate ar avea dreptul să fie locuibile????

                  De ce nu? Exista cazuri in care oamenii au sursa proprie de apa, fosa proprie sau ambele, la sat sau chiar in Bucuresti, si vor sa fie independenti de retea. La Bucuresti am sursa proprie de apa, platesc canalizarea si voiau sa platesc si apa de ploaie care curge de pe casa in gradina. In nord unde am casa bunicilor, sunt conectat la reteaua de apa a comunei, dar nu exista canalizare, in schimb fiecare casa are cate un hectar de teren in jur, un grajd cu macar o vaca sau doua, canalizarea nu e o problema pentru ca cele 2 se combina si se rezolva impreuna. In ambele cazuri de vorba de intravilan, dar nu de case inghesuite una in alta si fara curti, acolo nu prea ai optiuni, dar nici nu putem generaliza ca orice casa fara canalizare in intravilan nu e locuibila.

                  F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • F Deconectat
                    fulgernc @Adrianb1
                    ultima editare de fulgernc

                    @Adrianb1
                    Păi , să le luăm pe rând. În prima parte doar îmi confirmi ceea ce am vrut să evidențiez. Ce ține de administrația politică. Primăriile. Incapacitatea lor administrativă de a gestiona și cele mai elementare servicii. Fie că vorbim de investiții ptr dezvoltare , fie ptr a administra eficient ceva. Să îți spun că nici măcar colectarea gunoiului menajer , ptr a fi preluat de firmele de salubritate nu o fac corect?

                    Asigurarea unui serviciu de transport de către o entitate privată e un cost în plus. Pe care trebuie să îl asume în faza investiției , și pe durata cât va exploata acea investiție. Tu vorbeai de măsuri care să atragă investitorii ??Cum se leagă una cu alta??Crezi tu că o platformă betonată și doi metri asfaltați ..legați la utilități , atrag , la modul global un investitor??? Să îți spun că e plină România de astfel de platforme , de clădiri , foste CAP-uri , rampe încărcare ..care stau în paragină??? Cu acces la utilități.

                    Să îți spun că pe zona N-E a Galațiului dispariția transportului interurban , feroviar , și rutier a antrenat o spirală negativă ce se retroalimentează??? Adică , până și transportul asigurat de Damen și Liberty , a fost redus progresiv , până va fi desființat total. Moment în care își închid porțile. Și chestia cu transportul era doar un exemplu. Sunt mai mulți factori.

                    Legat de utilități ptr populație. În intravilan dacă există rețele de canalizare , toate proprietățile cu drept de a fi locuite trebuiesc racordate. Obligatoriu. Ptr că lipsa racordării indică faptul că apele reziduale se deversează undeva. În anul 2025 trebuie să înțelegem obligațiile ce decurg din a locui "împreună". În spații unde autoritatea îți pune la dispoziție servicii. În lipsa lor contaminezi apa , solul , etc. În N'șpe sate din România sunt N proprietăți în sate , unde se deversează apele reziduale direct în șanțuri , la marginea drumului , sau în apele din apropiere. Racordarea la apă potabilă , gaz și electricitate ..da. E opțională și poate continua așa.

                    Primăriile actuale de la sate și comune nu pot căuta și stimula investiții pe un palier ce depășește magazinul din sat ptr că nu au cunoștințele necesare și competențele. Ei nu pot îndruma beneficiarii ajutorului social către reîncorporare în piața muncii. Aceste primării (60-70 la sută din ele) trebuie să dispară , să preia un rol pur administrativ și să își extindă și să recupereze competențe. Să devină un fel de cartiere ale unor UAT-uri mai mari. De abia atunci se ajunge pe o structurare administrativă ..în care administrațiile cu putere să poată stimula investițiile și să creeze micro clustere economice. Pe bază de sibergii , avantaje zonale , etc , etc.

