Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    159 Mesaje 8 Posters 30.8k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Conectat
      mihai @fulgernc
      ultima editare de

      @fulgernc a spus în Material rulant: Locomotive, vagoane etc:

      Nu se pot reduce la simplist absolut anumite lucruri. Și echivala toate ramurile economice.

      Serviciile de transport public nu pot funcționa concurențial. În accepțiunea totală a termenului.

      Acolo unde statul nu poate furniza/întreține aceste servicii le delegă. Ca să se asigure cea mai bună formulă de cheltuire a banului public , se organizează aceste licitații. Să nu existe suspiciunea că aceste contracte sunt semnate "la deget" ..și anumiți actori favorizați.

      E valabil ptr transportul interurban rutier. Sunt segmente pe care statul nu le poate acoperi. E o practică uzuala în multe alte părți. Nu reinventăm nimic.

      Și în cazul de față nu se reinventeaza nimic. Împărțirea se face în funcție de cota de piață. Se lucrează după sceleași reguli. Pe piața CF nu se poate intra așa ușor ptr că e un domeniu suprareglementat. La fel ca pe aerian. Trebuie să îndeplinești N criterii.

      Ptr stat primează interesul călătorului. Și al contribuientului. Dacă aceste două criterii sunt îndeplinite și activitatea decurge corespunzător e ok.

      Din punct de vedere economic, lucrurile sunt clare, indiferent de domeniu. Daca statul trebuie sa subventioneze un domeniu, mai ales pe termen nedeterminat, asta inseamna distorsiune de piata.

      Subventia e un mecanism de implentare de politici doar atunci cand este pe termen limitat, dupa care domeniul se intoarce la piata libera. Exemplu: energia verde. Statele au subventionat energia verde o decada, dar de acum incep sa reduca subventiile, urmand ca ele sa disapara cu totul pe masura ce energia verde ajunge sa domine piata.

      La transportul feroviar nu exista nici un plan prin care operarea serviciilor de scurt si mediu parcurs (tren metropolitan, Regio, IR) sa devina vreodata profitabil, pentru ca asta ar trimite oamenii inapoi la masini. Si asta nu pentru ca trasnportul cu trenul ar fi mai scump decat cel cu masina, ci pentru ca asa pare din multe alte distorsiuni economice (exemplu: subventionarea indirecta a transportului auto prin constructia de autostrazi)

      Prin urmare, la transportul feroviar distorsiunea pietei este permanenta, fara nicio presiune de eficientizare pe transportatori, care au un venit garantat perpetuu. Nicio firma de nicun alt fel nu are asa ceva.

      Prin urmare, singura solutie pentru transportul feroviar de scurt si mediu parcurs este operarea exclusiv de stat si eliminarea privatilor.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • F Deconectat
        fulgernc
        ultima editare de

        Cireasa Doru  /  dec. 5, 2024

        Cum vor arăta la interior trenurile intercity private de la Ferotrafic-TFI

        Cum vor arăta la interior trenurile intercity private de la Ferotrafic-TFI

        Operatorul privat ieșean Ferotrafic-TFI va pune în circulație trenurile sale intercity în data de 18 mai, spune patronul operatorului care prezintă și o fotografie a interiorului.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          La prima vedere suna excelent acest privat. Pune in evidenta bataia de joc a CFR, adica scoate cu 30' mai putin decat CFR Calatori pe Iasi - Bucuresti si Suceava - Bucuresti. Iar pe Suceava - Constanta cu 1,5 ore mai putin ! Mai mult, trenul estival este la ore rezonabile. Am rude la Focsani, pana acum singurul tren direct pe timp de vara Focsani - Constanta trecea prin Focsani la 2 noaptea !!! O imensa bataie de joc. Acum o sa fie la 9 dimineata, super civilizat. Si inapoi CFR Calatori ajungea iarasi la 2 noaptea. Privatul pe la 7 seara. Adica uau, se poate! Rudele respective au mers o singura data cu acel tren de noapte si apoi s-au jurat ca nu mai merg, e mult prea dificil la ora aia. Prefera sa stea inghesuite intr-o masina mica. Noul tren le vine in schimb manusa, are apoi o singura oprire pana la Constanta (la Buzau), adica senzational.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • M Conectat
            mihai
            ultima editare de

            Si apropo de ce spuneam ca se intampla in UK, un reportaj TV de ieri:

            Can Labour fix the UK’s broken railways?
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              dec. 12, 2024

              VIDEO&FOTO RELOC Craiova, parte a GRAMPET Group, a efectuat cu succes proba de performanță a primei locomotive modernizate cu fonduri din PNRR

              VIDEO&FOTO RELOC Craiova, parte a GRAMPET Group, a efectuat cu succes proba de performanță a primei locomotive modernizate cu fonduri din PNRR

              Prima locomotivă electrică ELASMO de 6.000 KW, modernizată de compania RELOC Craiova – parte a GRAMPET Group – a desfășurat cu succes testul de performanță.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Pam pam, surpriza:

                dec. 13, 2024

                FOTO Interregional Călători își cumpără trenuri noi, câștigând în fața CFR Călători

                FOTO Interregional Călători își cumpără trenuri noi, câștigând în fața CFR Călători

                Interregional Călători va opera cu 13 rame electrice noi, după ce a câștigat licitația, în fața companiei CFR Călători, în cadrul procedurii de achiziție "Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a...

