Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    165 Mesaje 9 Posters 30.9k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Adrian Bărbulescu  /  mart. 4

      Bani pentru suplimentarea contractului cu PESA cu încă nouă rame electrice interregionale

      Bani pentru suplimentarea contractului cu PESA cu încă nouă rame electrice interregionale

      MTI și ARF au suplimentat contractul cu polonezii de la PESA, pentru achiziția a încă nouă rame electrice interregionale

      20+9 rame PESA.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Grindeanu, despre cazul trenului atacat cu pietre: Trebuie identificate și sancționate persoanele vinovate

        Grindeanu, despre cazul trenului atacat cu pietre: Trebuie identificate și sancționate persoanele vinovate

        Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a cerut luni instituțiilor abilitate să identifice și să sancționeze persoanele care au aruncat cu pietre în trenul Alstom, punând în pericol viața călătorilor.

        Pe de o parte da, trebuie cautati activ cei care distrug trenurile.

        Pe de alta parte este o realitate, si la sageti mai ales. Ca atare trebuie create stocuri de piese de schimb si proceduri rapide de inlocuire, sa nu stam sa fie nevoie de licitatii sau mai stiu eu ce...

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de mihai

          Vagoane modernizate:

          Noile vagoane modernizate!21-91Acum în circulație! #cfrcalatori #train #trainspotting #rail #cfr

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Dupa cativa ani de ruginit la gard, se pare ca in sfarsit CFR Calatori vrea sa faca RK la Softronic Transmontana nr. 1. Si face licitatie pentru asta .... heeeeee....?? Licitatie? Pentru ce licitatie? Cand producatorul inca exista trebuie licitatie? Asta e interpretare de complexat infect functionar de stat a legislatiei europene. Da, firmele de stat in relatia cu privatii au nevoie de licitatie, nu au voie sa faca atribuire directa. DAR NU CAND E VORBA DE REPARAT CEVA LA PRODUCATOR !!!!! Sau daca legislatia cere asa ceva, trebuie indreptata legislatia.

            Hai la vagoane ok, dar la locomotive???? Ce-ar fi sa mergem sa ne reparam BMW-ul la Dacia si Mercedesul la Toyota?

            Pur si simplu unii oameni nu au simtul ratiunii si nu-si dau seama cand ajung ridicoli si stupizi.

            Numai daca ne gandim ca o reparatie RK trebuie facuta la fix 10 ani. Pai licitatia poate sa dureze doar ea 4-5 ani daca e cu ghinion, contestatii, etc... CE PAGUBA IESE PRIN NEFOLOSIREA LOCO in timpul asta?

            OAMENILOR DE LA CFR CALATORI VOI SUNTETI SANATOSI LA CAP? Vreti sa faceti ca la carte si vezi-doamne economie, adica sa luati pe cel mai ieftin sa faca revizia, dar pierdeti cat inca de 3 ori valoarea reviziei prin tinerea pe margine a locomotivei?

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              De aici: https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5423p465-mersul-trenurilor-2024-2025

              Se pare ca a doua rama Coradia va face 2 curse Buc-Cta pe zi.
              16081 București 5.30-Constanta 7.47
              16082 Constanța 8.20-Bucuresti 10.49
              16087 București 11.30-Constanta 13.47
              16088 Constanța 15.25-Bucuresti 17.47

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • R Deconectat
                rockband
                ultima editare de

                Rama 003 a fost vazuta la Brasov, asadar face deja curse.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Cireasa Doru  /  apr. 11

                  Prima locomotivă modernizată de către Softronic a fost livrată CFR Călători

                  Prima locomotivă modernizată de către Softronic a fost livrată CFR Călători

                  Softronic a livrat CFR Călători prima locomotivă modernizată în cadrul PNRR. Compania informează și care sunt modernizările făcute.

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • R Deconectat
                    rockband
                    ultima editare de

                    greu se mai misca cu locomotivele astea modernizate
                    fix aici ne-am gasit sa fim mai catolici decat papa si sa stam sa le testam de la ia draci, in schimb diverse cazane cazute se plimba fara probleme

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      A doua livrata:

                      Anemona Andone  /  apr. 14  /  Companii

                      Softronic livrează a doua locomotivă modernizată din contractul finanțat prin PNRR - Economica.net

                      Softronic livrează a doua locomotivă modernizată din contractul finanțat prin PNRR - Economica.net

                      Softronic anunță luni predarea celei de-a doua locomotive modernizate din cadrul contractului PNRR, fosta locomotivă CFR Călători EA 139.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de vancouver

                        apr. 14

                        Softronic Craiova livrează primele locomotive din programul PNRR pentru CFR Călători :: Romania Feroviara

                        Softronic Craiova livrează primele locomotive din programul PNRR pentru CFR Călători :: Romania Feroviara

                        Locomotivele LEmA(Locomotivă Electrică modernizată Asincron) 481-002 și 481-005 au fost predate săptămâna trecută în depoul București Călători! Cel mai probabil vor asigura tracțiunea trenurilor pe M 800 București Nord - Constanța și retur!

