Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    758 Mesaje 20 Posters 129.2k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Foarte buna filmarea, pentru ca ne arata si punctele critice de la capatul lotului 5. Au aparut predale pe acea ultima deschidere peste canal Arges unde lipseau pe autostrada. Iar la breteaua nodului CDA lucrau intens, elevatiile par terminate la acel pod peste DJ, lucrau la grinzi. Cred ca in 2-3 saptamani va fi betonat. Intre timp termina si zidurile de sprijin ale giratoriului de descarcare si pot sa umple acolo. Asa ca la inceput de mai cred ca vor fi la asfaltari si pe final de mai ar putea sa dea drumul.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • R Deconectat
        rocklee
        ultima editare de

        la mapa mai avem de asteptat .....un pic pana vor primi al doilea AC...pentru o mica mare bucata de autostrada ...

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          A1 PiSi lot 2+3:

          Autostrada A1 Sibiu Pitesti Organizarea Cornetu-Webuild,Ecoduct Cornetu si Organizarea Mapa&Cengiz

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • P Deconectat
            PaulS
            ultima editare de

            [A1] Margina - Holdea, filmare completa [09.04.2025], Autostrada A1 Lugoj - Deva | UMB |
            Adisan

            [A1] Margina - Holdea, filmare completa [09.04.2025], Autostrada A1 Lugoj - Deva | UMB | Adisan
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
            • P Deconectat
              PaulS
              ultima editare de

              AUTOSTRADA A1 Sibiu-Pitesti Secțiunea 5 Manicesti - Curtea de Arges | 09.04.2025
              Raducu P Drum

              AUTOSTRADA A1 Sibiu-Pitesti Secțiunea 5 Manicesti - Curtea de Arges | 09.04.2025
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • P Deconectat
                PaulS
                ultima editare de

                Autostrada A1 Tigveni-Curtea de Argeș - 09.04.2025
                Asociația Pro Infrastructură

                Autostrada A1 Tigveni-Curtea de Argeș - 09.04.2025
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • P Deconectat
                  PaulS
                  ultima editare de

                  AUTOSTRADA A1 Sibiu-Pitesti Sectiunea 4 Curtea de Argeș - Tigveni | Stadiu lucrari 09.04.25 | Porr
                  Raducu P Drum

                  AUTOSTRADA A1 Sibiu-Pitesti Sectiunea 4 Curtea de Argeș - Tigveni | Stadiu lucrari 09.04.25 | Porr
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • P Deconectat
                    PaulS
                    ultima editare de PaulS

                    Autostrada A1 Curtea de Argeș-Pitești (Mănicești) - 09.04.2025
                    Asociația Pro Infrastructură
                    Deja au inceput suprabetonarea in nodul de la CdA. Pare ca vor pana saptamana viitoare sa termine de suprabetonat :))

                    Autostrada A1 Curtea de Argeș-Pitești (Mănicești) - 09.04.2025
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • M Deconectat
                      mihai
                      ultima editare de

                      Autostrada A1 - Sibiu-Pitesti - Lot 2 - Boita - Cornetu - 11.04.2025 - Viaduct Boita
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Miercuri 16.04.2025 strapungerea galeriei a doua la tunel Momaia, lot Porr. Cu eveniment organizat la fel ca la prima strapungere.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • M Deconectat
                          mike_us
                          ultima editare de mike_us

                          TUNEL Curtea de Arges #024 - Ultimii metri de sapat | Sibiu-Pitesti Sectiunea 4 Porr NATM

                          Ultimii metri de sapat in tunelul Alina, strapungerea saptamana viitoare.
                          Se excaveaza simultan si din interior din directia Curtea de Arges spre Tigveni.
                          Sectiunea 4 Tigveni - Curtea de Arges, parte din autostrada A1 Sibiu-Pitesti, are o lungime de 9,86 km. Licitatie lansata in martie 2019. Constructor este Porr Construct SRL, Contract semnat in noiembrie 2021 avand termen de deschidere: 2026

                          TUNEL Curtea de Arges #024 - Ultimii metri de sapat | Sibiu-Pitesti Sectiunea 4 Porr NATM
                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                          • P Deconectat
                            PaulS
                            ultima editare de

