Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    165 Mesaje 9 Posters 30.9k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Si a treia firma care modernizeaza a terminat prima locomotiva. SCRL Brasov. Caroseria modernizata este de EC, si nu EA cum sunt cele de la Softronic si Reloc. Locomotivele originale EC au fost produse de Rade Končar la Zagreb (acum in Croatia) intre 1974 si 1986 si au 4 osii, nu 6 precum cele de la Electroputere Craiova. Adica BoBo, de unde si numele "bobice". Initial capabile de 120, o parte au fost apoi upgradate si pentru 160 km/h.

      Mobilitate.eu  /  feb. 27

      SCRL Brașov începe testele cu prima locomotiva EC modernizată cu motoare asincrone prin fonduri PNRR. Urmează testele la Făurei și certificarea soluției tehnice - Mobilitate.eu

      SCRL Brașov începe testele cu prima locomotiva EC modernizată cu motoare asincrone prin fonduri PNRR. Urmează testele la Făurei și certificarea soluției tehnice - Mobilitate.eu

      SCRL Brașov anunță că au început testele statice la rețeaua electrică, urmând ca la momentul...

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Si vin si locomotive noi:

        Cireasa Doru  /  feb. 28

        Finanțare aprobată pentru cumpărarea a 23 locomotive electrice

        Finanțare aprobată pentru cumpărarea a 23 locomotive electrice

        Ministerul Transporturilor și ARF au semnat la începutul acestei săptămâni contractul de finanțare pentru realizarea proiectului „Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficiență energetică în sectorul transporturilor- Material rulant sustenabil prin achiziția a 23 locomotive electrice...

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • F Deconectat
          fulgernc
          ultima editare de

          Alstom Coradia Stream RE-IR TS 003 în probe de parcurs
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Adrian Bărbulescu  /  mart. 4

            Bani pentru suplimentarea contractului cu PESA cu încă nouă rame electrice interregionale

            Bani pentru suplimentarea contractului cu PESA cu încă nouă rame electrice interregionale

            MTI și ARF au suplimentat contractul cu polonezii de la PESA, pentru achiziția a încă nouă rame electrice interregionale

            20+9 rame PESA.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Grindeanu, despre cazul trenului atacat cu pietre: Trebuie identificate și sancționate persoanele vinovate

              Grindeanu, despre cazul trenului atacat cu pietre: Trebuie identificate și sancționate persoanele vinovate

              Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a cerut luni instituțiilor abilitate să identifice și să sancționeze persoanele care au aruncat cu pietre în trenul Alstom, punând în pericol viața călătorilor.

              Pe de o parte da, trebuie cautati activ cei care distrug trenurile.

              Pe de alta parte este o realitate, si la sageti mai ales. Ca atare trebuie create stocuri de piese de schimb si proceduri rapide de inlocuire, sa nu stam sa fie nevoie de licitatii sau mai stiu eu ce...

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de mihai

                Vagoane modernizate:

                Noile vagoane modernizate!21-91Acum în circulație! #cfrcalatori #train #trainspotting #rail #cfr

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Dupa cativa ani de ruginit la gard, se pare ca in sfarsit CFR Calatori vrea sa faca RK la Softronic Transmontana nr. 1. Si face licitatie pentru asta .... heeeeee....?? Licitatie? Pentru ce licitatie? Cand producatorul inca exista trebuie licitatie? Asta e interpretare de complexat infect functionar de stat a legislatiei europene. Da, firmele de stat in relatia cu privatii au nevoie de licitatie, nu au voie sa faca atribuire directa. DAR NU CAND E VORBA DE REPARAT CEVA LA PRODUCATOR !!!!! Sau daca legislatia cere asa ceva, trebuie indreptata legislatia.

                  Hai la vagoane ok, dar la locomotive???? Ce-ar fi sa mergem sa ne reparam BMW-ul la Dacia si Mercedesul la Toyota?

                  Pur si simplu unii oameni nu au simtul ratiunii si nu-si dau seama cand ajung ridicoli si stupizi.

                  Numai daca ne gandim ca o reparatie RK trebuie facuta la fix 10 ani. Pai licitatia poate sa dureze doar ea 4-5 ani daca e cu ghinion, contestatii, etc... CE PAGUBA IESE PRIN NEFOLOSIREA LOCO in timpul asta?