                        Momentan în Softronic sunt finalizate 481-001, 481-003, 481-004 și 481-006! Mai sunt în lucru 481-007, 481-008, 481-009, 481-010, 481-011 și 481-012!

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de vancouver

                          Adrian Bărbulescu  /  apr. 15

                          Primul tren PNRR pleacă miercuri din București spre Constanța

                          Primul tren PNRR pleacă miercuri din București spre Constanța

                          Primul tren PNRR va pleca miercuri din Gara de Nord din București spre Constanța, a anunțat marți operatorul feroviar de stat

                          Trenurile vor fi:
                          IR 1685 București Nord 05:30 –- Constanța 07:47
                          IR 1686 Constanța 08:20 –- București Nord 10:49
                          IR 1687 București Nord 11:30 --- Constanța 13:47
                          IR 1688 Constanța 15:25 --- București Nord 17:49.

                          Loco Softronic, 4 vagoane modernizate, 2 la VFU Pascani clasa II, 1 la Atelierele Grivita Bucuresti si 1 la Remarul Cluj - cele 2 din urma de clasa I.

                          Ceea ce cei de la Club Feroviar nu au remarcat si este îmbucurator: incepand de joi apare o pereche in plus de trenuri Constanta Bucuresti, care nu era pana acum. Garnitura noua face astfel posibila cresterea cadentei pe Bucuresti - Constanta.

                          Trenurile noi sunt:
                          IR 1580 Constanta 7:30 --- Bucuresti 10:00
                          iar in sens invers nou este chiar acesta cu garnitura PNRR, de la 5:30 dimineata:
                          IR 1685 București Nord 05:30 –- Constanța 07:47
                          In fine, asa de nou nu e nimic, doar revin o parte din trenurile taiate de Preoteasa la inceputul anului, pe fondul intarzierii venirii Coradiilor si a acestor vagoane din PNRR.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            Cireasa Doru  /  apr. 16

                            FOTO, VIDEO. Primul tren modernizat prin PNRR a părăsit Gara de Nord

                            FOTO, VIDEO. Primul tren modernizat prin PNRR a părăsit Gara de Nord

                            Primul tren modernizat prin PNRR, format dintr-o locomotivă modernizată Softronic și patru vagoane modernizate Atelierele Grivița, Electroputere VFU și Remarul 16 Februarie a părăsit miercuri dimineață, ora 11.30, Gara de Nord cu destinația Constanța.

                            DSC_9309-scaled.jpg

                            DSC_9347-scaled.jpg

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • M Deconectat
                              mihai
                              ultima editare de mihai

                              O modernizare ratata! E buna cel mult pentru 1995:

                              • compunere cu locomotiva (de marfa) + vagoane
                              • lipsa push-pull
                              • Vmax 160 km/h
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de

                                Adrian Bărbulescu  /  apr. 16

                                Câți bani primesc de la stat operatorul de stat și unul privat pentru a mișca 25 de trenuri Alstom

                                Câți bani primesc de la stat operatorul de stat și unul privat pentru a mișca 25 de trenuri Alstom

                                CFR Călători și Interregional Călători vor primi bani în plus, sub formă de compensație, pentru operarea a 25 de trenuri Alstom Coradia

                                Asta ca sa intelegem ca - spre deosebire de rutier - nu poti tranti o cale ferata cu 10 milioane de euro pe km si gata (la campie). Ci mai trebuie construite gari, instalatii de semnalizare, cumparat material rulant si operat - adica platita subventia pentru operare. Asta pe langa faptul ca o cale ferata necesita existenta unei intregi companii - CFR SA adica CFR Infrastructura, care este diferita de CFR Calatori sau CFR Marfa. Si care nu produce nimic, dar trebuie sa intretina, sa repare si sa asigure operarea in siguranta a caii ferate. Cateva mii de oameni.

