A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
-
Mai rămâne un singur lot din zona montană de scos la licitație. Adică suntem la 5/6. Semnate sunt 2/8 și ar trebui să înceapă lucrări serioase în 2025.
-
Poze noi A7 lot 1 Pizza-Retter:
zona nod rutier DN1D, toate grinzile sus:
zona pod peste Cricovul Sarat:
Retter sustine in continuare ca structurile vor fi gata la 01.12, hai +5 zile daca ploua.
-
Procente stadiu fizic santiere A7 conform CESTRIN, actualizare 31.10.2024:
Ploiesti - Buzau:
- lot 1: 88% (Pizzarotti - Retter)
- lot 2: 97% (Coni-Trace)
- lot 3: 19% (Nurol)
Buzau - Focsani (toate UMB):
- lot 1: 90%
- lot 2: 90%
- lot 3: 70%
- lot 4: 85%
Focsani - Bacau (toate UMB):
- lot 1: 32%
- lot 2: 31%
- lot 3: 19%
Bacau - Pascani (toate UMB):
- lot 1: 20%
- lot 2: 19,5%
- lot 3: 20,5%
-
In sfarsit progres la instalarea de grinzi. Podul peste Cricovul Sarat ar putea fi gata anul aceasta.
-
A7 Ploiesti - Buzau Lot 2 , Coni-Trace.
Progres oficial 97%, dar mai au structuri la care au de pus grinzi, ciudat progres oficial.
La km 38 ieri au sosit ultimele grinzi metalice:
-
Trace a prezentat un grafic de lucru pentru montaj grinzi metalice la structurile ramase in urma. Este vorba de cele 4 poduri metalice PESTE autostrada, la care sapt. trecuta inca nu erau grinzi. PE autostrada ei nu mai au nici o structura lipsa, se poate deja circula pe lotul Coni-Trace integral cap coada pe asfalt.
Planul arata asa:
km 38: 07.11
km 33: 19.11
km 26: 19.11
km 20: 20.11Datele reprezinta ziua in care este planificata ultima ridicare de grinda. Evident depinde si de vreme. Grinzile am inteles ca sunt deja toate fabricate, nu stiu daca au si ajuns toate in santier.
-
Concluzia este ca o deschidere anul asta devine cvasi-imposibila, de 01.12 nici nu poate fi vorba. Dar totusi finalizarea se apropie.
Sper sa nu ajunga sa dea buleala in graba asta!
-
Breteaua provizorie de iesire de la Stalpu (A7 lot 2 Pl-Bz) asfaltata:
Doar ca au o mica problema: nu gasesc pe nimeni sa le faca indicatoarele rutiere provizorii asa de repede (in noiembrie)
-
Pe acelasi lot, cea mai in urma ramasa structura de PE autostrada (fara pasajele PESTE autostrada):
-
km 26:
km 33:
Se vad grinzi metalice partial aduse.
-
@vancouver
Sper ca forumul vostru să fie un succes.
Din păcate, API a ajuns să fie doar portavocea unui partid care dorește cu orice preț să fie la guvernare. Atmosfera pe forumul lor a devenit toxică și nu mai are nicio legătură cu un forum de infrastructură.
De aceea mi-am făcut cont aici, unde văd că se discută cu adevărat despre autostrăzi. -
@vancouver Așadar, anul acesta Buzău - Focșani are 3 sau 4 loturi. Pe Ploiești - Buzău nu se deschide nimic? Crezi că loturile 1 și 2 ar putea fi terminate undeva în aprilie - mai 2025?
-
@mike_us , bine ai venit aici!
Atmosfera din minister + CNAIR este in continuare de punere de presiune pe constructori sa deschida cat mai mult anul asta. Macar pana la finalul anului, daca nu se mai poate pe 01.12, cu ocazia alegerilor.
In sine orice presiune pe constructori e buna, daca nu se exagereaza si nu se ajunge la calitate proasta. Sau la deschideri premature.
Lot 1 Pizza: Retter zice ca e gata cu structura cea mai intarziata la Cricovul Sarat pe 05, max 10 decembrie. Asa ca papa 01.12, dar inca posibil ceva pe 20-22.12. Teoretic.
