Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    159 Mesaje 8 Posters 30.8k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Anemona Andone  /  apr. 25  /  Companii

      Softronic livrează CFR Călători a patra locomotivă modernizată - "Constantin Brâncuși" - Economica.net

      Softronic livrează CFR Călători a patra locomotivă modernizată - "Constantin Brâncuși" - Economica.net

      Softronic Craiova anunță vineri livrarea celei de-a patra locomotive modernizate din cadrul contractului PNRR cu CFR Călători. Locomotiva poartă o semnificație aparte - imaginea lui 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐭𝐚𝐧𝐭𝐢𝐧 𝐁𝐫𝐚̂𝐧𝐜𝐮𝐬̗𝐢.

      "Ne-am dorit ca fiecare locomotivă din acest proiect să transmită, dincolo de valoarea sa tehnică, și un mesaj cultural."

      Da, ca să transmită un mesaj cultural sau de care o fi, mai trebuie și spălate!

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • F Deconectat
        fulgernc @mihai
        ultima editare de

        @mihai
        Ok. Mă simt dator cu un răspuns. Ultimul off topic. Dacă vrei poți să muți discuția pe topicul nou dacă îl creezi.

        Să începem pe puncte. Ai făcut o introspecție prin informația pe care o oferi? Ptr că ..faci un fel de cherry picking pe care îl amesteci cu un amalgam de informație , bazat pe niște cifre și date(care să ofere greutate printre neinițiați și să "discrediteze" oarecum niște date vagi oferite de interlocutor) , amestecând domenii ...doar ptr a resalta ceea ce vrei să demostrezi. Extragi punctual și dezvolți spusele , pe noile tale coordonate , dar o spui ca și cum eu aș fi oferit aceste concluzii.
        Nu sunt un om autosuficient. Dacă mai cunoaște personal ai ști că sunt o persoană cu foarte multe întrebări. Foarte analitic și detaliist. Atât pe această parte.

        Nu am sugerat că s-a trecut de la cal direct la autoturism. Concluzia e a ta. Am spus că pe fundament economic democratizarea motorizării(a autoturismului în special) ...are , practic , un efect similar cu cel al descoperirii uneltelor din metal(prelucrarea metalului și folosirea sa). Un salt , prin care dezvoltarea nu mai merge pe o bara lineala. Sunt puține evenimente de o asemenea anvergură pe o riglă a timpului. Ptr a analiza dezvoltarea societăților.

        Amesteci transporturile ptr a aduce conversația în punctul pe care îl dorești. O să îți demontez teoria.
        În primul rând vorbeam de transporturi terestre. Și rolul lor în dezvoltarea societăților. În principal ..statale , în secundar regionale. Nu am vorbit de impact ..ce depășește granițele. Sau global.
        În primul rând. În epocile respective , dezvoltarea transportului pe apă avea cauze practice. Pe care nu le regăsim în ziua de azi. Una era siguranța. A doua posibilitățile de transport. Ptr ca unii să înțeleagă era mai sigur să mergi pe apă , evitând hoți , răufăcători , etc. A doua , e că puteai transporta mult nai mult față de posibilitățile date de i căruță cu cai. Așezările umane erau de-a lungul cursurilor de apă. Dezvoltarea era logică. Nu . Nu dezvoltarea transportului pe apă a permis boom-ul experimentat de motorizare. Ci ..au fost doar o etapă evolutivă. Și aici dezvoltarea motorizării are un impact similar celui expus în principiul meu. Evolutiv. Dar pe alte coordonate. Practic ..mută transportul de mărfuri pe apă de la nivel local , regional , la nivel continental , global. E simplu de văzut. În ziua de azi ai o mică fracție transportată pe cursuri de apă. Local. Regional. Pe fluvii , râuri. Locul acestui transport e preluat de CF și rutier.