                                Pe langa toate astea, calea ferata deserveste strict oamenii care locuiesc de-a lungul ei, plus orasele mari care au transport in comun de buna calitatea cu gara.

                                Eu sunt absolut de acord ca avem nevoie de cale ferata, dar hai sa nu ajungem sa reinventam apa calda. O autostrada costa 10-30 de milioane € / km si atat. S-a terminat. Apoi incasarile din accize pe curent electric sau combustibili fosili, TVA la aceleasi si incasarile din roviniete acopera cu varf si indesat orice reparatii ulterioare.

                                Calea ferata in schimb este o sugativa permanenta de bani, cu costuri pe care mi-e imposibil acum sa le cuantific, pentru a le transforma in cost pe km.

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • M Deconectat
                                  mihai
                                  ultima editare de mihai

                                  @vancouver a spus în Material rulant: Locomotive, vagoane etc:

                                  ale ferata, dar hai sa nu ajungem sa reinventam apa calda. O autostrada costa 10-30 de milioane € / km si atat. S-a terminat. Apoi incasarile din accize pe curent electric sau combustibili fosili, TVA la aceleasi si incasarile din roviniete acopera cu varf si indesat orice reparatii ulterioare.

                                  Calea ferata in schimb este o sugativa permanenta de bani, cu costuri pe care mi-e

                                  Gresit!

                                  Sugativa este autostrada. Sistemul rutier este cel mai autodistructiv. Costurile de intretinere ale retelei rutiere sunt uriase comparativ cu beneficiile. Iar costurile se duc mult in alte domenii, precum sananate (prin sedentarism si poluare de toate felurile), mediu (prin amprenta mare la sol in raport de volumul transportat) sau piata muncii (limitarea bazinului de forta de munca)

                                  Nici autostrada, nici calea ferata nu traiesc in izolare. Ci fac parte dintr-un sistem de transport, care incepe cu liftul de la blocul de unde pleci si se termina cu rampa de acces de la casa de unde ajungi. Trenul e doar veriga din mijloc.

                                  Urbanizarea in Europa depaseste 50%, deci 50% din populatie poate teoretic fi deservita aproape exclusiv de transportul public. Faptul ca in Romania lipseste lantul transportului public nu e vina caii ferate, ci a lipsei sistemului.

                                  Acolo unde sistemul feroviar este pus la punct si corect conectat cu restul transportului public de scurt si mediu parcurs, masina devine redundanta, iar trenul devine preferat. Pentru ca este predictibil si capabil de door-2-door.

                                  De exemplu, pentru mine e mai convenabil sa ma duc la aeroport cu un troller de 30kg cu trenul in loc de masina, pentru ca de cand ies pe usa din casa si pana la aeroport am lift, metrou, tren la nivel. Nu trebuie sa ridic bagajul in si din portbagaj, ci doar il imping pe role. Asta pe langa faptul ca nu stau in blocaje rutiere care nu stiu cat dureaza.

                                  In Romania vedem ca pana si reabilitarile actuale sunt de vagoane cu trepte, pentru ca exista fix ZERO planuri de aducere a peroanelor la nivel. Pe urma caile ferate merg prin camp, in loc sa aiba halte in vatra satelor si comunelor. Asta nu e vina trenului, e vina lipsei de cap si coada din Ministerul Transporturilor. Plus a filosofiei proaste in care s-a construit calea ferata in Romania in ultimii vreo 150 de ani.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de vancouver

                                    Bun, putem sa cadem de acord pe 2 chestiuni simple:

                                    • pe calea ferata se platesc subventii de catre stat; asa ceva pe rutier nu exista; aceste subventii cresc costurile caii ferate
                                    • pe calea ferata trebuie tot statul sa cumpere la intervale regulate material rulant (nou sau sa reabiliteze din cel vechi); asa ceva pe rutier nu exista; costurile materialului rulant cresc costurile caii ferate

                                    Cand compari cele 2 sisteme trebuie tinut cont de aceste aspecte. Nu poti pur si simplu sa inchizi ochii si sa zici ca nu exista partea asta.

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • M Deconectat
                                      mihai @vancouver
                                      ultima editare de

                                      @vancouver nu putem fi deloc de acord pentru ca nu e adevarat. Sistemul rutier este cel mai subventionat sistem de transport din lume prin constructia si intretienrea drumurilor care nu e niciodata transferata in costul de transport.

