Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    165 Mesaje 9 Posters 30.9k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Pam pam, surpriza:

      dec. 13, 2024

      FOTO Interregional Călători își cumpără trenuri noi, câștigând în fața CFR Călători

      FOTO Interregional Călători își cumpără trenuri noi, câștigând în fața CFR Călători

      Interregional Călători va opera cu 13 rame electrice noi, după ce a câștigat licitația, în fața companiei CFR Călători, în cadrul procedurii de achiziție "Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a...

      "Astfel, (...) Comisia de analiză și evaluare a ARF a acceptat valoarea cea mai bună obținută electronic și a hotărât adjudecarea și acordarea dreptului de a semna contractul, operatorului economic Interregional Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 24,98 lei. Totodată, ARF a acceptat și nominalizat cu statut de rezervă oferta societății CFR Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 24,99 lei”.

      Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/foto-interregional-calatori-isi-cumpara-trenuri-noi-castigand-in-fata-cfr-calatori-21867933

      Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor."

      Hahaha, la 1 cent!

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Precizari suplimentare:

        Interregional Calatori este obligata sa foloseasca cele 13 rame pe 4 trasee prestabilite:

        Cluj - Deva - Arad - Timisoara
        Bucuresti - Cluj via Sighisoara
        Bucuresti - Cluj via Deda (adica prin secuime, Brasov - Miercurea Ciuc - Dej - Cluj)
        Bucuresti - Brasov

        Eu as face asa:

        • 3 rame duble (cuplate cate 2) pe Bucuresti - Brasov. S-ar asigura o cadentare la 2 ore, cu rame duble (700 pasageri capacitate per tren) = 6
        • 2 rame single pentru Bucuresti - Cluj via Sighisoara = 2
        • 2 rame single pentru Bucuresti - Cluj via Deda = 2
        • 1 rama single pentru Cluj - Arad = 1 (fara Timisoara pe durata lucrarilor, ca e bataie de joc sa piarda 4-5 ore pe acolo)
        • 1 rama permanent in rezerva la Cluj = 1
        • 1 rama permanent in rezerva la Bucuresti = 1
        • 1 rama in mentenanta / revizie

        TOTAL 13

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • F Deconectat
          fulgernc
          ultima editare de

          https://youtu.be/RwMhikHtq70?si=z-mJdseqv5FckQVZ

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • F Deconectat
            fulgernc
            ultima editare de

            Adrian Bărbulescu  /  dec. 26, 2024

            CFR SA vrea să cumpere utilaje de tăiat vegetația pe calea ferată

            CFR SA vrea să cumpere utilaje de tăiat vegetația pe calea ferată

            Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să cumpere un lot de 20 de utilaje pentru tăiat vegetația pe calea ferată

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Adrian Bărbulescu  /  ian. 15

              CFR Călători a câștigat al treilea contract pentru operarea ramelor Alstom Coradia

              CFR Călători a câștigat al treilea contract pentru operarea ramelor Alstom Coradia

              Operatorul feroviar de stat a câștigat al treilea contract pentru operarea ramelor Alstom Coradia, după ce pe precedentul l-a pierdut

              "Operatorul feroviar de stat a câștigat al treilea contract pentru operarea ramelor Alstom Coradia, după ce pe precedentul l-a pierdut la un ban diferență în fața Interregional Călători.

              Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat informează că miercuri, 15 ianuarie 2025, a primit, de la Bursa Română de Mărfuri, Hotărârea nr.1/15.01.2025, privind ofertele înaintate de cei doi operatori feroviari: SNTFC CFR Călători SA și SC Transferoviar Călători SRL, cu rezultatul procedurii de achiziție „Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători”- CSP-L3."

              Acest contract are prevăzută o valabilitate de maximum 38 de luni, și vizează 4 rute de serviciu public respectiv: București Nord-Suceava, București Nord- Iași, București Nord-Galați, Iași-Cluj Napoca.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • M Deconectat
                mihai
                ultima editare de

                Adrian Bărbulescu  /  ian. 15

                În ceasul al 12-lea, statul încearcă să salveze Trenul Regal

                În ceasul al 12-lea, statul încearcă să salveze Trenul Regal

                Pe ultima sută de metri statul român, prin Ministerul Transporturilor, încearcă să salveze Trenul Regal, Trenul Moldovița, Trenul Călugăreni

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Anemona Andone  /  ian. 21  /  Companii

                  Softronic Craiova anunță certificarea oficială a locomotivei electrice de 5100 kW, modernizată pentru CFR Călători - Economica.net

                  Softronic Craiova anunță certificarea oficială a locomotivei electrice de 5100 kW, modernizată pentru CFR Călători - Economica.net

                  Producătorul de material rulant Softronic anunță certificarea oficială a locomotivei electrice de 5100 kW, modernizată pentru CFR Călători. Uzina reparatoare din Craiova a câștigat un contract pentru modernizarea a 19 locomotive CFR Călători, finanțat prin PNRR.