                            Irinel Ionel Scriosteanu :
                            𝐓𝐢𝐠𝐯𝐞𝐧𝐢 - 𝐂𝐮𝐫𝐭𝐞𝐚 𝐝𝐞 𝐀𝐫𝐠𝐞𝐬̦
                            𝗡𝗲 𝗽𝗿𝗲𝗴𝗮̆𝘁𝗶𝗺 𝘀𝗮̆ 𝘃𝗲𝗱𝗲𝗺 𝗮 𝗱𝗼𝘂𝗮 𝗹𝘂𝗺𝗶𝗻𝗶𝘁̦𝗮̆ 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗰𝗮𝗽𝗮̆𝘁𝘂𝗹 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶
                            Sunt pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, unde antreprenorul se pregătește pentru o nouă "luminiță" de la capătul tunelului prin străpungerea celui de-al doilea fir de tunel rutier de autostradă montană, Tunelul Alina, care va avea loc 𝗺𝐢𝐞𝗿𝐜𝘂𝗿𝗶 𝟏𝟔 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲.
                            Stadiul este următorul:
                            ✅️ au rămas mai puțin de 10 metri până la străpungerea celui de-al doilea fir de tunel, din cei 1342 metri aferenți Tunelului Alina (sensul de mers Pitești-Sibiu);
                            ✅ ️în paralel, se lucrează în mai multe zone de la radier până la structura de rezistență;
                            ✅️mai multe detalii în video atașat.
                            Reamintesc faptul că luna trecută a avut loc străpungerea primului tunel rutier de autostradă montană, Tunelul Daniela.
                            Iar pe 𝟮𝟳 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲, de 𝐙𝐢𝐮𝐚 𝐏𝗼𝐫𝐫𝐭̦𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞𝐬𝐜𝐡𝐢𝐬𝐞, vă invităm să profitați de această ocazie și să veniți în număr cât mai mare să vizitați 𝗶̂𝗻 𝗶̂𝗻𝘁𝗿𝗲𝗴𝗶𝗺𝗲 primul tunel rutier forat la nivel de autostradă, care va avea o lungime de 1,3 km pe sub Dealul Momaia din județul Argeș și două fire paralele de tunel (denumite Alina și Daniela), câte una pentru fiecare sens de mers.
                            𝐙𝐢𝐮𝐚 𝐏𝗼𝐫𝐫𝐭̦𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞𝐬𝐜𝐡𝐢𝐬𝐞
                            🗓 𝟐𝟕 𝐚𝐩𝐫𝐢𝐥𝐢𝐞, 𝐢̂𝐧𝐭𝐫𝐞 𝟏𝟎:𝟎𝟎 - 𝟏𝟔:𝟎𝟎
                            📍 𝐎𝐫𝐠𝐚𝐧𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐝𝐞 𝐬̦𝐚𝐧𝐭𝐢𝐞𝐫 𝐚 𝐬𝐞𝐜𝐭̦𝐢𝐮𝐧𝐢𝐢 𝟒 𝐓𝐢𝐠𝐯𝐞𝐧𝐢 - 𝐂𝐮𝐫𝐭𝐞𝐚 𝐝𝐞 𝐀𝐫𝐠𝐞𝐬̦
                            🎫 𝐈𝐧𝐭𝐫𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐢𝐛𝐞𝐫𝐚̆

                            𝐓𝐢𝐠𝐯𝐞𝐧𝐢 - 𝐂𝐮𝐫𝐭𝐞𝐚 𝐝𝐞 𝐀𝐫𝐠𝐞𝐬̦ | 𝗡𝗲 𝗽𝗿𝗲𝗴𝗮̆𝘁𝗶𝗺 𝘀𝗮̆ 𝘃𝗲𝗱𝗲𝗺 𝗮 𝗱𝗼𝘂𝗮 𝗹𝘂𝗺𝗶𝗻𝗶𝘁̦𝗮̆...

                            𝐓𝐢𝐠𝐯𝐞𝐧𝐢 - 𝐂𝐮𝐫𝐭𝐞𝐚 𝐝𝐞 𝐀𝐫𝐠𝐞𝐬̦ | 𝗡𝗲 𝗽𝗿𝗲𝗴𝗮̆𝘁𝗶𝗺 𝘀𝗮̆ 𝘃𝗲𝗱𝗲𝗺 𝗮 𝗱𝗼𝘂𝗮 𝗹𝘂𝗺𝗶𝗻𝗶𝘁̦𝗮̆...

                            𝗡𝗲 𝗽𝗿𝗲𝗴𝗮̆𝘁𝗶𝗺 𝘀𝗮̆ 𝘃𝗲𝗱𝗲𝗺 𝗮 𝗱𝗼𝘂𝗮 𝗹𝘂𝗺𝗶𝗻𝗶𝘁̦𝗮̆ 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗰𝗮𝗽𝗮̆𝘁𝘂𝗹 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶 Sunt pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 -...

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              ^ Si video in youtube aferent:

                              Strapungerea tunelului Alina, aproape de finalizare.

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • P Deconectat
                                PaulS @vancouver
                                ultima editare de

                                @vancouver tipa asta ( adix/Infrastructura Romania ) "imprumuta" filmarile :)) Vezi ca nu sunt facute de el.

                                vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de vancouver

                                  Din filmarea lui Scriosteanu se vede ca armeaza deja radierul in zona tunelului de legatura mare intre galeriile principale. Inseamna ca pe aici camioanele cu material de excavat nu mai pot trece. In concluzie inseamna ca ultimii metri ii excaveaza doar dinspre capatul opus - in definitiv nici nu pot veni unii spre altii cu exploziile si excavarile, ci este nevoie sa fie la minim 40-50m unii de altii.

                                  Asadar excavarea s-a oprit deja spre Curtea de Arges - unde camioanele aveau de parcurs peste 1km prin tunel pana sa iasa afara cu materialul. Ultimii metri ii excaveaza exclusiv din capatul dinspre Tigveni (dinspre Sibiu).

