A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
-
2,13 km de tunel în total.
-
@vancouver cred ca aici e o confuzie: PNRR este grant, dar la autostrazi finanteaza doar 50% din valoarea contractelor. Adica Romania trebuie sa se imprumute de tot atatia bani cat vin din PNRR pentru autostrazi. Asta nu inseamna ca Romania o sa dea inapoi banii din PNRR.
In sensul asta, da, banii din PNRR care nu se traga pana la final de 2026 sunt granturi pierdute
-
-
Nu e nici o confuzie. Banii din PNRR pentru autostrăzi vin 50% de la UE și 50% de la buget, dar și acei 50% de la UE nu sunt nerambursabili. Ci reprezintă un împrumut la rândul lor, bani pe care RO trebuie să-i dea înapoi cu dobândă!
-
Ai vreun link la vreun document care sa spuna asta? Sunt realmente curios, pentru ca mi se pare neverosimil. Adica ori negociatorii romani din MT / MFin sunt incredibil de incompetenti, ori idea ca banii de la UE prin PNRR sunt imprumuturi nu e adevarata.
In primul rand asta ar insemna o discriminarea a UE fata de Romania, respectiv sa dea inapoi banii din PNRR, in conditiile in care celelate tari primesc banii drept granturi. Ideea din spatele PNRR a fost relansarea economica post-Covid prin injectarea de bani in economiile tarilor din UE, nu dezechilibrarea finantelor nationale.
Pana nu vad un document in care sa scrie ca Romania da banii din PNRR inapoi continui sa cred ca este o confuzie.
-
Nu e nici o discriminare, nu are nici o legătură cu România sau cu vreo negociere. De la bun început PNRR așa a fost construit, o parte granturi, adică bani pe care statele europene îi pun la bătaie ca și bugetul principal UE, și o parte împrumuturi luate direct de UE sau garantați de UE.
-
„Die ARF wird einerseits knapp zur Hälfte durch das EU-Budget gedeckt und andererseits zur Hälfte durch Kredite an die Mitgliedstaaten“
-
Uite și pe românește:
„Alocarea PNRR modificat este de 28,5 miliarde euro (14,9 miliarde euro sub formă de împrumuturi, 13,6 miliarde euro sub formă de granturi) și acoperă 66 de reforme și 111 investiții (177 de măsuri), structurat în jurul a 16 componente. Planul revizuit conține 518 ținte și jaloane, fiind aprobat în data de 11 decembrie 2023, prin emiterea unei noi Decizii de punere în aplicare de către Consiliul Uniunii Europene“
Autostrăzile sunt exclusiv pe împrumut, pentru ca nu sunt eco, iar România este cam singura țară care a primit prin excepție dreptul de a finanța autostrăzi din pnrr.
-
Da, am gasit ca intr-adevar planul UE cu PNRR a fost 55/45% granturi / imprumuturi.
-
Cu A0 Sud L3 ne-am sper ca ne linistim ca nicio sansa pentru finalizare in 2024. Presupunand ca totul merge struna, e nevoie de cel putin 3 luni pentru finalizarea pasajului DJ401A si a corpului A0 in zona.
Nu ca ar fi fost vreo sansa sa finalizez anul asta, plus ca oricum faptul ca va fi gata in primara lui 2025 e extraordinar.
-
Salutare si bine v-am gasit si aici .
Era nevoie de o alternativa pe piata forumurilor din Romania. Ma bucur ca v-ati intors !Ce bine ca in sfarsit e activitate la tunelurile de pe Margina-Holdea..
Ce experienta au bosniacii si a vazut cineva ce echipamente au adus?
Sau sunt doar cu mapa? -
@UnulAltul bine ai venit!
Intrebarea despre bosniaci este foarte corecta. Nu pare clar exact ce calificare au.
E adevarat ca Bosnia are 244km de autostrazi, practic integral prin munti si dealuri grele, majoritatea construite in ultimii 15 ani. Deci nu e greu de inteles de unde ar putea avea experienta. Dar cine sunt si daca sunt doar cu mapa, asta nu e clar.
Poate stie cineva mai mult.
-
Aktor mai au cateva saptamani si deschid pasajul DJ602 peste A0 in zona nodului A0/A1.
Apropo, stie cineva daca iesirea in configuratia finala a nodului A1/A0 se pastreaza si iesirea din A1 spre centrul logistic eMag?
Pare foarte periculos sa ramana in configuratia nodului si aparent ar fi desfiintat. Pe de alta parte iesirea e relativ noua si pare disproportionat de permanenta lucrarea pentru a disparea dupa doar cativa ani.
-
In sfarsit un termen realist
-
Cum va arăta descărcarea A0 cu DN2, provizorie.
-
@pauld giratoriul cu DN2 este solutia permanenta?
-
@mihai provizoriu... dar s-ar putea să mai apară alt sens giratoriu sau „întoarceri” în Afumați după finalizarea nodului.
-
Marcaje finalizate si lungi sectoare "gata" pe A1 Pitesti - Sibiu Lot 5 (Pitesti - Curtea de Arges) intre Pitesti si nodul Manicesti. Insa exclusa o inaugurare in 2024 din cauza trecerii peste Canalul Arges unde nu se pot face minuni peste noapte.
In functie de vreme, probabil se va putea face o deschidere Pitesti - Manicesti in februarie 2025, urmata de finalizarea tronsonului in mai-iunie 2025.
Toate cele 4 treceri peste Canalul Arges de pe acest lot sunt semnificativ in urma restului lucrarilor.
Pe de alta parte, termenul contractual pentru finalizarea acestui lot este Septembrie 2025, perfect realizabil, deci WeBuild nu are de ce sa se grabeasca.
-
-
Eu nu inteleg ce fac chinezii. Nu par deloc concentrati pe finalizarea descarcarii A0 in DN2 anul asta. Ma asteptam ca pana acum terasamentul pe descarcare sa fie gata pana la nivel de primele 1-2 straturi de asfalt.
Mai deschid anul asta sau si ei amana pe 2025?