                    A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • D Deconectat
                      Duta C
                      ultima editare de Duta C

                      DAC revine pe piaţă cu o gamă de vehicule electrice produse în România

                      Autovehicule DAC S.A., unul dintre brandurile emblematice ale industriei auto româneşti, a anunţat relansarea sa oficială, odată cu preluarea integrală a mărcii de la Roman Braşov şi lansarea unei strategii de electrificare completă a flotei comerciale, potrivit unui comunicat transmis redacţiei.

                      Compania îşi propune să devină un jucător major pe piaţa europeană a vehiculelor comerciale electrice, concentrându-se pe dezvoltarea, proiectarea şi producţia locală. „DAC a fost întotdeauna sinonim cu vehiculele robuste, concepute pentru a face faţă provocărilor României. Acum ne reinventăm, păstrând ADN-ul mărcii şi integrând cele mai avansate tehnologii electrice”, a declarat Sergiu Bolocan, CEO Autovehicule DAC S.A.

                      Printre realizările recente se numără livrarea primului autobuz electric aeroportuar DAC Aerobus 14.100, aflat deja în exploatare pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, precum şi finalizarea primei autobasculante electrice din Europa de Est, DAC 90TEF.OH, destinată industriei extractive. În prezent, compania derulează contracte pentru mai multe microbuze şi autobuze electrice, inclusiv cu Primăria Municipiului Lugoj.

                      DAC mizează pe parteneriate durabile cu autorităţile locale, oferind vehicule adaptate nevoilor oraşelor şi comunelor din România. Potrivit conducerii, un camion electric de 7,5 tone poate aduce economii anuale de peste 30.000 de lei, iar o betonieră electrică de 40 de tone poate reduce costurile lunare cu peste 44.000 de lei.

                      În plan tehnologic, compania dezvoltă punţi motoare cu două unităţi electrice independente, menite să asigure o durată de viaţă de peste un milion de kilometri fără reparaţii capitale. În 2026, DAC va lansa un şasiu electric de 18 tone, destinat vehiculelor de salubritate.

                      „Trecerea la mobilitatea electrică este un parteneriat între sectorul privat şi stat”, a subliniat Sergiu Bolocan, cerând măsuri de sprijin pentru stimularea adoptării vehiculelor electrice, precum scutiri de taxe de parcare şi acces în zonele cu emisii reduse.

                      DAC şi-a propus să livreze peste 30.000 de vehicule electrice în următorul deceniu, depăşind recordurile istorice ale fostei fabrici de camioane din Braşov. „Nu mai este o chestiune de dacă, ci de când vom trece la transportul electric. Cei care se adaptează din timp vor avea un avantaj competitiv şi vor contribui la un viitor mai curat pentru România”, a concluzionat Bolocan.
                      Sursa : bursa.ro

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                      • A Deconectat
                        Adrianb1 @fulgernc
                        ultima editare de

                        @fulgernc a spus în Economie:

                        Asigurarea unui serviciu de transport de către o entitate privată e un cost în plus.

                        Fix pe dos. Te las sa descoperi singur de ce.

                        Să îți spun că pe zona N-E a Galațiului dispariția transportului interurban , feroviar , și rutier a antrenat o spirală negativă ce se retroalimentează??? Adică , până și transportul asigurat de Damen și Liberty , a fost redus progresiv , până va fi desființat total. Moment în care își închid porțile.

                        Nu din cauza transportului public. Cauza si efect, inversate?

                        Legat de utilități ptr populație. În intravilan dacă există rețele de canalizare , toate proprietățile cu drept de a fi locuite trebuiesc racordate. Obligatoriu. Ptr că lipsa racordării indică faptul că apele reziduale se deversează undeva. În anul 2025 trebuie să înțelegem obligațiile ce decurg din a locui "împreună". În spații unde autoritatea îți pune la dispoziție servicii. În lipsa lor contaminezi apa , solul , etc. În N'șpe sate din România sunt N proprietăți în sate , unde se deversează apele reziduale direct în șanțuri , la marginea drumului , sau în apele din apropiere. Racordarea la apă potabilă , gaz și electricitate ..da. E opțională și poate continua așa.