                "Astfel, (...) Comisia de analiză și evaluare a ARF a acceptat valoarea cea mai bună obținută electronic și a hotărât adjudecarea și acordarea dreptului de a semna contractul, operatorului economic Interregional Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 24,98 lei. Totodată, ARF a acceptat și nominalizat cu statut de rezervă oferta societății CFR Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 24,99 lei”.

                Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/foto-interregional-calatori-isi-cumpara-trenuri-noi-castigand-in-fata-cfr-calatori-21867933

                Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor."

                Hahaha, la 1 cent!

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Precizari suplimentare:

                  Interregional Calatori este obligata sa foloseasca cele 13 rame pe 4 trasee prestabilite:

                  Cluj - Deva - Arad - Timisoara
                  Bucuresti - Cluj via Sighisoara
                  Bucuresti - Cluj via Deda (adica prin secuime, Brasov - Miercurea Ciuc - Dej - Cluj)
                  Bucuresti - Brasov

                  Eu as face asa:

                  • 3 rame duble (cuplate cate 2) pe Bucuresti - Brasov. S-ar asigura o cadentare la 2 ore, cu rame duble (700 pasageri capacitate per tren) = 6
                  • 2 rame single pentru Bucuresti - Cluj via Sighisoara = 2
                  • 2 rame single pentru Bucuresti - Cluj via Deda = 2
                  • 1 rama single pentru Cluj - Arad = 1 (fara Timisoara pe durata lucrarilor, ca e bataie de joc sa piarda 4-5 ore pe acolo)
                  • 1 rama permanent in rezerva la Cluj = 1
                  • 1 rama permanent in rezerva la Bucuresti = 1
                  • 1 rama in mentenanta / revizie

                  TOTAL 13

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • F Deconectat
                    fulgernc
                    ultima editare de

                    https://youtu.be/RwMhikHtq70?si=z-mJdseqv5FckQVZ

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • F Deconectat
                      fulgernc
                      ultima editare de

                      Adrian Bărbulescu  /  dec. 26, 2024

                      CFR SA vrea să cumpere utilaje de tăiat vegetația pe calea ferată

                      CFR SA vrea să cumpere utilaje de tăiat vegetația pe calea ferată

                      Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să cumpere un lot de 20 de utilaje pentru tăiat vegetația pe calea ferată

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Adrian Bărbulescu  /  ian. 15

                        CFR Călători a câștigat al treilea contract pentru operarea ramelor Alstom Coradia

                        CFR Călători a câștigat al treilea contract pentru operarea ramelor Alstom Coradia

                        Operatorul feroviar de stat a câștigat al treilea contract pentru operarea ramelor Alstom Coradia, după ce pe precedentul l-a pierdut

                        "Operatorul feroviar de stat a câștigat al treilea contract pentru operarea ramelor Alstom Coradia, după ce pe precedentul l-a pierdut la un ban diferență în fața Interregional Călători.

                        Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat informează că miercuri, 15 ianuarie 2025, a primit, de la Bursa Română de Mărfuri, Hotărârea nr.1/15.01.2025, privind ofertele înaintate de cei doi operatori feroviari: SNTFC CFR Călători SA și SC Transferoviar Călători SRL, cu rezultatul procedurii de achiziție „Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători”- CSP-L3."

                        Acest contract are prevăzută o valabilitate de maximum 38 de luni, și vizează 4 rute de serviciu public respectiv: București Nord-Suceava, București Nord- Iași, București Nord-Galați, Iași-Cluj Napoca.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • M Conectat
                          mihai
                          ultima editare de

                          Adrian Bărbulescu  /  ian. 15

                          În ceasul al 12-lea, statul încearcă să salveze Trenul Regal

                          În ceasul al 12-lea, statul încearcă să salveze Trenul Regal

                          Pe ultima sută de metri statul român, prin Ministerul Transporturilor, încearcă să salveze Trenul Regal, Trenul Moldovița, Trenul Călugăreni

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            Anemona Andone  /  ian. 21  /  Companii

                            Softronic Craiova anunță certificarea oficială a locomotivei electrice de 5100 kW, modernizată pentru CFR Călători - Economica.net

                            Softronic Craiova anunță certificarea oficială a locomotivei electrice de 5100 kW, modernizată pentru CFR Călători - Economica.net

                            Producătorul de material rulant Softronic anunță certificarea oficială a locomotivei electrice de 5100 kW, modernizată pentru CFR Călători. Uzina reparatoare din Craiova a câștigat un contract pentru modernizarea a 19 locomotive CFR Călători, finanțat prin PNRR.