        Da . A urmat CF. Care are un rol în dezvoltare , prin menținerea legăturilor pe largă distanță. Și transportul de mărfuri. Numai că această relaționare nu e directă. Economiile locale nu se dezvoltă la verticala CF. Ca unii să înțeleagă..nu se dezvoltă ca o consecință directă. Ptr că nu toate sectoarele au sinergii , sau chestii în comun cu CF.CF e un sector.Acces restrâs , închis. Reglementat. Așa a fost tot timpul. Ca unii să înțeleagă ..nu poți accede ca utilizator pe CF decât în două modalități. Persoană fizică..călător. persoană juridică-N reglementări , acces restrâns , controlat. Nimeni nu poate accede pe rețeau de CF în mod liber. Ca să vedem magnitudinea acestei reglementări...observați procedurile ptr a înscrie Alstom Coradia de către niște autorități cu mulți specialiști , organigrame complexe. Sau înscrierea unor operatori ptr a li se permite oferirea unor tipuri de servicii foarte limitate.
        Acum , spune-mi tu ..cum poți compara accesul pe CF(cum am văzut , strict pe verticală , limitat , restrâns) cu cel rutier(nerestrictiv). Pe șosele au acces , atât persoane fizice , cât și juridice , în baza unor reglementări foarte generale. Practic , e un tip de infrastructură ...pus la dispoziția tuturor. Și care folosește unui spectru foarte amplu de activități. Și a unui spectru foarte amplu al societății. Ca să dezvolt puțin(și cum am spus că sunt o persoană cu multe întrebări) ..spune-mi tu , cum ai dezvolta transportul de mărfuri pe ramura de 7 tone. 20 tone. 40 tone. Exclusiv ..folosind CF. Sau o combinație CF plus cursuri de apă. Te ascult cu încredere.

        Nu. Afirmația mea că autostrăzile sunt fundamentul pe care se așează aumentarea posibilităților de mișcare e corectă.

        Ptr că ...prin posibilitățile pe care le oferă , creează un efect multiplicator pe restul rețelei rutiere. Să mă explic. Imaginați-vă că aveți o rețea de țevi(nu intrăm în teorii de volum și presiune. E un exercițiu imaginativ ptr a vedea efectul "viralizării"). Dacă ai țevi doar de un diametru mic și pe care poți circulacu viteză redusă , vei avea un pataron de mișcări constant pe o rețea(mai multe țevi legate). Un anumit număr de deplasări. Nu îl poți crește pe nici un segmen ptr că ești condiționat de capacitatea restului rețelei. Dacă introduci în rețea(o magistrală de termoficare în București ..și îl salutăm pe d-l Niculor Dan pe această cale) o țeavă de diametru mai mare , dintr-o dată , oe lângă creșterea capacității , crești viteza de mișcare pe toată rețeaua. Dacă introduci și mai multe ..o crești și mai mult. Ptr că asta sunt autostrăzile. Ele canalizează traficul și îi sporesc viteza(nu cea directă cu care merge un automobil . Ci viteza cu care se desfășoară traficul la nivelul întregii rețele).
        Două aspecte. Care trebuiesc spuse , dar să nu lungesc explicațiile.
        -autostrăzile sunt în ritm cu dezvoltarea mijloacelor ce merg pe ele. Adică sunt în media mijloacelor rutiere din ziua de azi. Nu sunt "un lux" . Cum o spui tu.
        -nr de km disponibili în rețeaua românească înseamnă că avem o rețea rutieră de transport învechită. Pliată pe nevoi și dezvoltări specifice anilor 70. Nicidecum ..un lux.
        Suprapune astea două peste posibilitățile și impactul asupra diverselor ramuri economice(nu numai transportul de persoane) și să vedem luxul. Pe care , sper să îl explici.

        Sunt de acord cu principiul conform cărora construiești infrastructura de transport(rutier/feroviar) și activitatea economică și comunitățile înfloresc. O politică proactivă. Nu reactivă. Adică...hai să construim că e nevoie. Ca și principiu general , a doua pune căruța înaintea boilor. Și o să tot fugărești coada șoricelului fără să îl prinzi vreodată. Prin prima ..tu pui bazele , tu stabilești regulile. Ai dezvoltare ordonată , conform cu epoca. Am fost și sunt un promotor al dezvoltării CF în această direcție. O să revin de câte ori e nevoie să explic.