                  OAMENILOR DE LA CFR CALATORI VOI SUNTETI SANATOSI LA CAP? Vreti sa faceti ca la carte si vezi-doamne economie, adica sa luati pe cel mai ieftin sa faca revizia, dar pierdeti cat inca de 3 ori valoarea reviziei prin tinerea pe margine a locomotivei?

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    De aici: https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5423p465-mersul-trenurilor-2024-2025

                    Se pare ca a doua rama Coradia va face 2 curse Buc-Cta pe zi.
                    16081 București 5.30-Constanta 7.47
                    16082 Constanța 8.20-Bucuresti 10.49
                    16087 București 11.30-Constanta 13.47
                    16088 Constanța 15.25-Bucuresti 17.47

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • R Deconectat
                      rockband
                      ultima editare de

                      Rama 003 a fost vazuta la Brasov, asadar face deja curse.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Cireasa Doru  /  apr. 11

                        Prima locomotivă modernizată de către Softronic a fost livrată CFR Călători

                        Prima locomotivă modernizată de către Softronic a fost livrată CFR Călători

                        Softronic a livrat CFR Călători prima locomotivă modernizată în cadrul PNRR. Compania informează și care sunt modernizările făcute.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • R Deconectat
                          rockband
                          ultima editare de

                          greu se mai misca cu locomotivele astea modernizate
                          fix aici ne-am gasit sa fim mai catolici decat papa si sa stam sa le testam de la ia draci, in schimb diverse cazane cazute se plimba fara probleme

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            A doua livrata:

                            Anemona Andone  /  apr. 14  /  Companii

                            Softronic livrează a doua locomotivă modernizată din contractul finanțat prin PNRR - Economica.net

                            Softronic livrează a doua locomotivă modernizată din contractul finanțat prin PNRR - Economica.net

                            Softronic anunță luni predarea celei de-a doua locomotive modernizate din cadrul contractului PNRR, fosta locomotivă CFR Călători EA 139.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de vancouver

                              apr. 14

                              Softronic Craiova livrează primele locomotive din programul PNRR pentru CFR Călători :: Romania Feroviara

                              Softronic Craiova livrează primele locomotive din programul PNRR pentru CFR Călători :: Romania Feroviara

                              Locomotivele LEmA(Locomotivă Electrică modernizată Asincron) 481-002 și 481-005 au fost predate săptămâna trecută în depoul București Călători! Cel mai probabil vor asigura tracțiunea trenurilor pe M 800 București Nord - Constanța și retur!

                              Momentan în Softronic sunt finalizate 481-001, 481-003, 481-004 și 481-006! Mai sunt în lucru 481-007, 481-008, 481-009, 481-010, 481-011 și 481-012!

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de vancouver

                                Adrian Bărbulescu  /  apr. 15

                                Primul tren PNRR pleacă miercuri din București spre Constanța

                                Primul tren PNRR pleacă miercuri din București spre Constanța

                                Primul tren PNRR va pleca miercuri din Gara de Nord din București spre Constanța, a anunțat marți operatorul feroviar de stat

                                Trenurile vor fi:
                                IR 1685 București Nord 05:30 –- Constanța 07:47
                                IR 1686 Constanța 08:20 –- București Nord 10:49
                                IR 1687 București Nord 11:30 --- Constanța 13:47
                                IR 1688 Constanța 15:25 --- București Nord 17:49.

                                Loco Softronic, 4 vagoane modernizate, 2 la VFU Pascani clasa II, 1 la Atelierele Grivita Bucuresti si 1 la Remarul Cluj - cele 2 din urma de clasa I.

                                Ceea ce cei de la Club Feroviar nu au remarcat si este îmbucurator: incepand de joi apare o pereche in plus de trenuri Constanta Bucuresti, care nu era pana acum. Garnitura noua face astfel posibila cresterea cadentei pe Bucuresti - Constanta.