                            Softronic Craiova anunță certificarea oficială a locomotivei electrice de 5100 kW, modernizată pentru CFR Călători

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              Trenul Alstom Coradia Nr. 3 vine in Romania. Nr. 2 circula, nu prea inteleg pe unde a ramas Nr. 1.

                              Adrian Bărbulescu  /  ian. 23

                              BREAKING Încă un tren Alstom Coradia Stream a plecat spre România

                              BREAKING Încă un tren Alstom Coradia Stream a plecat spre România

                              Încă un tren Alstom Coradia Stream, care va fi operat de SNTFC CFR Călători, a plecat de la fabrica din Polonia către România

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de

                                https://www.youtube.com/watch?v=SLX97OwoIjA

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de

                                  https://www.youtube.com/watch?v=0zT8Fov8NR4

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • F Deconectat
                                    fulgernc
                                    ultima editare de

                                    Parcă trebuiau să înceapă să vină într-un ritm de 2-4 pe lună.
                                    De abia ajunge a treia.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de vancouver

                                      Stupid, stupid, stupid:

                                      Adrian Bărbulescu  /  feb. 3

                                      Cea mai nouă locomotivă a CFR Călători, pe butuci de ani buni

                                      Cea mai nouă locomotivă a CFR Călători, pe butuci de ani buni

                                      Cea mai nouă locomotivă a CFR Călători, produsă la Softronic Craiova în anul 2010, zace de ani buni în depou, după ce s-a defectat

                                      Intre timp Sotronic a produs aprox. 90 astfel de locomotive si toate celelalte sunt in exploatare bine-mersi. Numai societatea de stat trebuie sa se screama sa faca o licitatie si sa ia o decizie, singura posibila, de a trimite la producator. Incapabilii nu sunt in stare sa scrie un referat in care sa explice ca nu exista alta solutie si deci orice licitatie e o imbecilitate. Dar na, inteligenta luminatoare a acestor oameni o depaseste pe a noastra ... ei inteleg mai bine si au rezultate!

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • F Deconectat
                                        fulgernc
                                        ultima editare de

                                        Știrile Zilei

                                        Electroputere VFU Pașcani marchează o premieră: primul vagon modernizat prin PNRR obține certificarea CE

                                        Electroputere VFU Pașcani marchează o premieră: primul vagon modernizat prin PNRR obține certificarea CE

                                        Industria feroviară românească face un pas important spre modernizare odată cu obținerea certificatului CE de examinare de tip pentru primul vagon pro...

                                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • M Conectat
                                          mihai @fulgernc
                                          ultima editare de mihai

                                          @fulgernc toate reabilitarile de material rulant se fac fara cap si fara a pricepe transportul feroviar de secol XXI. Vagoanele sunt la standard de 1990-2000, gandite pentru transportul de lung parcurs, in conditiile in care piata principala de transport feroviar este cea de scurt parcurs.

                                          Locomotivele Softronic si Reloc sunt moderne tot asa, pentru 2000, nu pentru 2025. Si nici pentru atunci, ca n-au prize de tractiune multipla / comanda la distanta. Iar asta nu permite tractiune push-pull, care in occident exista de prin anii 1920-1930, de pe vremea locomotivelor cu abur(!!). CFR nu-i in stare sa implementeze push-pull nici in 2025 cu locomotive electrice noi, desi e un sistem de fantastica eficienta feroviara, de care ai zice ca o companie falimentara ca CFR are nevoie.

                                          Pana si rama electrica o folosesc tot in prostia lor de 1980, cu tren retras in depou la cap de cursa. Scopul si designul ramelor electrice este sa faca curse non-stop toata ziua, fara nevoie de revizie timp de saptamani intregi.

                                          Toate modernizarile de material rulant din Romania sunt de fatada. Nimeni din MT si CFR nu pricepe cum arata transportul feroviar modern si de aia nici nu sunt interesati sa-l implementeze.

                                          F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de vancouver

                                            Culmea stii care e @mihai : si 90% din cei care activeaza pe diverse forumuri si arata un minim interes pe feroviar, sar si ei ca arsi cand le explici cum ar trebui sa mearga treaba si cum arata eficienta. Nu mai vorbim de nulitatile care activeaza in sistem si care tin la el mai ca babele la icoanele din biserica.

                                            Bine, ar fi suficient ca in minister si in conducerea CFR-urilor sa fie cativa oameni capabili si care sa conduca treptat lucrurile in directia buna, explicand in acelasi timp publicului ce si cum.

                                            Din pacate suntem doar la nivelul de om prost! Omul prost care merge o data cu trenul la Viena sau la Frankfurt si vede acolo trenuri noi, frumoase. "Ba, esti prost, ce trenuri misto au astia!" SI ATAT. AICI SE OPRESTE GANDIREA PROSTULUI. Si doar atat stie deocamdata: hai sa avem si noi trenuri din alea frumoase. Macar cateva! Asta e nivelul de la Ministerul Transporturilor zona feroviar, asta e nivelul din CFR Calatori si din ARF. Atat.

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post