                                      Miliardele pe care le cheltuieste Romania cu constructia de autostrazi nu sunt niciodata platite de soferi, ci subventionate de stat. Faptul ca se numesc pompos "investitii" in loc de subventie nu schimba natura economica a contributiei statului.

                                      Trenul este cel mai ieftin mijloc de transport terestru per tona transportata. E de vreo 10 ori mai ieftin decat sistemul rutier. Faptul cu ne mintim cu contabilitatea, in care ne facem ca nu vedem subventionarea grosolana a sistemului rutier, nu schimba acest raport de cost.

                                      La fel este si cand vorbim de intretinere si vehicule. La trenuri costurile se vad pentru ca sunt condensate. Cand compari un tren de 5 milioane cu un autoturism de 50.000, trenul pare mai scump. Asta pana cand socotesti ca trenul de 5 milioane nu e inlocuit de un autoturism ci de vreo 500 de autoturisme. Caz in care trenul de 5 milioane este de vreo 5 ori mai ieftin decat materialul rulant rutier echivalent.

                                      Si mai departe acelasi este si cazul costurilor de intretinere. Capacitatea de transport a unei cai ferate duble este de 6-10 ori mai mare decat a unei autostrazi. Deci daca e sa compari costurile de intretinere, trebuie sa compari 1km de cale ferata cu 10km de autostrada. Si atunci obtii tot asa, raporturi de cost net in favoarea caii ferate.

                                      Deci sa nu plecam dupa fenta contabilitatii din gatul mainii a celor care spun ca "e mai ieftin cu masina decat cu trenul daca suntem mai mult de 2 in masina"

                                      F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        Compari mere cu pere. Vehiculele rutiere nu sunt platite de stat, ci de privat.
                                        Vehiculele feroviare sunt platite de stat.

                                        Autostrazile se construiesc cu un anumit cost per km.
                                        Si la fel si caile ferate noi, de la zero.

                                        Asa ca ambele sunt construite prin subventie.

                                        Diferentele apar dupa finalizarea constructiei. Din acest moment calea ferata inghite in continuare sume fabuloase, care nu se pot compara cu nimic altceva. Rutierul nu mai inghite nici un cent.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • vancouverV Deconectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de

                                          Primul tren modernizat prin PNRR, in actiune in gara Bucuresti Nord - 16.04.2025

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • F Deconectat
                                            fulgernc @mihai
                                            ultima editare de

                                            @mihai
                                            Tu compari doar valorile teoretice maximale. Și asta folosește doar ca valori de referință privind eficiența. În realitate nu e așa. Ptr că o garnitură nu merge încărcată la maxim niciodată. Nici un tronson de cale ferată nu e folosit la capacitatea maximă teoretică. Ptr un punct. Deci , dacă începi dă introduci variabile , gen grad de încărcare , folosire practică a tronsonului de CF datele se modifică drastic. Nu e valabil în cazul rutier. Introducerea acestor variabile în calcul modifică datele , dar nu în aceeași proporție.

                                            Punctul doi.
                                            Ambele sunt investiții. Cu o mică diferența. Drumurile(autostrăzile) sunt o investiție pusă la îndemâna oricărei categorii de cetățean în mod direct. Și CF în mod indirect. Proporțional per unitate de cent investit de cetățean(impozit , etc) în economie(stat) drumurile returnează mai mult. Ptr că dunt un tip de infrastructură mai flexibilă.

                                            Eu sunt pro CF ptr că era un sector semiuitat , semiabandonat la noi ..și care e foarte "mediu friendly". Cam cel mai ecologic. Dar să nu confundăm hype-ul ecologist ..și să mascăm adevăruri.
                                            România nu are 5000 km de autostrăzi ..ca să abandoneze investițiile în construcția unor km suplimentari și să se focuseze pe construcția de CF de mare viteză ptr care nu are călători. Sau marfă..care oricum nu merge pe aceste CF.

                                            Principala mea nemulțumire legat de CF la noi , ține de aducerea acestui sector pe un palier de eficiență. Ptr că am plecat de la o economie centralizată mare consumatoare de resurse(și mare transportatoare ca volume) ..am ajuns la o economie descentralizată , liberă ..și mergem din inerție pe același șablon vechi. Nu s-a adaptat la cererea ptr călători. S-a adaptat parțial cu marfa. S-a involuat pe partea de infrastructura. S-a ajuns într-un haos pe partea de industrii adiacente implicate. Atat cele relaționate cu sectorul comstrucției de material rulant , cât și cel al construcțiilor propriuzise.

                                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post