Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    52 Mesaje 13 Posters 6.0k Vizualizări
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Primele miscari de trupe pe A13:

      https://www.youtube.com/watch?v=0lKRI-lGhDI

      Multumim raducu!

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • U Deconectat
        UnulAltul
        ultima editare de

        In sfarsit.
        Stiti cand se termina etapa de proiectare?

        Au primit toate avizele sa intre in teren?

        myidM 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • myidM Deconectat
          myid @UnulAltul
          ultima editare de

          @UnulAltul

          see below :

          32275465-05e8-4dd6-8a9a-9d8d36389c1b-image.png

          Deci sa intre in teren mai devreme de primavara nu cred, probabil doar la decopertari daca vremea le permite si doar acolo unde au acordurile toate.
          Au terminat cu descararea arheologica, ca asta nu mai stiu.

          btw : uite ce noduri rutiere avem aici, chiar destul de multe pentru 68km
          ee1bd67f-b6a2-4f80-b7b6-d568674793ec-image.png

          myidM 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • myidM Deconectat
            myid @myid
            ultima editare de

            Un video de la DRDP Brasov de acum cateva zile.

            224K views · 1.6K reactions | Primele utilaje au început să lucreze...

            224K views · 1.6K reactions | Primele utilaje au început să lucreze...

            🟠Primele utilaje au început să lucreze pe culoarul autostrăzii A13 – #Sibiu – #Făgăraș. 🟠Mai multe echipe amenajează drumurile tehnologice care vor...

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              A13 Sibiu-Fagaras:

              https://www.youtube.com/watch?v=mTObKtyWxcQ

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • M Deconectat
                mihai @vancouver
                ultima editare de

                Pana cand au termen de proiectare?

                U 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • U Deconectat
                  UnulAltul @mihai
                  ultima editare de

                  @mihai

                  a raspuns myid mai sus : TRimestrul 1 /2025

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • S Deconectat
                    SILVIUFG
                    ultima editare de

                    Va salut!! Revin cu o filmare de pe lotul 4 (Sambata de Jos-Fagaras). Turcii lucreaza in continuare la organizarea de santier de la Ileni, dar si la decopertarile pentru drumurile tehnologice.

                    https://www.youtube.com/watch?v=8VxOwe1uYT0

                    M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                    • M Deconectat
                      mihai @SILVIUFG
                      ultima editare de mihai

                      A13 pare sa creeze deranj in unele comunitati locale.

                      Ziarul de Bacau  /  nov. 10, 2024

                      VIDEO: Scandal pe traseul Autostrăzii A13 Brașov-Bacău. „Pe aici nu se trece!” - Ziarul de Bacău

                      VIDEO: Scandal pe traseul Autostrăzii A13 Brașov-Bacău. „Pe aici nu se trece!” - Ziarul de Bacău

                      Locuitorii din localitatea Podu Oltului, comuna Hărman, nu sunt de acord cu traseul Autostrăzii A13 Brașov-Bacău, relatează bizbrasov.ro. De câțiva ani, locuitorii din localitatea Podu Oltului, care aparține de comuna brașoveană Hărman trăiesc cu spectrul construcției unei bucăți din autostrada A13...

                      U 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • U Deconectat
                        UnulAltul @mihai
                        ultima editare de

                        @mihai

                        eu nu ii inteleg pe astia.
                        Ce deranj mare fac acolo?

                        M U 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                        • M Deconectat
                          mihai @UnulAltul
                          ultima editare de mihai

                          @UnulAltul din ce inteleg de pe harti, Podu Olt (Harman) e o localitate destul de rasfirata, cu multe case construite in ceea ce pare ca era extravilanul satului. Iar traseul autostrazii trece printre aceste case si vatra satului. Din cat pot identifica pe satelit, nu par sa fie case care vor fi demolate, doar ca satul va fi cumva fracturat.

