A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
-
Nu e nici o suparare. Nu exista un plan, e conjunctural. Cand e posibil mai dam o fuga, cu punct de plecare Bucuresti. De regula cu sacrificarea timpului liber, cu resurse private si fara a primi vreun cent pentru asta.
-
Buzau - Focsani Lot 3 (Ramnicu Sarat - Focsani) la ritmul UMB, nu pare deloc imposibil de inaugurat anul asta.
-
Ștef
Autostrada A7 - Focșani - Bacău, Lot 2, Filmare Integrală, UMB [06.11.2024] [Ep. 05 - 32%]
-
Arata promitator. Acum ca UMB finalizeaza Buzau - Focsani, e clar ca se cor concentra pe tronsoanele de pe Focsani - Bacau, pe care la ritmul lor le pot termina fara probleme pana la final de 2025.
-
@mihai Daca renunta la cateva loturi unde sunt destul de avansati : DX12, DEX6, A3 - Nadasel - Zimbor si Zimbor- Poarta Salajului.
-
@PaulS pai ma gandesc cam asa:
- DX4 se finalizeaza anul acesta prima jumatate (Colonesti - Albota), dupa care sectiunea ramasa pana in A1 se termina prin martie
- DX6 se restrange la podurile peste Siret si caile ferate din zona
- A3 Nadasel - Zimbor e cam gata la structuri si clar la anul se trece la suprastructura autostrazii: stabilizat, asfalt, marcaje, parapeti etc. Nu mai e nevoie de efective mari
- A3 Zimbor - Poarta Salajului e aproape de finaliza la infrastructura (terasamente, viaducte), dar inca va necesita efort in 2025
In asamblu insa, efortul pentru UMB se reduce, deci pot sa sustina un ritm ridicat pe cam tot ce mai au in lucru acum.
-
@mihai mai au si A0 Nord la anul + A8...sunt multe loturi, dar sunt convins ca termina cele 3 loturi pana la Bacau, la sfarsit de 2025, poate chiar si ceva din Bacau-Pascani.
-
@OvidiuPetru84 @mihai Mai e si sectiunea E1 din A1 - Holdea - Margina
-
@PaulS corect !
-
Hai sa ne gandim de ex. la echipele care asfalteaza, inclusiv activitatile conexe (hidroizolatie pe poduri, marcaje, parapete, etc). Astia acum sunt intinsi la maxim, pana la sfarsitul anului.
Dar de la anu' unde se duc. O mica parte are ce face pe DX12 Ablota - A1, nimic de speriat. Si restul?
E clar acum de ce tocmai au montat statia de asfalt la Zimbor. Acolo totul e pregatit: poduri betonate, 90% din umpluturi la cota si asteapta stabilizatul, apoi asfalt. Poate si la DX6 Braila-Galati.
Dupa aprilie cei de la DX12 termina si acolo, poate ramane ceva minim de facut, gen traversarea peste A1, se poate lua o firma locala. Deci si ei pleaca. Unde? Poate la A0, poate la A7 zona Adjud unde o sa fie nevoie de prin mai.
Concluzia este ca e aproape imposibil sa nu faca o figura buna pe A3 si pe DX6. Nu de alta, dar nu au de ales! E vorba de un management minimal. Si nu poti folosi oameni specializati la asfaltari ca necalificati la turnat betoane!
-
@vancouver Așa mă gândeam și eu, că la începutul anului o să tragă tare la terasamente pe A7, iar în timpul acesta pot asfalta pe alte loturi (DEx6, A3). În a doua jumătate a anului se pot întoarce la asfaltare pe A7. Dacă la sfârșitul lui 2025 avem Bacău - București deja e bine, iar restul de 3 loturi măcar la 50%.