        Vezi tu ...chestia cu Londra , doar îmi întărește mie anumite crezuri. Când fac afirmații legate de proiectare din birou și google maps. Și date wikipedia. Și cum spun deseori. Nu vedem pădurea fin cauza copacilor ...sau sunt unii oameni care își servesc propriul adevăr. Regiunea Londrei ..cuprinzând toate micile localități limitrofe și zona estuarului ..e pe la ....te las pe tine să pui cifra. Îți spun că depășește populația României în totalitate. Cu diferență. Vezi numerele de populație rezidentă , nerezidentă , turism.
        Și după aceea vii să ma convingi. Numai numărul de turiști ce se deplasează zilnic în mijloace de transport depășește deplasările totale în multe orașe mari.
        Vino cu anumite cifre mai concludente.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          Trenul ATC. Daca nu aveti rabdare sa vedeti tot, mergeti la min. 13:25 si vedeti cum e la clasa I !

          Am călătorit cu PRIMUL TREN PRIVAT ROMÂNESC! Cât costă LUXUL DIN TREN și cum arată

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Coradiile care nu mai vin ....

            George Bica  /  apr. 28  /  Companii

            Scandalul Alstom - Gigantul are de plătit statului român penalităţi de peste 50 mil. euro,  pentru nelivrarea noilor trenuri, în acest moment. Sunt întârzieri şi pe actualul grafic de livrare -...

            Scandalul Alstom - Gigantul are de plătit statului român penalităţi de peste 50 mil. euro,  pentru nelivrarea noilor trenuri, în acest moment. Sunt întârzieri şi pe actualul grafic de livrare -...

            Totalul penalităţilor de întârziere pe care Asocierea Alstom Ferroviaria S.p.A. şi Alstom Transport trebuie să le plătească Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru nerespectarea graficului de livrare a celor 37 de trenuri noi Coradia Stream se ridicau, la finele lunii februarie 2025, la...

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de vancouver

              Pun acest film pentru ca vedem ceva mai rarisim in ultima vreme, un tren cu 16 vagoane (maximul admis in Romania, care rezulta intre altele din lungimea peroanelor). Cel de la Suceava, IR 1752, Min. 1:20.

              30 de trenuri la Carpati-Trainspotting in Bucharest-Bahnverkehr mit Personenzuge

              La 4:02 este si trenul cu vagoanele PNRR.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Trenurile cu hidrogen, avem 1 oferta de la Siemens:

                Cireasa Doru  /  apr. 28

                O singură ofertă pentru trenurile cu hidrogen

                O singură ofertă pentru trenurile cu hidrogen

                ARF a primit o singură ofertă pentru achiziția de trenuri cu hidrogen.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  19 Loco modernizate Softronic:

                  • 1 este tinuta pentru teste speciale ETCS, inclusiv prin Ungaria
                  • 2,3,4 si 5 deja la CFR Calatori, in trafic
                  • 6,7 gata, se livreaza in mai
                  • 8-13 in lucru diverse stadii (13 abia a sosit locomotiva veche)
                  • 14-19 intra in lucru pana la final de 2025
                  Adrian Bărbulescu  /  apr. 30

                  FOTO-VIDEO Locomotivele CFR Călători, în modernizare la Softronic

                  FOTO-VIDEO Locomotivele CFR Călători, în modernizare la Softronic

                  Modernizarea locomotivelor CFR Călători la Softronic se face în ritm alert. Alte două sunt aproape gata și vor fi trimise în mai

                  Pozitiv pentru uzina Softronic:

                  Investiții pentru extinderea uzinei

                  În perioada următoare, la Softronic Craiova se va realiza o investiție pentru extinderea uzinei cu încă o secție de producție.

                  Terenul este în proprietatea Softronic, iar lucrările de construcție a noii hale vor începe în perioada imediat următoare. ”Prin această investiție într-o nouă secție, scopul nostru este să separăm activitatea de mentenanță de cea de asamblare”, spune Cristian Prundeanu.