                          In zona ruta autostrazii are profil de campie prin podisul lin din zona. Daca ruta ar fi mutata mai la nord, ca sa ocoleasca satul cu totul, costurile ar creste semnificativ din cauza colinelor de la nord de sat.

                          In schimb pare posibil ca ruta A13 sa fie trasata pe la sud de sat, cu pastrarea profilului de campie al autostrazii.

                          La Ilieni in schimb traseul A13 ocoleste satul cu totul, prin afara lui, deci discutia e un mister.

                          Per ansamblu nu inteleg supararea localnicilor. Pare mai mult ca e vorba de NIMBY.

                          C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • U Deconectat
                            UnulAltul @UnulAltul
                            ultima editare de

                            mersi vancouver

                            got it !

                            Totusi nu poti bloca, primaria trebuie sa se implice si sa gaseasca o solutie !

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • C Deconectat
                              casio @mihai
                              ultima editare de

                              @mihai
                              In zonele rurale, vatra satului si chiar si casele rasfirate sunt una, terenurile "de la camp" alta.
                              Despre ultimele trebuie sa fie vorba: A-ul le taie i n loturi separate si pas sa mai ajungi usor la cele de peste A.
                              Dar asta a cam fost si va fi mereu cat se vor face drumuri noi.

                              Drumuri spre izvoare

                              M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • M Deconectat
                                mihai @casio
                                ultima editare de

                                @casio bun, daca asta e problema, atunci se pot cere mai multe pasaje agricole peste autostrada. Dar de aici si pana la a discuta despre blocarea proiectului e cale lunga. Si obtuza 🙂

                                C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • C Deconectat
                                  casio @mihai
                                  ultima editare de casio

                                  @mihai
                                  acum cam trei decenii, am patit similar prin zona Lehliu a A2.Bineinteles ca nu se punea atunci problema de proteste, in mijlocul Baraganului.
                                  Asadar, eu nu ii privesc negativ pe cei care isi sustin drepturile.
                                  Daca nu pot impiedica utilitatea publica, macar sa se aleaga cu niscai compensatii.Acum e firesc, dar acum trei decenii, abia iesiti din comunism, doar am luat nota si-atat.
                                  Cat despre valoarea terenului expropriat- acum ca si-atunci- este o gluma ( proasta).Singura diferenta ar fi ca cea de acum e " in valuta convertibila".

                                  Drumuri spre izvoare

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • R Deconectat
                                    rocklee
                                    ultima editare de

                                    Mie îmi pare rau că sa pus această Autostrada in sertar la naftalină.....si nu sa prioritizat...pentru ca acum poate era gata pana la Bacău...

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de

                                      Până la Bacău nici o șansă. Ar fi însemnat să fie prima autostradă peste munți gata. Numai ca este infinit mai grea decât A1 Valea Oltului. Oltul este singurul râu interior din România care traversează carpații. Ca atare nu există un pas pe VO. Autostrada urcă doar până la cota 400.

                                      Orice altă trecere montană presupune urcarea până la ca. 1000m. Zone grele de munte. Vedem și la A8 montan cost estimat 6-8 miliarde, față de A1 ca. 2 miliarde. A3 montan estimat 6 miliarde.

                                      Deci absolut orice trecere montana e mult mai grea decat A1. Si ca bani, dar o sa și dureze, o sa fie zeci de tuneluri. A13 nu face excepție, sunt 40km grei, cu urcare in doua rânduri la ca. 1000m. Probabil cu 10-20km in tunel.

                                      Vezi cat durează la cea mai ușoară traversare, la A1. … Oricare alta o să dureze mai mult.

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                      • R Deconectat
                                        rocklee
                                        ultima editare de

                                        Eu ma refeream la timpul pierdut de cand a fost propusa aceasta autostrada ...nu la dificultate sau la costuri...
                                        Sunt un vechi nostalgic a unor trasee din România...precum acesta ...
                                        Sau Lugoj București...numită Autostrada Sudului..
                                        Sau mult controversata București Brașov...