                  Softronic Craiova anunță certificarea oficială a locomotivei electrice de 5100 kW, modernizată pentru CFR Călători

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Trenul Alstom Coradia Nr. 3 vine in Romania. Nr. 2 circula, nu prea inteleg pe unde a ramas Nr. 1.

                    Adrian Bărbulescu  /  ian. 23

                    BREAKING Încă un tren Alstom Coradia Stream a plecat spre România

                    BREAKING Încă un tren Alstom Coradia Stream a plecat spre România

                    Încă un tren Alstom Coradia Stream, care va fi operat de SNTFC CFR Călători, a plecat de la fabrica din Polonia către România

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      https://www.youtube.com/watch?v=SLX97OwoIjA

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        https://www.youtube.com/watch?v=0zT8Fov8NR4

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • F Deconectat
                          fulgernc
                          ultima editare de

                          Parcă trebuiau să înceapă să vină într-un ritm de 2-4 pe lună.
                          De abia ajunge a treia.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            Stupid, stupid, stupid:

                            Adrian Bărbulescu  /  feb. 3

                            Cea mai nouă locomotivă a CFR Călători, pe butuci de ani buni

                            Cea mai nouă locomotivă a CFR Călători, pe butuci de ani buni

                            Cea mai nouă locomotivă a CFR Călători, produsă la Softronic Craiova în anul 2010, zace de ani buni în depou, după ce s-a defectat

                            Intre timp Sotronic a produs aprox. 90 astfel de locomotive si toate celelalte sunt in exploatare bine-mersi. Numai societatea de stat trebuie sa se screama sa faca o licitatie si sa ia o decizie, singura posibila, de a trimite la producator. Incapabilii nu sunt in stare sa scrie un referat in care sa explice ca nu exista alta solutie si deci orice licitatie e o imbecilitate. Dar na, inteligenta luminatoare a acestor oameni o depaseste pe a noastra ... ei inteleg mai bine si au rezultate!

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • F Deconectat
                              fulgernc
                              ultima editare de

                              Știrile Zilei

                              Electroputere VFU Pașcani marchează o premieră: primul vagon modernizat prin PNRR obține certificarea CE

                              Electroputere VFU Pașcani marchează o premieră: primul vagon modernizat prin PNRR obține certificarea CE

                              Industria feroviară românească face un pas important spre modernizare odată cu obținerea certificatului CE de examinare de tip pentru primul vagon pro...

                              M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • M Deconectat
                                mihai @fulgernc
                                ultima editare de mihai

                                @fulgernc toate reabilitarile de material rulant se fac fara cap si fara a pricepe transportul feroviar de secol XXI. Vagoanele sunt la standard de 1990-2000, gandite pentru transportul de lung parcurs, in conditiile in care piata principala de transport feroviar este cea de scurt parcurs.

                                Locomotivele Softronic si Reloc sunt moderne tot asa, pentru 2000, nu pentru 2025. Si nici pentru atunci, ca n-au prize de tractiune multipla / comanda la distanta. Iar asta nu permite tractiune push-pull, care in occident exista de prin anii 1920-1930, de pe vremea locomotivelor cu abur(!!). CFR nu-i in stare sa implementeze push-pull nici in 2025 cu locomotive electrice noi, desi e un sistem de fantastica eficienta feroviara, de care ai zice ca o companie falimentara ca CFR are nevoie.

                                Pana si rama electrica o folosesc tot in prostia lor de 1980, cu tren retras in depou la cap de cursa. Scopul si designul ramelor electrice este sa faca curse non-stop toata ziua, fara nevoie de revizie timp de saptamani intregi.

                                Toate modernizarile de material rulant din Romania sunt de fatada. Nimeni din MT si CFR nu pricepe cum arata transportul feroviar modern si de aia nici nu sunt interesati sa-l implementeze.

                                F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de vancouver

                                  Culmea stii care e @mihai : si 90% din cei care activeaza pe diverse forumuri si arata un minim interes pe feroviar, sar si ei ca arsi cand le explici cum ar trebui sa mearga treaba si cum arata eficienta. Nu mai vorbim de nulitatile care activeaza in sistem si care tin la el mai ca babele la icoanele din biserica.

                                  Bine, ar fi suficient ca in minister si in conducerea CFR-urilor sa fie cativa oameni capabili si care sa conduca treptat lucrurile in directia buna, explicand in acelasi timp publicului ce si cum.

                                  Din pacate suntem doar la nivelul de om prost! Omul prost care merge o data cu trenul la Viena sau la Frankfurt si vede acolo trenuri noi, frumoase. "Ba, esti prost, ce trenuri misto au astia!" SI ATAT. AICI SE OPRESTE GANDIREA PROSTULUI. Si doar atat stie deocamdata: hai sa avem si noi trenuri din alea frumoase. Macar cateva! Asta e nivelul de la Ministerul Transporturilor zona feroviar, asta e nivelul din CFR Calatori si din ARF. Atat.

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • M Deconectat
                                    mihai @vancouver
                                    ultima editare de

                                    @vancouver asta e si suprinderea mea: faptul ca oamenii de pe forumuri care isi declara un interes pentru feroviar sunt la fel de refractari, chiar cu indaratnicie, la modernizarea sistemului feroviar.

