Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    717 Mesaje 20 Posters 127.1k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      2 sau 3 depinde cum vezi lucrurile. La final vor fi 2, unul scurt (parca 300m) si unul lung de aproape 2km. Numai ca tunelul lung are aprox. la mijloc o zona cut+cover de vreo 200m. Adica pe durata constructiei acolo se va lucra la suprafata si tunelul efectiv forat se imparte in doua.

      Ca atare pot lucra concomitent la 6 fronturi, adica 3 tuneluri forate x 2 galarii.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • M Conectat
        mihai @vancouver
        ultima editare de

        Interesant, multumesc. Au practic 2 ani sa termine saparea galeriilor si echiparea tunelurilor. Ceea ce e posibil, dar totul trebuie sa mearga uns. Practic nu au marja de eroare sau probleme de parcurs.

        vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver @mihai
          ultima editare de

          Da, ca să se încadreze în PNRR. Numai ca PNRR pe rutier nu este grant, ci împrumut. Așa ca în final oricum România plătește 100% de la buget această autostradă. La fel și A7 etc. Și contează și la deficit. Doar ca dobânda e mai bună și garantează UE.

          Ce vreau să zic: nu se pierd bani dacă se ratează 2026. Da, sunt oameni care răspândesc ideea asta ca un bau bau, pierdem banii din PNRR. Dar asta e valabil doar pe feroviar. Nu și pe rutier.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Anemona Andone  /  oct. 19, 2024  /  Companii

            Autostrada A1 Lugoj - Deva: Au început lucrările la portalurile de acces ale tunelurilor - Grindeanu - Economica.net

            Autostrada A1 Lugoj - Deva: Au început lucrările la portalurile de acces ale tunelurilor - Grindeanu - Economica.net

            Firmele lui Dorinel Umbrărescu au început lucrările la portalurile de acces ale tunelurilor de pe lotul Margina - Holdea din Autostrada Lugoj - Deva, a anunțat sâmbătă ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, aflat în vizită pe șantier. Potrivit estimărilor acestuia, bucata - lipsă din A1 ar...

            2,13 km de tunel în total.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • M Conectat
              mihai @vancouver
              ultima editare de

              @vancouver cred ca aici e o confuzie: PNRR este grant, dar la autostrazi finanteaza doar 50% din valoarea contractelor. Adica Romania trebuie sa se imprumute de tot atatia bani cat vin din PNRR pentru autostrazi. Asta nu inseamna ca Romania o sa dea inapoi banii din PNRR.

              In sensul asta, da, banii din PNRR care nu se traga pana la final de 2026 sunt granturi pierdute

              M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • M Conectat
                mihai @mihai
                ultima editare de

                Autostrada de Centură București #A0 Nord Lot 3 | Nod rutier cu DN2/E85 Afumați | #CCECC | 2024.10.17
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Nu e nici o confuzie. Banii din PNRR pentru autostrăzi vin 50% de la UE și 50% de la buget, dar și acei 50% de la UE nu sunt nerambursabili. Ci reprezintă un împrumut la rândul lor, bani pe care RO trebuie să-i dea înapoi cu dobândă!

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  M M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                  • M Conectat
                    mihai @vancouver
                    ultima editare de

                    Ai vreun link la vreun document care sa spuna asta? Sunt realmente curios, pentru ca mi se pare neverosimil. Adica ori negociatorii romani din MT / MFin sunt incredibil de incompetenti, ori idea ca banii de la UE prin PNRR sunt imprumuturi nu e adevarata.

                    In primul rand asta ar insemna o discriminarea a UE fata de Romania, respectiv sa dea inapoi banii din PNRR, in conditiile in care celelate tari primesc banii drept granturi. Ideea din spatele PNRR a fost relansarea economica post-Covid prin injectarea de bani in economiile tarilor din UE, nu dezechilibrarea finantelor nationale.

                    Pana nu vad un document in care sa scrie ca Romania da banii din PNRR inapoi continui sa cred ca este o confuzie.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Nu e nici o discriminare, nu are nici o legătură cu România sau cu vreo negociere. De la bun început PNRR așa a fost construit, o parte granturi, adică bani pe care statele europene îi pun la bătaie ca și bugetul principal UE, și o parte împrumuturi luate direct de UE sau garantați de UE.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver @vancouver
                        ultima editare de

                        „Die ARF wird einerseits knapp zur Hälfte durch das EU-Budget gedeckt und andererseits zur Hälfte durch Kredite an die Mitgliedstaaten“

                        de aici:
                        https://www.bundesregierung.de/breg-de/aktuelles/eu-fonds-im-ueberblick-2137176#:~:text=Am Umfang von 723%2C8,durch Kredite an die Mitgliedstaaten.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver @vancouver
                          ultima editare de vancouver

                          Uite și pe românește:

                          „Alocarea PNRR modificat este de 28,5 miliarde euro (14,9 miliarde euro sub formă de împrumuturi, 13,6 miliarde euro sub formă de granturi) și acoperă 66 de reforme și 111 investiții (177 de măsuri), structurat în jurul a 16 componente. Planul revizuit conține 518 ținte și jaloane, fiind aprobat în data de 11 decembrie 2023, prin emiterea unei noi Decizii de punere în aplicare de către Consiliul Uniunii Europene“

                          de aici: https://oportunitati-ue.gov.ro/program/planul-national-de-redresare-si-rezilienta/#planul-national-de-redresare-si-rezilienta

                          Autostrăzile sunt exclusiv pe împrumut, pentru ca nu sunt eco, iar România este cam singura țară care a primit prin excepție dreptul de a finanța autostrăzi din pnrr.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • M Conectat
                            mihai @vancouver
                            ultima editare de

                            Da, am gasit ca intr-adevar planul UE cu PNRR a fost 55/45% granturi / imprumuturi.

                            Recovery and Resilience Facility

                            Recovery and Resilience Facility

                            The Recovery and Resilience Facility helps EU Member States to make their economies more sustainable and addressing local challenges.

                            M U 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                            • M Conectat
                              mihai @mihai
                              ultima editare de mihai

                              Cu A0 Sud L3 ne-am sper ca ne linistim ca nicio sansa pentru finalizare in 2024. Presupunand ca totul merge struna, e nevoie de cel putin 3 luni pentru finalizarea pasajului DJ401A si a corpului A0 in zona.

                              Nu ca ar fi fost vreo sansa sa finalizez anul asta, plus ca oricum faptul ca va fi gata in primara lui 2025 e extraordinar.

                              [15 OCT 2024] Autostrada A0 sud lot 3 Relocare DJ401A aktor.
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • U Deconectat
                                UnulAltul @mihai
                                ultima editare de

                                @mihai

                                Salutare si bine v-am gasit si aici .
                                Era nevoie de o alternativa pe piata forumurilor din Romania. Ma bucur ca v-ati intors !

                                Ce bine ca in sfarsit e activitate la tunelurile de pe Margina-Holdea..
                                Ce experienta au bosniacii si a vazut cineva ce echipamente au adus?
                                Sau sunt doar cu mapa?

                                M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • M Conectat
                                  mihai @UnulAltul
                                  ultima editare de

                                  @UnulAltul bine ai venit!

                                  Intrebarea despre bosniaci este foarte corecta. Nu pare clar exact ce calificare au.

                                  E adevarat ca Bosnia are 244km de autostrazi, practic integral prin munti si dealuri grele, majoritatea construite in ultimii 15 ani. Deci nu e greu de inteles de unde ar putea avea experienta. Dar cine sunt si daca sunt doar cu mapa, asta nu e clar.

                                  Poate stie cineva mai mult.

                                  M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • M Conectat
                                    mihai @mihai
                                    ultima editare de

                                    Aktor mai au cateva saptamani si deschid pasajul DJ602 peste A0 in zona nodului A0/A1.

                                    Apropo, stie cineva daca iesirea in configuratia finala a nodului A1/A0 se pastreaza si iesirea din A1 spre centrul logistic eMag?

                                    Pare foarte periculos sa ramana in configuratia nodului si aparent ar fi desfiintat. Pe de alta parte iesirea e relativ noua si pare disproportionat de permanenta lucrarea pentru a disparea dupa doar cativa ani.

                                    18 OCT 2024 Autostrada A0 sud lot 3 Nod rutier A0-A1 aktor. ASFALT PESTE A1!!
                                    M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • M Conectat
                                      mihai @mihai
                                      ultima editare de

                                      In sfarsit un termen realist

                                      ARENA Constructiilor  /  oct. 22, 2024

                                      Autostrada A0 Bucuresti Sud: Pentru Lotul 3, Aktor si-a asumat termenul de finalizare pe 28 aprilie 2025 – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura

                                      Autostrada A0 Bucuresti Sud: Pentru Lotul 3, Aktor si-a asumat termenul de finalizare pe 28 aprilie 2025 – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura

                                      Autostrada A0 Bucuresti Sud: Pentru Lotul 3, Aktor si-a asumat termenul de finalizare pe 28 aprilie 2025

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • S Deconectat
                                        spooky
                                        ultima editare de

                                        Cum va arăta descărcarea A0 cu DN2, provizorie.

                                        15070d7c-0bc3-479a-a873-de4ab3176019-image.png

                                        https://www.facebook.com/photo/?fbid=1278354803645821&set=pcb.1278354996979135
                                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • M Conectat
                                          mihai @spooky
                                          ultima editare de

                                          @pauld giratoriul cu DN2 este solutia permanenta?

                                          S 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • S Deconectat
                                            spooky @mihai
                                            ultima editare de

                                            @mihai provizoriu... dar s-ar putea să mai apară alt sens giratoriu sau „întoarceri” în Afumați după finalizarea nodului.

                                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post