Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    717 Mesaje 20 Posters 127.1k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Conectat
      mihai @mihai
      ultima editare de

      Autostrada de Centură București #A0 Nord Lot 3 | Nod rutier cu DN2/E85 Afumați | #CCECC | 2024.10.17
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Nu e nici o confuzie. Banii din PNRR pentru autostrăzi vin 50% de la UE și 50% de la buget, dar și acei 50% de la UE nu sunt nerambursabili. Ci reprezintă un împrumut la rândul lor, bani pe care RO trebuie să-i dea înapoi cu dobândă!

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        M M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
        • M Conectat
          mihai @vancouver
          ultima editare de

          Ai vreun link la vreun document care sa spuna asta? Sunt realmente curios, pentru ca mi se pare neverosimil. Adica ori negociatorii romani din MT / MFin sunt incredibil de incompetenti, ori idea ca banii de la UE prin PNRR sunt imprumuturi nu e adevarata.

          In primul rand asta ar insemna o discriminarea a UE fata de Romania, respectiv sa dea inapoi banii din PNRR, in conditiile in care celelate tari primesc banii drept granturi. Ideea din spatele PNRR a fost relansarea economica post-Covid prin injectarea de bani in economiile tarilor din UE, nu dezechilibrarea finantelor nationale.

          Pana nu vad un document in care sa scrie ca Romania da banii din PNRR inapoi continui sa cred ca este o confuzie.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Nu e nici o discriminare, nu are nici o legătură cu România sau cu vreo negociere. De la bun început PNRR așa a fost construit, o parte granturi, adică bani pe care statele europene îi pun la bătaie ca și bugetul principal UE, și o parte împrumuturi luate direct de UE sau garantați de UE.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Deconectat
              vancouver @vancouver
              ultima editare de

              „Die ARF wird einerseits knapp zur Hälfte durch das EU-Budget gedeckt und andererseits zur Hälfte durch Kredite an die Mitgliedstaaten“

              de aici:
              https://www.bundesregierung.de/breg-de/aktuelles/eu-fonds-im-ueberblick-2137176#:~:text=Am Umfang von 723%2C8,durch Kredite an die Mitgliedstaaten.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • vancouverV Deconectat
                vancouver @vancouver
                ultima editare de vancouver

                Uite și pe românește:

                „Alocarea PNRR modificat este de 28,5 miliarde euro (14,9 miliarde euro sub formă de împrumuturi, 13,6 miliarde euro sub formă de granturi) și acoperă 66 de reforme și 111 investiții (177 de măsuri), structurat în jurul a 16 componente. Planul revizuit conține 518 ținte și jaloane, fiind aprobat în data de 11 decembrie 2023, prin emiterea unei noi Decizii de punere în aplicare de către Consiliul Uniunii Europene“

                de aici: https://oportunitati-ue.gov.ro/program/planul-national-de-redresare-si-rezilienta/#planul-national-de-redresare-si-rezilienta

                Autostrăzile sunt exclusiv pe împrumut, pentru ca nu sunt eco, iar România este cam singura țară care a primit prin excepție dreptul de a finanța autostrăzi din pnrr.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • M Conectat
                  mihai @vancouver
                  ultima editare de

                  Da, am gasit ca intr-adevar planul UE cu PNRR a fost 55/45% granturi / imprumuturi.

                  Recovery and Resilience Facility

                  Recovery and Resilience Facility

                  The Recovery and Resilience Facility helps EU Member States to make their economies more sustainable and addressing local challenges.

                  M U 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                  • M Conectat
                    mihai @mihai
                    ultima editare de mihai

                    Cu A0 Sud L3 ne-am sper ca ne linistim ca nicio sansa pentru finalizare in 2024. Presupunand ca totul merge struna, e nevoie de cel putin 3 luni pentru finalizarea pasajului DJ401A si a corpului A0 in zona.

                    Nu ca ar fi fost vreo sansa sa finalizez anul asta, plus ca oricum faptul ca va fi gata in primara lui 2025 e extraordinar.

                    [15 OCT 2024] Autostrada A0 sud lot 3 Relocare DJ401A aktor.
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • U Deconectat
                      UnulAltul @mihai
                      ultima editare de

                      @mihai

                      Salutare si bine v-am gasit si aici .
                      Era nevoie de o alternativa pe piata forumurilor din Romania. Ma bucur ca v-ati intors !

                      Ce bine ca in sfarsit e activitate la tunelurile de pe Margina-Holdea..
                      Ce experienta au bosniacii si a vazut cineva ce echipamente au adus?
                      Sau sunt doar cu mapa?

                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • M Conectat
                        mihai @UnulAltul
                        ultima editare de

                        @UnulAltul bine ai venit!

                        Intrebarea despre bosniaci este foarte corecta. Nu pare clar exact ce calificare au.

                        E adevarat ca Bosnia are 244km de autostrazi, practic integral prin munti si dealuri grele, majoritatea construite in ultimii 15 ani. Deci nu e greu de inteles de unde ar putea avea experienta. Dar cine sunt si daca sunt doar cu mapa, asta nu e clar.

