A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
-
Propunere:
-
Intersectia cu DN, care o sa ramana doar de interes local:
Trecerea la nivel care s-ar desfiinta. Oricum CF se reabiliteaza la 160 km/h, dar exista si planuri pentru 200, dat fiind ca linia e perfect dreapta intre Ploiesti si Buzau:
-
@vancouver Propunerea ta este perfect logica si o sustin.
Dar CFR si MT nu par deloc interesate de desfiintarea barierelor. Avem deja 3 situatii unde s-au construit pasaje peste liniile "de 160km/h" si unde in mod inexplicabil au fost pastrate si trecerile la nivel sub pasaje. Adica arata deja a tipar de opozitie la orice desfiintare de treceri la nivel.
In ordine cronologica:
-
Bucuresti, trecerea Bulevardul Pipera peste M800 https://maps.app.goo.gl/z8F8eQWjLHQUuuUEA
-
Drajna, trecerea DJ503 peste M800 https://maps.app.goo.gl/LgPvbgqQD3G3Lbu5A
-
Arad, trecerea DJ709 peste M200 https://maps.app.goo.gl/2dTnD4A5VZUzG2Pk6
-
-
Stiu Mihai, e o imensa tampenie cu trecerile lasate deschise si aici clar e rolul MT sa intervina sa reglementeze legal, sa oblige autoritatile locale.
De ex. cu o lege care interzice TN la distanta mai mica de 1 km de un pasaj existent (nu se iau in seama pasaje de autostrada). Iar acel 1km se masoara in aliniamentul caii ferate. Plus ar trebui lege ca la orice reabilitare pentru V>120km/h sa fie obligatorie desfiintarea tuturor TN si inlocuirea celor relevante cu pasaje. Si termen pana prin 2040 sa se rezolve si pe magistralele existente unde V>120.
-
La Dimieni, Ilfov trecerea la nivel DJ200B cu M700 a fost modernizata doar acum 3 ani dupa ce ruda unui "aristocrat" a fost omorata de tren. Inainte fusese doar crucea Sf Andrei si multi "plebei" si-au gasit moartea acolo.
Nu va bazati pe CFR sa faca modernizari pentru ca sa iesim noi pe un nod de pe A7. CFR trebuie sa faca modernizarile, nu autoritatile locale, judetene sau CNAIR. -
"Recepția loturilor 1 și 2 din tronsonul Buzău – Focșani al Autostrăzii Moldovei (A7) va începe la finalul săptămânii, urmând ca deschiderea circulației să aibă loc săptămâna viitoare, miercuri, 20 noiembrie, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)"
"A7 Buzău – Focșani, termene contractuale pentru finalizarea lucrărilor:
Lotul 1: mai 2025;
Lotul 2: decembrie 2025;
Lotul 3: decembrie 2025;
Lotul 4: mai 2025." -
Un punct de clarificare: cand se spune ca "incepe receptia Buzau - Focsani Lot 1" ne referim doar la Nodul Buzau Nord (Vadu Pasii) si la drumul de legatura, nu si la podul peste raul Buzau. Corect?
-
Corect.
-
@vancouver a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
Iar in cazul cocoasei de la Focsani vedem clar efectul unei utilitati care blocheaza, acea LEA de pe breteaua de legatura DN2 - DN2D, de langa podul peste calea ferata. O firma obraznica gen Pizza s-ar fi prelevat de acea situatie si nu ar fi deschis nimic. Sau WeBuild, care s-au fript cu deschiderea prematura a podului peste Dunare si acum nu vor sa dea drumul la drumul de legatura Jijila si nici la podul peste CF din capatul dinspre Braila - desi evident ambele sunt 100% gata. Dar nu dau drumul cata vreme nu au receptia pe tot lotul, cu tot cu podul mare.
Cum era sa se preleveze si UMB in mod obraznic de astfel de chichite? Sau la unii acceptam asa cu jumatate de gura atitudinea asta obraznica, dar la altii nu doar ca nu apreciem deschiderea mult inainte de termen a cocoasei de la Focsani, ci mai si incercam sa inducem ideea ca prelungirea de termene nu este justificata si ca au depasit termenul!
Aproape toate țările din lume își promovează companiile și le susțin. Nu poți fi o țară bogată fără să ai companii puternice. Se pare că la noi, de îndată ce o companie se dezvoltă, trebuie distrusă, iar un anumit ONG pare că face din aceasta subiectul principal.
Au primit extensii pe tronsonul Ploiești - Buzău. Nicio problemă. Când a primit UMB, însă, a izbucnit imediat isteria. Nimeni nu explică de ce, dar se subînțelege că ar fi vorba de corupție. "Aceste extensii nu sunt clar valabile". La întrebarea „de ce?”, răspunsul este doar un șir de injurii și replica „tu nu vezi?”.