Lot 2 Coni: Se vehiculeaza o deschidere dupa ce vor fi montate grinzile si predalele la traversarile ramase in urma. Cu limitare de viteza sub ele. Dupa cum ai vazut mai sus in poze, descarcarea de la Stalpu e practic gata, la fel avem peste tot asfalt. Nu stiu cum stau cu marcajele si parapetele. Si sigur pe un singur fir la acel pod ramas in urma pe A7.
Pod Buzau UMB: Inca sunt sanse pentru anul asta, daca e vremea buna. Nurol face jocul.
Lot 3 UMB Bz-Fcs: Din pacate si aici 01.12 nu mai este realist. Poate 20.12. Mai au mult de lucru si la rigole, sunt ramasi in urma rau cu ele.
Loturile 1+2+4 BZ-Fcs sunt pe ultima suta, aici nu sunt emotii.
La celelalte, daca se rateaza anul asta, cum spui si tu, sunt insa foarte foarte aproape si mai avem de asteptat maxim pana in aprilie, sa fie vremea buna pentru ultimele retusuri.
-
@vancouver Mulțumesc mult de răspuns! Scuză-mă că o spun din nou, dar e așa de plăcut că aici nu sunt isterii ale unui administrator de forum care abia se poate exprima și injurăturile ritualice ale câinilor lui, injurături la adresa oricui le spune că greșesc...
O problemă de mentalitate în România e viziunea de scurtă durată. Un lot care e la 90% nu ar trebui forțat, ci lăsat încă câteva luni să se termine. Obsesia cu câți kilometri se termină în decembrie e foarte toxică, în opinia mea. -
Urmeaza si filmari cu loturile 1+2 din Ploiesti-Buzau. Stay tuned.
-
A8: Aici avem toate loturile dintre Tg. Neamt si Tg. Mures scoase la licitatie. Ultimul:
"Documentația pentru lotul 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii ,,Unirii” -A8, transmisă la ANAP Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, astăzi, spre validare către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, documentația pentru proiectarea și execuția lotului 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km), cel mai dificil lot al Autostrăzii ,,Unirii” -A8. Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (tuneluri, viaducte, poduri și pasaje) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări. Lungimea pasajelor și a tunelurilor de pe acest lot este de aprox. 20 kilometri reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot : 16 tuneluri, (cel mai lung, de 940 de metri) 60 de poduri și viaducte, două poduri având peste 1000 de metri lungime (cel mai lung fiind podul peste râul Bistrița și DN 15 -1275 metri)"
-
Ceea ce mie pe moment imi scapa: de unde o sa se ia banii pentru toate proiectele in executie si scoase la licitatie. Daca mai punem si A8 Tg. Neamt - Iasi si tunelul Meses sarim de 20 de miliarde € (afara de orice este deja prin PNRR). Din care UE pune maxim 4, hai poate cu ceva suplimentari 5 miliarde. Bine, o parte din proiecte nu au cum sa fie gata in 2029 si se vor faza si pe urmatorul exercitiu financiar UE si sa zicem ca o sa mai fie 4-5 miliarde...
Practic daca judecam la rece, deja cu A8 pana la Iasi si A7 pana la Suceava, plus poate ceva pe A3, deja epuizam toate fondurile UE pana in 2035, inclusiv ce mai are de pus Romania de la buget.
-
Un "sumar" de santier la final de octombrie
-
A7 lot 4 Bz-Fcs 29.10:
-
Inca mai au de lucru la detalii. Rigole mai ales, le consider extrem de importante si nu e bine ca sunt ramase in urma. In lipsa lor corpul autostrazii poate fi compromis si o sa coste o gramada refacerea terasamentului !!
Pacat ca legatura DN2-DN2D e in urma. E cel putin la fel de utila ca partea cealalta, care se va deschide. Dar se vede luminita: se vad lucrari pentru fundatiile noilor stalpi de curent la LEA. Poate in aprilie-mai sa se dea si partea asta.