                        Poate stie cineva mai mult.

                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • M Conectat
                          mihai @mihai
                          ultima editare de

                          Aktor mai au cateva saptamani si deschid pasajul DJ602 peste A0 in zona nodului A0/A1.

                          Apropo, stie cineva daca iesirea in configuratia finala a nodului A1/A0 se pastreaza si iesirea din A1 spre centrul logistic eMag?

                          Pare foarte periculos sa ramana in configuratia nodului si aparent ar fi desfiintat. Pe de alta parte iesirea e relativ noua si pare disproportionat de permanenta lucrarea pentru a disparea dupa doar cativa ani.

                          18 OCT 2024 Autostrada A0 sud lot 3 Nod rutier A0-A1 aktor. ASFALT PESTE A1!!
                          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • M Conectat
                            mihai @mihai
                            ultima editare de

                            In sfarsit un termen realist

                            ARENA Constructiilor  /  oct. 22, 2024

                            Autostrada A0 Bucuresti Sud: Pentru Lotul 3, Aktor si-a asumat termenul de finalizare pe 28 aprilie 2025 – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura

                            Autostrada A0 Bucuresti Sud: Pentru Lotul 3, Aktor si-a asumat termenul de finalizare pe 28 aprilie 2025 – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura

                            Autostrada A0 Bucuresti Sud: Pentru Lotul 3, Aktor si-a asumat termenul de finalizare pe 28 aprilie 2025

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • S Deconectat
                              spooky
                              ultima editare de

                              Cum va arăta descărcarea A0 cu DN2, provizorie.

                              15070d7c-0bc3-479a-a873-de4ab3176019-image.png

                              https://www.facebook.com/photo/?fbid=1278354803645821&set=pcb.1278354996979135
                              M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • M Conectat
                                mihai @spooky
                                ultima editare de

                                @pauld giratoriul cu DN2 este solutia permanenta?

                                S 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • S Deconectat
                                  spooky @mihai
                                  ultima editare de

                                  @mihai provizoriu... dar s-ar putea să mai apară alt sens giratoriu sau „întoarceri” în Afumați după finalizarea nodului.

                                  M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • M Conectat
                                    mihai @spooky
                                    ultima editare de

                                    Marcaje finalizate si lungi sectoare "gata" pe A1 Pitesti - Sibiu Lot 5 (Pitesti - Curtea de Arges) intre Pitesti si nodul Manicesti. Insa exclusa o inaugurare in 2024 din cauza trecerii peste Canalul Arges unde nu se pot face minuni peste noapte.

                                    In functie de vreme, probabil se va putea face o deschidere Pitesti - Manicesti in februarie 2025, urmata de finalizarea tronsonului in mai-iunie 2025.

                                    Toate cele 4 treceri peste Canalul Arges de pe acest lot sunt semnificativ in urma restului lucrarilor.

                                    Pe de alta parte, termenul contractual pentru finalizarea acestui lot este Septembrie 2025, perfect realizabil, deci WeBuild nu are de ce sa se grabeasca.

                                    https://www.youtube.com/watch?v=l2MyWCkfg-E&ab_channel=AsociațiaProInfrastructură

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • S Deconectat
                                      spooky
                                      ultima editare de

                                      https://youtu.be/8mRBmH9cTmc

                                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • M Conectat
                                        mihai @spooky
                                        ultima editare de

                                        Eu nu inteleg ce fac chinezii. Nu par deloc concentrati pe finalizarea descarcarii A0 in DN2 anul asta. Ma asteptam ca pana acum terasamentul pe descarcare sa fie gata pana la nivel de primele 1-2 straturi de asfalt.

                                        Mai deschid anul asta sau si ei amana pe 2025?

                                        S 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • S Deconectat
                                          spooky @mihai
                                          ultima editare de

                                          @mihai a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:

                                          Eu nu inteleg ce fac chinezii. Nu par deloc concentrati pe finalizarea descarcarii A0 in DN2 anul asta. Ma asteptam ca pana acum terasamentul pe descarcare sa fie gata pana la nivel de primele 1-2 straturi de asfalt.

                                          Mai deschid anul asta sau si ei amana pe 2025?

                                          deschid dar, aici vorbim de a face atât autostrada cât și breteaua care va rămâne finală, nu se face un drum separat. eu zic că se lucrează normal și că în noiembrie sau decembrie să dea drumul la legătură care.

                                          din punctul meu de vedere sunt mai multe lucrări care trebuie finalizate înainte să dea în trafic, lucrări care, altfel, ar trebui făcute „sub trafic” ceea ce va fi și mai greu.

                                          să nu uităm și de relocări care și acestea durează, atât proiectarea, avizarea etc cât și execuția.

                                          doar giratoriul va dispărea când va fi finalizat nodul rutier.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de

                                            A1 lot UMB:

                                            https://www.youtube.com/watch?v=Hz1uXf3CD9M

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post