-
As vrea sa mai subliniez un aspect important: in zona Moldovei (ca regiune a Romaniei) exista o frustrare, ca nu exista autostrazi, asa cum exista deja in alte regiuni. Iar oameni simpli nu stiu ca A7 e in durerile facerii din 2016 de cand a fost scos la licitatie SF+Proiectare si ca procesul este cvasi-inevitabil si ireversibil. Omul simplu nu crede pana nu vede dat in trafic.
Si pentru acesti oameni era o greseala sa se lucreze "normal" pe A7 si fie acum loturile Buzau-Focsani pe la 70-80%, Focsani - Bacau pe la 50% si Bacau-Pascani pe la 30%. NU AJUTA CU NIMIC, FRUSTRAREA RAMANEA. Iar centura Bacau e doar un o picatura, e vazuta ca ceva util, dar mai degraba aruncat ca sa fie acolo mai mult de zero.
Chiar si numai cu ciotul de la Focsani deschis am vazut cum multi moldoveni au rasuflat usurati: da, uite ca vine si la noi, se poate, e UMB-ul nostru care chiar face. Cu deschiderea de miercuri sapt. viitoare o sa fie inca o data mai bine si odata cu lotul 3 o sa fie alta lume pentru orice calatorie Moldova-Muntenia.
Si daca nu era UMB? Se lucra mai repede? GARANTAT NU. Uitati-va la firmele care lucreaza normal: Pizza si Coni-Trace. Mult mai bine lucreaza doar Porr si Strabag. Deci ce era daca Buzau-Pascani era impartit la 9 firme diferite. Poate cu mult noroc se deschidea acum un lot, cocoasa de la Focsani, in rest garantat nimic. Uitati-va la Pizza si Coni Trace. Au primit extensii de termen zdravene, de aproape un an. Si le-au depasit. Contracte semnate cu multe luni inainte de UMB pe Buzau-Focsani si e greu de crezut ca dau drumul anul asta, si numai pe ultima suta si numai cu inchis de judetene, etc...
Pentru oamenii din Moldova este extrem de bine cum a procedat UMB, ca a concentrat resurse fabuloase sa termine Buzau-Focsani.
De acum inainte poate sa lucreze mai relaxat, mai raspandit pe mai multe fronturi. Gheata e sparta in Moldova, increderea castigata ca se poate.
-
Amintitul ONG nu mai e de ceva timp ONG. E doar o vuvuzea de partid.
-
@vancouver Interesant că privești problema din mai multe unghiuri. Și cred că ai dreptate. Vorbesc cu cunoștințe rămase în România, și exact aceasta este atmosfera: chiar dacă le spui că Buzău - Focșani e la 90%, tot nu cred că proiectul este posibil și ireversibil. E vina presei și a „ONG-ului” că au răspândit numai informații negative. După ce Buzău - Focșani va fi gata, cum zici și tu, va ajuta mult traficul și va schimba perspectiva multora.
Și o să menționez și eu încă un aspect care nu se discută. Trăiesc de 20 de ani în Vest (SUA). Vestul își apără cu dinții firmele, chiar și când acestea lucrează în alte țări. Cât de naivi suntem să vrem ca până și autostrăzile să ni le facă numai firme străine? Chiar nu înțelegem că o firmă românească înseamnă mai mulți bani la buget, oameni plătiți mai bine... „ONG-urile” care cer să lucreze doar firme străine oare ajută România? Sau își pun interesul lor deasupra?
Și o întrebare: care ar trebui să fie prioritățile UMB pentru anul viitor? Eu aș zice drumurile de legătură care nu sunt gata, podul peste Buzău și centura Adjud.
Sunt absolut de acord cu Daniel; de aceea scriu ONG între ghilimele. A devenit o organizație care pune mai presus de interesele României interesele electorale ale unui partid. A intoxicat o mulțime de oameni cu minciuni menite să le servească propriile interese. Sper ca tot mai mulți oameni să descopere și acest forum și să înțeleagă că monopolul unui anumit forum este negativ.
-
Esential este sa se mearga pe bucati cat mai mari de autostrada continuu, nu pe cioturi. Deci nu incurajez o deschidere anticipata centura Adjud. Ideal ar fi sa concentreze trupe pe Focsani-Adjud, sa se deschida concomitent si primul lot si partea din lotul 2 care ocoleste Adjudul. Daca se poate astea prin toamna 2025 ar fi perfect.
Nu are cum sa deschida tot pana la Pascani in 2025, astea sunt vise. Dimpotriva, UMB trebuie neaparat sa mearga la foc automat pe A0, sa termine A3 in Transilvania complet partea lor anul 2025, sa finalizeze putinul ramas pe DX12, pe DX6, sa inceapa masiv pe A8, podul Cosmesti, etc.