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • vancouverV Deconectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de vancouver

                                          Da, inteleg @rocklee. Si eu sunt nostalgic dupa anii tineretii, dincolo de orice dificultati (mai ales financiare) din acea vreme. Vorba aia "inainte era mai bine".

                                          Dar si acum 10 ani, pe vremea lui Ponta, cand autostrada asta a aparut din nimic eu am fost un vehement critic al ei. Nu chiar orice autostrada e asa de necesara, incat sa merite sa sacrificam miliarde de euro pentru ea si apoi alte milioane pe an pentru intretinere. Ca nu va fi usor de intretinut tunele si viaducte. Peste 40-50 de ani posibil unele viaducte sa trebuiasca deja daramate si refacute, cum se intampla in Germania sau Austria cu cele facute in anii 1950-60-70.

                                          Hai sa privim la rece: acum nu avem nici o trecere peste munti. Pe autostrada. Prin Alpi sunt vreo 4, atat. Din care una - St. Gottart tunelul principal de 15 km este si acum la 1 banda pe sens. Abia anul asta au pus piatra de temelie pentru a doua galerie. Dupa care, peste 6 ani cand o sa fie gata, muta tot traficul pe acolo si o renoveaza din temelii pe prima, facuta acum 50-60 de ani. Abia din 2040 se va circula pe autostrada. ELVETIENII NU AU AVUT BANI DE AUTOSTRADA PE CULOARUL PRINCIPAL GERMANIA - ITALIA !!! Intelegi despre ce vorbim?

                                          Dar ne trezim noi acum sa face direct 6 traversari peste Carpati:

                                          • A6 culoar Caransebes-Drobeta
                                          • A1 PiSi
                                          • A3 CoBra
                                          • A13
                                          • A8
                                          • A14 Suceava - Bistrita
                                            Si mai visam si la drum express Pitesti-Brasov!

                                          Hai sa revenim cu picioarele pe pamant!

                                          Sunt absolut de acord cu A13 Sibiu-Brasov-Tg. Secuiesc si pana la intrarea in munte. Sunt absolut de acord cu zona de autostrada de vreo 15 km centura Onesti. Si mai departe Onesti legatura cu A7. Dar zona montana? Oameni buni, am innebunit? O sa avem A8 pentru camioane pentru legatura Moldova - Transilvania. De la Tg. Mures o sa se faca A3 la Sighisoara si mai departe la Fagaras. DECI SINGURA, DAR ASBOLUT SINGURA RUTA PENTRU CARE A13 ARE SENS ESTE MOLDOVA FIX LA BRASOV. Orice alt punct din Transilvania se atinge fara ocol via A8. Iar A7 in Moldova duce traficul de oriunde pana la turbionul cu A8 si de acolo peste munti.

                                          Hai sa cerem vehement sa se termine cu nebunia cu A13 montan, este singura optiune sanatoasa!

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          C M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                                          • C Deconectat
                                            casio @vancouver
                                            ultima editare de casio

                                            @vancouver
                                            Nu stiu daca stii, am citit si eu si nu de mult, tot anul asta, ca aceasta A13 montan este la origine inventia lui Ponta (cuplul Ponta/Sova) de-acum un deceniu cand au tras ''cu dintii si cu ghearele'' sa traga toate vreascurile si carbunii pe fagasul lui CoBra, in detrimentul A1 PiSi !
                                            Asadar aceasta oferea Cobrei o justificare suplimentare, ca vezi Doamne deservea si Moldova , chiar daca traversand de doua ori muntii, ca pe vremea aia nu se vorbea de A7 (sau nu avea un orizont concret).
                                            Iar noi acum nu facem decat sa scoatem castanele din foc aruncate de faimosul cuplu, cu domiciliul declarat -back then - la cort pe Valea Prahovei.

                                            Drumuri spre izvoare

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post