                                Trenurile noi sunt:
                                IR 1580 Constanta 7:30 --- Bucuresti 10:00
                                iar in sens invers nou este chiar acesta cu garnitura PNRR, de la 5:30 dimineata:
                                IR 1685 București Nord 05:30 –- Constanța 07:47
                                In fine, asa de nou nu e nimic, doar revin o parte din trenurile taiate de Preoteasa la inceputul anului, pe fondul intarzierii venirii Coradiilor si a acestor vagoane din PNRR.

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de vancouver

                                  Cireasa Doru  /  apr. 16

                                  FOTO, VIDEO. Primul tren modernizat prin PNRR a părăsit Gara de Nord

                                  FOTO, VIDEO. Primul tren modernizat prin PNRR a părăsit Gara de Nord

                                  Primul tren modernizat prin PNRR, format dintr-o locomotivă modernizată Softronic și patru vagoane modernizate Atelierele Grivița, Electroputere VFU și Remarul 16 Februarie a părăsit miercuri dimineață, ora 11.30, Gara de Nord cu destinația Constanța.

                                  DSC_9309-scaled.jpg

                                  DSC_9347-scaled.jpg

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • M Conectat
                                    mihai
                                    ultima editare de mihai

                                    O modernizare ratata! E buna cel mult pentru 1995:

                                    • compunere cu locomotiva (de marfa) + vagoane
                                    • lipsa push-pull
                                    • Vmax 160 km/h
                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de

                                      Adrian Bărbulescu  /  apr. 16

                                      Câți bani primesc de la stat operatorul de stat și unul privat pentru a mișca 25 de trenuri Alstom

                                      Câți bani primesc de la stat operatorul de stat și unul privat pentru a mișca 25 de trenuri Alstom

                                      CFR Călători și Interregional Călători vor primi bani în plus, sub formă de compensație, pentru operarea a 25 de trenuri Alstom Coradia

                                      Asta ca sa intelegem ca - spre deosebire de rutier - nu poti tranti o cale ferata cu 10 milioane de euro pe km si gata (la campie). Ci mai trebuie construite gari, instalatii de semnalizare, cumparat material rulant si operat - adica platita subventia pentru operare. Asta pe langa faptul ca o cale ferata necesita existenta unei intregi companii - CFR SA adica CFR Infrastructura, care este diferita de CFR Calatori sau CFR Marfa. Si care nu produce nimic, dar trebuie sa intretina, sa repare si sa asigure operarea in siguranta a caii ferate. Cateva mii de oameni.

                                      Pe langa toate astea, calea ferata deserveste strict oamenii care locuiesc de-a lungul ei, plus orasele mari care au transport in comun de buna calitatea cu gara.

                                      Eu sunt absolut de acord ca avem nevoie de cale ferata, dar hai sa nu ajungem sa reinventam apa calda. O autostrada costa 10-30 de milioane € / km si atat. S-a terminat. Apoi incasarile din accize pe curent electric sau combustibili fosili, TVA la aceleasi si incasarile din roviniete acopera cu varf si indesat orice reparatii ulterioare.

                                      Calea ferata in schimb este o sugativa permanenta de bani, cu costuri pe care mi-e imposibil acum sa le cuantific, pentru a le transforma in cost pe km.

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • M Conectat
                                        mihai
                                        ultima editare de mihai

                                        @vancouver a spus în Material rulant: Locomotive, vagoane etc:

                                        ale ferata, dar hai sa nu ajungem sa reinventam apa calda. O autostrada costa 10-30 de milioane € / km si atat. S-a terminat. Apoi incasarile din accize pe curent electric sau combustibili fosili, TVA la aceleasi si incasarile din roviniete acopera cu varf si indesat orice reparatii ulterioare.

                                        Calea ferata in schimb este o sugativa permanenta de bani, cu costuri pe care mi-e

                                        Gresit!

                                        Sugativa este autostrada. Sistemul rutier este cel mai autodistructiv. Costurile de intretinere ale retelei rutiere sunt uriase comparativ cu beneficiile. Iar costurile se duc mult in alte domenii, precum sananate (prin sedentarism si poluare de toate felurile), mediu (prin amprenta mare la sol in raport de volumul transportat) sau piata muncii (limitarea bazinului de forta de munca)

                                        Nici autostrada, nici calea ferata nu traiesc in izolare. Ci fac parte dintr-un sistem de transport, care incepe cu liftul de la blocul de unde pleci si se termina cu rampa de acces de la casa de unde ajungi. Trenul e doar veriga din mijloc.