                        Stiu mai multe locuri in care exista apa potabila la poarta, dar nu si canalizare. Nu stiu unde crezi ca o primarie de comuna face statie de epurare a apelor uzate, costa mai mult decat isi permit. Si nu stiu ce probleme cu apele reziduale vezi tu, dar de mii de ani satele nu au avut canalizare si nu au fost niciodata probleme de contaminare a solului sau a panzei freatice. La mine in curte (in nord, nu in Bucuresti) vacile si caprioarele "polueaza" mult mai mult decat oamenii, dintotdeauna, si nu e nevoie ca primaria sa faca nimic. Iarna gunoiul de grajd se imprastie ca ingrasamant pe terenuri. Nu e cazul in Chiajna sau Berceni, dar majoritatea tarii nu are asemenea densitate si asemenea probleme. Si as fi fericit cand oamenii ar folosi mai rar sau deloc "obligatoriu" in privinte in care nimeni nu impacteaza negativ pe nimeni, "victimless crimes". Suna a nea'Nicu intr-o zi obisnuita de munca si cred ca majoritatea romanilor nu pot sa gandeasca altfel, sunt cateva generatii pierdute.

                        Primăriile actuale de la sate și comune nu pot căuta și stimula investiții pe un palier ce depășește magazinul din sat ptr că nu au cunoștințele necesare și competențele. Ei nu pot îndruma beneficiarii ajutorului social către reîncorporare în piața muncii. Aceste primării (60-70 la sută din ele) trebuie să dispară , să preia un rol pur administrativ și să își extindă și să recupereze competențe.

                        O mare contradictie intr-o propozitie. Sa dispara sau sa aibe un rol administrativ? Problema e ca primariile au voie sa faca si alte lucruri decat administrative, mai nou primariile sunt mici centre de afaceri, majoritatea doar paguboase, cu voia legii.

                        Să devină un fel de cartiere ale unor UAT-uri mai mari.

                        Lol, din putul gandirii. Silistea Gumesti sa devina cartier al Pitestiului, asta ai vrut sa spui? Pastram doar capitalele de judet si orasele peste 50,000 de locuitori ca centre administrative si primarii de acolo o sa conduca comune care nici nu stiu unde sunt pe harta, cu probleme de care nici nu vor sti vreodata si vor implementa solutii de care nu au auzit? E o metoda buna sa deconecteze administratia de realitate, recunosc ca nu mi-a trecut prin cap. Poate renuntam la primarii si punem AI sa administreze, e mai ieftin.

                        F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • A Deconectat
                          Azzl
                          ultima editare de Azzl

                          Ștefan Both  /  nov. 7  /  Investiții

                          Producătorul austriac de biciclete Simplon își mută producția la Timișoara. Noua linie se va deschide în fabrica Corratec: „România oferă costuri operaționale mai mici”

                          Producătorul austriac de biciclete Simplon își mută producția la Timișoara. Noua linie se va deschide în fabrica Corratec: „România oferă costuri operaționale mai mici”

                          Producătorul de biciclete Simplon din landul austriac Vorarlberg mută o parte din producție în România și, în același timp, reduce cu aproximativ 20%

                          „Austria își pierde tot mai mult atractivitatea pentru afaceri. Prețurile ridicate la energie, lipsa forței de muncă și birocrația excesivă determină tot mai multe companii să se relocheze în străinătate. Acum, un alt producător tradițional austriac a decis să plece”, scriu cei de la exxpress.at.

                          Compania a anunțat că noua unitate de producție va fi deschisă la Timișoara, în colaborare cu firma Iko Sportartikel, compania-mamă a mărcii germane de biciclete Corratec. Astfel, linia de asamblare va funcționa în cadrul fabricii Corratec, care operează în capitala Banatului din vara anului 2022 și unde se produc deja mai multe mărci internaționale de biciclete.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • A Deconectat
                            Azzl
                            ultima editare de

                            „Marioneta Kremlinului”. Gunvor renunță la oferta de 22 de miliarde de dolari pentru Lukoil, după ce SUA a anunțat blocarea tranzacției

                            „Marioneta Kremlinului”. Gunvor renunță la oferta de 22 de miliarde de dolari pentru Lukoil, după ce SUA a anunțat blocarea tranzacției

                            Elvețienii de la Gunvor au declarat că renunță la oferta de 22 de miliarde de dolari pentru achiziționarea activelor Lukoil din străinătate, după ce SUA au blocat tranzacția.