                                    Ai perfecta dreptatea, viziunea celor mai multi despre cum arata un transport feroviar modern este "trenuri noi care sa circule ca in 1980"

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • F Deconectat
                                      fulgernc
                                      ultima editare de

                                      🚆 Cea mai lunga calatorie cu trenul nou Alstom Coradia | Bucuresti - Brasov IR 16001 (2025)
                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        Se confirma ceea ce s-a criticat de la bun inceput pe forumuri: scaunele nu sunt adecvate pentru calatorii lungi. Walter Patrick se plance cam dupa 1,5 ore ca incepe sa ... "hm hm"..nu vrea sa zica , dar se intelege: sa-l doar fundul! Prima ora a fost ok. La final zice ca nu e grav dupa 2,5 ore, dar e clar ca sunt si alte scaune mai comode pe alte trenuri.

                                        De asemenea la locurile fata in fata distanta pana la picioarele celui din fata extrem de mica. Din fericire el a calatorit fara sa aibe pe nimeni fata in fata.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • M Deconectat
                                          mihai
                                          ultima editare de

                                          Asta se intampla cand bati cuie cu patentul. Adica atunci cand folosesti un design la altceva decat a fost gandit.

                                          Nu pricep in ruptul capului convingerea asta romaneasca ca noi stim sa prindem de lucruri de care altii - aia care le-au gandit - nu s-au prins pentru ca-s "prosti", nu "destepti" ca noi.

                                          Problema nu e rama, ci scaunele gandite pentru alt tip de utilizare. Altfel rama e folosita ca IC in Olanda de exemplu.

                                          E clar ca scaunele de scurt parcurs sunt gandite pentru comfort de scurt parcurs. N-au nevoie sa fie ultra-comode pentru ca nimeni nu sta prea mult pe ele. In schimb au nevoie sa fie volumetric mai mici si mai compacte pentru a creste capacitatea trenului, absolut necesara la scurt parcurs. In plus au nevoie sa fie rezistente anti-vandalism, care este mult mai probabil sa apara la trenuri de scurt parcurs. Iar asta le face sa fie mai dure si mai incomode.

                                          Evident ca e o prostie sa pui asemenea scaune in echiparea unui tren de mediu si lung parcurs. Dar na, nu te pui cu struto-camilistii autohtoni. Ei intotdeauna "stiu mai bine".

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de vancouver

                                            E chiar mai grav. Pur si simplu NU S-AU GANDIT. Au dat copy-paste la caietele de sarcini pentru rame regio si inter-regio. Nu i-a dus capul.

                                            Un om pe care nu-l duce capul este prost. Asa este acest Stefan Roseanu, ex-seful ARF, cel care trebuia sa aibe macar inspiratia sa intrebe intai societatea civila, adica sa faca o consultare publica reala, inainte sa publice licitatiile. Nu mai vorbim ca un om de conducere trebuie sa aibe orisicat clarviziunea necesara sa inteleaga tot ce fac subalternii si sa-i ghidoneze in directia corecta. Cand esti sef la ARF, autoritatea de REFORMA, in puii mei, te duci intai pe la altii, mergi 2-3 luni in lung si-n lat, te interesezi cum functioneaza treaba.

                                            Ca altfel ies astfel de enormitati. Problema cu scaunele fiind una dintre multele probleme GRAVE. Cel putin la fel de grav este sa faci o asa-zisa strategie, sa zici ca pui trenuri pe 20 de rute si nici macar sa nu te intrebi cate trenuri iti trebuie. Sa faci o DIMENSIONARE A PARCULUI CIRCULANT. NUUUU, noi luam 20 de rame la 20 de rute. Simplu nu? A, si mai suplimentam cu inca 17, ca poate mai e nevoie.

                                            ZERO, DAR ZERO idee despre SERVICIU FEROVIAR CADENTAT. Apoi acelasi ARF imbecilo face o licitatie, ca sa i se explice de catre o firma privata, cum vine asta cu cadentarea !!!! BAAAAAAAAAAAA, unde puii mei v-ati gasit toti incompetentii la un loc?

                                            De exemplu pe Bucuresti - Constanta ei au prevazut 1 rama! (teoretic e chiar asta care merge acum la Brasov). Cum una maaa? Un serviciu comercial normal e compus din trenuri cadentate la 1 ora. Cum un drum dureaza 2:20 (IR cu 6-7 opriri), inseamna ca la 3 ore rama pleaca inapoi (cu rezerva din belsug), deci un turnus e de 6 ore. Asa ca iti trebuie 6 trenuri. Fiecare tren a cate rame? Pai vara in orice caz cate 2. Minim, daca nu 3. Dar sa zicem 2. 2x6=12. Deci 12 rame iti trebuie numai pentru Buc-Cta. +2 de rezerva, una la Cta, una la Buc. 14. Dar nu, ei comanda 20 de rame la 13 rute, din care o parte gen Bucuresti-Arad ! Vezi 2 puncte pe harta, le unim cu un tren. Bravo, stai jos! Nota 0.

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post