Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. WSrc1
    3. Cel mai bun
    W
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 3
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 91
    • Grupuri 0

    Mesaje

    Recente Cel mai bun Controversial
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vancouver Mulțumesc pentru explicațiile foarte detaliate despre principiul îmbinărilor. Exact aici apare și problema semnalată oficial de CNAIR la podul de la km 38+309:

      1. Expertiza tehnică – CNAIR confirmă că s-a făcut o expertiză și s-au verificat toate documentațiile și execuția. Practic, nu e doar o suspiciune vizuală, ci s-au făcut analize și teste.

      2. Remedieri în desfășurare – mai sunt de finalizat doar lucrările de remediere la îmbinările de la talpa superioară a tablierului metalic. Deschiderea traficului depinde de finalizarea acestora și de testele statice.

      3. Întârzieri și penalități – CNAIR recunoaște că întârzierile sunt responsabilitatea antreprenorului și spune clar că se aplică penalități conform contractului.

      4. Probleme similare – CNAIR admite că situația a pornit de la îmbinările prin sudură și că, teoretic, dacă sunt respectate cerințele tehnice, nu ar trebui să apară probleme. Dar, în practică, pot apărea neconformități și atunci se aplică remedieri.

      5. Lecții pentru viitor – instituția spune că aceste teste (sudurile) dau rezultate abia la finalul execuției și nu sunt întotdeauna relevante pentru fiecare punct, ceea ce complică prevenția.

      Practic, mesajul CNAIR este că s-au constatat probleme reale la suduri, s-au luat măsuri de remediere, dar deschiderea lotului 2 rămâne condiționată de finalizarea lucrărilor și de confirmarea prin încercările statice. Estimarea rămâne „septembrie 2025”, dar cu semnul întrebării.

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      De la Leliana Tour:

      Spre Râmnicu Vâlcea pe Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș cu legătură DN 73 C !
      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      A venit și anunțul de la CNAIR în urmă cu puțin timp

      Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

      Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

      Se circulă în regim de autostradă, fără restricții, pe cei 21 de km ai Lotului 1 Dumbrava – Mizil, parte din A7! Astăzi, începând cu orele 16:00, s-au ridicat restricțiile instituite între km. 9+808...

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Informații din șantier:

      Redactia  /  iul. 15

      Informații de pe șantier: „Noi în două zile suntem gata!” – Buzoienii.ro

      Informații de pe șantier: „Noi în două zile suntem gata!” – Buzoienii.ro

      Reporterul buzoienii.ro a fost azi (marți) pe șantierul Nurol al A7 dintre Buzău și Stâlpu. Primii angajați Nurol întâlniți (români,

      Primii angajați Nurol întâlniți (români, nu turci) au confirmat deschiderea de vineri: „Noi știam că azi trebuia să se facă deschiderea, dar s-a amânat pentru vineri”. În preajma nodului dintre A7 și E85, un camion descărca în vecinătatea celor două drumuri fotografiate mai sus asfalt răzuit, iar un autogreder îl nivela.

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Deschidere în curând la podul peste râul Buzău. E gata, circulă începând de acum:

      Circulație dedchisă pe Podul peste râul Buzău (1,36 km) și în Nodul rutier Buzău Est, cu conexiuni la DN2B prin sensuri giratorii.

      Proiectul face parte di Autostrada Moldovei (A7) și este esențial pentru conectivitatea rutieră dimtre Moldova celelalte regiuni din sudul vestul României.

      Lucrările la pod au fost executate de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, cu o valoare de peste 689 milioane lei (fără TVA).
      Nodul rutier Buzău Est a fost construit de Asocierea Nurol – Makyol.

      2.1K views · 90 reactions | Circulație deschisă pe Podul peste râul...

      2.1K views · 90 reactions | Circulație deschisă pe Podul peste râul...

      Circulație deschisă pe Podul peste râul Buzău (1,36 km) și în Nodul rutier Buzău Est, cu conexiuni la DN2B prin sensuri giratorii. Proiectul face parte din Autostrada Moldovei (A7) și este esențial...

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Măcar să deschidă în curând, există deja cale de legătură cu DJ203C (nodul de la Stâlpu). Se vede clar că parapetul a fost mutat și se pregătește accesul. Restul lotului se va deschide peste o lună, deci ar fi logic să se dea drumul traficului măcar pe această porțiune.

      După ce turcii de la Nurol vor finaliza și deschide lotul 3, se va putea circula complet de la București până la Focșani, o legătură esențială pentru sud-estul țării.

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      1.9K views · 213 reactions | 𝗜̂𝗻𝗰𝗮̆ 𝗼 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗮̆ 𝗣𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀...

      1.9K views · 213 reactions | 𝗜̂𝗻𝗰𝗮̆ 𝗼 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗮̆   𝗣𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀...

      𝗜̂𝗻𝗰𝗮̆ 𝗼 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗮̆ 𝗣𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝘁 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗴𝗿𝗮𝗹 𝗶̂𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮̂𝗻𝗶𝗮 În aceste momente, dăm în trafic ultimii 12 km aferenți 𝗧𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟰: 𝗖𝗼𝗹𝗼𝗻𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 al 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀...

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
      SCHENGEN NADLAC IN VITEZA 6
      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Paleta de solutii e foarte larga:

      1. Deschiderea traficului cu receptie a podului, ca si cand lucrarea e finalizata corect. Desi posibila, solutia e improbabila.
      2. Deschiderea traficului fara receptia podului, cu monitorizare pe cheltuiala constructorului. Riscul e minim, pentru ca testele podului au fost trecute cu succes. Problema e doar cum se va comporta podul sub trafic
      3. Aplicarea de solutii suplimentare de consolidare, care insa ar intarzia deschiderea traficului pentru alte cateva saptamani.
      4. Deschiderea traficului fara receptie, cu circulatie alternativa pe cate un fir al podului, in timp ce celalalt fir este consolidat.