                            Nu suna bine lipsa de interes pentru Petrotel intrucat opereaza pe acceasi tehnoligie cu petrol greu rusesc. La fel ca MOL Ungaria. De aici si disperarea Ungariei. Totusi acolo se rafineaza o treime din volum. Petrotel nu poate rafina petrol Azer sau Kazah. Aparent costul regehnologizarii ar depasi costul constructiei unei rafinrii noi.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • F Deconectat
                              fulgernc @Adrianb1
                              ultima editare de

                              @Adrianb1

                              1. nu e "fix pe dos". Nu mă "lăsa" să descopăr. Faptul că se deduc cheltuielile din cifra de afaceri ..nu aduce ceva în plus.
                                2)nu sunt "cauze și efect" inversate. Exisă o relaționare între ambele. Nu mă apuc să mai scriu un comentariu larg , ptr că ieri din greșeală am șters unul. Dar , există o relaționare între bazin captare oferit de serviciile de transport pe ranguri. Distanțe. Acest bazin de captare cu cât se extinde pe distanță(20-30-50-70 km) și e mai dens , îți va acoperi mai multe zone rurale. Care au oameni mai mulți din profilul de angajat căutat de cele două exemple mari pe care ți le-am dat. Oameni dispuși să lucreze în condiții mai grele , pe bani mai puțini , și în ture.
                                E greu cu autosuficiența și ideile preconcepute.
                              2. locuitul în comun vine cu drepturi și obligații. Nu numai DREPTURI(să resaltez). Cum cred unii. Ptr că acest lucru a dus la mutilarea fațadelor în orașe. Ptr că unii au considerat că pereții de la etajul 4 le aparțin.

                              Pe timpuri nu se foloseau atâtea produse chimice ca în prezent. În momentul când ai o rețea de apă curentă aproape devine obligatoriu(uite că folosesc termenul din nou) să ai rețea de canalizare. Cu o rețea de puțuri , fântâni nu creezi un ciclu centralizat de ..."curgere" a apei . Să îi spun. Și rețelele îngropate , cu aerisiri controlate , sunt o chestie imprecindibilă ptr sănătatea populației de pe vremea imperiului roman. Ptr că nu e vorba numai de apa care se infiltrează ...ci , mai mult , de creearea de focare de infecție localizate în arii locuite. Și ...da , dacă e nevoie îți pot da exemple multiple ...per sat. Nu există sat fără această problemă.

                              Cât despre folosirea reziduurilor de la animale ..nu are rost să comentez. Sau sloganurile cu nea' Nicu. Demagogii și adepții curentelor progresiste folosesc acest "argument" ...când le lipsesc argumentele.