Asa ca NU trebuie sa se concentreze pe A7 Adjud-Bacau si Bacau-Pascani, doar sa lucreze la nivel decent pe aceste loturi, sa le duca la 60-70% la final de 2025. Apoi sa sara pe ele in 2026, dupa ce Focsani-Adjud, A3, A0, DX12 si DX6 ies din calcul.
-
@mike_us
Bravo. Mă bucur ca încet, suntem mai mulți care vedem realitatea.Dacă s-a ajuns să se spuna că UMB face cum vrea ca să poată lucra când îi convine pe lacul Cernica , și nici unul din administratorii respectivului forum , nu a ieșit măcar să atragă atenția celor ce rostogolesc astfel de afirmații.. atunci trebuie să fii puțin orb să nu vezi intențiile.
Adică ...statul român luptă să faca niște baraje și hidrocentrale ,care sunt ale lui , și are probleme din cauza anumitor ONG-uri , și UMB fac cum vor ei în curtea statului.
Când...aceasta descentralizare a statului a venit cu o mulțime de chestii pozitive , dar și cu anumite limitări.
Dar , cum am spus , problema nu e cu cei ce nu știu ..și afirmă anumite lucruri , în necunoștință de cauza.
Problema e cu cei ce știu , și afirmă , sau lasă pe alții , pe care i-au influențat , să o facă. Rostogolesc bulgărele de dezinformare.Prima încercare împotriva UMB a fost cu accidentul. Bulgărele nu a fost rostogolit și nu le-a ieșit. Acum se tot încearcă. Și prin victimizări și altele. Nu prea prind. Asta ..poate ptr ca cei ce ar fi denumiți "idioți utili" , nu sunt pe fază , sau pierd din influență.
Celălalt motiv sunt "dronarii" , cărora trebuie să le mulțumim ptr că prin imagini au evitat dezinformarea . -
@mike_us a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
iar
Ipocrizia la superlativ. Domnul Ionut C. își face un titlu de glorie că se deschide pe 20, nu pe 19! Uită însă a spune ce-i mai important. Că el a zis astă primăvară că nu se deschide deloc.
-
At trebui să nu ne mai batem capul cu Monarhul Ionuț C.
-
@Tea Cred ca ar fi fain sa va documentati inainte de a scrie. Nu cred ca ajuta cu nimic informatiile mai sus mentionate fara o documentare. Probabil omul a fost mai sceptic dar nu cred ca a gresit asa mult.
O sa-ti las aici un citit din Previziunile rutiere 2024 :
"Marea necunoscută la capitolul 50/50 este UMB. Trebuie să se decidă unde să se concentreze ca să poată inaugura obiective din A7, DEx12 și DEx6. Pe A7 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat cât și pe Râmnic-Mândrești au ajuns la aproximativ 26% și, cu mari eforturi, pot fi gata în decembrie unele segmente cu soluții de descărcare temporară în DJ-urile locale, fie între nodurile proiectate.
Oricum ar fi, greu de crezut că UMB ar putea deschide mai mult de 25 din cei aproape 67 kilometri dintre Vadu Pașii (Buzău Nord) și Mândrești (Focșani Sud), cu neglijarea altor șantiere din portofoliu. Această secțiune are deadline aprilie 2025, deci nu există presiune în 2024 decât strict declarativ, politic.
În funcție de ce se va decide pe A7, se poate rezolva și ecuația pe DEx12 Colonești-A1 unde UMB a ajuns la 42% și poate finaliza la sfârșitul anului măcar parțial până la Albota DACĂ se concentrează aici în dauna altor șantiere. Acum contractul spune noiembrie 2024 dar se poate extinde ușor în 2025, deci nici aici nu avem presiune reală.
DEx6 Galați-Brăila a fost promis total iresponsabil de Grindeanu pentru 2023 (!) deși termenul este decembrie 2024 și, la fel ca pe DEx12, poate fi extins lejer în 2025. Chiar dacă vorbim de forța celor de la UMB, va fi teribil de dificil să finalizeze în 12 luni ce a mai rămas din structura-mamut cu hobanat peste Siret și viaducte complicate peste căile ferate din zonă.
Șanse FOARTE MICI. Pe A7 Ploiești-Mizil contractul celor de la Pizzarotti cere luna septembrie, însă abia au atins 40% și va fi extrem de dificil să pună în teren ~55% în 12 luni. Dacă vor reuși în decembrie, va fi o mare performanță pentru ei." -
@PaulS
M-am documentat:Aprilie, postare API: „Inaugurarea ÎNTREGII secțiuni de 80 kilometri, pe profil complet, dintre Focșani și Buzău este practic imposibilă în 2024 așa cum au promis deopotrivă politicienii și constructorul”
Iulie, postare API: „Ne menținem poziția că nu vom circula pe TOȚI cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024. Pur și simplu sunt prea multe structuri care trebuie finalizate”
-
Și mai e una mai recentă, că nu termină T3 (Rm. Sărat - Mândrești) în acest an.
Și va termina. -
Domnu ministru informeaza :