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • F Deconectat
                    fulgernc
                    ultima editare de

                    Classic Romanian Train Journey Across the Carpathian Mountains
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • F Deconectat
                      fulgernc
                      ultima editare de

                      Adrian Bărbulescu  /  mai 19

                      FOTO Trenul PESA care va fi prezentat la Conferințele Club Feroviar a ajuns la Curtici

                      FOTO Trenul PESA care va fi prezentat la Conferințele Club Feroviar a ajuns la Curtici

                      Trenul PESA care va fi prezentat la Conferința Club Feroviar în perioada 21-22 mai la Oradea a ajuns duminică seara la Curtici

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Adrian Bărbulescu  /  mai 19

                        Hală de mentenanță material rulant la Craiova, cu bani din PNRR

                        Hală de mentenanță material rulant la Craiova, cu bani din PNRR

                        CFR Călători vrea să construiască la Craiova, cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență, o hală de mentenanță material rulant

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          Trenul PESA:

                          Primul tren electric regional PESA 655-5 (RE-R103) - produs de către constructorul polonez PESA

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            mai 20

                            Softronic Craiova finalizează testele cu locomotivele PNRR 481-006 și 481-007! :: Romania Feroviara

                            Softronic Craiova finalizează testele cu locomotivele PNRR 481-006 și 481-007! :: Romania Feroviara

                            Comisia Europeană votează astăzi prelungirea programului PNRR cu inca 18 luni, Softronic Craiova finalizează testele cu locomotivele PNRR 006 și 007!

                            Gură nesperată de oxigen pentru România! Comisia Europeană prelungește cu un an și jumătate programele PNRR. România a accesat până acum 9.2 miliarde de euro din 28.5 miliarde din PNRR si are șansa până la finalul anului 2028 sa se apropie de cota maximă alocată.Între timp Softronic

                            Craiova a finalizat testele cu cele mai recente locomotive din programul PNRR, care vor ajunge in depoul București Călători. Locomotivele au remorcat cu succes trenul de probă format din 16 vagoane pe relația București Nord - Medgidia și retur

                            Interesanta informatia, nu stiam ca pana acum am primit 9,2 miliarde din cele 28,5.
                            Partea cea mai buna: pe feroviar fondurile PNRR sunt grant (cadou, nu trebuie dat nimic inapoi), adica 50% din costul reabilitarii acestor locomotive.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • F Deconectat
                              fulgernc
                              ultima editare de

                              Cum arată trenul „viitorului” cumpărat de România
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                              • F Deconectat
                                fulgernc
                                ultima editare de

                                Noua ramă electrică RE-R de la Pesa sosită azi în România
                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de

                                  Arată foarte bine. Distanța între scaune pare a fi bună.

                                  Este nevoie de mult mai multe rame, nu doar 62. Mai ales pe rute aglomerate unde vor circula cuplate câte 2 sau 3.

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de vancouver

                                    Adrian Bărbulescu  /  mai 26

                                    FOTO Cum arată locomotivele și vagoanele implicate în accidentul feroviar de la Mărășești

                                    FOTO Cum arată locomotivele și vagoanele implicate în accidentul feroviar de la Mărășești

                                    Club Feroviar vă prezintă în premieră cum arată locomotivele și vagoanele implicate în accidentul feroviar de la Mărășești de luni dimineață

                                    La nivelul CFR Calatori pur si simplu NU SE INTELEGE CAT DE NOCIVE sunt aceste manevre permanente de cuplare si decuplare de vagoane si locomotive. Avem morti rezultati din aceste menevre (acea femeie din Galati acum 2-3 ani), avem raniti grav, avem material rulant care trebuie tras pe dreapta si reparat la Sf. Asteapta (inclusiv 3 vagoane noi noute din PNRR dupa accidentul de la Constanta de pe 4 mai)... Dar noi o tinem pe a noastra:

                                    • nu se face nici un demers pentru circulatie in regim push-pull; suntem singura tara din UE care nu are acest sistem, care presupune doar un rahat de post de conducere in ultimul vagon
                                    • inclusiv la trenurile InterCity stam sa cuplam si decuplam zilnic la Teius, Bacau si Pascani, cu riscurile de rigoare, inclusiv risc de intarzieri - plus ca IC nu opreste pe parcurs tocmai ca sa ajunga repede, ori acest "repede" este aruncat in aer de stationarile de 20-30 de minute pentru cuplari / decuplari de vagoane si locomotive

                                    Pur si simplu am impresia ca la CFR lucreaza doar retardati, care au impresia ca fac vreo mare minune, dar apara un sistem din anii 1940-1950, pe care-l considera sfânt si perfect.

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de vancouver

                                      LEMA 481-007:

                                      LEMA 07 ”Simion Mehedinți” în serviciul comercial/LEMA 07 in revenue service[28 mai/May 25 2025]

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • First post
                                        Last post