                                        Urbanizarea in Europa depaseste 50%, deci 50% din populatie poate teoretic fi deservita aproape exclusiv de transportul public. Faptul ca in Romania lipseste lantul transportului public nu e vina caii ferate, ci a lipsei sistemului.

                                        Acolo unde sistemul feroviar este pus la punct si corect conectat cu restul transportului public de scurt si mediu parcurs, masina devine redundanta, iar trenul devine preferat. Pentru ca este predictibil si capabil de door-2-door.

                                        De exemplu, pentru mine e mai convenabil sa ma duc la aeroport cu un troller de 30kg cu trenul in loc de masina, pentru ca de cand ies pe usa din casa si pana la aeroport am lift, metrou, tren la nivel. Nu trebuie sa ridic bagajul in si din portbagaj, ci doar il imping pe role. Asta pe langa faptul ca nu stau in blocaje rutiere care nu stiu cat dureaza.

                                        In Romania vedem ca pana si reabilitarile actuale sunt de vagoane cu trepte, pentru ca exista fix ZERO planuri de aducere a peroanelor la nivel. Pe urma caile ferate merg prin camp, in loc sa aiba halte in vatra satelor si comunelor. Asta nu e vina trenului, e vina lipsei de cap si coada din Ministerul Transporturilor. Plus a filosofiei proaste in care s-a construit calea ferata in Romania in ultimii vreo 150 de ani.

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • vancouverV Deconectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de vancouver

                                          Bun, putem sa cadem de acord pe 2 chestiuni simple:

                                          • pe calea ferata se platesc subventii de catre stat; asa ceva pe rutier nu exista; aceste subventii cresc costurile caii ferate
                                          • pe calea ferata trebuie tot statul sa cumpere la intervale regulate material rulant (nou sau sa reabiliteze din cel vechi); asa ceva pe rutier nu exista; costurile materialului rulant cresc costurile caii ferate

                                          Cand compari cele 2 sisteme trebuie tinut cont de aceste aspecte. Nu poti pur si simplu sa inchizi ochii si sa zici ca nu exista partea asta.

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • M Conectat
                                            mihai @vancouver
                                            ultima editare de

                                            @vancouver nu putem fi deloc de acord pentru ca nu e adevarat. Sistemul rutier este cel mai subventionat sistem de transport din lume prin constructia si intretienrea drumurilor care nu e niciodata transferata in costul de transport.

                                            Miliardele pe care le cheltuieste Romania cu constructia de autostrazi nu sunt niciodata platite de soferi, ci subventionate de stat. Faptul ca se numesc pompos "investitii" in loc de subventie nu schimba natura economica a contributiei statului.

                                            Trenul este cel mai ieftin mijloc de transport terestru per tona transportata. E de vreo 10 ori mai ieftin decat sistemul rutier. Faptul cu ne mintim cu contabilitatea, in care ne facem ca nu vedem subventionarea grosolana a sistemului rutier, nu schimba acest raport de cost.

                                            La fel este si cand vorbim de intretinere si vehicule. La trenuri costurile se vad pentru ca sunt condensate. Cand compari un tren de 5 milioane cu un autoturism de 50.000, trenul pare mai scump. Asta pana cand socotesti ca trenul de 5 milioane nu e inlocuit de un autoturism ci de vreo 500 de autoturisme. Caz in care trenul de 5 milioane este de vreo 5 ori mai ieftin decat materialul rulant rutier echivalent.

                                            Si mai departe acelasi este si cazul costurilor de intretinere. Capacitatea de transport a unei cai ferate duble este de 6-10 ori mai mare decat a unei autostrazi. Deci daca e sa compari costurile de intretinere, trebuie sa compari 1km de cale ferata cu 10km de autostrada. Si atunci obtii tot asa, raporturi de cost net in favoarea caii ferate.

                                            Deci sa nu plecam dupa fenta contabilitatii din gatul mainii a celor care spun ca "e mai ieftin cu masina decat cu trenul daca suntem mai mult de 2 in masina"

                                            F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post