                              1. e contradicție ptr autosuficienți. Să îți explic. Primăriile au o aripă politică. Primarul , viceprimarul , consilierii. Primii doi , cu normă fixă(program/salariu) , ceilalți ..variabilă(plătiți la ședințe. De exemplu ptr comunele mici 500 ron per ședință). Și o aripă pur administrativă. Casieri , secretari , agenți agricoli , etc. Pe raza comunelor își mai desfășoară activitatea necontrolat , sau necoordonat de primării alte servicii. Reprezentanții în teritoriu cu gestionarea fondului forestier(pădurari/brigadieri) , a fondului de vânătoare(paznici vânătoare). Și reprezentați delegați în primării (administrați de acestea) ai mediului , apelor , etc(ăștia sunt de formă). Ce am spus eu doar denotă coerență administrativă. Ptr că eu propun eliminarea aparatului politic(prin scăderea în rang și centralizarea către UAT-ul superior. Adică primarul devine consilier permanent , ori viceprimar în UAT-ul superior , și vicele devine consilier fără normă fixă). Consilierii actuali dispar. Ptr că în majoritatea cazurilor nu se mai întrunesc criterii de reprezentare. Într-o comună ca a mea să ai 8-10 consilieri , înseamnă 1 la 1-2 familii.
                                Odată cu centralizarea (și reducerea inerentă)aparatului politic(numai economiile directe care se fac)(de ex 500 per ședință per două ședințe lunare per 3000 UAT-uri în țara asta..de bani aruncați) se extind și măresc competențele fostelor primării(între timp transformate în centre administrative. Adică ..ceea ce îi interesează pe cetățeni). Adică: se "readuc" competențe în primării. Paznicii de vânătoare , pădurarii ar trece să aibă birou fix , și orar obligatoriu de lucru cu publicul(o chestie necesară)(de 2-3 ori pe săptămână cam o oră , două). Pe de o parte. Pe de alta , secretarii , sau alte funcții ale primăriei ..trec pe poziția de a fi legătura cu publicul ptr accesarea fondurilor disponibile. Adică consultanți. Ca la bancă. Care să ajute oamenii prin informare și întocmire de dosare. Se "readuc" funcții în teritoriu(aleatoriu , nu în toate. După anumite criterii) precum inspectori de la mediu , reprezentanți de la ape , etc.
                                Plus , dacă ar fi după mine , aș înființa și o funcție ptr oameni de legătură privind oportunitățile economice , culturale , de patrimoniu. Adică ..disponibilitățile UAT-ului ..cu persoane dedicate ptr informare și îndrumare accesare.

                              Cât despre primării drept centre de afaceri ...îmi arată înțelegerea domeniului.

                              1. cât despre puțul gândirii...mai întâi caută în el , aprofundează "cercetarea" și după aceea ..vino cu opinii "tranșante".
                                Toate serviciile oferite de administrații vin într-o formă de "subsidizare". Se fac în comun. Devin relativ eficiente prin faptul că unul va folosi o proporție mai mică(insignifiant) dar plătește un cost fix de serviciu , și altul(poate cu posibilități mai reduse) folosește puțin mai mult , dar plătind același cost fix de serviciu. În principiu cu cât crești baza de contribuție(baza piramidei) cu atât împarți costurile fixe la mai mulți(întregul devine mai eficient). Alt principiu e că ..cu cât o rețea(sumă de rețele) devine mai uniformă , cu atât devine mai eficientă. Ptr că fondul de reparații devine comun(piese/fonduri) și deci cost mai redus per factură emisă. Alt principiu e că scazi costurile de implementare. Adică poți crea proiecte standard(cum au fost sălile de sport din epoca d-lui Năstase) pe care le implementezi regional/național. Și dintr-o dată ai economisit costurile cu proiectări/documentații. Ptr că ai un fidic roșu ptr toți.

                              Ca și normă generală serviciile mai complexe nu pot fi dezvoltate și administrate de administrații mărunte. De aceea e necesar să centralizezi politic și să descentralizezi administrativ. Nu știu dacă poți înțelege aspectul. Ptr că dacă vrei servicii mai bune și mai ample ptr populație și firme trebuie să gpsești formula să le oferi. Ca să ai aceea atractivitate economică de care vorbeai.

                              Nu să îi dai lui nea' Ghiță primaru' competențe să îți dezvolte un serviciu de apă curentă ...când se trezește el , și când dau 5 consilieri analfabeți cu brațul în aer...și el cu subsemnatul în hârtie ..fără un orizont în care să știe de un serviciu de preluare a apelor uzate. Punându-le la dispoziție fonduri ptr care se bat ...și două ghiduri administrative. După aia avem N rețele , toate făcute de proiectantul X , cum a condiderat necesar ..pe care le dăm în administrare unor firme de utilități. Care trebuie să vadă ce inventar de piese trebuie să caute ptr cinșpe mii modele de vane și contoare.

                              Nu știu dacă poți sesiza incoerențe ..și poți cuprinde întregul. Risipa și dezorganizarea. Orice societate avansată ..de când s-a inventat istoria ..s-a construit prin organizare și structurare. Nu cu haos ..și "lovituri de geniu".

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează -1
                              • First post
                                Last post