                                  Este o veste buna, inseamna ca in interior in tunel se poate lucra acum nestingherit la radiere, grinzi laterale si bolti, pe ambele galerii. Dupa cum pare ambele galerii sunt aproape gata pana la mijloc, pana in zona tunelului de legatura si probabil pe Daniela deja au intrat si dincolo de mijloc.

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver @PaulS
                                    ultima editare de vancouver

                                    @PaulS Stiu, dar sunt filmarile "la liber" pe care le preia. De ex. filmari ale oamenilor politici care vor sa-si faca reclama cu ocazia asta (si Scriosteanu este om politic). Cine deschide filmarea il aude clar pe Scriosteanu vorbind si stie ca el a facut acest video.

                                    De ex. aceasta filmare o putem prelua si noi pe canalul Construim Romania, daca am vrea (dar e cvasi-inutil, nu avem nevoie de like-uri sau altceva, si deja a publicat altcineva, asa ca ar fi cateva minute pierdute de fiecare data).

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de vancouver

                                      Cateva aspecte legate de cei care propun sa se faca o singura galerie si sa se dea drumul half-profile mai repede´:

                                      • strapungerea galeriei a doua are loc la aprox. 1,5 luni dupa prima (3 martie - 16 aprilie). Un decalaj prea mic ca sa merita o abordare separata
                                      • au existat multe avantaje ale lucrului in tandem. S-a folosit mai ales tunelul de legatura dintre cele 2 galerii de la mijloc, la aprox. 675 de metri de ambele capete. Odata ambele galerii ajunse in acest punct, pentru evacuarea materialelor s-a folosit numai una din galerii. Astfel, pe cealalta (pe Daniela) s-a putut incepe structura de rezistenta: radiere, hidroizolatii etc. Aceste operatii sunt imposibil de realizat daca inca circula camioane cu pamant prin galerie. Astfel, in loc sa se inceapa structura de rezistenta abia dupa strapungerea primei galerii, in momentul strapungerii structura era deja gata pana la jumatatea acesteia - un avans de aprox. 2 luni, imposibil daca nu se lucra cu ambele galerii in tandem
                                      • practic cele 2 luni intre strapungeri se compenseaza 100% prin lucrul in tandem, cu folosirea tunelurilor de legatura intre galerii
                                      • daca a doua galerie s-ar face ulterior, cand prima este deja in trafic, nu ar mai exista nici un avantaj pentru nici una din galerii sau ar trebui inchis traficul

                                      De mentionat ca tunelul de legatura rutier se face doar la tuneluri de peste 1km (cate o legatura rutiera per km de tunel). La tuneluri sub 1km nu apare aceasta sinergie.

                                      In concluzie: NU SE MERITA HALF-PROFILE LA TUNELURI. Dimpotriva, lucrul in tandem aduce avantaje reciproce si chiar o urgentare a finalizarii. Evident si costurile a doua galerii facute in tandem vor fi semnificativ mai reduse decat suma a 2 galerii construite la momente diferite.

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • P Deconectat
                                        PaulS
                                        ultima editare de

                                        Premieră națională: Autostrada A1 Poiana-Tigveni - Secțiunea 3 Sibiu-Pitești - 09.04.2025
                                        Asociația Pro Infrastructură

                                        Premieră națională: Autostrada A1 Poiana-Tigveni - Secțiunea 3 Sibiu-Pitești - 09.04.2025
                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • M Deconectat
                                          mike_us @vancouver
                                          ultima editare de

                                          @vancouver Și mie mi se pare o prostie faza cu „half profile”. Când un proiect e deja mai avansat decât scria în contract, lotul ăla nu mai contează cine știe ce, iar half profile mai și încurcă constructorul. E doar o chestie de imagine, făcută de unii care vor să dea bine și să-și facă reclamă pe spatele autostrăzilor. Un heirup aiurea, de dragul pozei.

                                          Referitor la tunel, bănuiesc că deja s-au căptușit ambele galerii până la jumătatea tunelului, și după spargerea celei de-a doua galerii (1 săptămână, sau cât o fi) o să poată continua liniștiți cu căptușirea pe una dintre ele.
                                          Pentru calea de rulare, se va lucra în paralel sau se va aștepta finalizarea căptușirii? 600 de metri, cât e jumătate de tunel, înseamnă 48 de secțiuni de 12,5 metri — deci cam două luni de lucru.
                                          O să aștepte două luni?

                                          vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                          • M Deconectat
                                            mihai
                                            ultima editare de

                                            De unde e ideea asta creață cu half-profile pe PiSi 4? DJ678A (A1 - Tigveni) și DN73C oricum nu pot prelua traficul de pe DN7 prin A1 pe la Curtea de Argeș. Așa că orice grabă ar fi degeaba.

                                            În plus lotul are termen de finalizare în martie 2027, în vreme ce oricum graficul de execuție al PORR rămâne în continuare pentru martie 2026, cu un an mai devreme.

                                            Eu oricum rămân la părerea că PORR intenționează să finalizeze lotul până în decembrie 2025.

                                            D vancouverV 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post