Unul dintre avantajele de a avea multe loturi în stadii diferite este că poți muta echipele de pe un lot pe altul. -
@OvidiuPetru84 a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
@mihai mai au si A0 Nord la anul + A8...sunt multe loturi, dar sunt convins ca termina cele 3 loturi pana la Bacau, la sfarsit de 2025, poate chiar si ceva din Bacau-Pascani.
Da, corect au, dar asa cum spune si @vancouver pe fiecare lot in lucru au altceva de facut, cu echipe cu alte calificari, ceea ce le permite sa se organizeze si sa creeze un flux de lucrari bazat pe rotatia echipelor intre santiere.
De altfel nu cred ca luau A8 daca nu aveau deja o proiectie ca vor avea echipe disponibile de la anul. Pentru ca pe masura ce se apropie 2026 si se termina finantarile PNRR e clar ca o sa scada ritmul de constructie al autostrazilor, asa ca din punct de vedere al companiei e deja riscant sa mai investesti in utilaje si oameni daca orizontul e de doar 2 ani.
Apropo de A8, care e situatia tronsonului dintre DN2 si viitorul nod A7/A8?
-
Da, lotul DN2 - nod turbion. Si eu am mai intrebat si sugerat mereu sa fie scos prioritar la licitatie. Dar nu am vazut nici o miscare. Sunt doar vreo 6km la campie pura. Si leaga lotul UMB si Tg. Neamt de reteaua de autostrazi.
Poate acum, ca au fost aprobati indicatorii in guvern. Sa vedem cum au de gand sa scoata loturile la licitatie.
Totusi cel mai important lot este Iasi-Podu Iloaei, zona cea mai aglomerata acum.
Si nu prea inteleg de ce nu au facut nod la intersectia cu acel judetean de langa Podu Iloaiei. Sunt destui care-l folosesc si toti acestia pe relatia spre Iasi nu vor putea folosi autostrada, ca doar nu o sa se intoarca prin Podu Iloaiei pana la nod. In plus si pentru locuitorii din Podu Iloaiei nodul e peste mana. Le este util numai daca merg la Bacau, Pascani, Suceava, Bucuresti, etc.., dar nu daca se duc la Iasi, ori 90% din relatiile sociale si economice sunt cu capitala de judet.
-
@vancouver ma gandesc ca ar fi penibil in 2026 sa fie finalizat ditamai nodul turbion, cel mai mare nod de autostrazi din tara, dar sa nu fie folosit decat ca trecere a A7 spre Pascani si restul sa ramana inchis inca 1-2 ani.
Ai dreptate cu Podul Iloaiei. Nici eu nu inteleg absenta din proiect a acelui nod.
-
@vancouver
Nu e doar campie, sunt 2 tunele intre turbion si lotul UMB de pe A8 -
@chapo Wow. Cu atat mai nasol. Lotul trebuia deja sa fie adjudecat si cel putin in faza de proiectare
-
-
@chapo a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
@vancouver
Nu e doar campie, sunt 2 tunele intre turbion si lotul UMB de pe A8Nu stiam, recunosc ca m-am uitat superficial pe harta. Da, sunt ceva diferente de nivel acolo.
-
@mihai posteaza filmarea pe A7
-
@chapo a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
@vancouver
Nu e doar campie, sunt 2 tunele intre turbion si lotul UMB de pe A8Corect, este o urcare destul de bruscă de pe șesul râului Moldova către Codrii Pașcanilor urmată de o coborâre lungă și abruptă în primii 3 km către valea Siretului. Șaua respectivă a dat mult de furcă rușilor în WWII fiind un obstacol formidabil aparat de armată română după ofensiva rusă de la Târgu Frumos. Eu sunt de loc din Moțca și pădurea aia e plină de cazemate, tranșee și cartușe trase.
Dincolo de turbion urmează alta urcare bruscă după Siret către Ruginoasa, urmată de coborârea bruscă către Târgu Frumos. Mai departe e plimbarea de relaxare către Iași pe extremitatea de vest a Mării Câmpii Ruse.