      Deși soluția 2 (deschiderea traficului fara receptia podului, cu monitorizare pe cheltuiala constructorului) este fiabilă și echilibrată, recomandarea realistă ar fi totuși soluția 3:

      Aplicarea de solutii suplimentare de consolidare înainte de deschidere traficului.


      • Testele au fost trecute, iar riscul structural pare redus.
      • Monitorizarea constantă ar permite reacții rapide dacă apar probleme, fără a bloca circulația.

      Este o soluție deja aplicată în alte cazuri europene și ar preveni blocajele inutile pe A7. Condiția e clară: asumarea contractuală de către constructor a monitorizării și intervenției imediate în caz de nereguli.

      Important este să nu se repete (să repetăm) situații precum cea de la Podul Luțca (Neamț), unde consolidările repetate au eșuat, iar lipsa unei soluții clare a dus în final la prăbușire în iunie 2022.

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Ceva vesti pe Lotul 2 Coni-Trace

      Drum Expres Focsani-Braila-Constanta

      Drum Expres Focsani-Braila-Constanta

      Avem ceva noutăți de pe podul de la KM38, al lotului 2 Coni-Trace. Dacă este să ne luam după prima fotografie trimisă de Lucian Papą , unde astăzi vedem că au dispărut schelele prezente sub pod pe...

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      1000004537.jpg

      Pe lotul 2 al A7 (Ploiești – Buzău, km 38, pod peste râul Sărata), am observat această fisură (crăpătură) pe partea de sus a tablierului metalic. Știe cineva dacă e normal la sudură/îmbinare sau e o problemă de execuție?

      Această problemă ridică semne de întrebare privind calitatea lucrării și mai ales siguranța circulației după deschiderea tronsonului. Dacă nu se intervine acum, există riscul ca sub sarcina traficului greu să se agraveze. Ar fi important ca CNAIR și constructorul să explice public dacă e doar o crăpătură superficială sau o fractură reală în structura de rezistență.

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      1000004916.jpg

      La podul de la km38 (pârâul Sărata, lot 2 Coni-Trace, A7 Ploiești–Buzău) se mai fac lucrări de sudură/reparații câteva zile. Există informații neoficiale că între 15–20 septembrie ar putea fi deschisă circulația între Mizil și Buzău, inclusiv pe câțiva kilometri din lotul Nurol-Makyol. Nu este ceva confirmat oficial, dar e totuși un semnal mai clar față de perioada anterioară, când informațiile au lipsit.

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @SkyScraper-Ro:

      Autostrada A7 | Ploiești-Buzău Lot 2 | Pod peste Râul Sărata, km 38 | 21.09.2025 | Coni-Trace
      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A0 centura București la nivel de autostradă

      Alin Alecu:

      Autostrada A0 Sud Lot 1, 2 si 3 | A2 - A1 | 30 Iunie 2025

      Eugen Vladutu:

      A0 SUD GATA
      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A0 centura București la nivel de autostradă

      Yo Carmen: Autostrada A0 - De la Nodul A1 până la intersecția cu E81| 10 iulie 2025

      Autostrada A0 - De la Nodul A1 până la intersecția cu E81
      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: Autostrăzi
      Emisiunea Drumurile Noastre - Autostrada Bucureștiului - Zona de Nord, Lotul 1
      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Mihai Mateescu:

      A1 BASCOV-CURTEA DE ARGES 13.07.2025.
      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      În urma ridicării restricțiilor azi, de la ora 16:00, între km 9+808 – km 21+000 pe Lotul 1 (Dumbrava–Mizil), circulația se desfășoară în regim de autostradă pe cei 21 km. Între timp, lucrările pentru Lotul 2 (Mizil–Pietroasele, ~28 km, executate de asocierea de româno-bulgari Coni‑Trace) continuă intens – la km38 - în curs de remediere, punți și asfalt pe segmente majore în proporție de 99%.

      Acum că restricțiile pe Lotul 1 (Dumbrava–Mizil) au fost ridicate, chiar de joi la ora 16:00, de ce nu se deschide și Lotul 2 (Mizil–Pietroasele) în curând, realizat de asocierea de constructori Coni‑Trace? Structura e deja prezentă – asfalt, pasaje, rămâne problema la km38 etc. – iar o deschidere rapidă ar da șoferilor o autostradă reală de 50 km, fără a depinde de tergiversarea Lotului 1.

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Alin Alecu:

      Autostrada Moldovei A7 | Buzau - Focsani | Romania | Iulie 2025
      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Mai exact, avem precedente clare unde deschiderea în grabă: din motive politice sau de imagine, ceea ce a dus la consecințe nedorite:

      • Podul suspendat de la Brăila - Tulcea, inaugurat în iulie 2023 cu tăieri de panglică și prezență politică marcată, a necesitat verificarea a 100.000 de șuruburi, din care peste 180 erau nestrânse, iar asta într-un interval de doar câteva săptămâni de la inaugurare .

      • Lotul 3 al autostrăzii Sibiu - Orăștie a fost deschis la 14 noiembrie 2014, în avans pentru campanie electorală, dar la 10 zile au apărut fisuri serioase, iar traficul a fost restricționat ulterior și parțial demolat și refăcut.

      Rezultatul? Repararea costisitoare (fie prin refacerea unui lot, fie prin verificări și prindere suplimentară de șuruburi), plus restricții de trafic și pagubă pentru imaginea tehnică a proiectelor.

      postat în AUTOSTRĂZI
      W
      WSrc1