A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@PaulS treaba este ca pe lotul Coni-Trace, Coni si-au terminat treaba la timp, inca de anul trecut. In fapt Coni au mers atat de bine ca pe parcursul contractului au preluat multe lucrari de la Trace si le-au facut in locul lor.
Trace sunt in schimb cei cu probleme, din cauza carora a fost intarziat intreg lotul.
-
@daniel22_22 superba filmarea lui Stef!
-
@mihai Da stiu, sunt total de acord cu tine.
Eu doar am punctat ca e lotul castigat de cele 2 firme.
Stiu ca cei de la Coni au preluat o parte din poduri si terasamente care erau teoretic atribuite celor de la Trace.
Imi cer scuze daca s-a inteles gresit ce am vrut sa zic initial cu acel mesaj legat de lotul respectiv. -
@SwatKat a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
doar o anumita asociatie e invitata sa ofere puncte de vedere, sa emita opinii etc.
Aceeași discuție a fost și cu extensiile de termen: dacă alte firme au primit extensii, totul a fost în regulă.
Când UMB a primit extensii pe A7, deja „se știa” că e o nedreptate, o bătaie de joc...
O întreagă teorie a conspirației.Ai pus punctul pe „i” când ai spus că, după atâtea aberații și previziuni ratate,
totuși doar o anumită asociație este invitată constant să ofere puncte de vedere, să emită opinii etc.
Cred că răspunsul e simplu: unele ONG-uri care servesc interesele „care contează” sunt împinse artificial în față.
Practic, publicul trebuie convins să sprijine, indirect, distrugerea firmelor cu capital autohton care pot reprezenta o competiție reală. -
Autostrada A7 | Nod Rutier cu DN2B | Pasaj peste CF702 | Ploiești-Buzău Lot 3 | 11.07.2025 (Nurol)
SkyScraper Ro
-
Deschidere în curând la podul peste râul Buzău. E gata, circulă începând de acum:
Circulație dedchisă pe Podul peste râul Buzău (1,36 km) și în Nodul rutier Buzău Est, cu conexiuni la DN2B prin sensuri giratorii.
Proiectul face parte di Autostrada Moldovei (A7) și este esențial pentru conectivitatea rutieră dimtre Moldova celelalte regiuni din sudul vestul României.
Lucrările la pod au fost executate de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, cu o valoare de peste 689 milioane lei (fără TVA).
Nodul rutier Buzău Est a fost construit de Asocierea Nurol – Makyol. -
Autostrada A7 - Deschidere Pod Buzău: primele 10 minute de trafic [11.07.2025]
Ștef
-
-
-
AUTOSTRADA A7 Focșani- Bacău LOT 1| Montare parapete ucrari pod raul Susita Update 12.07.25
Raducu P Drum
-
Autostrada A7 - Focșani - Bacău, Lot 1, Filmare Integrală, UMB [11.07.2025] [Ep. 11 - 53%]
Ștef
-
Cred încă ca anul ăsta vom avea Focsani-Adjud Nord, deși sunt în urmă tare cu structurile pe lotul 1.
Pe de altă parte, dacă nu se poate integral până la Adjud, cea mai utilă zonă pentru șoferi ar fi Tisita-Adjud Nord, deși asta presupune finalizarea podului de la Domnești. Din acest clip se pare ca au început să lucreze la structuri de la Nord spre Sud.
-
Mi se pare că se concentrează până la Pașcani, pe vremea asta (temperatură, anotimp), pe elevații și pe terasamente, nu pe calea de rulare a structurilor. Cred că nu se stresează pentru darea în trafic la un anumit termen, ci pentru termenul PNRR. Nu mi se pare că gândesc greșit. Important e să aibă toți încărcare maximă. Oamenii de la prefabricate de la fabrică de la Adjud pot fi scoși pe structuri și se schimbă lucrurile în teren. Dar probabil așa le dă bine organizarea acum.
-
UMB ridica grinzi. Tisita/ VN Pasaj drum de legătură A7 cu DN24
Emilian Grigoras
-
Autostrada A7 -- Focsani - Bacau -- Zonă structuri -- Pod peste Trotuș -- 10.07.2025
Alex1289
-
@MihaiD Chiar și termenul din PNRR nu cred că este bătut în cuie.
Sincer, mă îndoiesc că, dacă în august 2026 un lot este realizat în proporție de 90%, cu șanse reale să fie finalizat în trei luni, se va tăia finanțarea.
Deci, cel mai probabil, termenul poate fi împins până în decembrie 2026.
Iar până la sfârșitul lui 2026, cred că se poate ajunge relativ ușor cu lucrările până la Pașcani. -
Termenul standard din PNRR pentru finalizarea projectelor este 31.08.2026. E vorba de finalizare, nu 90 sau 99%.
Parlamentul European a dat un vot consultativ de prelungire cu 18 luni, dar este doar un vot politic. PNRR este semnat cu Comisia Europeană, nu cu PE.
Problema României nu sunt proiectele, ci jaloanele neefectuate ca să primim dreptul de a trage banii. Pot să fie toate proiectele gata, dacă nu se îndeplinesc jaloanele primim tot zero. -
@mike_us Nu plec de la premisa vreunei amânări. Dacă termenul e 31.08, atunci asta e. Chiar și așa, pe A7 cred că va fi respectat, ceea ce ține de UMB. Logica lucrărilor de acum se înscrie în obiectivul de a se finaliza în termenul pnrr, să nu pierdem banii, nu de a se da în trafic ceva la un anumit termen. Mă aștept să vedem grinzi (grinzi, nu toate grinzile, subliniez) sus pe toate loturile de A7 până în septembrie.
-
@MihaiD
Eu am înțeles ce spui tu — practic, vor lucra pe toate loturile, cu obiectivul de a finaliza toate cele șase loturi anul viitor.
Chiar dacă asta înseamnă să renunțe la unele deschideri spre sfârșitul acestui an.
E o strategie bună — câteva luni în plus, la o lucrare de asemenea dimensiuni, nu mai contează.
Iar progresele de până acum confirmă ce spui și tu: la sfârșitul verii 2026, e foarte posibil ca UMB să finalizeze toate cele șase loturi rămase din A7.Între entități mari (state, firme), lucrurile nu funcționează chiar atât de rigid — se mai pot renegocia.
Chiar sunt curios să văd politicianul care, la ora 12:00 fix, pe 31 august, taie finanțarea unui proiect aflat la 95%.
Și nu mă refer doar la noi, ci și la alții care au capacitatea reală de a negocia — gen Polonia, Italia etc. Și ei vor avea proiecte la 90%, nu doar România.
Ce spuneam mai devreme — 3-4 luni până la sfârșitul anului — e un mizilic. Eu sunt aproape sigur că vor exista amânări chiar mai mari.
Să nu uităm nici discuția din Parlamentul European despre o posibilă prelungire cu 18 luni.Toată această discuție apocaliptică despre 31 august 2026 mi se pare contraproductivă.
Mi-ar plăcea să explice cineva, serios, cum am putea pierde bani dintr-un împrumut care nu are componentă nerambursabilă.
Sau de ce nu am reușit să includem mai mult din A7 în POT 2021–2027, unde — din câte știu — încă există o componentă nerambursabilă de 40%.
Sau, și mai important, care este planul de finanțare pentru autostrăzi pe următorii 5 ani, nu doar pe următoarele 12 luni.
Infrastructura mare nu se face în 12 luni. Aș vrea să văd o capacitate reală de a planifica măcar pe câțiva ani înainte.